Edyta Klim

Rusza 25. Rajd Rzeszowski

Ceremonią startu o godz. 17.00 i pierwszym odcinkiem o 20.00 oficjalnie rozpoczął się 25. Rajd Rzeszowski – 7. runda Rajdowych Mistrzostw Europy ERC i 3. runda Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Na liście startowej mistrzostw Polski znalazło się 68 załóg, a mistrzostw Europy – jedynie 34. Rajd Rzeszowski miał być także rundą  Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej w Rajdach Samochodów Historycznych, jednak z powodu braku zgłoszeń ją odwołano. Wstęp na rajd jest biletowany od 10 zł za odcinek, po najdroższy karnet VIP za 249 zł.

Uczestnicy RSMP podczas Rajdu Rzeszowskiego przejadą więcej kilometrów, niż zwykle. Trasa rajdu składa się z 13 odcinków specjalnych, podzielonych na dwa etapy i liczy łącznie prawie 215 kilometrów oesowych. Ostatni odcinek rajdu (w tym przypadku nie jest to odcinek miejski) będzie traktowany jako Power Stage, za który trzy najszybsze w RSMP załogi otrzymają dodatkowe punkty. Uroczysta ceremonia mety rajdu rozpocznie się na rzeszowskim rynku w sobotę o godz. 17.40.

W Rajdzie Rzeszowskim wystąpi tylko jedna kobieta za kierownicą – Klaudia Temple oraz dwie zawodniczki w roli pilota: Katarzyna Wojtiuk i Agnieszka Pyra. Niestety z powodów finansowych nie udało się wystartować Balbinie Gryczyńskiej, która widniała na liście zgłoszeń.

Z numerem 76 zobaczymy Hondę Civic Type-R, a w niej rajdową parę Tomasza i Agnieszkę Pyra:

– Nasza załoga ma w tym roku wielką przyjemność i przywilej wystartować w rajdzie RSMP, który jest jednocześnie eliminacją Mistrzostw Europy. Dzięki tej podwójnej imprezie będziemy mieć do dyspozycji 214 km odcinków specjalnych! Jesteśmy już po zapoznaniu. Trasy są różnorodne, zakręcone z wieloma „niespodziankami” na trasie. Jesteśmy nimi zachwyceni i czekamy z niecierpliwością, by się z nimi zmierzyć. Jest to wyjątkowy rajd, w którym praca pilota będzie miała kluczowe znaczenie, mam wielką nadzieję, że uda mi się sprostać wymaganiom tras i kierowcy, a nasz samochód tym razem nie zawiedzie i utrzymamy prowadzenie w klasie – mówi przed startem Agnieszka.

Kolejna załoga z zawodniczką na pokładzie otrzymała numer 82, gdzie w Oplu Kadecie zobaczymy za kierownicą Łukasza Ryznara, a w roli pilota – Katarzynę Wojtiuk:

– Rajdu Rzeszowskiego nie było w planach przedsezonowych. Szczerze powiedziawszy pomysł startu powstał na Rajdzie Bohemia, bo nie da się przejść obojętnie obok 200 kilometrów oesowych (śmiech). Piszę na gorąco z Rzeszowa, bo za chwilę mamy start, a nasze jedyne postanowienie na ten rajd to meta! Cieszymy się możliwością startu w tym trudnym i pięknym rajdzie. Trzymajcie kciuki za nr 82 – mówi Kasia.

 

Hondę Civic z numerem 87 poprowadzi doświadczona zawodniczka Klaudia Temple, a na prawym fotelu jej rajdówki zasiądzie nowy pilot Maciej Chrupcała:

– Jesteśmy już po zapoznaniu i prologu, jutro zaczynamy prawdziwy rajd. Odcinki Rajdu Rzeszowskiego to dla mnie kwintesencja rajdów! Naszym celem jest meta, a ponad 200 km OS-ów to nie lada wyzwanie – mówi Klaudia.

Mocno trzymamy kciuki za całą stawkę zawodników, a ich poczynania można śledzić na żywo na oficjalnej stronie rajdu oraz na aplikacjach do smartphona: http://www.rajd.rzeszow.pl/pl/jak-sledzic-rajd-rzeszowski-w-internecie/ . Oczywiście najlepiej to robić przy trasie Rajdu Rzeszowskiego!

Najnowsze

Sebastian Vettel za kierownicą ambulansu

Niekwestionowana gwiazda Formuły, Sebastian Vettel, jest najczęściej spotykany za kierownicą bolidu Scuderia Ferrari lub innego samochodu zbudowanego w Maranello. Tym razem występuje w roli kierowcy ambulansu, który mierzy się na torze z Ferrari 488 GTB.

Firma Shell przygotowała nietypową konkurencję. Etatowego kierowcę karetki pogotowia ratunkowego posadzono za kierownicą Ferrari 488 GTB, natomiast kierowcę Formuły 1 zainstalowano za kierownicą Opla Movano.

Na koncie Vettela są 42 wygrane wyścigi w Formule 1. Jego samochód dysponuje mocą 661 KM i rozpędza się do 330 km/h. Kierowca karetki, Alex Knapton, ma na koncie 1356 interwencji ratujących życie, ale jego maszyna jest trochę słabsza. Ambulans ma pod maską 116 KM i rozpędza się do 170 km/h. 

Zobaczcie, jak sprawdzili się w odwrotnych rolach. Różnica w czasie wcale nie była taka duża.

 

Najnowsze

Rodzice Jelczina pozywają koncern FCA

Podczas specjalnej konferencji prasowej rodzice Antona Jelczina ogłosili, że pozywają koncern Fiat Chrysler Automobiles za nieumyślne spowodowanie śmierci ich syna. Do tragedii doszło 19 czerwca.

Iriona i Viktor Jelczinowie, rodzice zmarłego tragicznie aktora, po raz pierwszy zabrali głos w tej sprawie. Podczas konferencji prasowej opowiedzieli o tragicznej śmierci syna Antona. Na koniec dodali, że wystosowali pozew przeciwko koncernowi FCA, dodając że mają nadzieję, iż taki pozew w pewien sposób uchroni inne rodziny przed taką tragedią.
 
Do wypadku doszło 19 czerwca. Anton Jelczin został przygnieciony do skrzynki na listy przez samochód Jeep Grand Cherokee, wyprodukowany przez koncern FCA. Auto zjechało ze stromego podjazdu pod jego domem w San Fernando Valley. Prawdopodobnie zawinił jeden z układów w samochodzie. Aktor miał tego dnia udać się na próbę. Jednak gdy nie dotarł na miejsce, zaniepokojeni przyjaciele udali się do jego domu. 

Jelczin był znany publiczności przez rolę Pavla Czekowa w najnowszej odsłonie serii „Star Trek”. Aktor zginął w wieku 27 lat, pozostawiając po sobie majątek szacowany na 1,4 mln dolarów.

Najnowsze

BMW M4 kontra M2 kontra 1M – pojedynek na torze

Nowe BMW M2 zamieszało dość mocno nie tylko w swoim segmencie, ale stało się poważnym konkurentem dla niekwestionowanej ikony – M4. Do tego można dołożyć jeszcze limitowany model 1M i wychodzi ciekawe porównanie na torze.

Magazyn Auto Express postanowił zabrać trzy sportowe modele bawarskiego producenta z literką „M” w nazwie, żeby sprawdzić który jest najszybszy. BMW M2 narobiło wokół siebie sporo szumu. Pod maską tego modelu pracuje słabsza jednostka niż w M4, ale auto jest mniejsze i lżejsze, co na torze wyścigowym może się okazać dużym atutem. Dlatego większe M4 wyposażono w pakiet Competition, który podnosi standardowe osiągi.

Na papierze M4 z Competition Package ma pod maską 444 KM i 550 Nm. Dla porównania model M2 dysponuje mocą 370 KM i 465 Nm, a najstarsze w stawce 1M osiąga 340 KM i 500 Nm. Wszystkie modele są napędzane na tylną oś.
Zobaczcie, który egzemplarz wypadł najlepiej.

Najnowsze

Seat Ateca z piasku

Dla pasażerów przemieszczających się po terminalu lotniczym w Barcelonie czeka niespodzianka w postaci nowego SUV-a iberyjskiej marki zbudowanego z piasku.

Hiszpański artysta przygotował na zlecenie Seata wierną kopię modelu Ateca wykonaną z plażowego piasku. Na potrzeby tej instalacji zwieziono 26 ton tego kruszywa. Jak widać prawdziwy samochód wykonany ze stali i plastiku jest dużo lżejszy. 

Pojazd stanął na pierwszym terminalu lotniska El Prat w Barcelonie. Każdego dnia przemieszcza się tam ponad 100 tys. pasażerów, którzy będą mogli podziwiać te niezwykłe dzieło przez kilkanaście tygodni. Dla porównania postawiono obok prawdziwy model Ateca.

Ateca z piasku to dzieło Sergi Ramireza, który zajmuje się tworzeniem dzieł z piasku od ponad 30 lat. Iberyjski producent bardzo mocno promuje swojego SUV-a. Kilka tygodni temu zaproszono do przejażdżki zupełnie przypadkowe osoby, które mogły się przejechać tym modelem z zasłoniętymi oknami. Producent chciał zwrócić uwagę działanie systemu kamer obejmujących w 360 stopniach sytuację wokół samochodu.

Najnowsze