Rozgrzewajcie maszyny

Już za rok, we wrześniu, na włoskim torze Misano, odbędzie się po raz szósty World Ducati Week. To powrót imprezy skupiającej fanów marki Ducati z całego świata i mała zmiana terminu WDW z wiosny na jesień.

fot. Ducati

WDW zaplanowano na cztery dni, podczas których zaplanowano sesje treningowe na torze, konferencje, pokazy, zwiedzanie muzeum marki oraz spotkania z zawodnikami fabrycznych teamów Ducati. Dokładną datę World Ducati Week poznamy po ogłoszeniu oficjalnego kalendarza MotoGP oraz Superbike World Championship na 2010 r.

Nie ma znaczenia jakiej marki motocykla dosiadacie. Liczy się entuzjazm i radość z jazdy na jednośladzie. Czerwona planeta Ducati już czeka.

 

A tak było w 2007 r.:

Najnowsze

Piquet, Massa, Renault i Mercedes

Urlop w Formule 1 nie oznacza, że nic w świecie Królowej Sportów Motorowych się nie dzieje. Wszyscy śledzą stan zdrowia Felipe Massy, decyzje zespołów i poczynania Michaela Schumachera.

Czy Nelson Piquet Junior jest jeszcze członkiem zespołu Renault?
fot. Renault

Coraz częściej mówi się, że Nelson Piquet Junior
nie dotrwa w zespole Renault do końca bieżącego sezonu. Po ostrej wymianie zdań pomiędzy nim
a Flavio Briatore w zeszłym tygodniu wygląda na to, że panowie nawet za pośrednictwiem Nelsona Piquet seniora – trzykrotnego Mistrza Świata – chyba się nie dogadają. Młody Brazylijczyk zarzuca zespołowi Renault, że nigdy nie miał możliwości dorównać swojemu koledze Fernando Alonso, ponieważ nie posiadał równie dobrego samochodu. Chociaż Briatore zaprzecza takiemu stanowi rzeczy, sam jednak przyznaje, że różnice techniczne zdarzały się, choć nie trwały, jak określił, dłużej niż jeden wyścig. Szef zespołu Renault twierdzi, że Piquet znajduje mnóstwo wymówek, aby usprawiedliwić brak zadowalających rezultatów. Nelsona  Piquet Juniora prawdopodobnie zastąpi Romain Grosjean – kierowca testowy zespołu.

Felipe Massa podczas weekendu na Hungaroring
fot. Ferrari

Podobno Felipe Massa najchętniej wystartowałby już w GP Europy, które odbędzie się 23 sierpnia w Walencji. Po nieszczęśliwym wypadku na torze Hungaroring tydzień temu brazylijski kierowca pozostaje w szpitalu w Budapeszcie. Jego stan zdrowia ulega ciągłej poprawie. Jak podaje biuro prasowe Scuderia Ferrari Marlboro w poniedziałek 3 sierpnia o godz 9:30 Felipe udzieli pierwszego wywiadu od czasu wypadku. Także na poniedziałek przewidziany jest wylot Brazylijczyka do Sao Paulo.

 

 

Schumi na torze w Mugello
fot. Ferrari

W niedzielę Michael Schumacher odwiedził w szpitalu w Budapeszcie  swojego przyjaciela
i podopiecznego, którego ma zastąpić podczas GP Europy w bolidzie Ferrari. Niemiecki kierowca, który po raz pierwszy od czasu wypadku spokał się osobiście z Brazylijczykiem był mile zaskoczony stanem zdrowia Felipe Massy.
Ponadto, zapytany o  wrażenia z własnych treningów odbytych w zeszłym tygodniu w Mugello siedmiokrotny Mistrz Świata przyznał, że czuje prawie każdy mięsień, ale to normalny stan po tak długim czasie bez testów i jest ciekawy co przyniosą następne dni.

 

Czy tak długa historia zmierza właśnie do końca?
fot. Daimler

Wartość zaangażowania Mercedesa w mistrzostwa Formuły 1 jest podobno rozważana przez Daimlera. Jak powiedział ostatnio gazecie Stuttgarter Nachrichten Helmut Lense, członek zarządu koncernu, dyskusja stała się jeszcze bardziej aktualna w obliczu decyzji wycofania z wyścigów zespołu BMW. Wcześniej w trakcie sezonu sugerował on, że Mercedes może zrezygnować z udziału w F1 na rzecz bardziej intratnych projektów. Rzecznik prasowy Daimlera zaraz po oświadczeniu szefów BMW w ostatnią środę powiedział, że decyzja bawarskiego producenta nie ma żadnego wpływu na zaangażowanie jego firmy w F1.
Czy następne zespoły koncernów samochodowych jeden po drugim będą podejmowac podobne decyzje? Pozostaje nam jeszcze Toyota i Renault…

Najnowsze

„Nie” dla obcasów i botoxu stóp

Jeśli lubisz prowadzić samochód mając na nogach buty na wysokich obcasach, lepiej zmień ten zwyczaj czym prędzej - możesz ryzykować własne życie!

Dla wielbicielek motoryzacji ale nie za kierownicą…

W Wielkiej Brytanii stwierdzono, że aż 11,5 miliona pań naraża siebie i innych użytkowników dróg na niebezpieczeństwo, siadając za kierownicę swoich samochodów w butach na wysokich obcasach. 

Ponadto firma Sheilla' Wheels (kliknij na nazwę, a przeczytasz artykuł o ubezpieczeniach dla kobiet) przeprowadziła krótkie badanie,
z którego wynika, że cztery na pięć pań prowadzących samochody nosi niewłaściwe buty.

Sheillas' Wheel oferuje ubezpieczenia samochodowe dla kobiet na specjalnych warunkach i zdecydowanie zachęca swoje klientki do zmiany przyzwyczajeń. Według przeprowadzonej wśród 750 kobiet
ankiety 75 pań przyznało, że miało wypadek lub z ledwie go uniknęły, kiedy noga zsunęła się, czy utknęła pomiędzy pedałami, albo pod nimi. Prawie jedna czwarta ankietowanych twierdzi, że nie chce im się zmieniać butów wsiadając do samochodu, nawet jeśli zdają sobie sprawę, że nie jest to bezpiecznie. Jedna trzecia przyznaje się także do prowadzenia pojazdu w klapkach. 

Pięknie, ale niebezpiecznie

Jest jeszcze coś, co powinno odwieść kobiety od zakładania butów na wysokich obcasach. Nie dość, że jest niebezpiecznie prowadzić w takim obuwiu samochód, to w ogóle nie służy to zdrowiu. Jak twierdzą ortopedzi, dotkliwe schorzenia zarówno stóp, jak i kręgosłupa powodowane są bardzo często przez noszenie szpilek. U siedmiu z dziesięciu pacjentek zgłaszających się do lekarzy właśnie ten powód okazuje się główną przyczyną deformacji i schorzeń.

Oprócz bólu i niepełnej sprawności pozostaje jeszcze kwestia estetyki. Coraz więcej pań pojawia się u specjalistów, aby zastosować botox celem poprawienia wyglądu stóp zdeformowanych z powodu noszenia wysokich obcasów. Co to ma do rzeczy? Wbrew pozorom sporo. Otóż botox – choć stosunkowo krótkotrwale – może powodować drętwienie stopy. Według jednego z brytyjskich specjalistów kobiety bagatelizują ostrzeżenia, że nie powinny prowadzić samochodu przynajmniej 24 godziny po podaniu botoxu, nie zdając sobie sprawy, że nie będą w stanie odpowienio zahamować. Mamy więc do wyboru – wydłużone przez szpilki smukłe nogi teraz, albo zdrowie i sprawność na dłużej. Wybierzcie same…

Najnowsze

Kimi w Rajdzie Finlandii

Kimi Raikkonen poza wypełnianiem swoich obowiązków jako kierowca zespołu Scuderia Ferrari postanowił pojawić się w zawodach WRC. W przerwie na torach F1 wystąpił w Rajdzie Finlandii.

Kimi przed Rajdem Finlandii
fot. Ferrari

Występ Kimiego Raikkonena był dla wielu jedną z głównych atrakcji tego weekendu Rajdowych Mistrzostw Świata. Kimi przejechał podobno tylko 250 km po szutrowych drogach przed występem w fińskiej rundzie WRC. Kierowca Formuły 1 wywarł jednak bardzo dobre wrażenie. Pomimo kłopotów z silnikiem Abarth Grande Punto Fin zajmował 3. pozycję wśród samochodów Super 2000 i 15. miejsce w klasyfikacji generalnej i osiągał bardzo dobre czasy przejazdów na poszczególnych odcinkach. Niestety, w sobotę popołudniu jego samochód po uderzeniu w skałę na jednym z zakrętów wpadł do rowu i koziołkował. Auto miało za dużo uszkodzeń, aby mogło jechać dalej. Na szczęście Kimi i jego pilot Kaj Lindstrom nie doznali obrażeń.

Tommi Makinen szef zespołu powiedzial, że nie miał żadnych wątpliwości co do występu Fina. Umiejętności Mistrza Świata Formuły 1 z 2007 roku określił jako bardzo naturalne i stwierdził, że jest niewielu kierowców, którzy wsiedliby do samochodu rajdowego i jechali tak świetnie jak Raikkonen. Jedyną rzeczą, która może powodować pewne problemy to komunikacja z pilotem. Kimi nie jest do tego jeszcze poprostu przyzwyczajony. Co ważne, jazda w rajdzie sprawiała mu ogromną przyjemność.

Raikkonena chwalił też sam Sebastian Loeb. Jak stwierdził, był pod wrażeniem występu Fina a wypadek jaki był udziałem Kimiego zdaża się najlepszym kierowcom rajdowym.


 

Występ kierowcy Ferrari obserwował jego młodszy kolega z zespołu Red Bull Sebastian Vettel, który wspomniał, że ma jeszcze wiele do osiągnięcia w Formule 1 ale nie wyklucza możliwości występów
w WRC w przyszłości.

Zwycięstwo w Rajdzie Finlandii zapewnił sobie Mikko Hirvonen. To jego trzeci najwyższy stopień podium pod rząd. Sebastian Loeb zajął 2. miejsce. Mimo zapowiadanej walki z Hirvonenem Francuz musiał poddać się po uszkodzeniu opony w sobotę rano i stracie ponad 13 sekund do Fina. Na najniższym stopniu podium zameldował się pomimo kłopotów zdrowotnych Jari – Matti Latvala. W Mistrzostwach Świata prowadzi trzema punktami Hirvonen przed Loebem.

W serii Junior WRC najlepszym zawodnikiem okazał się Martin Prokop. Tym samym czeski kierowca zapewnił sobie także tytuł Mistrza Świata Juniorów 2009. Główny konkurent Czecha Michał Kościuszko ukończył Rajd Finlandii na 3. pozycji i cały sezon na 2. miejscu.

Najnowsze

Concorde Agreement został podpisany

FIA podała informację, że trójstronna umowa pomiędzy Federacją, właścicielem praw komercyjnych Bernie Ecclestonem i zespołami F1 została podpisana przez Maxa Mosley'a.

Dokument określa sposób zarządzania Formułą 1
i dystrybucji wpływów. Jego brak był jednym z głównych powodów nieporozumień pomiędzy FIA i FOTA. Mosley podpisał umowę po akceptacji złożonej przez World Motor Sport Council (WMSC) i niewielkich zmianach uzgodnionych przez wszystkie strony.

Nowa Concorde Agreement, która obowiązuje do 31 grudnia 2012 zapewnia kontynuację procedur wprowadzonych w 1998 roku zgodnie z decyzjami podejmowanymi przez grupy robocze i komisje, w których to zespoły posiadają prawo głosu przed ratyfikacją WMSC. Wszystkie teamy – oprócz BMW Sauber – zgłoszone do udziału w Mistrzostwach Formuły 1 w sezonie 2010 podpisały już umowę.

FIA poinformowała także, że zespoły zgodziły się na ograniczenie wydatków celem uzyskania ich poziomu z wczesnych lat dziewięćdziesiątych zeszłego stulecia, co ma skutkować stabilizacją i dobrą koniunkturą Federacji.

Zestaw nieco zmienionych przepisów sportowych i technicznych, które zaczną obowiązywać w przyszłym sezonie ma zostać niebawem opublikowany.

Najnowsze