Rowerzystka potrafi zająć się różnymi rzeczami w czasie jazdy

Poruszanie się rowerem po mieście bywa monotonne, więc niektórzy starają się w tym czasie czymś zająć. Tylko czy to na pewno bezpieczne?

Autor sam przyznaje, że wrzucił to nagranie z przymrużeniem oka. Rowerzysta radziła sobie ze wszystkim czynnościami bez problemu i nie stworzyła żadnego zagrożenia. Ale czy było to bezpieczne?

Zdecydowanie nie. Jazda na rowerze „bez trzymanki” może i bywa wygodna i efektowna, ale w razie nagłego pojawienia się zagrożenia, kierujący jednośladem może nie tylko nie zareagować odpowiednio szybko, ale rzucając się nerwowo rękami na kierownicę, stracić panowanie nad rowerem. Jeśli w tym czasie mamy w ręce smartfona, tak jak ta pani, ryzyko zderzenia się z kimś gwałtownie rośnie.

Najnowsze

Jak zginąć na przejściu – film poglądowy

Stracić życie pod kołami samochodu można, wbrew pozorom, wyjątkowo łatwo. I wcale nie musi to być sytuacja nagła, niespodziewana i dziejąca się przy dużych prędkościach.

To nagranie powinno pokazywać się nie tylko na kursach prawa jazdy, ale też dzieciom w szkołach oraz w telewizji. Przed przejściem dla pieszych stoi auto osobowe oraz tir. Do pasów zbliżają się dwie kolejne piesze i chcą skorzystać z okazji, że pojazdy jeszcze stoją. Przechodzą tuż koło szoferki, a kiedy stawiają pierwszy krok na przejście, ciągnik siodłowy rusza. Rusza też auto osobowe, którego kierowca również nie mógł zauważyć pieszych. Jedna z kobiet zdążyła uciec, ale druga, prowadząca rower, nie zdążyła.

Tym razem skończyło się na strachu i złamanym nadgarstku. Tym razem, ponieważ na tym samym przejściu, zaledwie miesiąc temu, doszło do identycznej sytuacji, ale wtedy pieszy nie przeżył. Wszystkiemu winne martwe pole w samochodach ciężarowych, które jest naprawdę spore. Wielu pieszych niestety w ogóle o tym nie myśli i uważa, że przecież kierowca ich widzi.

Najnowsze

Goodc

Co dla motocyklistek w kolekcji Stylmartin 2020?

Damskie buty motocyklowe w cekiny, panterkę i zebrę? Nowa kolekcja Stylmartin nie zna ograniczeń!

Stylmartin to marka z 40-letnim doświadczeniem w branży motocyklowej. Sezon 2020 jest jednak przełomowy, jeżeli chodzi o ilość nowych modeli i wersji obuwia  motocyklowego wprowadzanego na rynek. Kolekcja 2020 składa się z 11-stu nowych modeli i 17-stu wersji kolorystycznych.

Marka Stylmartin przyzwyczaiła nas do tego, że wszystkim modelom z certyfikatem CE towarzyszy wysoka jakość wykonania i niepowtarzalny wygląd. Tu mieszają się style i znikają reguły. Obuwie motocyklowe staje się modne i wygodne, by towarzyszyć w codziennej aktywności. Poznajcie rodzinę SPORT U, SNEAKER i URBAN:

Modele, które zaprojektowano specjalnie dla kobiet to:

AUDAX Linea Donna – to przeróbka i unowocześnienie modelu sportowego z lat 80-tych. Występuje w wersji z cekinami GLAM oraz w motywie zebry JUNGLE.

W wersji unisex AUDAX są jeszcze w kolorach: czarnym, zielonym i czerwonym.

PEARL – to odważne miejskie botki motocyklowe dla kobiet. Występują w ROCK’owym wydaniu lub odlotowym LEO w panterkę.

 

Jeżeli chodzi o modele unisex to uwagę przyciągają zgrabne, lekkie, sportowe VECTOR’y. Występują w kolorze czarnym, ale z różnokolorowymi dodatkami, a także w wersji letniej AIR.

 

Rodzinę SNEAKER tworzą dwa kolejne modele unisex: CORE w trzech odmianach kolorystycznych oraz letni GRID.

Najnowsze

Mercedes GLE 63 4MATIC+ oraz GLS 63 4MATIC+. Po raz pierwszy z rozrusznikoalternatorem EQ Boost

Mercedes-AMG kontynuuje 20-letnią tradycję: w 1999 r. zadebiutował ML 55, topowy wariant ówczesnej Klasy M z silnikiem V8 o mocy 347 KM. To samo dotyczy jego najnowszych spadkobierców: GLE 63 4MATIC+ oraz GLE 63 S 4MATIC+ z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG!

4-litrowy benzynowy silnik V8 biturbo nowego GLE 63 w obu wersjach mocy (420 kW/571 KM oraz 450 kW/612 KM) współpracuje ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem EQ Boost. Łączy on rozrusznik i alternator w jedną mocną jednostkę elektryczną. By zaoszczędzić miejsce, umieszczono go między silnikiem spalinowym a przekładnią. Dostępna na krótko dodatkowa moc 16 kW (22 KM) i 250 Nm momentu obrotowego pozwalają na szczególnie szybkie sprinty – ze startu zatrzymanego i w czasie jazdy, np. podczas wyprzedzania. Ten innowacyjny moduł nie tylko zasila 48-woltową instalację elektryczną i służy jako generator energii, ale pozwala także na realizacji funkcji hybrydowych. Należą do nich m.in.: doładowanie („boost”), rekuperacja, żeglowanie oraz praktycznie nieodczuwalne ponowne uruchomienie jednostki napędowej we współpracy z funkcją start/stop.Po raz pierwszy rozrusznikoalternator EQ Boost odpowiada również za kontrolę prędkości biegu jałowego. To wszystko pozwala na oszczędności paliwa wcześniej zarezerwowane dla wysokonapięciowej techniki hybrydowej.

Standardowo montowane zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System), skonfigurowane z myślą o charakterystyce typowej dla SUV-a,łączy wyjątkową zwinność i dynamikę jazdy z maksymalną trakcjąoraz wysokim komfortem. Charakterystykę tłumienia można trzystopniowo regulować (Comfort – komfort na długich trasach, Sport i Sport+ – sportowa dynamika).

GLE 63 i GLE 63 S są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Chroni ona przed poślizgiem wewnętrznego koła w zakręcie, zapewniając optymalną przyczepnośći maksymalne bezpieczeństwo prowadzenia. W rezultacie kierowca może wcześniej i mocniej przyspieszyć na wyjściu z łuku. Mechanizm różnicowyo ograniczonym poślizgu poprawia również przyczepność podczas przyspieszania ze startu zatrzymanego.

Specjalna osłona chłodnicy z pionowymi listwami potwierdza przynależność do rodziny modeli AMG, a dynamiczny kształt przedniego pasa –z jego subtelnym nachyleniem w stylu rekiniego nosa – podkreśla charakterystyczne proporcje nadwozia. Typowo dla modeli o wysokich osiągach przedni zderzak z wlotem powietrza wyprofilowanym na kształt skrzydła jest polakierowany na kolor karoserii i ma czarne wypełnienia. Podstawowy wariant jest standardowo wyposażony w 20-calowe obręcze z lekkich stopów, a wersja S – w obręczeo średnicy 21 cali. Opcjonalnie dostępne są inne wzory felg o średnicy od 21 do 22 cali.

Standardowe fotele AMG obite skórą nappa zapewniają optymalne podparcie boczne i mają specyficzny dla AMG wzór tapicerki z plakietką „AMG” na oparciach z przodu. Seryjna specyfikacja obejmuje indywidualnie regulowane nastrojowe oświetlenie. Na życzenie drugi rząd siedzeń jest dostępny z regulacją w pełni elektryczną.Konsola środkowa wzbogaciła się o specjalny panel AMG z dodatkowymi przełącznikami, za pomocą których można m.in. sterować pracą3-stopniowego ESP®, manualnym trybem skrzyni biegów, adaptacyjną regulacją tłumienia, opcjonalnym układem wydechowym AMG Performancei prześwitem.

Najnowsze

Lexus LC 500 Convertible – sportowe auto klasy premium

Nie ma wątpliwości – w przypadku luksusowych grand tourerów takich jak Lexus LC wygląd jest niezwykle ważny. A kiedy samochód dodatkowo pozwala na stylowe przejażdżki z otwartym dachem, liczy się nawet bardziej. Dlatego nowy Lexus LC 500 Convertible będzie dostępny z różnymi kolorami nadwozia, miękkiego dachu i wnętrza.

Jak przystało na sportowe auto klasy premium, Lexus LC Convertible będzie dostępny w wielu wariantach kolorystycznych. Możemy spodziewać się łącznie 12 odcieni. Na liście znajdziemy krwistą czerwień, intensywną żółć czy mocno nasycony niebieski. Nie zabraknie też bardziej stonowanych barw, w tym eleganckiego lakieru w oliwkowym kolorze czy klasycznych powłok: szarej, srebrnej, białej i czarnej. A składany miękki dach kabrioletu Lexusa będzie dostępny w dwóch podstawowych opcjach – jasnobrązowej oraz czarnej. Jego otwarcie zajmuje 15 sekund.

Kolorów nie zabraknie również w środku Lexusa LC 500 Convertible. Dla amatorów jaśniejszych wnętrz stworzono dobrze znaną z coupé karmelową tapicerkę, która będzie się dobrze komponować z jasnobrązowym dachem. Zwolennicy klasyki mogą postawić na całkowicie czarne wykończenie. A szukający dodatkowych wrażeń estetycznych powinni zdecydować się na konfigurację z fotelami i boczkami drzwi pokrytymi czerwoną skórą. 

Ale na tym lista konfiguracji się nie kończy. Z okazji debiutu auta Lexus przygotował także specjalną, limitowaną edycję modelu LC 500 Convertible – Inspiration Series. Samochód w takiej wersji wyróżnia się wnętrzem pokrytym białą skórą ze wstawkami w ciemnoniebieskim kolorze. 

Kabriolet Lexusa w specjalnej odmianie otrzymał także nadwozie pokryte specjalnym lakierem Structural Blue, którego opracowanie wymagało aż 15 lat doświadczeń. Kolor specjalnej powłoki jest inspirowany barwą skrzydeł tropikalnego motyla Morpho menelaus i odbija prawie 100% światła w postaci widzialnego koloru. W przypadku konwencjonalnych lakierów wartość ta wynosi poniżej 50%. Wyjątkowy niebieski lakier znamy już z nadwozia Lexusa LC w wersji coupé. A w LC 500 Convertible współgra z nim zbliżona barwa miękkiego dachu. 

Lexus LC 500 Convertible Inspiration Series powstanie w liczbie tylko 100 egzemplarzy. Pierwsze auto z tej limitowanej serii trafi na licytację domu aukcyjnego Barrett-Jackson w styczniu 2020 roku. Możemy się jednak spodziewać, że w przyszłości Lexus opracuje kolejne wyjątkowe edycje kabrioletu. Tak, jak chętnie robi to w przypadku wersji coupé. 

 

Najnowsze