Rowerzystka potrącona przez samochód dostała mandat

Gdyby nie nagranie, to nietypowe zdarzenie mogłoby być zupełnie inaczej ocenione przez przybyłych na miejsce policjantów.

Jak wyglądałby opis tego zdarzenia, gdyby nie nagranie z kamery? Prawdopodobnie tak: „Kierujący samochodem osobowym podczas manewru skrętu w lewo nie ustąpił pierwszeństwa rowerzystce poruszającej się drogą dla rowerów, doprowadzając do kolizji z nią.”

A jak to wyglądało naprawdę? Rowerzystka faktycznie poruszała się drogą dla rowerów. Ale zjechała z niej na przejście dla pieszych, a później na ulicę. Zwróćcie uwagę, że robiła to zupełnie nie zważając czy nie wjeżdża właśnie pod samochód. Jak informuje autor nagrania, rowerzystce nic się nie stało, ale została ukarana 400-złotowym mandatem.

Najnowsze

Mistrz świata Łukasz Czepiela został ambasadorem Porsche Macan

Niewiele jest osób, które wyrażają wartości bliskie marce Porsche równie skutecznie co Łukasz Czepiela – mistrz świata wyścigów samolotowych Red Bull Air Race, a od niedawna również ambasador Porsche Macan.

Łukasz Czepiela robi to, co kocha – i łączy przy tym dwa światy. Jest kapitanem pasażerskiego Airbusa, a jednocześnie pilotem klasy Challenger w zawodach Red Bull Air Race. Samolotami fascynuje się od dziecka. Od najmłodszych lat śledził pokazy lotnicze, jako nastolatek pomagał przy utrzymaniu maszyn na lotnisku, a później pracował jako mechanik linii lotniczej i szef załogi w renomowanej brytyjskiej grupie akrobacyjnej. Tak zaczęła się jego kariera w sportach lotniczych. 

Dziś jest najlepszym polskim pilotem wyścigowym Łukasz Czepiela. W 2018 r., po pełnym dramatyzmu finale w Fort Worth, sięgnął po mistrzostwo świata Red Bull Air Race w klasie Challenger.Podczas zawodów Red Bull Air Race Łukasz Czepiela siada za sterami samolotu Edge 540. Jego maksymalna prędkość – 430 km/h – robi wrażenie, ale w tych zawodach liczy się coś więcej. Samolot jest zdolny do wykonania pełnego zwrotu w czasie krótszym niż 10 sekund przy przeciążeniu 12 g! 

Porsche Macan to SUV, który do codziennej rutyny dodaje pierwiastek ekscytacji. Już sam jego design nawiązuje do ikony sportowych aut – 911. Otrzymał ulepszone podwozie i udoskonalone hamulce, a nowe systemy wspomagające kierowcę – m.in. asystent jazdy w korku – zapewniają jeszcze większy poziom komfortu oraz bezpieczeństwa.

Z kolei nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Porsche Communication Management (PCM) – teraz z 10,9-calowym ekranem dotykowym – oferuje kompleksową komunikacji ze światem, w tym nawigację online z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym oraz rozbudowane usługi łączności (np. hotspot Wi-Fi) i możliwości zdalnej obsługi funkcji pojazdu za pośrednictwem aplikacji na smartfon.

Najnowsze

Kierowcy pytają, kiedy zostanie oddana południowa obwodnica Warszawy?

Południowa obwodnica Warszawy, czyli odcinek drogi ekspresowej S2 o długości 18,5 kilometra, został podzielony na trzy zadania – A, B i C. W zależności od odcinka, stopień ich zaawansowania jest różny – od 60 do 70 proc. Kiedy zatem będziemy mogli skorzystać z tej obwodnicy? - pytają zniecierpliwieni kierowcy.

Najwięcej prac zostało wykonanych w przypadku przedsięwzięcia B – realizowanego przez konsorcjum z liderem Gullermak. Wykonawcą odcinka A – którego najbardziej rozpoznawalnym punktem będzie najdłuższy tunel drogowy w Polsce – jest Astaldi. Zaawansowanie w tym przypadku wynosi ok. 67 proc. Zadanie C realizowane jest przez Warbud, który zakończył już ponad połowę inwestycji.

W ramach zadania B budowy południowej obwodnicy Warszawy prace postępują najszybciej. Najważniejszym obiektem tego odcinka jest most nad Wisłą – powiedział Szymon Piechowiak, Dyrektor Biura Generalnego w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ostatnie wydarzenia związane z wysokim stanem wody na rzece mogły spowodować pewne opóźnienia w realizacji tej inwestycji. Generalny wykonawca nie wystosował jednak oficjalnego wystąpienia z wnioskiem w sprawie ewentualnego wydłużenia czasu na realizację przedsięwzięcia. Zgodnie z harmonogramem, południowa obwodnica Warszawy zostanie udostępniona kierowcom w trzecim kwartale 2020 roku. Ostatnie wydarzenia nie wpłynęły więc na finalny termin oddania inwestycji. 

Najnowsze

Gymkhana GRiD 2019. Nadchodzi święto palonej gumy i fanów adrenaliny!

Wyścigi Gymkhana GRiD zawładnęły światem motorsportu już od inauguracyjnych zawodów w Irwindale w Kalifornii w 2010 roku. To połączenie autocrossu, driftu i ścigania się na czas, gdzie kierowcy walczą o wygraną zarówno między sobą, jak i z czasem.

Palona guma, adrenalina i ekscytujące dźwięki potężnych silników – już 7 września w PTAK Warsaw Expo odbędą się światowe finały Gymkhana GRiD 2019. Na najbardziej zaawansowanym technicznie do tej pory torze zmierzy się aż 64 kierowców z całego świata. Wśród nich znajdą się m.in. Norweg Petter Solberg oraz Polak Bartosz Ostałowski – niesamowici kierowcy i drifterzy oraz ambasadorzy marki Castrol EDGE.

Petter Solberg to jedna z największych gwiazd Gymkhana. W czasie swojej kariery sportowej zdobył wiele trofeów. Wśród najważniejszych z nich znalazły się rajdowe mistrzostwo świata World Rally Championship w 2003 oraz dwa tytuły mistrza świata FIA World Rallycross Championship. Do tej pory Solberg raz wygrał i dwa razy zdobył drugie miejsce podczas zawodów Gymkhana. Solberg jest wieloletnim ambasadorem marki Castrol EDGE. 

Wśród zaproszonych gości nie może również zabraknąć jednego z najsłynniejszych polskich drifterów – Bartosza Ostałowskiego, który samochodami kieruje za pomocą stopy. To konsekwencja wypadku motocyklowego, który nie powstrzymał go jednak przed realizacją marzeń o zostaniu profesjonalnym kierowcą.

O tym, że Bartosz Ostałowski na drifcie zna się jak mało kto, przekonać się mógł Nico Hulkenberg, znany kierowca Formuły 1. Kilka lat temu Hulkenberg wraz z Castrol EDGE postawili Bartoszowi wyzwanie – drift pomiędzy bezcennymi bolidami F1 zespołu Renault. Polski drifter zaprezentował swoje umiejętności precyzyjnie szarżując Nissanem Skyline R34 pomiędzy odpowiednio rozstawionymi bolidami F1 – bez dotknięcia któregokolwiek.

Najnowsze

Nowe Porsche Taycan pokonuje północną pętlę Nürburgringu w ciągu 7 minut i 42 sekund!

Porsche ustanawia nowe standardy dla czterodrzwiowych, w pełni elektrycznych samochodów sportowych na północnej pętli toru Nürburgring. Kierowca testowy Lars Kern pokonał legendarny tor, znany jako „zielone piekło”, w ciągu 7 minut i 42 sekund!

Czas okrążenia uzyskano na odcinku o długości 20,6 km, który zazwyczaj służy do przeprowadzania rekordowych przejazdów. W trakcie swojej próby Lars Kern poprowadził przedseryjny egzemplarz Porsche Taycan.

Już na wczesnym etapie projektowania inżynierowie ds. rozwoju zaczęli „jeździć” Porsche Taycan po północnej pętli Nürburgringu na symulatorze – tak, aby przetestować i ocenić jego osiągi na wirtualnej wersji toru. Jednym z głównych celów tego procesu było zarządzanie energią elektryczną oraz temperaturą – co stanowi istotny wkład w uzyskanie takiego, a nie innego czasu okrążenia.

Taycan radzi sobie zarówno na torze wyścigowym, jak i w próbie wytrzymałościowej: w ciągu 24 godzin prototyp elektrycznego Porsche w ramach testu na torze wysokich prędkości w Nardò (Włochy) pokonał dystans dokładnie 3425 km. Mniej więcej odpowiada to odległości z Nardò do Trondheim w Norwegii. W upalnych warunkach na północy Włoch prędkość samochodu wynosiła od 195 do 215 km/h. Przy temperaturze powietrza sięgającej 42 stopni Celsjusza i temperaturze toru dochodzącej do 54 stopni Celsjusza prototypowe Porsche Taycan udowodniło swoje walory na długim dystansie jeszcze przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Test zakończył się bez żadnych zakłóceń – samochód musiał zatrzymywać się jedynie na szybkie ładowanie i zmianę kierowcy.

A pod koniec lipca na pasie startowym lotniska przedseryjny egzemplarz Porsche Taycan przyspieszył od zera do 200 km/h co najmniej 26 razy z rzędu. Średnia wartość przyspieszenia z mierzonych prób wynosiła poniżej 10 sekund. Różnica pomiędzy najlepszym a najgorszym wynikiem to 0,8 sekundy.

Najnowsze