Rowerzysta najpierw skopał auto, a potem uderzył w nie rowerem!

Tak to już jest, kiedy może łamiesz przepisy, ale za to nie wahasz się zaatakować kogoś, kto zwraca ci uwagę.

Rowerzysta przejeżdżający po przejściu dla pieszych to w Polsce nic nowego. Jeden z kierowców najwyraźniej zwrócił mu w jakiś sposób uwagę (nie ma dźwięku, więc nie wiemy czy trąbił, czy może machał do niego).

Kierowca BMW pobił pieszego, który przechodził po pasach

Rowerzysta zatrzymał się i podszedł do kierowcy. Upewniwszy się, że ktoś ośmielił się zwrócić mu uwagę, że łamie przepisy, przeszedł do ataku. Kopnął uchylone drzwi, podniósł rower i uderzył nim w auto i na odchodne kopnął jeszcze lusterko.

Najnowsze

Czy za ten filmik nasz znajomy rowerzysta stanie przed sądem?

Bezczelne wymuszanie na innych swoich wyimaginowanych praw oraz piętnowanie kierowców, zwracających uwagę na niewłaściwe zachowanie, widzieliśmy już wielokrotnie. Tym razem nasz znajomy rowerzysta posunął się o krok dalej w poczuci własnej bezkarności.

Sytuacja pozornie taka, jakich widzieliśmy już sporo. Wielopasmowa ulica, podniesiony limit prędkości, a wzdłuż niej droga dla rowerów. Zgadnijcie którędy jedzie nasz znajomy rowerzysta.

Rowerzysta celowo naraża się na niebezpieczne sytuacje, i dziwi się, że do nich dochodzi

Tym razem wybrał się na przejażdżkę z kolegą, który również uważa, że z racji posiadania roweru, przestały go obowiązywać przepisy ruchu drogowego, a ulice wybudowano wyłącznie dla jego przyjemności. Nasz znajomy rowerzysta nie byłby z sobą gdyby tego towarzystwa nie wykorzystał do złamania kolejnego przepisu – zakazu jazdy rowerzystów inaczej, niż gęsiego (obok siebie mogą jechać tylko w sytuacji, kiedy droga jest pusta i nie utrudniają nikomu ruchu).

Nasz znajomy rowerzysta tym razem udokumentował szereg własnych wykroczeń. Zmądrzał?

Takie zachowanie wywołało po chwili reakcję osób jadących jednym z mijających rowerzystów samochodem (a przecież o to im chodziło). Kierowca zatrąbił na nich, a pasażerka pokazała im środkowy palec. Nasz znajomy rowerzysta opublikował więc nie tylko numer rejestracyjny samochodu (który według prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych jest daną osobową), jak to ma w zwyczaju, ale także wizerunek pasażerki. I o ile karanie ujawniania numerów rejestracyjnych jest sprawą dyskusyjną, o tyle publikowania czyjejś twarzy nie da się przed sądem obronić.

Numer rejestracyjny jak Pesel? Według prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych to też dana osobowa!

Przyznacie natomiast, że wzruszające jest w kontekście takiego postępowania to, że nasz znajomy rowerzysta sam zniekształca sobie głos, a swojego kolegę zamazał całego, chociaż widać było głównie jego plecy. Najwyraźniej anonimowość dodaje mu odwagi i boi się, że znajomi patrzyliby na niego zupełnie inaczej, gdyby wiedzieli, co wyprawia na drogach, kiedy wsiada na rower.

Najnowsze

Goodc

Wystartowały Mistrzostwa Polski oraz Puchar Polski w Enduro! Niespodziewaną zwyciężczynią została debiutująca w zawodach Małgorzata Zalewska!

25 lipca po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa, odbyły się długo wyczekiwane I i II runda Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski w Enduro. Zawodniczki i zawodnicy na to by wziąć udział w rywalizacji czekali od marca.

W pierwszym dniu rywalizacji pogoda była słoneczna z umiarkowaną temperaturą, nie było czuć skwaru, panowały optymalne warunki do jazdy. Przyczepność między odcinkami specjalnymi była bardzo dobra, a na odcinkach mocno zmienna. Co rundę powstawały nowe koleiny, które stawały się coraz głębsze, a każdy przejazd zawodnika wygrzebywał kolejne „niespodzianki” spod ziemi. Kamienie, konary i głazy na bieżąco podnosiły stopień trudności trasy.

Drugiego dnia zawodów temperatura przekraczała już 25°C, a dodatkowo wśród rywalizujących pojawiło się spore zmęczenie, które w połączeniu z wysoką temperaturą osłabiało zawodników.

Łącznie we wszystkich klasach udział wzięło ponad 150 zawodników, a wśród nich znalazły się cztery kobiety!

W sobotę, pierwszego dnia rywalizacji, zawodnicy pokonali pięć okrążeń, w niedzielę cztery, a na każdym z nich mierzono dwie próby, które po zsumowaniu dały rezultat końcowy.

1. okrążenie to runda zapoznawcza, poznanie specyfikacji toru, odcinków specjalnych i ogólnych warunków. Na 2. okrążeniu po dwóch próbach czasowych, prowadzenie objęła doświadczona zawodniczka – Natalia Micigolska. Na drugiej pozycji była debiutująca w zawodach Małgorzata Zalewska, na trzeciej Dominika Orlik, czwarte miejsce należało do Julii Morgały.

Przeczytaj też: Natalia Micigolska #401 odnalazła pasję swojego życia

Przez cały wyścig prowadziła Natalia Micigolska, tracąc przewagę na każdym 1 odcinku pomiaru czasu i odbudowując ją z nawiązką po każdej 2 próbie. Różnica wypracowywana na 2 odcinku pozwalała utrzymywać prowadzenie i kilkunastosekundową przewagę nad Małgorzatą Zalewską.

Taki wynik utrzymywał się aż do ostatniej 5 rundy. Wtedy po odbudowaniu strat i zbliżeniu się do liderującej zawodniczki, Małgorzata Zalewska podczas 2 próby na ostatnim 5 okrążeniu zrobiła doskonały, czysty przejazd i uzyskała czas poniżej 3 min, który dał jej prowadzenie i zwycięstwo pierwszego dnia zawodów.

Wyniki:

1. Małgorzata Zalewska, AMK DRWĘCA OSTRÓDA, debiut

2. Natalia Micigolska, CKM CIESZYN

3. Dominika Orlik, AK GORZOWSKI

4. Julia Morgała, ATV ROW RYBNIK

Pełna tabela wyników TUTAJ

Wystartowały Mistrzostwa Polski oraz Puchar Polski w Enduro! Niespodziewaną zwyciężczynią debiutująca w zawodach Małgorzata Zalewska!

W niedzielę od 1 rundy i 1 próby czasowej Małgorzata Zalewska wypracowała sobie przewagę, którą konsekwentnie powiększała do końca zawodów, zdobywając tym samym 20 punktów do klasyfikacji generalnej i uzyskując wynik końcowy taki sam jak dzień wcześniej.

Z komentarzy zawodniczek po zawodach wynika że trasa była krótka, kręta, brakowało podjazdów oraz dojazdówki były po łące, która była mało atrakcyjna. Zabrakło tej ciekawszej strony enduro – eksploracji.

Wystartowały Mistrzostwa Polski oraz Puchar Polski w Enduro! Niespodziewaną zwyciężczynią debiutująca w zawodach Małgorzata Zalewska!

Kciuki za zawodniczki po raz kolejny będziemy trzymać podczas następnej rundy zawodów, która odbędzie się 5 i 6 września w Kielcach i zorganizowana będzie przez Kieleckie Towarzystwo Motorowe „NOVI – KORONA”.

Najnowsze

Goodc

Nowa Kia Sorento będzie wyposażona w system zdalnego parkowania

Nowa Kia Sorento będzie mogła wjechać w miejsce parkingowe i z niego wyjechać bez kierowcy na pokładzie. Wszystko dzięki systemowi zdalnego parkowania – Remote Smart Parking Assist. System ten, zdalnie za pomocą pilota, pomaga wjechać samochodem w ciasne miejsce parkingowe i wyjechać z niego.

Sorento czwartej generacji będzie pierwszą Kią sprzedawaną w Europie z systemem Remote Smart Parking Assist, czyli RSPA, który ułatwia parkowanie w ciasnych miejscach postojowych. Zdalny asystent parkowania sprawi, że wysiadanie z auta i dostęp do kabiny będą bezproblemowe, gdy samochód trzeba będzie zaparkować w wąskiej luce między innymi pojazdami lub gdy inne auta zaparkują bardzo blisko Sorento.

Jak ten system działa? W wypadku korzystania ze zdalnego asystenta parkowania kierowca oraz wszyscy pasażerowie muszą wysiąść z Sorento, aby ostatni etap parkowania wykonało ono automatycznie. 

System RSPA jest sterowany zdalnie za pomocą kluczyka i umożliwia samodzielny wjazd lub wyjazd Sorento zarówno przodem, jak i tyłem z miejsca parkingowego. Przed wjazdem kierowca musi ustawić auto centralnie przed miejscem parkingowym. System kontroluje przyspieszanie, hamowanie i układ kierowniczy, aby wjechać samochodem w wolną przestrzeń lub umożliwić wyjazd z niej, jednocześnie monitorując otoczenie za pomocą czujników ultradźwiękowych.

Jeżeli system wykryje ryzyko potencjalnej kolizji lub zagrożenie w postaci zbliżającego się samochodu, rowerzysty lub pieszego, automatycznie uruchomi hamulce i dokończy parkowanie dopiero wtedy, gdy tor jazdy będzie wolny.

To jednak nie wszystkie technologie zwiększające bezpieczeństwo parkowania. W nowym Sorento system zdalnego parkowania jest oferowany wraz z szeregiem innych udogodnień, które wspomagają kierowcę i zostały opracowane, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i komfort zarówno podczas parkowania, jak i opuszczania miejsc parkingowych. Należą do nich asystent unikania kolizji podczas parkowania (Parking Collision-Avoidance Assist Reverse – PCA-R) i asystent unikania kolizji podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA).

System PCA-R, który zapobiega kolizji z pieszymi i przeszkodami podczas parkowania, działa przy prędkości poniżej 10 km/h i wykorzystuje kamerę cofania oraz czujniki ultradźwiękowe.

Z kolei, system RCCA sprawia, że bezpieczniejszy jest wyjazd tyłem z garażu na drogę czy cofanie z miejsc parkingowych, usytuowanych prostopadle do drogi. System korzysta z radaru do kontrolowania martwych punktów z boku i z tyłu Sorento, aby monitorować ruch pojazdów, które podczas cofania mogłyby przejeżdżać za nim.

W wypadku obydwu systemów w pierwszej fazie ostrzegania kierowcy uruchamia się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, w drugiej – aby uniknąć kolizji – aktywowane są hamulce.

Nowa Kia Sorento będzie wyposażona w system zdalnego parkowania

Sprzedaż nowego Sorento rozpocznie się tuż po zakończeniu tegorocznych wakacji. 

Najnowsze

Goodc

Kiedy poznamy kompletny kalendarz wyścigów F1 na sezon 2020?

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczny sezon Formuły 1 będzie ostatecznie składał się z 17 wyścigów.

Pandemia koronawirusa mocno pokrzyżowała plany władz Formuły 1, które powoli i stopniowo odbudowują zburzony przez COVID-19 pierwotny kalendarz sezonu 2020. Nie jest jednak tajemnicą, że stworzenie pełnego kalendarza wyścigów na sezon 2020, ze względu na wciąż trwającą pandemię, napotyka wiele komplikacji.

Aktualnie w harmonogramie na sezon 2020 potwierdzono 13 wyścigów. Ostatnim potwierdzonym wydarzeniem jest zaplanowane na przełom października i listopada nietypowe, dwudniowe Grand Prix Emilia-Romania.

Przeczytaj też: Trzy kolejne wyścigi w kalendarzu F1! Portimão, Nürburgring i Imola – to tam będą ścigać się kierowcy

Wszystko wskazuje jednak na to, że na dniach zostaną ogłoszone kolejne cztery rundy. Tym samym powstanie ostateczny kalendarz Formuły 1 na sezon 2020, składający się 17 wyścigów.

Jakie to będą wyścigi?

Głośno mówi się o powrocie Formuły 1 po dziewięcioletniej przerwie do Turcji. Wyścig miałby się odbyć w dniach 13-15 listopada na Intercity İstanbul Park, dwa tygodnie po Grand Prix Emilii-Romanii.

Stamtąd karawana F1 miała by się przenieść do Bahrajnu, gdzie rozegrano by dwa wyścigi, i to być może na dwóch różnych konfiguracjach toru.

Finał sezonu miałby odbyć się w połowie grudnia w Abu Dhabi na Yas Marina Circuit.

Informacje te zaprzeczają wcześniejszym plotkom, według których Formuła 1 miałaby udać się do Azji na wyścigi w Chinach i Wietnamie.

Przeczytaj też: Dwa wyścigi F1 w Chinach? Kibice: „To chyba żart!”

Najnowsze