Rowerzysta na czerwonym na oczach policji

Rowerzyści znani są niestety z dość luźnego podejścia do przepisów, a ten cyklista wykazał się szczególną bezmyślnością.

Wjechaliście kiedyś samochodem albo motocyklem na skrzyżowanie, mając czerwone światło, licząc, że uda się wam z niego zjechać, zanim pojazdy mające zielone ruszą? Domyślamy się, że nie. To dlaczego piesi oraz rowerzyści czasami tak robią?

Tak jak na tym nagraniu. Dla samochodów włączyło się właśnie zielone światło i zaczynają ruszać, kiedy nagle drogę przecina im rowerzysta. Zmusza on nawet do gwałtownego hamowania… radiowóz. Na wideo tego nie widać, ale według autora nagrania po wykonaniu skrętu policjanci włączyli sygnały błyskowe, prawdopodobnie podejmując pościg za rowerzystą. Według taryfikatora mandatów, przejechanie na czerwonym świetle rowerem „wycenione jest” na 100 zł.

Najnowsze

Goodc

Rewolucyjny wynalazek – airbag dla motocyklisty!

Viktor Fenyves z USA wpadł na pomysł jak siebie i innych motocyklistów uchronić od poważnych konsekwencji podczas udziału w wypadku.

W sprzedaży są kamizelki, które mają airbag chroniący tułów motocyklisty, jednak teraz wymyślono coś na większą skalę – takie poduszki powietrzne, które chronią całego motocyklistę, niczym kokon:

Poduszka zadziała tylko wtedy, gdy motocykl poruszający się z pewną prędkością gwałtownie zwolni, przyspieszy (uderzenie od tyłu) lub nagle straci równowagę, w sposób niemożliwy już do skorygowania przez kierującego. System łączy motocyklistę z motocyklem, ale automatycznie rozpina się, podczas zatrzymania i zsiadania.

Ten airbag wymyślił Viktor Fenyves, przedsiębiorca, wynalazca i lekarz z USA, który jest też motocyklistą. Wpadł na ten pomysł myśląc o własnym zdrowiu i życiu, a teraz jego wynalazek może mieć wpływ na zdrowie i życie innych motocyklistów.

Najnowsze

Volkswagen Passat B6 – silniki najpopularniejszej w Polsce „używki”

Spośród wszystkich silników montowanych w Volkswagenie Passacie B6 tylko benzynowe 1,6 o mocy 102 KM występowało wcześniej w ofercie koncernu, ponieważ reszta to zupełnie nowe silniki. Te posiadające oznaczenie FSI mają bezpośredni wtrysk paliwa, zaś TSI ponadto turbodoładowanie.

Bogata oferta silników wysokoprężnych to standard w przypadku Passata. Początkowo montowano jeszcze legendarne 1.9 TDI o mocy 105 KM, lecz później w ofercie zastąpił je silnik o identycznej mocy, ale uzyskiwanej z pojemności 1.6 litra. Dzięki wtryskowi Common Rail udało się osiągnąć rygorystyczne normy spalania – Euro 5.

Ponadto w ofercie występował silnik 2.0 TDI w różnych wariantach mocy (od 110 do 170 KM). W pierwszych latach produkcji był on wyposażony w pompowtryskiwacze, które później zostały zastąpione nowoczesnym układem Common Rail.

Silniki benzynowe:

  • 1.4 TSI – 1398 cm³ o mocy 122KM;
  • 1.4 TSI EcoFuel – 1398 cm³ o mocy 150 KM;
  • 1.6 16V – 1595 cm³ o mocy 102 KM;
  • 1.6 FSI – 1598 cm³ o mocy 115 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
  • 1.8 TSI – 1798 cm³ o mocy 160 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
  • 2.0 FSI – 1984 cm³ o mocy 150 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(Tiptronic)
  • 2.0 TSI – 1984 cm³ o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
  • 3.2 FSI VR6 – o mocy 250 KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)
  • R36 3.6 FSI VR6 – o mocy 300KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)

Silniki wysokoprężne:

  • 1.6 TDI 16V (CR) 1598 cm³ o mocy 105 KM;
  • 1.9 TDI (PD) – 1896 cm³ o mocy 105 KM; skrzynia biegów M5;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 110 KM;
  • 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 136 KM;
  • 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;
  • 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 140 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 143 KM;
  • 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 170 KM;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 170 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)

Najnowsze

Mazda MX-5 30th Anniversary Edition

Mazda przedstawiła model MX-5 w jubileuszowej wersji podczas rozpoczynających się targów Chicago Auto Show, które otwarte będą dla publiczności do 18 lutego.

Mazda MX-5 ma już 30 lat i w tym czasie sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy. Aby to uczcić przygotowana została edycja limitowana w kolorze nadwozia Racing Orange. Dodatkiem do niego są felgi aluminiowe (Rays ZE40 RS30) zaprojektowane wyłącznie dla MX-5 przy współpracy z Rays Co., Ltd, pomarańczowe zaciski hamulców (Brembo z przodu, Nissin z tyłu) oraz plakietka z okazji 30-lecia modelu z numerem seryjnym edycji limitowanej.

Rzucający się w oczy kolor trafił również do wnętrza MX-5 30th Anniversary Edition. Pomarańczowe akcenty kolorystyczne znajdziemy na fotelach Recaro, tapicerce drzwi bocznych, tablicy wskaźników i lewarku zmiany biegów.

Na świecie do sprzedaży trafi tylko 3 tys. egzemplarzy Mazdy MX-5 30th Anniversary Edition, w wersji z miękkim (Soft Top), jak i sztywnym dachem (RF).

Najnowsze

Limitowana Toyota Aygo x-cite zadebiutuje na targach w Genewie

W gamie Toyoty Aygo drugiej generacji co roku pojawiają się nowe edycje specjalne, które mają zwracać uwagę na drodze. Najnowsza taka wersja zadebiutuje w przyszłym miesiącu.

Nowa edycja specjalna Aygo x-cite to kolejna wersja tego modelu z dwukolorowym nadwoziem. Odmiana ta wyróżnia się lakierem Pure Orange na karoserii oraz czarnym dachem. Komponuje się z nimi ornament Pure Orange na przednim spojlerze oraz czarne obudowy bocznych lusterek. W tej odmianie również znajdziemy światła przeciwmgielne, przyciemniane tylne szyby i lśniąco czarne, aluminiowe obręcze kół o 10 ramionach i średnicy 15 cali.

Lśniąco czarne wykończenia zdobią także konsolę centralną i panel tablicy rozdzielczej. Czarna jest także obudowa skrzyni biegów, zaś obudowy nawiewów wyróżniają się kolorem Pure Orange. Aygo x-cite ma także materiałową tapicerkę Manhattan i wykończone pomarańczowym obszyciem dywaniki.

Toyota Aygo w odmianie x-cite ma bogate wyposażenie, obejmujące klimatyzację, kierownicę wielofunkcyjną z przyciskami do kontroli systemu audio, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz ogranicznik prędkości dla wersji z manualną skrzynią biegów.

System multimedialny z ekranem dotykowym 7 cali i kamerą cofania współpracuje ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Opcjonalnie dostępne są radio DAB, inteligentny kluczyk i uruchamianie samochodu przyciskiem oraz pakiet Toyota Safety Sense.

Najnowsze