Romans Ducati z Audi czy z Mahindrą? Felieton Dominiki Dragun
Niczym w telenoweli, pod balkonem Ducati serenadę śpiewa (tylko) dwóch kochanków. Na kogo padnie wybór włoskiej femme fatale?
Wcześniej wspominany przez nas Daimler-Benz oficjalnie zaprzeczył wszelkim plotkom o chęci kupna Ducati, dlatego w boju o bolońskie przedsiębiorstwo stają: indyjska Mahindra & Mahindra Limited i niemieckie Audi (część koncernu Volkswagen).
Stawka jest wysoka – poza wykupieniem pakietu udziałów, nabywca przejmuje również długi. Można przypuszczać, że zadłużenie, to tylko rachunki telefoniczne z poprzedniego miesiąca i że darmowe minuty nie wystarczyły… bo to tylko bagatela kilkaset milionów euro wraz z ceną firmy.
fot. Audi
|
Jeszcze większą abstrakcją wydaje się chęć pozyskania Ducati przez Mahindrę. Nie mówię tu bynajmniej o jej zapleczu finansowym i technicznym, bo sprawa ta jest mi zupełnie obca i zapewne większości z Was również. Ciężko mi jednak sobie wyobrazić produkcję Ducati na potrzeby indyjskie. Ciekawe, czy byłoby tam miejsce dla świętej krowy i sześcioosobowej rodziny? A może jakiś osiołek do tego?
Spectrum tego, co przynosi na myśl takie rozwiązanie jest na tyle szerokie, że moja wizja kończy się na Ducati, jako marce pojazdów zaprzęgowych.
A Niemcy.. podobno zaczęli montować diesla i quattro w wózkach dla niemowląt, a na granicy mimo układu Schengen, strażnicy spod oka patrzą i zatrzymują wszystko, co nie ma czterech kółek na przednim zderzaku.
Czy zatem jesteście przygotowani na dwusuwowe skutery Ducati?
Żeby tego było mało, perypetie włoskiej marki toczą się tak szybko, jak romanse matek z zięciami w „Modzie na sukces”.
W momencie, kiedy to piszę, swoją nieśmiałą kandydaturę wysunął jeszcze jeden gracz – Lapo Elkann, wnuk Gianni Agnelliego, piastującego przez wiele lat urząd prezesa Fiata.
Pan Elkann kierowany pobudkami patriotyzmu, kontynuując tradycję rozpoczętą przez premiera, chce zrobić bunga-bunga z Ducati. I żeby tego było mało, nie chce płacić zbyt wiele.
Ach, ci Włosi.
Jak potoczą się losy samotnej damy Ducati – czy rodzony brat szwagra z kuzynką cioci Stasi z Syberii? Następny odcinek serialu już 15 kwietnia.
Najnowsze
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Właśnie zakończyła się tegoroczna edycja konkursu Car of the Year Polska. W tym roku zwycięzcą została Dacia Duster, zdobywając 69 punktów i najwyższe uznanie ośmiu jurorów. -
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
-
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Zostaw komentarz: