Rewolucyjny Ford GT - filmy i galeria

Rewolucyjny Ford GT - filmy i galeria

15 stycznia 2015
2
23
Niedawno Ford przedstawił swój nowy model GT. Jest to kolejny samochód z grupy Ford Performance, dołączający do rasowej rodziny Focusa RS, F-150 Raptora, Shelby GT350 i Shelby GT350R.

Ford zaprezentował nowy model GT - supersamochód o wysokich osiągach i lekkiej konstrukcji wykonanej z włókna węglowego. Ford GT to jeden z ponad 12 nowych aut Ford Performance, które pojawią się na rynku do 2020 roku. Model ten uzupełni rozrastającą się gamę samochodów przygotowanych przez dział Ford Performance, obejmującą obecnie Forda Focusa RS, Forda F-150 Raptor, Forda Shelby GT350 oraz Forda Shelby GT350R. Ford GT wejdzie do produkcji seryjnej pod koniec przyszłego roku i będzie oferowany na wybranych rynkach całego świata, świętując tym samym pięćdziesiątą rocznicę zdobycia przez modele Ford GT pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca w 24-godzinnym wyścigu Le Mans rozegranym w 1966 roku. Nowy supersamochód Ford GT został wyposażony w napęd na tylne koła, centralnie umieszczony silnik oraz zaawansowane aerodynamiczne, dwudrzwiowe nadwozie typu coupe. Źródłem napędu jest najmocniejsza wersja silnika EcoBoost w historii - podwójnie doładowana jednostka EcoBoost V6 nowej generacji, produkująca ponad 600 KM.

Ford GT wykorzystuje także lekkie materiały, w tym włókno węglowe i aluminium, co pozwala na uzyskanie doskonałego przyspieszenia oraz precyzyjnego prowadzenia przy zachowaniu wyższej wydajności. Wśród innowacji dostępnych w tym modelu znajduje się aktywny układ aerodynamiczny - obejmujący m.in. wysuwany spoiler - oraz pełna gama funkcji ułatwiających pracę kierowcy, jak chociażby najnowszy system komunikacji SYNC 3. Konstrukcja Forda GT składa się z aluminiowej przedniej i tylnej ramy pomocniczej, paneli nadwozia wykonanych z włókna węglowego oraz przedziału pasażerskiego również stworzonego z wykorzystaniem tego lekkiego materiału. Włókno węglowe to jeden z najbardziej wytrzymałych materiałów na świecie (w stosunku do swojej masy), pozwalający stworzyć bardzo sztywną podstawę dla komponentów podwozia przy zachowaniu niskiej masy własnej całego auta.

Silniki EcoBoost napędzaj wiele samochodów sportowych Forda, w tym nowego Forda Mustanga, najnowszego Forda F-150 Raptor oraz Forda Fiestę ST i Forda Focusa ST. Podobnie, jak sprawdzona w wyścigach architektura zastosowana w opracowanym przez Forda prototypie IMSA Daytona Prototype przeznaczonym do wyścigów długodystansowych, podwójnie doładowany silnik 3,5 litra EcoBoost V6 odznacza się szerokim zakresem prędkości obrotowych oraz imponującą charakterystyką momentu obrotowego. Ford GT został wyposażony w nowy, wielopunktowy/bezpośredni podwójny wtrysk paliwa, który poprawia reakcje jednostki, a także w układ rozrządu z dźwigniami rolkowymi o niskim współczynniku tarcia. Podwójnie doładowana jednostka EcoBoost V6 będzie współpracować z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią, oferującą błyskawiczne zmiany przełożeń oraz dającą kierowcy pełną kontrolę nad pracą układu.

Najważniejszym elementem projektu nowego Forda GT jest zaawansowana aerodynamika, pozwalająca obniżyć opór powietrza i zwiększyć siłę docisku oraz stabilność. Każda powierzchnia opływowego nadwozia inspirowanego wyglądem myśliwca została wyprofilowana w taki sposób, aby zminimalizować opór i zoptymalizować siłę docisku. Kluczowym elementem gwarantującym utrzymanie prędkości i pełnej kontroli nad samochodem jest aktywny tylny spoiler, który dostosowuje swoją wysokość i kąt pochylenia do warunków jazdy.

Zaawansowane podwozie zostało wyposażone w zawieszenie typu push-rod o regulowanej wysokości. Na 20-calowych obręczach aluminiowych znalazły się opony Michelin Pilot Super Sport Cup 2, których skład i struktura zostały opracowane specjalnie dla Forda GT. Ponadto, auto zostało wyposażone w cztery karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Taka konfiguracja w znaczący sposób ogranicza masę własną auta i liczbę komponentów stosowanych w kabinie, zapewniając jednocześnie stałe i bezpośrednie połączenie sensoryczne z podwoziem. Zamontowane na stałe fotele zestawiono z ruchomymi pedałami i regulowaną kolumną kierownicy, dzięki czemu każdy kierowca znajdzie dla siebie odpowiednią pozycję.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!