Renault najszybsze w Monaco

Tym razem to nie Nico Rosberg z zespołu Williams był najlepszym kierowcą sesji treningowej. Po raz pierwszy od początku sezonu były mistrz świata Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas w trakcie przygotowań do GP Monaco.

Widok na Circuit de Monaco
fot. Brawn GP

Podczas sobotniego treningu najlepszy czas uzyskał kierowca Renault Fernando Alonso. Było to jednocześnie najszybsze okrążenie Circuit de Monaco we wszystkich trzech sesjach treningowych. Wśród najlepszych zawodników znaleźli się oczywiście Jenson Button i Rubens Barrichello z zespołu Brawn GP.
W pierwszej dziesiątce zmieścili się także zawodnicy Ferrari i McLaren Mercedes. Niestety, zabrakło między nimi kierowców BMW Sauber.

 

 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
 okrążeń

1

7

Fernando Alonso

Renault

1:15,164

24

2

22

Jenson Button

Brawn GP

1:15,233

0.069

29

3

2

Heikki Kovalainen

McLaren

1:15,278

0.114

24

4

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:15,286

0.122

26

5

3

Felipe Massa

Ferrari

1:15,293

0,129

23

6

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:15,382

0,218

25

7

1

Lewis Hamilton

McLaren

1:15,389

0,225

23

8

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:15,722

0,558

23

9

16

Nico Rosberg

Williams

1:15,758

0,594

23

10

14

Mark Webber

Red Bull

1:15,985

0,821

24

11

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:16,103

0,939

22

12

20

Adrian Sutil

Force India

1:16,228

1,064

20

13

11

Sébastien Bourdais

Toro Rosso

1:16,301

1,137

23

14

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:16,317

1,153

29

15

8

Nelson Piquet

Renault

1:16,382

1,218

27

16

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:16,432

1,268

22

17

10

Timo Glock

Toyota

1:16,527

1,363

29

18

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:16,599

1,435

26

19

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:16,661

1,497

22

20

9

Jarno Trulli

Toyota

1:16,810

1,646

26

Najnowsze

Widowiskowe ExtremeMoto w Warszawie

W miniony weekend, 23 i 24 maja, na warszawskim lotnisku Bemowo odbyło się ExtremeMoto, czyli wielkie święto wszystkich fanów motorowych sportów ekstremalnych.

fot. ExtremeMoto

„ExtremeMoto” zorganizowano na terenie warszawskiego lotniska Bemowo, gdzie przez 2 dni odbywały się pokazy i turnieje rozmaitych motorowych sportów ekstremalnych, w tym:
– turniej streetbike freestyle, określanego również mianem stunt
– widowiskowe skoki freestyle motocross
– pokazy driftingu i tunningu samochodowego
– prezentacja niezwykłych pojazdów i osobistości świata motorowego.

Nowością w tegorocznej formule były zawody w cyklu Mistrzostw Polski Supermoto.

Pokaz swoich możliwości dał Maciej Polody, jeden z najlepszych drifterów w Europie. Leszek Kuzaj, wielokrotny Mistrz Polski w rajdach samochodowych
przygotował pokaz jazdy Subaru Impreza. Od Macieja Oleksowicza, kierowcy rajdowego, można było dowiedzieć się, jak mechanicy serwisują i naprawiają samochody na rajdowych trasach. Pojawił się też Paweł Szkopek, uczestnik motocyklowych Mistrzostw Polski i Europy oraz Mistrzostw Świata Superbike i Supersport. Na ExtremeMoto przyjechał też
Grzegorz Staszewski ze swoją Corvettą Stingray, najszybszym w Polsce samochodem biorącym udział w wyścigach na ¼ mili.

Fani sportów motorowych mogli nie tylko obejrzeć samochody i motocykle, ale również spotkać się z każdym z kierowców i zawodników oraz zdobyć ich autografy. Na odwiedzających strefę Castrol czekały też konkursy jazdy na symulatorach rajdowych. Najlepsi mieli szansę wygrać emocjonującą przejażdżkę u  boku kierowców z teamu Castrol.

Ceny wejściówek i harmonogram dni ExtremeMoto 2009 na Bemowie

Wejście na ExtremeMoto 2009  kosztowało każdego dnia 25 zł od osoby. Opłatę należało wnieść bezpośrednio przy bramie w momencie wjazdu na imprezę. Bilet ulgowy- 15 zł (przysługuje dzieciom do lat 14 za okazaniem legitymacji szkolnej).

W sobotę – 23 maja 2009 – Harmonogram atrakcji ExtremeMoto 2009 był następujący:

Sobota (od 10:00 do 19:00) Start Strefa
Supermoto (trening) 09:00-11:00 1/2/3
Monster truck 11:00-11:15 9
Stunt Skuterowy (trening) 11:00-12:00 4
FMX 11:15-11:45 2
Castrol Show 11:45-12:00 1
PRZERWA 12:00-12:15
Stunt (eliminacje) 12:15-13:30 1
Drift Castrol 12:30-12:45 4
Monster Truck 13:00-13:15 9
KTM-Stunter / X-BOW 13:30-13:45 1
PRZERWA 13:45-14:15
Stunt (eliminacje cz. 2) 14:15-15:30 1
Stunt Skuterowy (trening) 15:00-16:00 4
Otomoto/ Motoallegro 15:30-15:45 1
Castrol Show 15:45-16:00 1
FMX 16:00-16:25 2
Red Bull Pojedynek Stylów 16:25-16:45 1/2/3
Drift Castrol 16:55-17:10 4
Supermoto (1. trening kwalif.) 16:45-19:00 1/2/3

 W niedzielę – 24 maja 2009 – Harmonogram atrakcji ExtremeMoto 2009 był następujący:

Niedziela (od 10:00 do …) Start Strefa
Supermoto (2gi trening kwal.) 8:00-10:00 1/2/3
Supermoto 10:00-12:00 1/2/3
Monster Truck 11:00-11:15 9
Stunt Skuterowy puchar ZIPP 11:00-12:00 4
FMX 12:00-12:20 2
PRZERWA 12:20-12:35
Castrol Show 12:35-12:50 1
Otomoto/ Motoallegro (pokaz) 12:50-13:00 1
Drift Castrol 13:10-13:25 4
Stunt (zawody) 13:00-14:30 2
Monster Truck 14:00-14:15 9
KTM-Stunter / X-BOW 14:30-14:45 1
Castrol Show 14:45-15:00 1
PRZERWA 15:00-15:15
FMX 15:15-15:45 2
Drift Castrol 15:30-15:45 4
Supermoto 15:45-17:45 1/2/3

 HARMONOGRAM IMPREZY G-SHOCK X-TREME 2009 (strefy 5, 6, 7, 8)

SOBOTA
Trial rowerowy G-SHOCK X-TREME PRO RIDERS
Dirty Style G-SHOCK
Skate
Gokarty IMOLA
Zapisy (10:30-11:00)
Eliminacje (11:00-13:00)
Jazda dla publiczności (13:00-16:00)
Dekoracja (18:00)
Trening (10:00-12:30)
Jam kwalifikacyjny kat. Expert (13:00-15:00)
Pokazy kat. PRO (15:00-16:00)
Jazda dla publiczności (16:00-18:00)
Trening (10:00-11:30)
Konkurs Best trick (12:00-13:00)
Trening (13:00-15:00)
Konkurs Best trick (15:30-16:30)
Dekoracja (18:00)
Jazda dla publiczności (10:00-12:30)
Puchar G-SHOCK’a (13:00-15:00)
Rozdanie nagród – dekoracja (15:30-16:00)
Jazda dla publiczności (16:00-18:00)
NIEDZIELA
Trial rowerowy – Pierwsza Runda Pucharu Polski
Dirty Style G-SHOCK
Skate
Gokarty IMOLA
Zapisy (10:00-11:00)
Eliminacje (11:30-14:30)
Finał kat. JUNIOR (13:00-16:00)
Finał kat. SENIOR (16:30-17:30)
Dekoracja (18:00)
Trening (10:00-13:00)
Jam kwalifikacyjny kat. PRO (13:30-15:30)
Pokazy kat. PRO (15:00-16:00)
Finały (16:00-17:00)
Dekoracja (18:00)
Trening (10:00-11:30)
Konkurs Best trick (12:00-13:00)
Trening (13:00-15:00)
Konkurs Best trick (15:30-16:30)
Dekoracja (18:00)
Jazda dla publiczności (10:00-12:30)
Puchar G-SHOCK’a (13:00-15:00)
Rozdanie nagród – dekoracja (15:30-16:00)
Jazda dla publiczności (16:00-18:00)

Atrakcje i konkurencje ExtremeMoto 2009 odbywały się na kilku niezależnych torach. Na torze głównym zlokalizowano obok siebie tor do Streetbike Freestyle (stunt) oraz tor FMX. Oprócz toru głównego były dostępne: tor do driftu samochodowego, tor dla Monster Truck oraz tory do trialu rowerowego, wyścigów gokartów, tor dirt style oraz do skate best trick. Poniżej prezentujemy mapę, pokazującą rozmieszczenie poszczególnych torów.

fot. ExtremeMoto

Najnowsze

Harley’em bez prawa jazdy

W miniony weekend można było wziąć udział w jazdach testowych aż 30 modelami motocykli Harley-Davidson. Charyzmę legendarnych silników typu Twin mogli poczuć nawet ci, którzy nie mają prawa jazdy.

fot. Sołtysik

W dniach 23-24 maja w warszawskim Liberatorze, autoryzowanym salonie dealera Harley-Davidson można było zapoznać się z najnowszymi modelami Harley-Davidson. Prawie 30 motocykli tej marki czekało na chętnych na jazdy testowe.

Nasze kobiece oko przykuły: wzorowany na maszynach z lat 50 – Softail Cross Bones, nisko zawieszony Sportster 1200 Low (niebawem nasz test tego motocykla) z silnikiem Evolution oraz Road King Classic w malowaniu w stylu retro.

Dziewczynom gustującym w chromowanych chopperach można szczególnie polecić z uważanej za bardziej „damską” rodziny Sportsterów – stosunkowo lekkiego i zwinnego XR 1200 – a niższym kobietom, obniżonego, wspomnianego XL 1200 Low.

Osoby nie posiadające prawa jazdy kat. A mogły przejechać się wybranym modelem motocykla z kierowcą H-D.

Czekamy na Wasze opinie, jakimi motocyklami poruszacie się na codzień, albo od święta oraz komentarze, czy warto organizować przejażdzki dla osób nie posiadających prawa jazdy A.

fot. Sołtysik
fot. Sołtysik

Najnowsze

Od tańca do… Picanto – wywiad z Olą Furgał

Ola Furgał od najmłodszych lat związana była ze sportem motorowym. Jako mała dziewczynka trenowała taniec, a teraz postanowiła poświęcić swój czas startom w KIA Lotos Cup.

Ola Furgał
fot. Kia

Jak zaczęłaś swoją przygodę ze sportem motorowym?

– Byłam małym szkrabem, gdy tata zabierał mnie na różne imprezy motoryzacyjne organizowane u nas w Szczecinie. Jeździliśmy również do Poznania na wyścigi samochodowe kibicować znajomym, którzy się wtedy ścigali. Odkąd pamiętam bardzo mnie ten świat interesował, jako dziecko często oglądałam w telewizji F1, czy rajdy samochodowe i gdzieś w głębi marzyłam, żeby kiedyś wystartować w podobnej imprezie. Gdy miałam 13 lat zaczęliśmy z tatą brać udział w KJS-ach w naszym regionie i nie tylko. Wielokrotnie stawaliśmy na „pudle”, mamy na koncie m.in.: I miejsce w Eliminacjach Mistrzostw Automobilklubu Słupsk „Wiosna 2002”, III miejsce w Rajdzie Monte Carlino 2002 r. w Koszalinie; I miejsce w Rajdzie o Puchar Kuriera Szczecińskiego 2001 r.; III miejsce o Puchar Gazety Wyborczej 2002 r. w Rajdzie Magnolii, II vice Mistrzostwo w KJS-ach w klasie V w sezonie 2006. To właśnie tata zaszczepił we mnie tą pasję i zaraził mnie sportem samochodowym. W 2007 r. pojawiła się możliwość startów w Pucharze Picanto, oczywiście nie wahałam się ani minuty. Dzięki tacie, który od początku do końca wspiera mnie i moje starty, realizuję największe marzenia. Bez niego nie byłabym tu gdzie jestem.

Jak walczy się z mężczyznami na torze?

Bardzo fajnie 😉 Tak naprawdę zawsze miałam więcej kolegów niż koleżanek i w męskim towarzystwie czuje się bardzo dobrze.

Ola ze swoimi kolegami podczas wyścigu
Fot. Kia

Na torze nie ma zmiłuj i nie ma znaczenia że jestem dziewczyną, traktujemy się wszyscy na równi. Ale mam wrażenie, że niektórych facetów krew zalewa gdy widzą, że wyprzedza, czy jedzie przed nimi dziewczyna. Ale naprawdę nie odczuwam tego jakoś szczególnie. Chłopaki, z którymi się ścigam, są fantastyczni i bardzo się wszyscy lubimy i przyjaźnimy poza torem.

Jakie masz oczekiwania na ten sezon i na przyszłość?

Oczekiwania? Chciałabym dojechać w każdym wyścigu do mety i oczywiście zająć jak najlepsze miejsce na koniec Kia Lotos Cup, ale zobaczymy co przyniesie sezon 2009. Jestem dobrze przygotowana fizycznie i psychicznie, auto też spisuje się dobrze, wiec teraz tak naprawdę muszę to tylko dobrze i rozsądnie wykorzystać. Nie chce się wychylać, bo zawsze to przynosiło pecha. Przyszłość…na pewno chce pozostać w tym sporcie jak najdłużej, jeśli tylko pozwolą na to fundusze. Zobaczymy co będzie.

Nie znudziło Ci się po dwóch sezonach startów w Pucharze?

Sport samochodowy mi się nigdy nie znudzi, nie ma takiej opcji. Kocham to ponad życie i podporządkowuje się temu całkowicie. Rezygnuje z wielu rzeczy na rzecz wyścigów, ale nie żałuje. Jestem zadowolona ze swojego życia i z tego co robię i nie zamieniłambym tego na nic innego. Kiedyś byłam zawodową tancerką i też poświęciłam temu 11 lat intensywnych treningów, teraz mam swoją szansę zaistnieć w sporcie samochodowym i będę się starała robić to jak najlepiej.

Czy umiejętności z toru pomagają w codziennej jeździe?

Tak, i to bardzo. Odkąd startuję w wyścigach widzę zmianę w swojej jeździe samochodem na co dzień. Wiele sytuacji potrafię przewidzieć, szybciej reaguję na niektóre zdarzenia na drodze. Dzięki wyścigom nabrałam wielu przydatnych nawyków.

Różowe Picanto Oli zwraca uwagę kibiców
Fot. Kia

Za nami pierwszy wyścig w sezonie. Jak wspominasz tą rundę?

Dobre rozpoczęcie sezonu! W końcu nie pechowo! Kolega przed wyjazdem powiedział, że do trzech razy sztuka i że tym razem Hungaro będzie dla mnie szczęśliwy! Na 4 zakręcie pierwszego kółka nie byłam już taką optymistką. Po własnym błędzie spadłam na ostatnią pozycję i przez cały wyścig musiałam gonić. I wyścig mimo tej szalonej gonitwy był bardzo fajny, dość szybko wyprzedzałam, nikt za bardzo mnie nie blokował, byłam nawet tym faktem trochę zdziwiona. Największe obawy miałam gdy dojechałam do grupy którą prowadził Malina. Bałam się, szczerze mówiąc ze nie wyjdę z tego cało. Widząc co oni tam wyprawiają, jak się wypychają i blokują… miałam duże obawy, ale podeszłam do tego spokojnie i z głową, poobserwowałam i wykorzystałam momenty, kiedy rywale zajęci są obroną swoich pozycji; nie zdążyli tak naprawdę zareagować na mój manewr i udało mi się koło nich przemknąć. Jedynie Malina chciał mnie trochę przyblokować na drugim prawym, ale nie dałam się i wyszłam z tego bez zadrapania. Moja pogoń trwała w sumie do samego końca wyścigu, dojechałam do miejsca, z którego sama się wysadziłam w pierwszym okrążeniu. Szkoda trochę, że zamiast walczyć cały wyścig o pierwsze lokaty, to ja musiałam poświęcić czas na gonieniu wszystkich po kolei. Drugi wyścig był dość spokojny, wystartowałam z 6 pola, na drugim zakręcie byłam już 4 i tak zostało do końca wyścigu. Pod koniec chciałam powalczyć o 3 miejsce i przez chwile byłam trzecia, bo chłopaki zaczęli się delikatnie tłuc, niestety nie trwało to długo bo już po paru zakrętach Materac (Młody) mnie wyprzedził i znowu spadłam na 4 miejsce. Mimo wszystko jestem zadowolona, że dojechałam dwa razy do mety i na dobrych pozycjach. Dojechałam 6 w I wyścigu z ostatniej pozycji, a II wyścig dał mi 4 miejsce. Dostałam karę 5 sekund za ścięcie szykany w I wyścigu i niestety cofnięto mnie na 8 pozycję w I wyścigu. W generalce obecnie jestem 5, jest dobrze. Czekam na Poznań, zapowiada się naprawdę bardzo ciekawy wyścig i tym razem nie odpuszczę podium.

Najnowsze

Kłopoty BMW Sauber w Monaco

Rubens Barrichello i Nico Rosberg okazali się najszybszymi kierowcami pierwszego i drugiego treningu w Monaco.

Rubens Barrichello, Brawn GP
fot. Brawn GP

Rubens Barrichello uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego czwartkowego treningu przed GP Monaco. Gdyby nie obecność kierowcy Brawn GP na szczycie listy wyników możnaby pomyśleć,
że odbyliśmy podróż do przeszłości – cztery następne miejsca bowiem zajęli kierowcy Ferrari i McLarena. Jak zwykle podczas treningów nieźle sprawowali się zawodnicy zespołu Williams, uzyskując szósty i siódmy czas porannej sesji. Jak stwierdził Nico Rosberg, znalezienie odpowiednich ustawień samochodu było bardzo trudne z powodu braku przyczepności na torze.

Niestety, w bolidach BMW Sauber znów pojawiły się problemy. Zarówno Nick Heidfeld jak i Robert Kubica narzekali na problemy z hamulcami. Sam Robert informował ponadto swój zespół o braku przyczepności określając sposób w jaki prowadzi się jego samochód jako „katastrofalny”.

Kłopoty nie ominęły także zespołu Red Bull. Na pół godziny przed zakończeniem pierwszego treningu
w Monaco Sebastian Vettel musiał zjechać do garażu, na skutek awarii silnika.   

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
okrążeń

1

23

Rubens Barrichello

BrawnGP 

1:17,189

26

2

3

Felipe Massa

Ferrari

1:17,499

0,310

31

3

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:17,578

0,389

26

4

2

Heikki Kovalainen

McLaren Meredes

1:17,686

0,497

30

5

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:17,839

0,650

30

6

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:18,000

0,811

29

7

16

Nico Rosberg

Williams

1:18,024

0,835

27

8

22

Jenson Button

Brawn GP

1:18,080

0,891

28

9

7

Fernando Alonso

Renault

1:18,283

1,094

31

10

14

Mark Webber

Red Bull

1:18,348

1,159

22

11

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:18,695

1,506

37

12

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:19,204

2,015

36

13

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:19,233

2,044

16

14

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:19,255

2,066

31

15

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:23,088

2,345

28

16

21

Robert Kubica

BMW Sauber

1:23,089

2,371

20

17

7

Fernando Alonso

Renault

1:19,579

2,390

23

18

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:19,600

2,411

24

19

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:19,698

2,509

24

20

20

Jarno Trulli

Toyota

1:19,831

2,642

28

Robert Kubica na torze Circuit de Monaco
fot. BMW Motorsports

Druga sesja treningowa była zupełnym fiaskiem zespołu BMW Sauber. Robertowi Kubicy nie udało się przejechać nawet jednego okrążenia pomiarowego. Silnik odmówił posłuszeństwa już po kilku minutach. Polak musiał zatrzymać się na torze i w pośpiechu wysiąść z dymiącego samochodu.

Jedynym pocieszeniem jest to, że silnik ten był dzisiaj używany po raz ostatni i jego defekt nie wpływa na liczbę jednostek napędowych jakie mogą zostać zastosowane w trakcie całego sezonu. Niestety, awaria pozbawiła Roberta cennego czasu, który powinien być wykorzystany na pracę nad ustawieniami samochodu. Willy Rampf, szef techniczny zespołu przyznał, że trudno jest nawet porównywać osiągi bolidu BMW Sauber z innymi samochodami i zespół zdecydowanie spodziewał się lepszych efektów swojej pracy.

W coraz lepszej formie natomiast wydają się być zespoły Ferrari i McLaren. Zarówno w trakcie porannych jak i popołudniowych treningów ich kierowcy uzyskiwali czasy niewiele odbiegające od najlepszych wyników zarejestrowanych dzisiaj w Monaco.

Jak zwykle w czasie treningu przypomniał o swojej obecności Nico Rosberg. Kierowca teamu Williams walczył do końca sesji z Rubensem Barrichello i Lewisem Hamiltonem. Jeszcze na sześć minut przed jej końcem przegrywał o 0,001 sekundy z Anglikiem.  

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
okrążeń

1

16

Nico Rosberg

Williams

1:15,243

42

2

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:15,445

0,202

31

3

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:15,590

0,347

38

4

22

Jenson Button

Brawn GP

1:15,774

0,531

33

5

3

Felipe Massa

Ferrari

1:15,832

0,604

39

6

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:15,847

0,604

30

7

2

Heikki Kovalainen

McLaren Meredes

1:15,984

0,741

42

8

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:15,985

0,742

39

9

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:16,260

1,017

40

10

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:16,286

1,043

40

11

7

Fernando Alonso

Renault

1:16,552

1,309

35

12

14

Mark Webber

Red Bull

1:16,579

1,336

24

13

20

Adrian Sutil

Force India

1:16,675

1,432

34

14

9

Jarno Trulli

Toyota

1:16,915

1,672

40

15

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:16,983

1,740

45

16

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:17,052

1,809

44

17

6

Nick Heidfeld

Bmw Sauber

1:17,109

1,866

37

18

10

Timo Glock

Toyota

1:17,207

1,964

42

19

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:17,504

2,261

42

20

5

Robert Kubica

BMW Sauber

2

Najnowsze