Renault i niezwykła ławka przy Krochmalnej

Kto powiedział, że ławka powinna służyć tylko do siedzenia? Wielofunkcyjna ławka, która jest zarazem miejscem odpoczynku i zabaw oraz trybuną do oglądania rozgrywek sportowych i podium do wręczania nagród, stanęła w Warszawie, na placu przy Krochmalnej 3.

Renault Polska jest współsponsorem ławki. Firma przekaże na budowę ławki także środki ze sprzedaży specjalnej edycji koszulek zaprojektowanych przez Monikę Błędowską z okazji wejścia pojazdu Twizy na polski rynek.

Wielofunkcyjna ławka na Krochmalnej
fot. Renault

Renault Polska w związku z wejściem na polski rynek pojazdu elektrycznego Twizy przeprowadziło szereg działań prezentujących zieloną wizję przyszłości miast – bez spalin i hałasu (samochody elektryczne nie wydzielają spalin podczas użytkowania i są niezwykle ciche), łatwego przemieszczania się oraz minimalistycznego parkowania. Wiodącym elementem działań były Ogródki Chwilowe Twizy, które stanęły w centrum Warszawy na 3 weekendy.

Chwilowe ogródki Twizy
fot. Renault

W kampanię została zaangażowana także projektantka mody. Dochód z koszulek Twizy zostanie w całości przekazany Fundacji „Na miejscu” odpowiedzialnej za budowę ławki. Ławka wielofunkcyjna, tak jak Ogródki Twizy i samochody elektryczne, jest szansą na zmianę przyszłości naszych miast w miejsca bardziej przyjazne ich mieszkańcom.

Koszulka wedle projektu Moniki Błędowskiej
fot. Renault

Budowa ławki wielofunkcyjnej jest elementem rewitalizacji skweru przy Krochmalnej 3 prowadzonej przez Fundację na rzecz wspólnot lokalnych „Na miejscu” oraz Project For Public Spaces.

Najnowsze

Grand Prix Austrii wraca do kalendarza F1

Sensacyjną wiadomość przekazała wczoraj firma Red Bulla. 6 lipca 2014 na torze w Spielbergu odbędzie się GP Austrii, które ostatni raz rozegrano w sezonie 2003.

Red Bull Ring, który wcześniej nosił nazwę A1-Ring, został przebudowany i zmodernizowany.

fot. Pirelli

Koncern napojów energetycznych od wielu już lat starał się o przywrócenie GP Austrii do kalendarza F1. Próbował nawet dostać pozwolenie na wyścig w tym sezonie, w miejsce anulowanego GP USA, co się nie udało. Do końca nie wiadomo, jak będzie wyglądać kalendarz na sezon 2014. Mówi się o 22 wyścigach, zniknięciu Japonii oraz pojawieniu się New Jersey i toru w Rosji.

Najnowsze

Jak jeździć po piasku

Jak wyjechać samochodem z piasku? Trzeba wiedzieć, co robić, gdy zdarzy ci się w poszukiwaniu ciekawych i dzikich miejsc odpoczynku znaleźć na drodze, która bardziej przypomina plażę niż pas do ruchu samochodów. Pamiętaj, aby zawsze wcześniej sprawdzić, czy w miejscu, do którego się wybierasz, jest dozwolony ruch pojazdów.

Jeśli część planowanej podróży wykracza poza drogi asfaltowe, warto wcześniej sprawdzić, po jakiej dokładnie nawierzchni będziemy się poruszać i czy nasz samochód będzie w stanie pokonać tę trasę. Jeśli są wątpliwości, to lepiej zastanowić się nad wyborem innej trasy.

fot. Renault

Leśne lub polne drogi mogą być przejezdne tylko na pewnych odcinkach. Należy uważnie obserwować drogę i utrzymywać stałą minimalną prędkość. Zbyt dynamiczne przyspieszenie lub zatrzymanie auta na piaszczystej nawierzchni może na długo unieruchomić pojazd. Warto też poruszać się po śladach innych samochodów. W tych miejscach piasek będzie bardziej. Istotne jest także unikanie ostrych zakrętów, bo mocne skręcenie kół sprzyja zakopaniu auta. A gdy musimy się zatrzymać, zamiast hamowania lepiej zwolnić i pozwolić, aby samochód sam się zatrzymał. Dzięki temu unikniemy zebrania się piasku przed kołami, który mógłby następnie utrudnić ruszenie auta.

Co robić i czego nie robić, gdy pomimo ostrożności samochód ugrzązł w piasku?

– Nie dodawaj mocno gazu, rób to z wyczuciem, na wysokich biegach i nie zapomnij o wyprostowaniu kół. Najlepiej zacznij od włączenia wstecznego biegu i spróbuj cofnąć się po swoich śladach.

– Warto podłożyć pod koła coś, co poprawi przyczepność, np. dywanik z samochodu czy gałęzie. Usuń piasek, który dotyka podwozia.

– Można spuścić nieco powietrza z kół. Ten zabieg można także wykonać, zanim wjedziemy na piaszczystą drogę. Daje to poprawę przyczepności, opona bardziej unosi się na piasku niż zakopuje. Jednak trzeba pamiętać, że opona jest wtedy znacznie bardziej podatna na uszkodzenia.

– Wezwij pomoc, gdy powyższe metody zawiodły.

 

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

Najnowsze

Nowi sponsorzy wspierają Erikę Detotę

Erika Detota i jej pilotka, Mary Warren, są przeszczęśliwe – już w najbliższy weekend wystartują w rajdzie Zachodniej Virginii, i to usprawnionym, zmodernizowanym samochodem.

Do grona sponsorów Eriki i Mary dołączyli HMS Motorsports i DBA USA. Pierwszy zajmuje się produkcją i dystrybucją wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo kierowców wyścigowych, drugi jest producentem systemów hamulcowych.

fot. materiały prasowe

Dla Eriki i Mary to debiut na trasach Zachodniej Virginii. Czeka ich przejazd liczący sobie prawie 269 km, w tym 4 km asfaltowego wzniesienia. Rajd rozpocznie się w piątek na szczycie góry Snowshoe.

fot. materiały prasowe

“Dobrze, że miałam okazję przeprowadzić kilka testów przed sezonem” – mówi Detota.

„Cieszymy się z powrotu. Prawdziwym sprawdzianem dla nas będzie przejazd nocą. To będzie wymagało maksymalnej koncentracji” – dodaje Mary Warren.

Najnowsze

Kolejne rundy Mistrzostw Polski MX Kobiet

II Runda Mistrzostw Polski MX Kobiet w Sobieńczycach za nami. Tym razem zawody odbyły się w ramach Mad Skillz Festival i były elementem kilkudniowego show motocyklowo-muzycznego.

Dodajmy jednak, że elementem bardzo widowiskowym, bo emocji, jakich dostarczyły jadące Błotka, wystarczy wszystkim zapewne na długo. Na maszynie startowej stanęło 13 zawodniczek na czele z Joanną Miller, która do tej pory zgromadziła maksymalną ilość punktów. Czasy uzyskane podczas treningów wskazywały, że i tym razem zawodniczka CAMK Człuchów jest w świetnej formie i pozostaje poza zasięgiem konkurentek.

fot. X-cross

Te jednak zamierzały stoczyć zażartą walkę o pozostałe miejsca na podium, na które największy apetyt miały Zofia Radziwiłowicz, Żaneta Zacharewicz, Kinga Gajewska i Wiktoria Horodyńska. Nie oznaczało to rzecz jasna, że reszta stawki pozostanie w tle… w MP Kobiet walka trwa do ostatniej sekundy. Dowodem pełna mobilizacja w obozie KM Cross Lublin, który w walce o punkty w klasyfikacji klubowej wystawił czteroosobową reprezentację. Treningi i wyścigi dziewczyn wypełniły niemal cały dzień zawodów. W kwalifikacjach najlepsze czasy uzyskały Miller, Zacharewicz, Gajewska i Radziwiłowicz. Szósta w stawce była 15-letnia Ola Szymuś, a dziesiąty czas uzyskała Kasia Kula, która powróciła na tor po rocznej przerwie. Pierwszy wyścig miał niezwykle dramatyczny przebieg… Na trzecim okrążeniu bardzo groźnie wyglądającemu wypadkowi uległa jedna z faworytek Żaneta Zacharewicz. Zawodniczkę odwieziono do szpitala, na szczęście po godzinie wróciła na padok, ale tego dnia więcej już nie wystartowała. Zawodów nie przerwano, a na mecie jako pierwsza pojawiła się Miller. Druga była Gajewska, a trzecia Radziwiłowicz, które w drugim wyścigu zamieniły się miejscami. Pierwsza była oczywiście Miller.

Podium w Sobieńczycach
fot. X-cross

Jeszcze nie wybrzmiał warkot motocykli w Sobieńczycach, a już dziewczyny szykują się do kolejnej rundy Mistrzostw Polski Kobiet w Motocrossie. Wyścigi tym razem odbędą się w Człuchowie (28.07.). Tradycyjnie zawodniczki nie płacą tam tzw. wpisowego. Tadeusz Szwemin, prezes Człuchowskiego Auto Moto Klubu Poltarex i organizator zawodów dwa lata temu zadeklarował, że na jego torze riderki jeżdżą gratis i mimo kryzysu swojej obietnicy dotrzymuje. Człuchowski obiekt należy do najbardziej znanych w kraju, rozgrywano na nim zawody rangi międzynarodowej, m.in. Mistrzostwa Europy w klasie MXOpen. Tor Motocrossowy w Człuchowie ma długość 1850 m, ulokowany jest na nawierzchni żwirowo-piaszczystej, a teren jest tu naturalnie pagórkowaty z usypanymi 5 skokami. Podczas wyścigu najlepsi zawodnicy pokonują w powietrzu do 40 metrów. Równolegle z MP Kobiet zostaną rozegrane kolejne rundy Mistrzostw Polski MX85, MX2/MX2 Junior, MX Masters i MX Open.

Klasyfikacja sezonu w MX Kobiet po 2 rundach:

1. Joanna Miller (CAMK Człuchów) – 200 pkt.

2. Zofia Radziwiłowicz (Pruszkowski Klub Motocyklowy) – 162 pkt.

3. Kinga Gajewska (KM MXMoto Racing) – 160 pkt.

4. Maria Staniak (Klub Motorowy TNT) – 144 pkt.

5. Aleksandra Szymuś (KM Cross Lublin) – 141 pkt.

6. Wiktoria Horodyńska (ŚTM Moto-Max) – 136 pkt.

7. Karolina Mikoda (Klub Motorowy TNT) – 135 pkt.

8. Blanka Kalisz (Automobilklub Polski) – 126 pkt.

9. Katarzyna Więckowska (KM Cross Lublin) – 125 pkt.

Żaneta Zacharewicz (KM Cisy Nowogard) – 116 pkt.

Kaja Kamińska (KM Cross Lublin) – 68 pkt.

Katarzyna Kula (Automobilklub Polski) – 63 pkt.

Milena Kojder (MTR Osielec) – 63 pkt.

Aleksandra Więckowska (KM Cross Lublin) – 59.pkt.

Najnowsze