Renault i Ferrari najlepsze w social media

Z raportu opublikowanego przez międzynarodową sieć eBuzzing wynika, że najbardziej widocznymi w europejskich mediach społecznych markami samochodowymi są Renault i Ferrari.

Edo Ferrari Enzo XX Evolution
fot. Ferrari

Raport nosi nazwę „Cars & Social Media” i powstał w wyniku analizy treści z 50 milionów tekstów z ponad 3 milionów stron (blogów i serwisów informacyjnych) w 5 językach (angielskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i francuskim). Badanie przeprowadzono w ciągu ostatnich 8 miesięcy 2011 roku. Tzw. „share of voice” jest wskaźnikiem istotnym z uwagi na to, że ponad 50% ludzi przyznaje, że przed zakupem auta szuka informacji w sieci. Renault i Ferrari zebrały po 9% „share of voice”, wyprzedzając Fiata (8%) i Mercedesa (7%).

 

 

Renault Megane Trophy
fot. Renault

Dodatkową ciekawostką jest pozycja marek motoryzacyjnych w serwisie Facebook. Jeżeli chodzi o liczbę fanów, zwycięzcą jest BMW (6,5 miliona), wyprzedzając Ferrari (5 milionów) i Mercedesa (ponad 4 miliony). Analiza wskazuje również, że internauci reagują najmocniej na materiały zawierające zdjęcia pojazdów.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze