Renault Arkana debiutuje – znamy ceny w Polsce!

Renault wprowadza na rynek europejski Arkanę – sportowego SUV-a. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku. Czy ten model większy od Kadjara stanie się hitem wśród polskich klientów?

Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.

Duży prześwit (199 mm), wysoka, atletyczna linia dolnej części nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami idealnie wpisuje się w stylistykę SUV-ów. Wrażenie wzmacniają osłony zderzaków z przodu i z tyłu nadwozia oraz poszerzenia nadkoli. Natomiast opadająca linia dachu i powierzchni oszklonej, sięgająca aż po tylną klapę, współtworzy dynamiczną, smukłą sylwetkę. Świata 100% LED mają charakterystyczny dla marki kształt litery C (C-Shape).

Renault Arkana debiutuje - znamy ceny w Polsce!

W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowa Arkana jest oferowana w siedmiu kolorach nadwozia: Biel Arktyczna  (niemetalizowany), Biały Universe, Czerń Nocy, Szary Metalic, Niebieski Zanzibar, Czerwony Flamme i Pomarańczowy Valencia (wyłącznie w wersji R.S. Line). Dostępny w opcji czarny lakier dachu podkreśla dynamikę samochodu. Oferta obejmuje również trzy modele kół o średnicy 17 i 18 cali.

Renault Arkana debiutuje - znamy ceny w Polsce!

Renault Arkana jest wyposażone w cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej. Kolorowy ekran o przekątnej 4,2, 7 lub 10,25” (w zależności od wersji) pozwala na bardzo intuicyjną personalizację ustawień wpływających na doznania z jazdy. Umieszczony obok środkowy ekran o przekątnej 7 lub 9,3” sprawia, że nowy model znajduje się w czołówce pod względem powierzchni wyświetlaczy w tej klasie.

W środkowej konsoli znajduje się duży schowek z ładowarką indukcyjną do smartfonów oraz boczne schowki, a także kieszeń siatkowa od strony pasażera. W konsolę wbudowano również automatyczny elektryczny hamulec postojowy z funkcją  „Auto hold”, dostępny od wersji Intens. Również od wersji Intens nad konsolą jest umieszczony duży pionowy ekran dotykowy o przekątnej 9,3”, który sprawia że wnętrze kabiny wygląda bardzo nowocześnie. W wersji Zen jest dostępny poziomy ekran 7”. 

Renault Arkana debiutuje - znamy ceny w Polsce!

Już w podstawowej wersji wyposażenia zobaczymy chromowane klamki drzwi i nawiewy i pokrytą skórą gałkę dźwigni zmiany biegów. W drugim poziomie wyposażenia skóra pojawia się również na kierownicy, a chromowane obramowania wokół uchwytów na kubki i na desce rozdzielczej. Górna część paneli drzwiowych jest wykończona miękkim obiciem.

Podstawowa wersja ma tapicerkę tkaninową. W wyższych poziomach wyposażenia pojawia się tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z tkaniną, a tapicerka skórzana dostępna jest w opcji. Wersja R.S. Line jest natomiast wyposażona w tapicerkę ze skóry łączonej z zamszem.

Renault Arkana debiutuje - znamy ceny w Polsce!

Pod względem możliwości załadunku Nowe Renault Arkana dysponuje bardzo pojemnym bagażnikiem (513 litrów i 480 litrów w wersji E-TECH Hybrid), z zestawem naprawczym. Znajduje się w nim podłoga bagażnika, którą można w zależności od potrzeb umieścić w dolnym położeniu, żeby zwiększyć pojemność bagażnika lub w górnym, żeby było łatwiej załadować ciężkie bagaże. W tej konfiguracji możemy po złożeniu tylnej kanapy (składanej w układzie 1/3-2/3) uzyskać całkowicie płaską podłogę.

W skład napędu E-TECH Hybrid 145 KM wchodzi spalinowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy Aliansu Renault-Nissan nowej generacji o pojemności 1,6 l.  Silnik jest przystosowany do technologii napędu hybrydowego i wyposażony w ograniczający emisję zanieczyszczeń filtr cząstek stałych.

Ma moc 94 KM i jest wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi – e-silnikiem (o mocy 36 kW) i wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem typu HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 15 kW. W trybie elektrycznym Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid może osiągnąć prędkość 75 km/h.

Renault Arkana w wersji mikrohybrydowej TCe 140 dysponuje momentem obrotowym 260 Nm, dostępnym w przedziale od 1 750 do 3 500 obr./min. Jest to o 10 KM i o 20 Nm więcej w porównaniu do poprzedniego silnika 1.3 TCe 130.

Ceny startują od 111 900 zł w wersji Zen (TCe 140 EDC), natomiast w wersji R.S. LINE będzie to koszt 134 900 zł. 

Najnowsze

GreenWay Polska uruchomił kolejny hub ładowania aut elektrycznych. Gdzie możemy „zatankować” elektryka?

Huby ładowania to sprawdzone rozwiązanie wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z dużą liczbą podróżnych. Wszystkie zainstalowane w nowym hubie GreenWay ładowarki mają moc nominalną 150 kW.

Wielostanowiskowa stacja znajduje się na terenie Dyskontu Paliwowego Citronex w Kątach Wrocławskich i umożliwia ładowanie 4 samochodów elektrycznych w tym samym czasie. To już drugi, obok zlokalizowanego w Galerii Młociny, hub ładowania w sieci GreenWay w Polsce.

Czytaj: GreenWay Polska podnosi moc stacji i zmienia cennik! Właściciele elektryków mają się z czego cieszyć?

Uruchomiony w Kątach Wrocławskich hub składa się z 4 stacji ładowania DC, w tym jednej, która ładuje baterie elektryków z mocą 150 kW na złączu CCS, a  pozostałe trzy ładują z mocą 50 kW (na złączach CCS i Chademo). W tym samym czasie z usługi ładowania w ramach hub-u mogą korzystać 4 pojazdy.

Wszystkie zainstalowane w nowym hubie GreenWay ładowarki mają moc nominalną 150 kW. Aktualnie jednak, ze względu na ograniczoną moc dostępnego  przyłącza energetycznego,  tylko jedna z nich funkcjonuje z pełną mocą. Pozostałe 3 zostały skonfigurowane do pracy z mocą 50kW, co jest jednak rozwiązaniem tymczasowym.  

Najnowsze

Seat Tarraco e-Hybrid już w Polsce. Znamy ceny!

Dzięki baterii o pojemności 13 kWh samochód potrafi przejechać w trybie elektrycznym 49 km. Model jest już dostępny w Polsce. Ile kosztuje?

Tarraco e-Hybrid jest drugim oferowanym w Polsce zelektryfikowanym modelem hiszpańskiej marki po Leonie e-Hybrid. Pod maską SUV-a znajduje się zaawansowany napęd hybrydowy plug-in łączący silnik benzynowy 1,4 litra TSI 150 KM z napędem elektrycznym 85 kW i sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Układ napędowy zapewnia łączną moc 245 KM i moment obrotowy 400 Nm. Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13 kWh umieszczonym nisko w tylnej części SUV-a.

Seat Tarraco e-Hybrid już w Polsce. Znamy ceny!

Hybrydowe Tarraco może być napędzane wyłącznie energią elektryczną do osiągnięcia prędkości 140 km/godz. Samochód zawsze uruchamia się w trybie całkowicie elektrycznym, jeśli tylko poziom naładowania akumulatorów na to pozwala.

Seat Tarraco e-Hybrid już w Polsce. Znamy ceny!

Uzupełnienie akumulatorów poprzez port ładowania umieszczony z przodu samochodu zajmuje 3,5 godziny przy użyciu ładowarki o mocy 3,6 kW lub 5 godzin przy użyciu systemu domowego o mocy 2,3 kW.

Seat Tarraco e-Hybrid już w Polsce. Znamy ceny!

Nowością we wnętrzu jest zupełnie nowa podświetlana dźwignia zmiany biegów oraz dwa specjalne przyciski: e-Mode i s-Boost. Samochód zapewnia przestrzeń bagażową o pojemności 610 litrów.

Właścicielom modeli hybrydowych Seat zapewnia również możliwość zdalnego kontrolowania procesu ładowania pojazdu przez e-Managera. Z poziomu aplikacji można również sterować klimatyzacją. Samochód może być ogrzewany nawet przez 30 minut, a system działa przy temperaturze zewnętrznej od -15°C do 22°C.

Ceny modelu w wersji wyposażenia Xcellence zaczynają się już od 182 900 złotych. 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Maserati Levante Hybrid – kolejny krok w stronę elektryfikacji, ale… bardzo malutki

Technologiczna i elektryczna ofensywa Maserati trwa. Niedługo na rynku pojawią się modele w 100% elektryczne oraz z innowacyjnym, bardzo wydajnym silnikiem benzynowym bez żadnej formy hybrydyzacji. Włoski producent podąża też jeszcze inną ścieżką...

Maserati oferuje również kierowcą miękkie hybrydy z instalacją 48 V. W zeszłym roku zaprezentowano światu hybrydową limuzynę, Ghibli, a w tym przyszła pora na SUVa, Levante.

Jak już istniejące i przyszłe hybrydowe modele Maserati, Levante Hybrid wyróżnia się niebieskimi wstawkami na nadwoziu. Poza tym samochód wizualnie bardzo przypomina Levante, które znamy już od zeszłego roku. Różni się jedynie odświeżonym projektem nadwozia oraz nowocześniejszymi multimediami wewnątrz auta z ekranem o przekątnej 8,4 cala.

Maserati Levante Hybrid

Przeczytaj też: Maserati wprowadza nową edycję specjalną dla modeli Levante i Ghibli

Maserati Levante Hybrid to miękka hybryda z dwulitrowym silnikiem czterocylindrowym. I tak jak jego hybrydowy poprzednik, Levante będzie dostępny na rynku w wersji z silnikiem diesla. Włoski producent przekonuje, że nowa wersja napędowa łączy potrzebne producentowi niższe wyniki emisji spalin z kulturą pracy, wysoką mocą, niskim zużyciem paliwa i w końcu dużą elastycznością godną silnika wysokoprężnego.

Maserati Levante Hybrid

A co do mocy… hybrydowy SUV dysponuje mocą 330 KM i już od 2250 obr./min generuje całe 450 Nm (czyli jest to trochę mniej niż bazowe Levante z silnikiem V6 o mocy 350 KM). Moc tę generuje dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy ze wsparciem sprzętu elektrycznego, na który składa się instalacja 48V, przetwornica DC/DC i rozrusznik zintegrowany z alternatorem oraz urządzenie o nazwie eBooster. Czym jest eBooster? To specjalna elektrycznie napędzana sprężarka, która pobiera energię elektryczną zmagazynowaną w akumulatorze, zapewniając dodatkową moc przy przy najniższych obrotach silnika oraz tuż po wciśnięciu pedału gazu.

Jak zapewnia producent, „charakterystyczny dźwięk Maserati pozostał niezaburzony”.

Od 0 do 100 km/h Levante Hybrid przyspiesza w sześć sekund. Maksymalna prędkość, z którą pojedzie SUV to 240 km/h.

Przeczytaj też: Motoryzacja i piłka nożna. Jak Maserati połączy te dwa odmienne światy?

Najnowsze

Volkswagen T1 „Samba” ma już 70 lat. 10 ciekawostek, których możecie nie znać o tym kultowym modelu

Dokładnie 70 lat temu, na pierwszych powojennych targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie, zaprezentowano „wersję specjalną” Volkswagena T1 - eleganckiego ośmiomiejscowego minibusa.

Frankfurt nad Menem, kwiecień 1951: IAA po raz pierwszy po wojnie ponownie otwiera swoje podwoje. Volkswagen korzysta z tej okazji i prezentuje swoje nowe pojazdy na zapierającym dech w piersiach stoisku o powierzchni 1350 metrów kwadratowych. Buduje na nim kopię części linii montażowej Garbusa, a niespotykana, wręcz surrealistyczna instalacja oświetleniowa wprawia zwiedzających w osłupienie. W mediach stoisko targowe zostaje nawet okrzyknięte „Świątynią Volkswagena”, a koncepcja ta wyznacza trendy dla przyszłych wystaw.

Jednym z najważniejszych wydarzeń tej wystawy była bez wątpienia światowa premiera nowego pojazdu wieloosobowego, którego w momencie wprowadzenia na rynek Volkswagen nazwał zwyczajnie i prosto: Minibus – „wersja specjalna”. Różnice między nim, a wersją standardową nie były jednak zwyczajne: za cenę, która początkowo wynosiła prawie 3000 DM, klient otrzymywał ekskluzywny zestaw dodatkowych funkcji. Na zewnątrz, ten elegancki minibus charakteryzował się harmonijnym dwukolorowym malowaniem z atrakcyjnymi aluminiowymi listwami ozdobnymi i eleganckim, chromowanym przednim zderzakiem.

Volkswagen T1

Spotykane wcześniej tylko w omnibusach pełne przeszklenie boków pojazdu, w tym charakterystyczne „świetliki” – łącznie 23 okna – sprawiło, że ta wersja Bulli wyglądała niczym turystyczny autobus. Do tego dochodził jeszcze duży, przesuwany, składany harmonijkowo dach, dzięki któremu pasażerowie z tyłu mieli wrażenie jazdy w kabriolecie. Trudno było znaleźć się bliżej natury podczas podróży.

Najprawdopodobniej nazwa „Samba” jest skrótem od niemieckiego określenia: ”Sonnendach-Ausführung mit besonderem Armaturenbrett” (wersja z szyberdachem i specjalną deską rozdzielczą) albo raczej od „Sonder Ausführung mit besonderer Ausstattung” (wersja specjalna ze specjalnym wyposażeniem). Biorąc pod uwagę ówczesne czasy i modę, nie jest również wykluczone, że inspiracja pochodzi od egzotycznie brzmiącej nazwy żywiołowego brazylijskiego tańca. W pewnym momencie okazało się, że potoczna nazwa weszła do stałego użytku. W holenderskim cenniku z roku 1954 znajdziemy oficjalne oznaczenie wersji: „Samba”.

Volkswagen T1

Produkcja seryjna Volkswagena Minibusa „wersja specjalna” rozpoczęła się 27 czerwca 1951 roku, a zakończyła w lipcu 1967. Wyprodukowano niemal 100 tysięcy jego egzemplarzy. Najstarsza znana „Samba” jest prywatną własnością kolekcjonera z niemieckiej Nadrenii. Praktycznie cała jej historia jest udokumentowana. Właściciel posiada nawet oryginalną fakturę. W porównaniu z dzisiejszymi cenami rynkowymi wydaje się, że 9025 DM (marek zachodnioniemieckich) za ten samochód, to niemal darmo. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że w tamtych czasach średni roczny dochód w Zachodnich Niemczech wynosił tylko 3579 DM.

Volkswagen T1

Kilka informacji i ciekawostek na temat Samby:
– Malowanie nadwozia było niemal zawsze utrzymane w dwóch kolorach
– Na powierzchni nadwozia zawsze montowano ozdobne listwy – nie można było zamówić wersji bez nich
– Łączna długość wszystkich listew ozdobnych wynosiła 11 m 12 cm
– W desce rozdzielczej zawsze montowano zegar
– M 130: to oznaczenie dla opcji modelowej bez świetlików i otwieranego dachu
– Samba produkowana od czerwca 1951 do sierpnia 1963 miała łącznie 23 okna. Okno przesuwne w drzwiach kierowcy i pasażera z przodu było liczone jako jedna szyba.

– Samba produkowana w okresie od sierpnia 1963 do lipca 1967 miała 21 okien. Z uwagi na poszerzenie klapy tylnej w tej wersji modelowej, zniknęły okna narożnikowe
– Pierwsza Samba miała moc zaledwie 18 kW/25 KM
– W roku 1953 Samba została pierwszym Volkswagenem Typ 2 z odpowiednim zderzakiem tylnym
– Dopiero w lutym 1955 zastąpiono okna narożnikowe z plexiglasu oknami z bezpiecznego szkła. W Szwajcarii jeszcze do dziś spotkać można osoby nazywające Sambę „Plexibus”. 

Najnowsze