Relacja z V eliminacji Motocaina Cup – wyniki i galeria

8 marca, w Dzień Kobiet, na torze N-Gine Grand Prix, odbył się finał Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup. Znamy już zwyciężczynie zawodów, osobę która pojedzie na Grand Prix Formuły 1! To nagroda ufundowana przez partnera zawodów Renault Polska.

 

Monika Jaworska – triumfatorka dwóch ostatnich eliminacji.
fot. Motocaina

Finałowa eliminacja upłynęła w wyjątkowo spokojnej atmosferze. Do uczestnictwa w rostrzygającej rundzie zgłosiły się 24 najbardziej zdeterminowane zawodniczki, które już od początku treningów były w wyraźnie świetnej formie. Większość z pań – nawet ku swojemu zaskoczeniu – znacząco poprawiła swoje czasy. Rację bytu ma stara zasada – ćwiczenie czyni mistrza.

Podczas kwalifikacji, w klasie gość, wystartował Łukasz Byśkiniewicz z TVN Turbo (ekipa kręciła materiał z naszego finału), który chciał na własnej skórze poczuć przewidywaną przez uczestniczki porażkę. Małgorzata Rdest oraz Idalia Czarnocka nie dały mu żadnych szans.

Tymczasem odkrycie IV eliminacji, młodziutka Agatka Błażewska, podczas kwalifikacji nie odnotowała porażających wyników; jechała w bardzo mocnej stawce pań, które walczyły o ustawienie do wiążącego wyścigu.

Laureatki V eliminacji Motocaina Cup
fot. Motocaina

Ostatecznie, w decydującym o zwycięstwie w całym cyklu Motocaina Cup starcie, z pierwszego pola pojechała Monika Jaworska, z drugiego Marta Paśnik, a z trzeciego Edyta Żak. W dokładnie takim samym szyku zawodniczki uplasowały się na końcowych miejscach wyścigu.

Wyniki V eliminacji
klasa Gość:
1 miejsce – Małgorzata Rdest
2 miejsce – Idalia Czarnocka

klasa Amator:
1 miejsce – Monika Jaworska
2 miejsce – Marta Paśnik
3 miejsce – Edyta Żak

Za udział w finałowej eliminacji pucharu uczestniczki otrzymały dyplomy oraz tulipany z okazji Dnia Kobiet z rąk głównego sędziego zawodów. Zwyciężczynie poszczególnych wyścigów (D, C, B) oraz laureatki klasy gość i amator, otrzymały od Renault Polska (1 miejsce klasy amator) kurs w Szkole Jazdy Renault, kolejne miejsca gadżety Renault oraz ufundowane przez sklep internetowy Rally Zone (www.rallyzone.pl) rękawiczki kartingowe renomowanej marki OMP, koszulki damskie z kolekcji Petera Solberga oraz pasy rajdowe Sabelt.

 

Punktacja w klasyfikacji generalnej puchru, zgodna z Regulaminem Motocaina Cup – punkt XII.4: „do klasyfikacji końcowej Pucharu będą zaliczone punkty z maksimum czterech najlepszych rund każdej zawodniczki rozegranych w ciągu sezonu (jedna najgorsza runda zostaje odliczona)”, wygląda zatem następująco:

klasa Amator

 

Najnowsze

Carol Long w Światowej Fundacji do Walki z Rakiem Piersi

Startująca Corvette w Amerykańskim Drag Racingu Carol Long, ogłosiła, że sezon 2011 będzie jeździć w barwach The World Motorsports Breast Cancer Foundation. Celem zawodniczki jest dotarcie do większego grona odbiorców i wzrost świadomości na temat profilaktyki i samej choroby.

Carol Long z zespołem i imponującą Corvette z 1963 roku.
fot. z archiwum Carol Long

– Jestem bardzo podekscytowana, że mam okazję być związana z fundacją. Dzięki jej działalności, co roku milionom kobiet udaje się wygrać walkę z tą okropną chorobą. Liczę, że dzięki mojemu zaangażowaniu i popularności Drag Racingu przyczynię się do rozpowszechnienia wiedzy na temat raka piersi – powiedziała Carol.

World Motor Sport Breast Cancer Foundation jest organizacją charytatywną, która zbiera pieniądze dla ofiar raka piersi. Zapewnia również dotacje dla klinik, refunduje badania mammograficzne. Stara się docierać do szkół i ośrodków kultury, tworząc specjalne programy edukacyjne na temat profilaktyki oraz choroby. Fundacja bierze udział w wydarzeniach branży motoryzacyjnej i przemysłu na całym świecie, chociaż główny obszar jej działalności obejmuje USA i Kanadę.

Carol ze swoim zespołem weźmie udział w zawodach serii Pro Mode oraz Quick 8 Outlaws, oraz w lokalnych imprezach, między innymi na terenie Północnej i Południowej Karoliny oraz w Georgii.

Więcej informacji na temat fundacji można odnaleźć na stronie http://www.worldmotorsportsbcf.org/.

Najnowsze

Kobiece testy Smarta For Two na torze w Donington Park

W minionym tygodniu odbyły się ciekawe testy nowego Smarta. Dziewięc zawodniczek, na co dzień rywalizujących w różnych dyscyplinach, miało okazję sprawdzić swoje umiejętności, a przede wszystkim możliwości samochodu, pod kątem jazdy wyścigowej.

Wyścigowy Smart For Two
fot. Smarts4you Racing

Wszystko zaczęło się w środowy poranek od kilku okrążeń demonstracyjnych. Paul Bates (jeden z ludzi odpowiedzialnych za serię), wyjaśniał działanie sekwencyjnej skrzyni biegów. Następnie dziewczyny, jedna za druga udały się na pierwsze okrążenie. Poza możliwością jazdy Smartem, każda z pań miała okazję porównać komfort jazdy między innymi z klasycznym Fordem GT40 z 1960 roku. Po przejazdach wszyscy byli mile zaskoczeni, że Smart nie ustępuje w niczym mocniejszym autom GT (dziwne, nie?). Szczególnym zaskoczeniem dla nich była bardzo dobra przyczepność auta.

Organizator testów Smarts4you Racing zalicza ten dzień do udanych.
– Dzięki tej imprezie udało się nam zdobyć kilka ciekawych i cennych informacji dotyczących wymagań wobec auta. Liczymy też na kilku potencjalnych klientów, których będziemy mogli oglądać podczas sezonu 2011 Britcar MSA.

Uczestniczki wyścigów.
fot. Smarts4you Racing

W testach udział wzięły:

Sarah Moore – 18 letnia zdobywczyni tytułu mistrzyni The Ginetta Junior Championship (2009), która ma na swoim koncie udział w ponad 74 wyścigach.

Jade Paveley – najmłodsza w historii kierowca wyścigowy, której udało ukończyć się 24 godzinny wyścig Britcar.

Cassey Watson – zawodniczka, której udaje się zdobyć podium w każdej dziedzinie, w jakiej startuje. Ma na swoim koncie miedzy innymi Trofeum Abarth i Britcar.

Abbie Eaton –  zaczynała od kartingu, obecnie startuje w SAXMAX Championship. W 2009 ukończyła na 3 miejscu w generalnej kwalifikacji mistrzostw.

Jade Pavely
fot. Smarts4you Rac

Sarah Franklin – na co dzień prawniczka, należy do elitarnego stowarzyszenia British Women Racing Drivers Club, ma na swoim koncie Trofea Abarth.

Jo Polley – córka legendarnego kierowcy Hot Rod George Polley’a. Ma na swoim koncie sukcesy jako kierowca ministox UK, oraz w Kobiecych Mistrzostwach w BRSCC.

Amy Barker – kierowca wyścigowy Stock Hatch, w tym roku wystartuje w Mistrzostwach Mazda Mk1 Racing.

Gail Hill – na co dzień ściga się dużymi samochodami.

 

Smart For Two
fot. Smarts4you Racing

Sarah Jane Budby – startuje w kartingu.

 

Najnowsze

Kapelusz z podzespołów Hondy CR-Z

Latem zeszłego roku, Rachel Galley - projektantka luksusowej biżuterii, nawiązała współpracę z firmą Honda. Jej efektem jest zaprezentowane niedawno, futurystyczne nakrycie głowy wykonane z podzespołów modelu CR-Z, sportowego coupé z napędem hybrydowym.

W październiku ubiegłego roku Rachel Galley, natchniona hasłem „ Power of Dreams” (Potęga Marzeń), udała się do fabryki w Swindon aby wyselekcjonować te części samochodu, które pozwolą na stworzenie unikalnego nakrycia głowy. Po wybraniu elementów, w grudniu projektantka wzięła się ostro do pracy.

Artystyczne nawiązanie do hasła „Power of Dreams”, przedstawia długi zakrzywiony cierń, który opadając na pierś obrazowo łączy głowę osoby noszącej nakrycie z jej sercem.
fot. Honda

Prace Galley, która projektowała dla takich hollywodzkich gwiazd jak aktorka Juliette Lewis i gwiazda pop Lily Allen, wyróżnia charakterystyczne dla niej umiłowanie do naturalnych kształtów. Jej podpis to wzorzysty kształt przypominający grzebień, stąd też jej uwagę od razu zwróciła możliwość wykorzystania grilla samochodu jako podstawy do nakrycia głowy. Rachel ozdobiła go czerwonymi, niebieskimi i zielonymi kryształami. Są one umieszczone w taki sposób, że w zależności od różnych kątów widzenia, kolor wydaje się inny. Jest to subtelne nawiązanie do trzech innowacyjnych trybów jazdy: zielony – tryb ekonomiczny, niebieski – tryb normalny i czerwony – tryb sportowy. Projekt sprawił wiele radości, a zarazem był nie lada wyzwaniem dla Rachel.

– We wszystkich moich projektach czerpię inspirację z naturalnych kształtów i obiektów z codziennego życia, dlatego tak interesujące było spojrzeć na samochód w zupełnie inny sposób. W ramach moich badań, spędziliśmy trochę czasu w fabryce Hondy w Wielkiej Brytanii. Nauczyłam się bardzo dużo, a jazda CR-Z naprawdę sprawiła mi wiele radości. Jako ktoś, kto spędza swoje życie na myśleniu na temat projektu, potrafię docenić styl i technologię hybrydowową zastosowaną w CR-Z.

 

 

 

 

Sportowe coupé z napędem hybrydowym -inspiracja dla powstania futurytycznego kapelusza.
fot. Honda

Honda CR-Z to hybrydowe auto sportowe typu coupe, połączenie ekologicznego podejścia w motoryzacji, wydajności, hybrydowego napędu, z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Całość
zamknięto w nadwoziu typu coupe.

Projekt Jewellery, którego produktem jest futurystyczne nakrycie głowy, to kolejny dowód na przenikanie się świata mody i motoryzacji. Z niecierpliwością czekamy na kolejne.

 

Najnowsze

Ekonomiczny motocykl do zadań specjalnych. Film

Ekonomiczna jazda to temat, który już od dawna zaprząta głowę wielu kierującym i producentom pojazdów. Holenderski producent E.V.A. Products BV, wyszedł na przeciw oczekiwaniom klientów i wprowadził na rynek model Track T-800CDI Diesel, sportowy i ekonomiczny motocykl.

O ile producenci aut, od dawna zdawali się walczyć z problemem ekologii oraz dużego spalania, o tyle trendy w budowie motocykli opierały się głównie na idei zwiększenia mocy oraz zmniejszenia masy. E.V.A. Products BV poprzez model Track T-800CDI Diesel daje dowód, że również motocykl może być ekonomiczny i ekologiczny.

Track T-800CDI
fot. E.V.A. Products BV

Holenderski producent E.V.A. Products BV (CEO Erik Vegt) już w 2009 roku przedstawił swoją wizję ekonomicznego motocykla. W 2011 roku chcą udowodnić, że w tej materii poczyniono znaczne postępy. Model Track T-800CDI ma klasyczny, sportowy styl, a zasilny jest specjalnym trzycylindrowym silnik turbo diesela (podobnym do wersji stosowanej w Smart ForTwo) – ma osiągać spalanie na poziomie 2,1 l/100 km; jego prędkość maksymalna to 160 km/h.

Maszyna jest dość lekka, jej masa wynosi 225 kilogramów, a jej niewątpliwym atutem jest zawieszenie typu White Power. Motocykl początkowo trafi na rynek holenderski, natomiast producent liczy, że jeszcze tej wiosny uda się rozszerzyć sprzedaż o inne kraje europejskie

Niestety za innowacyjną technologią, podąża też nieco wyższa cena. Track będzie kosztował ok. 18 750 euro, z czego 34 procent stanowi holenderski podatek, dlatego liczymy, że na pozostałych rynkach uda się osiągnąć lepszą cenę.

 

 

Najnowsze