Rekordzistka Valerie Thompson na BMW Motorrad Days

Valerie Thompson, właścicielka Valerie Thompson Racing (VTR), pojawi się na BMW Motorrad Days między 5 a 7 lipca w Garmisch-Partenkirchen w Niemczech. To największa impreza BMW w roku, gromadząca 35 tysięcy gości.

BMW Motorrad Days 2013 to trzydniowy festiwal skupiony na “wszystkim, co tylko wiąże się z BMW”, w tym demonstracje nowych motocykli, pokazy jazdy i wyścigi.  W tym roku szczególnym zainteresowaniem cieszy się zapowiadana premiera jubileuszowego motocykla BMW Concept Ninety.

Valerie Thompson
fot. BMW

Valerie Thompson będzie jedną ze sportowych gwiazd, które uświetnią to wydarzenie. Thompson jest pięciokrotną rekordzistką szybkości na motocyklu i właścicielką (oraz zawodniczką) Valerie Thompson Land Speed Racing Motorcycle Team. Jak dotąd jej najlepszy osobisty czas to 212 m/h (ponad 341 km/h), ustanowiony na motocyklu BMW S 1000 RR podczas rywalizacji Texas Mile w marcu bieżącego roku. Valerie jest członkinią dwóch klubów: Texas Mile 200 MPH Club i Mojave Magnum 200 MPH Club.

Z wyprawy do Niemiec bardzo się cieszy, zwłaszcza, że jeszcze nigdy tam nie była. Żałuje tylko, że przyjedzie sama, bez towarzystwa wiernego motocykla. Valerie weźmie udział w sesji zdjęciowej nadzorowanej przez fotografika Marka Hofmana, który uwieczniał już m.in. Toma Cruise’a, Adriena Brody oraz kierowców F1 Ralfa Schumachera i Davida Coultharda.

Valerie ma już kolejne plany. Między 10 a 16 sierpnia podejmie kolejną próbę bicia rekordu prędkości podczas SCTA’s Speedweek na słynnej pustyni solnej wyschniętego jeziora Bonneville.

Najnowsze

Dziewczyny enduro – wyzwanie na sierpniowy weekend

Rusza projekt „Dziewczyny enduro”, którego pomysłodawcami i realizatorami są redakcja X-cross i Enduro Expert School.

Zapraszamy wszystkie endurówki (ale nie tylko) do Malechowa (2.08/4.08), do udziału w pokazowym przejeździe z pomiarem czasu. Zawody odbędą się w ramach Mistrzostw Polski Enduro. Trasa zostanie zamknięta, dlatego organizator dopuszcza zawodniczki jadące na crossówkach. A zatem prawo jazdy nie jest konieczne, nie jest także wymagane OC. Dla startujących po raz pierwszy zostanie zorganizowany egzamin na licencję.

fot. PZM

Obowiązkowa jest karta zdrowia zawodnika ze stwierdzeniem lekarza medycyny sportowej (lub posiadającego certyfikat PTMS) o zdolności do startu. Zawody odbędą się w dwóch turach. W pierwszej pojadą zawodnicy MP i PP, a w drugiej quady, dziewczyny i Puchar Bałtyku. Dziewczyny jadą na takich samych zasadach jak PP (6x 30 km), bez taryfy ulgowej.

Zapraszamy do Malechowa w piątek 2 sierpnia!

Najnowsze

Premiera BMW i3 już 29 lipca – film

Przez kilka ostatnich miesięcy fani marki BMW z niecierpliwością śledzili wszelkie plotki dotyczące premiery modelu i3 - pierwszego całkowicie elektrycznego auta spod ręki Bawarczyków. Teraz śpieszymy z oficjalną informacją: premiera BMW i3 już 29 lipca.

W celu wytworzenia napięcia przed pokazaniem światu elektrycznego modelu i3, BMW zaprezentowało kilkudziesięciosekundowe video promocyjne. W opinii jego twórców, ten krótki filmik ma za zadanie jeszcze bardziej spotęgować niecierpliwość wszystkich fanów marki oczekujących na premierę.

fot. BMW

BMW i3 to samochód, który ma najlepiej się czuć w ruchu miejskim. Silnik elektryczny, w który będzie wyposażony i3, ma generować ok. 170 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego. Poza tym dystans, jaki będzie mógł przejechać samochód, to od 130 – 160 km lub 160 – 225 km (według różnych źródeł) na pojedynczym ładowaniu.

Oczywiście dokładną specyfikację modelu poznamy w dzień premiery, czyli 29 lipca. Teraz musimy nacieszyć się jedynie tym krótkim filmikiem:

Najnowsze

Sebastian Vettel odebrał swojego Vettela

W przeddzień swoich dwudziestych szóstych urodzin dyrektor ds. osiągów Infiniti, Sebastian Vettel, odebrał swój nowy samochód − Infiniti FX Vettel Edition.

SUV z limitowanej − liczącej 150 egzemplarzy − edycji, zaprojektowany z bezpośrednim udziałem trzykrotnego mistrza świata Formuły 1 i oznaczony numerem 001, został dostarczony do domu Vettela w Szwajcarii.

FX Vettel Edition to najmocniejszy model w gamie samochodów Infiniti. Zaprezentowany został na Festiwalu Szybkości w Goodwood w 2012 roku, gdzie Vettel wjechał nim na słynne wzgórze. Projekt zapoczątkował pogłębienie współpracy utytułowanego kierowcy z marką Infiniti w doskonaleniu samochodów szosowych. Zaangażowanie Vettela doprowadziło do mianowania go w kwietniu 2013 roku dyrektorem ds. osiągów marki.

Sebastian Vettel odbiera kluczyki od nowego auta
fot. Infiniti

Odtąd mistrz kierownicy wielokrotnie brał udział w testowych jazdach próbnych i konsultacjach technicznych zespołów projektowych Infiniti na całym świecie. Miał także bezpośredni wkład w doskonalenie układów kierowniczego i hamulcowego w najnowszym sportowym sedanie klasy premium − Infiniti Q50.

Infiniti FX Vettel Edition jest w sprzedaży w Europie Zachodniej, na Środkowym Wschodzie oraz w Rosji.

„Jestem dumny, że mam samochód Infiniti, który pomogłem zaprojektować. Prowadzenie FX Vettel Edition to wielka frajda. Urzeka mnie również jego niepowtarzalność. Jestem pewien, że inni posiadacze Infiniti będą mieć takie same odczucia” − mówi Vettel.

 

Najnowsze

Kobiece auto-ciekawostki, czyli jak to dawniej bywało

Jak Henry Ford zapatrywał się na kobiety w branży motoryzacyjnej? Kim była i czym zajmowała się Helene Rother? Czy parasol jest typowo kobiecym gadżetem? Mały przegląd historycznych ciekawostek, w sam raz do błyśnięcia podczas konwersacji w towarzystwie.

W 1922 roku Henry Ford stanął przed nie lada dylematem. Musiał pogodzić własne przekonania z wymogami realiów, a to okazało się trudne. Ostatecznie zdecydował się na zatrudnienie kobiet w świeżo otwartej fabryce w Phoenix przy montażu i spawaniu części samochodowych, postawił jednak szereg warunków. Po pierwsze, zatrudniał wyłącznie kobiety samotne i wdowy, ponieważ nie wyobrażał sobie mężatki pracującej poza domem. Po drugie zaś wielokrotnie podkreślał, że uważa obecność kobiet w branży motoryzacyjnej za zjawisko przejściowe, ponieważ ich życiowe powołanie jest zgoła inne:

„Prawdziwym zadaniem kobiety jest wyjść za mąż, mieć dom i rodzinę. Wszystkim pracownikom płacę tyle samo, niezależnie od płci. Dzięki temu panie mogą zadbać o siebie, ubrać się atrakcyjnie i zdobyć męża”.

O pionierkach za kierownicą i innych cikawostkach z historii przeczytasz także tu – kliknij.

Henry Ford uważał, że miejsce kobiety jest w domu
fot. Ford

Henry Ford popełnił jednak omyłkę w swojej patriarchalnej ocenie, co stało się jasne już pod koniec lat 20., a w latach 30. w szczególności. Nie dało się już zamykać oczu na to, że pań za kierownicą – zarówno tych jeżdżących dla przyjemności, jak i z koniecznej potrzeby – stale przybywa. Zarysował się pewien trend: kampanie skierowane do kobiet, zatrudnianie żeńskiego personelu w sprzedaży i designie. Niespodziewanie zwiększył się wachlarz kolorystyczny karoserii, pojawiły się też takie elementy, jak ozdobne klamki czy pluszowa tapicerka, a nawet srebrne wazony na kwiaty.

Podczas wojny produkcja nowych aut została wstrzymana, producenci zaangażowali się w przemysł wojenny. Kiedy nadeszły czasy pokoju, powrót do poziomu produkcji i sprzedaży z dawnych lat zajął sporo czasu. Amerykańskie fabryki w 1945 roku wypuściły mniej aut (sprzedano poniżej 70 tysięcy sztuk) niż miało to miejsce w 1909, czyli zanim produkcja stała się masowa. Wtedy to zrodziło się hasło „wykonaj pracę, którą on musiał zostawić” i zatrudnianie kobiet na stanowiskach uznawanych dotąd za wyłącznie męskie.

Helene Rother była zdolnym projektantem
fot. materiały prasowe


Helene Rother urodziła się w 1908 roku we Francji, gdzie pracowała jako projektantka biżuterii i odzieżowych akcesoriów. W 1942 roku uciekła z opanowanej przez nazistów ojczyzny i wraz z siedmioletnią córką, Iną, wyemigrowała do Stanów. Była pierwszą kobietą, która została zatrudniona jako pełnoetatowy projektant, kiedy dołączyła do ekipy zajmującej się projektowaniem wnętrz samochodów w General Motors w 1943. Cztery lata później otworzyła własne studio. Jako jedna z pierwszych zauważyła trend, który upowszechnił się w późnych latach 40. i później w 50., widoczny w reklamach z tamtego okresu: samochody nosiły coraz większe piętno indywidualizmu, stając się odzwierciedleniem osobowości i upodobań właściciela.

Widać wyraźnie wyeksponowaną parasolkę
fot. materiały prasowe

W 1956 roku podczas Chicago Auto Show zaprezentowano samochód opracowany z myślą o żeńskich odbiorcach. Był to czterodrzwiowy Custom Royal La Femme, pokazany na stoisku Dodge’a. Na zdjęciach dokumentujących pokaz widać – oprócz hostess i konferansjera – również otwartą parasolkę. Stanowiła ona jeden z elementów wyposażenia tegoż auta, jako dodatek, w opinii projektantów, niepodważalnie kobiecy.

Najnowsze