Rekordowo drogie Audi A1

Za astronomiczną kwotę 425 000 euro sprzedano fantazyjnie pomalowane Audi A1. Kaprys bogatego snoba? Nie, raczej filantropia i wspieranie potrzebujących.

 

fot. Damien Hirst

Elton John poza swoją muzyką znany jest z działalności charytatywnej. W pewną czerwcową noc znany piosenkarz zorganizował przyjęcie White Tie& Tiara Bell podczas którego goście mogli wylicytować szczególne Audi A1.

Niezwykle kolorowy, oblepiony wszystkimi barwami samochód nie jest oczywiście taśmowo produkowanym dzieckiem fabryki w Inglostadt,  a dziełem Damiena Hirsta – angielskiego artysty awangardowego, zwycięzy nagrody Turnera, który zasłynął najdroższą rzeźbą świata – czaszką z platyny inkrustowaną diamentami o pięknej nazwie „Na miłość boską”.

Tym razem Hirst – syn mechanika zdecydował się udekorować najnowszego malucha Audi. Jak widać ekstrawagancki efekt został osiągnięty – samochód został zlicytowany przez jednego z gości za 425 000 euro. Patrząc na to, że ceny najmniejszego Audi w Polsce mają się zaczynać od niecałych 70 tysięcy to naprawdę sporo!

Oszczędzanie tu jednak nie w cenie. Pieniądze z transakcji zostaną bowiem przekazane przez Eltona Johna na jego organizację zamującą się walką z Aids.

Najnowsze

W miniony piątek na warszawskim Torwarze miał miejsce pokaz mody jesień/ zima 2010 jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów – Macieja Zienia. Designer jest twarzą modelu Citroëna DS3, dlatego też na pokazie nie mogło zabraknąć samochodu, który tak jednoznacznie kojarzy się z modą i stylem. Goście Zienia mogli docenić możliwości personalizacji DS3 dzięki 10 wyeksponowanym na pokazie samochodom, a stanowiły one jedynie przedsmak designerskiej przygody jaką oferuje ten model. Samochód wzbudził ogromne zainteresowanie wśród miłośników mody, co potwierdziła ilość ponad 100 zgłoszeń na jazdę próbną.

Najnowsze

Walka ze zmęczeniem za kierownicą

W Niemczech około 25 procent wypadków drogowych ze skutkami śmiertelnymi jest powodowane zmęczeniem. Przemęczeni kierowcy powodują przy tym co roku straty materialne w wysokości rzędu pięciu miliardów euro. Mercedes wie, jak z tym walczyć. 

System Attention Assist informuje kierowcę o ewentualnym czasie na postój poprzez wyświetlanie ikonki filiżanki na kokpicie.
fot. Mercedes

Lato, słońce, plaża i morze – w miniony piątek rozpoczęły się w Polsce letnie wakacje. Dla wielu kierowców dojazd do miejscowości urlopowej jest najdłuższą jazdą w roku. Jeśli podróżujesz Mercedesem, specjalne czujniki wyczują Twoje zmęczenie. To rozwiązanie ostrzegające o zmęczeniu za kierownicą, nazwane jest przez koncern ze Stuttgartu Attention Assist; wprowadzono je seryjnie we wszystkich modelach Klasy E i S (z wyjątkiem S 400 Hybrid). System na podstawie 70 parametrów, m. in. odbiegających od normy ruchów kierownicy, rozpoznaje narastające zmęczenie kierowcy, mogące doprowadzić do niebezpiecznego w skutkach zapadania w tzw. „sekundowy” sen. Układ następnie ostrzega w formie akustycznych oraz optycznych sygnałów i sugeruje przerwę na odpoczynek. 

– Stres podczas jazdy na długich dystansach jest tym mniejszy, im bardziej sam samochód odciąża kierowcę – mówi dr Jörg Breuer, szef firmowego działu rozwoju aktywnego bezpieczeństwa w pojazdach osobowych. Już w najbliższej przyszłości będziemy w ten system wyposażać kolejne modele naszych samochodów.

Pomysł dobry, choć stosowany jest niestety jedynie w samochodach Mercedesa. Miejmy nadzieję że inni producenci skorzystają z tej godnej naśladowania idei, a na polskich drogach także zmiejszy się liczba wypadków powodowanych zmęczeniem kierowców.

Najnowsze

Damski team podczas wyścigów Endurance

Karolina Lampel-Czapka dwukrotnie wygrała klasę D4-3500 w sprintach o Grand Prix Polski na torze Poznań. Po sześciu rundach, Karolina zajmuje drugie miejsce w klasie, tracąc 4 punkty do prowadzącego Przemysława Włodarczyka.

Karolina Lampel-Czapka
fot. Karolina Autosport

Mistrzyni Polski odrabia straty po pechowym początku sezonu – awarii na Hungaroringu. Megane Trophy wbiło się również w czołówkę generalki Grand Prix Polski. W sobotę, Karolina zajęła czwarte miejsce w wyścigu, a następnego dnia była trzecia.

Dwugodzinny wyścig Endurance zakończył się pechowo dla Karoliny i Michaeli Peskovej. Lampel-Czapka była druga w kwalifikacjach i do zmiany kierowcy była wiceliderką. Z powodu kłopotów technicznych przedłużył się jednak pit stop, a na pół godziny przed metą Megane uległo awarii. Klasę 3 ponownie wygrała druga załoga zespołu Katrex Karolina Autosport, Krzysztof Spyra i Paweł Szymański.

– W sobotę wygrałam klasę, ale wcale nie było tak ładnie i kolorowo, jak może się wydawać – relacjonuje Karolina Lampel Czapka. – Zatrzymany start to nie jest wymarzona rzecz dla Megane Trophy. Start poszedł mi fatalnie i spadłam z czwartego na siódme miejsce. Wyścig był bardzo emocjonujący – nie zabrakło walki i wyprzedzania, wiele się działo. W końcu wróciłam na czwarte miejsce i jestem zadowolona z jazdy, z prowadzenia się samochodu. Tylko start mógłby być lepszy.

Jedyny damski team w wyścigach Endurance.
fot. Karolina Autosport

Na czasówce Endurance uzyskałyśmy z Miszą drugi wynik. Mogło być lepiej, bo od pierwszego miejsca dzieliło mnie 0,190 sekundy. Na decydującym okrążeniu zabrakło paliwa i pod koniec silnik zaczął przerywać. Pole position było w zasięgu ręki. Ustaliliśmy, że jadę pierwsza i zmieniamy się w połowie dystansu. Maciek Stańco odjechał po starcie, ja cięłam się z Konopką i Bilińskim. Było bardzo ciepło, około 30 stopni – i po półgodzinnej walce musiałam odpuścić, bo temperatura wody doszła do 104 stopni i skończyły się klocki hamulcowe. Gdy zjeżdżałam na zmianę, zajmowałam drugie miejsce za Konopką. Na przedostatnim zakręcie zostałam na trójce. Biegi się odnalazły, ale po pit stopie samochód nie chciał odpalić. Zepsuł się przycisk do pompy paliwa. Kawałek się odłamał i przycisk nie kontaktował. Misza spadła na 11 miejsce, a do prowadzących w klasie, Krzysztofa Spyry i Pawła Szymańskiego traciłyśmy 5 okrążeń. Po pół godzinie Misza została na torze. Samochód znowu zgasł i nie zrobiłyśmy wymaganej liczby okrążeń. Szkoda, bo na mojej zmianie było bardzo dobrze. Dużo walczyłam, włożyłam w ten wyścig wiele energii i zapału. Bardzo żałuję, że nie udało się uzyskać wyniku.

W niedzielę rano, na czasówkę założyliśmy troszeczkę gorsze opony. Były nowe, ale dobór nie był w stu procentach trafny, stąd dopiero siódme pole startowe. Przód bardzo wyjeżdżał, opony dziwnie się zachowywały. Na wyścig miałam już inny komplet opon i samochód prowadził się rewelacyjnie. Start wyszedł mi trochę lepiej niż poprzedniego dnia, choć muszę jeszcze nad tym popracować. Trzeba zmusić samochód, żeby wyluzował, a potem łaskawie wrzucił jedynkę. Na torze bardzo dużo się działo. Ciągle tasowaliśmy się z kolegami i były jakieś przepychanki. Na pierwszym prawym zakotłowało się – ktoś wziął tarkę między koła. Było pełno ziemi i piachu w powietrzu, zero widoczności. Miałam dobre tempo, jechałam o sekundę szybciej niż w kwalifikacjach. Zajęłam trzecie miejsce w generalce i mam nadzieję, że zaliczę więcej takich wyścigów.

Dziękuję całemu zespołowi za świetną pracę i perfekcyjne przygotowanie samochodu. Podziękowania również dla kibiców, którzy przychodzą na tor, żeby nas oglądać. Taki doping bardzo pomaga.

Relacja z poprzedniej rundy do przeczytania tutaj.

Najnowsze

Katy Perry na premierze Volkswagena Jetta

Stany Zjednoczone są już po premierze najnowszego Volkswagena Jetty. Nie zabrakło na niej kobiecego akcentu - szokująca Katy Perry zadeklarowała, że kupi Jettę... dla swojego brata.

Katy Perry swoją urodą i głosem stara się przyćmić czar nowej Jetty.
fot. Volkswagen

Premiera Volkswagena Jetta odbyła się na Time Square w Nowym Jorku. Gości zabawiała Katy Perry, która okazała się pierwszą chętną na kupno tego modelu. Podczas kolejnych taktów piosenek ogłosiła, że kupi Jettę w prezencie dla swojego młodszego brata.

Na forach, zwłaszcza tych męskich zawrzało. Większość panów zadeklarowało, że jako prezent zamiast Jetty woleliby właśnie Katy.

Wygląd auta mile wszystkich zaskoczył, jednak najbardziej… niespodziewanie niska cena. Nowa Jetta ma kosztować w Stanach tylko 16 000 dolarów, dlatego niemiecki producent liczy za oceanem na dużo zamówień i ogromny sukces.

 

 

Najnowsze