Rejestracje jednośladów w okresie styczeń – marzec 2013

Zima w tym roku trzyma się bardzo mocno. Chłodem wieje nie tylko na zewnątrz, ale także na rynku motoryzacyjnym. Przedstawiamy liczby dotyczące rejestracji jednośladów od stycznia do marca 2013 roku przygotowane przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

W pierwszym kwartale 2013 roku liczba pierwszych rejestracji nowych i używanych jednośladów w Polsce wyniosła 15 525, czyli aż o -26,17% (5 475 sztuk) mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zaobserwowany spadek nowych jednośladów był jeszcze głębszy. Zarejestrowano 6 694 nowych maszyn (-32,9% r/r, -3 278 sztuk).

Liczba jednośladów w Polsce spada
fot. PZPM

MOTOCYKLE

Od stycznia do marca 2013 zarejestrowano po raz pierwszy w Polsce 8 156 nowych i używanych motocykli, mniej o 16,9% (1 654) niż przed rokiem. Nowych motocykli było 1 233 (-455; -27% r/r) natomiast używanych 6 923 (-1 199; -14,8%).
W pierwszym kwartale 2013 roku najczęściej rejestrowanymi markami wśród nowych motocykli były: Romet Motors (170, spadek o 44,3%), Kawasaki (138; +21,1%) oraz Honda (137, -37,7%).
Zmiany wystąpiły w strukturze nowych pojazdów. Największym zainteresowaniem cieszyły się maszyny z silnikami o pojemności powyżej 750 cm3. Popyt był w tej grupie stabilny. Zarejestrowano 440 sztuk, czyli mniej niż przed rokiem (-16), ale ich udział wzrósł do 35,7% nowych motocykli. Na drugim miejscu uplasowały się maszyny o pojemnościach silnika w przedziale 500-750 cm3, one zyskały najwięcej. Zarejestrowano ich 300, co stanowiło 24,3% wszystkich rejestracji. Grupa ta jako jedyna odczuła wzrost zainteresowania (+25,5% r/r). Najsilniej konsekwencje słabej pogody i niepewnej sytuacji gospodarczej odczuły lżejsze motocykle. Pojazdy do 125cm3,  które królowały w pierwszym kwartale ubiegłego roku i skupiły wtedy 31,3% rynku, teraz zachowały niespełna 20% i odczuły zmniejszenie popytu o blisko 55% r/r. Jeszcze więcej (-58,9% r/r) straciły maszyny z silnikami z przedziału 125-250 cm3.

Jeżeli spojrzymy na podział motocykli na segmenty funkcjonalne to największym powodzeniem cieszyły się motocykle typu STREET (482 sztuki), jednak przy spadku zainteresowania o 22,4% r/r. Skupiły 39,1% udział rynku. Na drugim miejscu znalazły się motocykle typu ON/OFF (219 sztuk). Popyt na nie był na przestrzeni roku stabilny (-4,4% r/r). Przy skurczeniu całego rynku dało im to zwiększenie udziału do 17,8% (+4,2 punkty procentowe). Tylko jeden motocykl mniej zarejestrowano w segmencie CHOPER & CRUISER. Największą stratę poniosły BIG SCOOTERY, których zarejestrowano 85 sztuk, czyli mniej o 151 szt. (-64%) niż w pierwszym kwartale ub.r.
Używane motocykle, stanowiły niemal 85% w pierwszych rejestracjach. Sprowadzono ich 5,6 razy więcej niż sprzedano w tym czasie nowych maszyn, mimo, że i one odczuły spadek zainteresowania. Najbardziej popularne były w tej grupie: Honda (1 748;-20,5% r/r), Yamaha (1 678; -17%) i Suzuki (1 325; -17,9%).
MOTOROWERY
W pierwszym kwartale 2013 roku zarejestrowano 7 369 (-34,1% r/r, -3 821 szt.) nowych i używanych motorowerów. W tej liczbie znalazło się 5 461 (-34,1%, -2 823) nowych motorowerów. Niemal identyczny poziom spadków dotknął rejestracje motorowerów używanych. Zarejestrowano ich 34,3% mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem, czyli 1 908 sztuk.
Wszystkie marki w pierwszej dziesiątce poniosły straty. W pierwszym kwartale najchętniej wybierano motorowery marek: Romet Motors (2 036, -2,5%,-273 szt.), Zipp (653, -43,1%, -494 szt.) i Toros (330, -57,9%, +453 szt.).

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze