Red Bull wygrywa kwalifikacje w Walencji

Dziś, po sesjach kwalifikacyjnych już wiemy, że w niedzielne popołudnie, na torze w Walencji podczas Grand Prix Europy, to Sebastian Vettel i Mark Webber wystartują z pierwszej linii. Robert Kubica wystartuje z 6 pola. 

To nie jest zadowolenie…
fot. Renault

Początek kwalifikacji był świetny. Polak stał się autorem najlepszego czasu. W drugiej sesji uzyskał 4. wynik. Niestety, po zmianie opon, Kubica pojechał zdecydowanie wolniej, uzyskując w poszczególnych sektorach gorsze niż poprzednio rezultaty. Może to problem z dogrzaniem opon, a może ktoś zwyczajnie przeszkodził Robertowi w uzyskaniu lepszego wyniku. Mowa o różnicach rzędu setnych, ewentualnie dziesiątych części sekundy. Jak stwierdził Robert Kubica po kwalifikacjach, bolidowi Renault brakowało poprostu przyczepności i nie był
w stanie na miękkkich oponach uzyskać lepszego czasu. Warto również zauważyć, że Polak uzyskał jednak lepszy wynik niż Jenson Button. Wiadomo także, że na torze w Walencji trudno jest wyprzedzać i Robert startować będzie z „brudnej” strony toru, w związku z tym trudno mu będzie uzyskać lepszą pozycję. W 3. sesji znalazł się także Vitalyi Petrov. Miejmy więc nadzieję, że  tym razem obydwaj kierowcy Renault zdobędą punkty.

Webber, Vettel i Hamilton
fot. Red Bull

Niezawodni okazali się kierowcy Red Bulla. Po raz kolejny w tym sezonie startować będą obok siebie z pierwszej linii. Mark Webber uzyskał czas gorszy od Sebastiana Vettela tylko o 0,075 sekundy.
Wygląda także na to, że „rozpędza się” w końcu Felipe Massa! Mimo sporych różnic w czasach do tej pory, dzisiaj Brazylijczyk uplasował się tuż za swoim partnerem Fernando Alonso. 

Cieszy także zdecydowanie lepsza forma zespołu Williams. Po raz pierwszy w tym sezonie do Q3 zakwalifikowali się obydwaj zawodnicy tego teamu. Rubens Barrichello w Q1 osiągnął naprawdę świetny wynik – 4. czas, a Hulkenberg był 10.  Zwykle na tym kończył się udział kierowców Williamsa w tym sezonie. Inaczej było w Walencji. Wystartują co prawda z 5. linii, ale to jednak pierwsza dziesiątka.

Były to zupełnie nieudane kwalifikacje dla zespołu Rosa Brawna. Już w zasadzie po regulaminowym czasie Q1, z 18. na 12 miejsce awansował Michael Schumacher. Co prawda, jego inżynier sygnalizował mu w trakcie ostatniego okrążenia pomiarowego, że może mieć kłopoty ze wspomaganiem kierownicy, to jednak z całą pewnością nie jest to główna przyczyna słabego występu Schumachera. Zresztą, obydwaj zawodnicy Mercedesa nie zdołali zakwalifikować się do 3. sesji kwalifikacyjnej. Jak powiedział Nico Rosberg:
– Jest tak źle jak w Montrealu, nie posuwamy się do przodu. To wielkie rozczarowanie, ponieważ mówiono, że nasz sezon zaczyna się tutaj. Nasz pakiet aero (także rozwiązanie układu wydechowego podobne do tego zastosowanego przez Red Bull – przyp. autorki) nie działa tak jak powinien.
Były to jak do tej pory najgorsze kwalifikacje dla tego zespołu w sezonie 2010.

Zawiedzeni także muszą być kierowcy Force India. Po świetnej jeździe Adriana Sutila w sesjach treningowych, w pierwszej części kwalifikacji Vitantonio Liuzzi zajął 11, a Adrian Sutil 15. Do wyścigu kierowcy ci odpowiednio wystartują z 13 i 14 pola startowego.

Z jakiegoś bliżej nieznanego powodu sprawozdawcy sportowi krzyczeli dziś od rana, że Robert Kubica ma wielkie szanse na zdobycie pole position w trakcie weekendu w Hiszpanii. Faktem jest, że Polak ma do dyspozycji coraz lepiej dopracowany samochód i według mnie jest jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym obecnie technicznie kierowcą na torach F1, ale przecież inni nie śpią! Do tego, jak wszyscy wiemy, F1 to bardzo złożona dyscyplina i uzyskiwane wyniki uzależnione są od niezliczonej ilości czynników. Ostrożne, choć pewne wypowiedzi Roberta Kubicy przed GP Europy dawały nam zapewnienie, że 3 – 4 linia startowa jest osiągalna. I to mamy. O co więc chodzi? No tak, apetyt rośnie w miarę jedzenia. Jeśli Polaka stać było na uzyskanie świetnego 2. czasu w 3. treningu, to dlaczego nie pole position? Chyba trochę przesadzamy. Oczywiście, wszyscy chcelibyśmy widzieć Roberta na pierwszym polu startowym, a potem na najwyższym stopniu podium, ale czy to nie za wiele? Nie wiemy także z relacji tv co stało się podczas ostatniego okrążenia pomiarowego, jakie Kubica wykonywał w 3. sesji. 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba
okrążeń

1

5

Sebastian Vettel

Red Bull-Renault

1:38.324

1:38.015

1:37.587

18

2

6

Mark Webber

Rd Bull-Renault

1:38.549

1:38.041

1:37.662

21

3

2

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:38.697

1:38.158

1:37.969

17

4

8

Fernando Alonso

Ferrari

1:38.472

1:38.179

1:38.075

23

5

7

Felipe Massa

Ferrari

1:38.657

1:38.046

1:38.127

22

6

11

Robert Kubica

Renault

1:38.132

1:38.062

1:38.137

18

7

1

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1:38.360

1:38.399

1:38.210

22

8

10

Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth

1:38.843

1:38.523

1:38.428

23

9

9

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1:38.449

1:38.326

1:38.428

23

10

12

Vitaly Petrov

Renault

1:39.004

1:38.552

1:38.523

21

11

16

Sebastien Buemi

Toro Rosso-Ferrari

1:39.096

1:38.586

15

12

4

Nico Rosberg

Mercedes GP

1:38.752

1:38.627

12

13

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1:39.021

1:38.851

14

14

15

Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes

1:38.969

1:38.884

15

15

3

Michael Schumacher

Mercedes GP

1:38.994

1:39.234

19

16

22

Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari

1:39.003

1:39.264

16

17

17

Jaime Alguersuari

Toro Rosso-Ferrari

1:39.128

1:39.458

16

18

23

Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari

1:39.343

9

19

18

Jarno Trulli

Lotus-Cosworth

1:40.658

11

20

19

Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth

1:40.882

11

21

25

Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth

1:42.086

11

22

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1:42.140

9

23

20

Karun Chandhok

HRT-Cosworth

1:42.600

9

24

21

Bruno Senna

HRT-Cosworth

1:42.851

10

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze