Range Rover Sport HST z zupełnie nowym, mocnym silnikiem

Range Rover Sport w nowej odmianie silnikowej ma łączyć świetne osiągi z rozsądnym zużyciem paliwa. Początkowo dostępny będzie tylko w wersji specjalnej HST.

Zupełnie nowy, 3-litrowy silnik rzędowy Ingenium o mocy 400 KM, charakteryzuje się lepszą reakcją na gaz oraz lepszym wyważeniem od poprzedniej widlastej jednostki benzynowej V6. Dzięki 550 Nm momentu obrotowego rozpędza on Range Rovera Sport do 100 km/h w 6,2 sekundy i pozwala uzyskać prędkość maksymalną 225 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Nowa sześciocylindrowa jednostka została m.in. w elektryczną sprężarkę doładowującą, która zapewnia błyskawiczną reakcję na pedał przyspieszenia. Potrafi ona uzyskać pełną prędkość 120 000 obr./min w zaledwie 0,5 sekundy, eliminując praktycznie zjawisko turbodziury.

Poprawiające osiągi technologie współgrają z nowym zespołem napędowym MHEV wspomaganym przez nowy silnik, zapewniając modelowi niższe spalanie (9,3 l/100 km) i emisję CO2 na poziomie 213 g/km. Układ bazuje na całkowicie nowym systemie Start-Stop, który wyłącza się po zatrzymaniu pojazdu oraz łączy 3-litrowy silnik z jednostką elektryczną. Pozwala to układowi gromadzić energię poprzez hamowanie rekuperacyjne i magazynować ją w akumulatorze 48V do późniejszego wykorzystania, np. podczas ruszania.

Nowy silnik benzynowy będzie dostępny w specjalnej wersji HST, która oferuje połączenie nowych elementów wnętrza i nadwozia, w tym indywidualne oznaczenia oraz wykończenie włóknem węglowym na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i tylnej klapie.

Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch wzorów obręczy z lekkich stopów oraz pięciu kolorów nadwozia — Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red i Carpathian Grey. Wersja HST będzie charakteryzować się czerwonymi zaciskami hamulców, przy czym dostępne będą też zaciski anodowane na szaro.

We wnętrzu znajdą się ustawiane w 8 płaszczyznach fotele przednie Dynamic o zmienionym wzorze kolorystycznym oraz zamszowe wstawki na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, łopatki zmiany biegów Satin Chrome i oznaczenie HST na desce rozdzielczej.

Ponadto zestaw zmian podnoszących poziom bezpieczeństwa obejmuje zaawansowany tempomat z funkcjami Stop & Go i Steer Assist, a także system awaryjnego hamowania z dużej prędkości. Właściciele skorzystają również z tradycyjnych funkcji terenowych, np. układu Terrain Response 2.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze