Range Rover Sport HST z zupełnie nowym, mocnym silnikiem

Range Rover Sport w nowej odmianie silnikowej ma łączyć świetne osiągi z rozsądnym zużyciem paliwa. Początkowo dostępny będzie tylko w wersji specjalnej HST.

Zupełnie nowy, 3-litrowy silnik rzędowy Ingenium o mocy 400 KM, charakteryzuje się lepszą reakcją na gaz oraz lepszym wyważeniem od poprzedniej widlastej jednostki benzynowej V6. Dzięki 550 Nm momentu obrotowego rozpędza on Range Rovera Sport do 100 km/h w 6,2 sekundy i pozwala uzyskać prędkość maksymalną 225 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Nowa sześciocylindrowa jednostka została m.in. w elektryczną sprężarkę doładowującą, która zapewnia błyskawiczną reakcję na pedał przyspieszenia. Potrafi ona uzyskać pełną prędkość 120 000 obr./min w zaledwie 0,5 sekundy, eliminując praktycznie zjawisko turbodziury.

Poprawiające osiągi technologie współgrają z nowym zespołem napędowym MHEV wspomaganym przez nowy silnik, zapewniając modelowi niższe spalanie (9,3 l/100 km) i emisję CO2 na poziomie 213 g/km. Układ bazuje na całkowicie nowym systemie Start-Stop, który wyłącza się po zatrzymaniu pojazdu oraz łączy 3-litrowy silnik z jednostką elektryczną. Pozwala to układowi gromadzić energię poprzez hamowanie rekuperacyjne i magazynować ją w akumulatorze 48V do późniejszego wykorzystania, np. podczas ruszania.

Nowy silnik benzynowy będzie dostępny w specjalnej wersji HST, która oferuje połączenie nowych elementów wnętrza i nadwozia, w tym indywidualne oznaczenia oraz wykończenie włóknem węglowym na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i tylnej klapie.

Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch wzorów obręczy z lekkich stopów oraz pięciu kolorów nadwozia — Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red i Carpathian Grey. Wersja HST będzie charakteryzować się czerwonymi zaciskami hamulców, przy czym dostępne będą też zaciski anodowane na szaro.

We wnętrzu znajdą się ustawiane w 8 płaszczyznach fotele przednie Dynamic o zmienionym wzorze kolorystycznym oraz zamszowe wstawki na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, łopatki zmiany biegów Satin Chrome i oznaczenie HST na desce rozdzielczej.

Ponadto zestaw zmian podnoszących poziom bezpieczeństwa obejmuje zaawansowany tempomat z funkcjami Stop & Go i Steer Assist, a także system awaryjnego hamowania z dużej prędkości. Właściciele skorzystają również z tradycyjnych funkcji terenowych, np. układu Terrain Response 2.

Najnowsze

Honda pokazała wnętrze swojego „elektryka”

Honda zaprezentowała zdjęcie wnętrza prototypu swojego kompaktowego pojazdu elektrycznego. Jego premiera będzie miała miejsce podczas Geneva Motor Show 2019

Wnętrze zaprojektowano tak, aby stworzyć ciepłą, przyjazną przestrzeń, zainspirowaną pojazdem Urban EV Concept, który po raz pierwszy zaprezentowany został w 2017 roku, na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Całą szerokość kokpitu wypełnia duży ekran podzielony na trzy segmenty. Pierwszy przedstawia najważniejsze informacje dla kierowcy, a dwa pozostałe służą do obsługi różnych funkcji samochodu. Poniżej, niemal niewidoczny, znalazł się klasyczny panel klimatyzacji.

Nowy elektryczny pojazd Hondy kładzie duży nacisk na funkcjonalność. Podkreśla to szkic prototypu, nawiązujący do elektrycznego Urban EV Concept, 

Genewska premiera Hondy to kolejny etap wdrażania strategii firmy „Electric Vision” i krok w kierunku realizacji zobowiązania, że do roku 2025 dwie trzecie sprzedawanych w Europie samochodów marki będzie wyposażona w napędy wykorzystujące silniki elektryczne. Wersja produkcyjna elektrycznego samochodu Hondy będzie dostępna w sprzedaży pod koniec tego roku.

Najnowsze

Mocno zmienione Mitsubishi ASX pojawi się w Genewie

Mitsubishi zapowiada premierę zmodernizowanego ASX-a na rok modelowy 2020. Odbędzie się ona podczas 89. edycji Geneva Motor Show, która rusza 5 marca.

ASX został wprowadzony do sprzedaży w 2009 roku i do dziś sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy tego SUV-a, w 90 krajach na świecie. Jest on trzecim pod względem popularności modelem Mitsubishi.

Nowy ASX  został odświeżony zgodnie z koncepcją stylistyczną Dynamic Shield. Masywny zderzak obejmuje cały centralny przedni pas z obu stron, a kwadratowe poziome i pionowe elementy grilla, oraz osłona pod zderzakiem dopełniają wyglądu. Nowa stylizacja sprawia, że maska jest bardziej pochylona, dzięki czemu poprawiła się widoczność z przodu. Charakterystyczne reflektory LED, z kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka, podkreślają stylizację typową dla samochodów Mitsubishi.

W tylnej części nadwozia ASX-a zastosowano zestaw lamp LED (z wyjątkiem kierunkowskazów), który rozciąga się na całej szerokości samochodu i podkreśla jego masywną sylwetkę. Model teraz dostępny w żywym kolorze Red Diamond, energicznym Sunshine Orange oraz eleganckim Oak Brown.

Nowe Mitsubishi ASX oferuje najnowszą wersję systemu łączności z urządzeniami mobilnymi SDA. Pozwala on także między innymi na oglądanie filmów zapisanych na pendrive. Wielkość wyświetlacza zwiększono z siedmiu do ośmiu cali, a w najwyższych wersjach wyposażenia dostępny jest system nawigacyjny Tom Tom. Aby uzyskać informację o ruchu w czasie rzeczywistym wystarczy połączyć się z internetem za pomocą smartfona.

Wkrótce dostępna będzie aplikacja, która wykorzystując wskazania prędkościomierza, licznika kilometrów i świateł ostrzegawczych dostarczy wiele informacji o pojeździe. Aplikacja umożliwi sprawdzenie poziomu paliwa i wskaże kierowcy drogę do najbliższej stacji benzynowej, a także udzieli wskazówek dotyczących przeglądów i obsługi samochodu.

Na rynkach europejskich ASX będzie oferowany z benzynowym 16-zaworowym silnikiem MIVEC o pojemności 2 litrów, współpracującym z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, lub z  przekładnią automatyczną INVECS-III CVT z trybem sportowym. Dostępne będą wersje z napędem na oś przednią oraz na cztery koła.

Najnowsze

Skoda VISION iV – wizja elektrycznej przyszłości

Podczas Geneva Motor Show, Skoda zaprezentuje elektryczny samochód koncepcyjny VISION iV. Czterodrzwiowy crossover coupe wyróżniać się będzie wyjątkową sylwetką.

Skoda VISION iV będzie mieć sportowo zaprojektowane nadwozie, 22-calowe, aerodynamicznie zoptymalizowane obręcze kół oraz mocno poszerzone błotniki. Charakterystyczna opływowa linia dachu, łącząca przód i tył pojazdu, podkreśla powierzchnie drzwi pozbawionych tradycyjnych klamek. Lusterka zewnętrzne zostały zastąpione przez kamery, których obudowa przypomina płetwy rekina.

Przód pojazdu wyróżnia się zaprojektowanym na nowo, typowym dla Skody szerokim grillem, o drobnym, pionowym ożebrowaniu i krystalicznych strukturach. Duże wloty powietrza podkreślają usportowiony wygląd przodu pojazdu. Masywny tył tworzą kontury aerodynamicznego spoilera oraz charakterystyczne dla marki, LED-owe tylne światła nawiązujące do kształtu litery „C”. Element przykuwający uwagę z tyłu samochodu to napis „ŠKODA” – każda składająca się na niego litera jest podświetlona na czerwono.

W roku 2019 Skoda rozpocznie pierwszy etap produkcji samochodów elektrycznych. W roku 2020 na rynku pojawią się pierwsze modele produkowane na platformie MEB. W kolejnych czterech latach Skoda zainwestuje około dwa miliardy euro w  rozwój na wielu płaszczyznach, związany z wprowadzeniem do oferty samochodów elektrycznych. Do końca 2022 roku czeski producent zaprezentuje kilkanaście zelektryfikowanych modeli.

Najnowsze

Nieudana próba ominięcia korka

Kierowca Audi chciał oszczędzić sobie oczekiwania w długim sznurze samochodów i mogło mu się to udać, gdyby nie „przeszacował” tak bardzo swojego manewru.

Pewnie niejednemu z was zdarzyło się wyprzedzić kilka aut stojących w korku, żeby móc szybciej skręcić w boczną uliczkę. Nie jest to zachowanie właściwe, ale też nie tego kalibru co omijanie korka, żeby znaleźć się na jego początku.

Kierowca Audi na tym nagraniu chciał wykonać pierwszy z tych manewrów, na co można by jeszcze przymknąć oko. Ale zobaczcie ile samochodów chciał w ten sposób ominąć! Wykazał się wyjątkowym… „optymizmem” sądząc, że z naprzeciwka nie nadjedzie inne auto i nie pokrzyżuje mu planów. Zabawne są przy tym nerwowe ruchy kierującego Audi, wyraźnie poirytowanego, że drugi kierowca pokrzyżował mu plany.

Najnowsze