Ramona Karlsson w Mistrzostwach Świata Rallycross 2014!

Ramona Karlsson - jako jedyna kobieta - będzie jeździła dla zespołu Per Eklund Motorsport w tegorocznych Mistrzostwach Świata Rallycross. Sezon zaczyna się na początku maja w Portugalii, a kończy w listopadzie w Argentynie.

Na ten moment plan zawodniczki obejmuje 7 z 12 wyścigów, ale Ramona ma nadzieję, że uda się jej zdobyć większy budżet i te plany zmodyfikować.

– To wspaniałe uczucie pracować z Eklundem, jednym z najlepszych kierowców wyścigowych wszechczasów w Szwecji. Jego zespół ma duże doświadczenie i zaangażowanie, a to dodatkowy plus tej współpracy – mówi Ramona.

Per Eklund, szef zespołu dodaje:
– To bardzo ekscytujące mieć Ramonę w swoim zespole. Była szybka w rajdach, a teraz przyszła pora na nowe wyzwanie. Wcześniej inwestowałem w młode talenty, a teraz zatrudniając kobietę, otwieram nowy rozdział w historii rallycross. Jestem bardzo ciekawy rozwoju umiejętności Ramony.

Klip promujący mistrzostwa.

Ramona będzie startować w klasie supercar, gdzie samochody mają po 600 KM i osiągają 100 km/h w około 2 sekundy. Jej bronią będzie Saab 9-3, taki sam w jakim startuje inna legenda sportów motorowych – Petter Solberg. Zawodniczka będzie jedyną kobietą w nowo powstałych Mistrzostwach Świata Rallycross.

Ramona Karlsson w Mistrzostwach Świata Rallycross 2014 w zespole Per Eklund Motorsport.
fot. materiały prasowe

Rallycrossowe Mistrzostwa Świata – kalendarz na sezon 2014:

1. Portugalia (Montalegre) 3-4 maja

2. Wielka Brytania (Lydden Hill) 24-25 maja

3. Norwegia (Hell) 14-15 czerwca

4. Finlandia (Kouvola) 28-29 czerwca

5. Szwecja (Holjes) 5-6 lipca

6. Belgia (Mettet) 12-13 lipca

7. Kanada (Trois-Rivieres) 7-8 sierpnia

8. Francja (Loheac) 6-7 września

9. Niemcy (Buxtehude) 20-21 września

10. Włochy (Franciacorta) 27-28 września

11. Turcja (Istanbul Park) 11-12 października

12. Argentyna 22-23 listopada

Najnowsze

Zawodniczki w Rajdzie Świdnickim-Krause 2014

Już 42. edycja Rajdu Świdnickiego-Krause rozegra się w dniach 11-13 kwietnia. Na krętych trasach w Górach Sowich wystąpi ok. 100 załóg rajdowych, a grono zawodników upiększą trzy kobiety.

Zbliżający się rajd będzie drugą rundą Lotos Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i drugą rundą Rajdowego Pucharu Polski. Zawodnicy rangi mistrzowskiej zaczną rajd już w piątek, uroczystym startem o godz. 17.30 na Rynku w Świdnicy, a następnie dwukrotnie pokonywanym odcinkiem specjalnym w centrum miasta. W sobotę pokonają jeszcze 4 odcinki, a w niedziele 6 – już w towarzystwie zawodników Rajdowego Pucharu Polski.

Kasia Wojtiuk
fot. z archiwum prywatnego

Do rundy RSMP nie zgłosiła się żadna zawodniczka, a na liście zgłoszeń do RPP widnieją cztery. Jednak już wiemy, że w rajdzie nie zobaczymy jednej z nich.

– Niestety z przyczyn osobistych mój kierowca musiał się wycofać z Rajdu Świdnickiego. Jest to przykra informacja, bo czekałam 4 lata by wziąć udział w tym kultowym rajdzie i wystąpić przed własną publicznością, ale takie jest życie. Obecnie trzymam kciuki za Tomka i liczę, że kiedyś będzie mógł jeszcze wystartować do oesu – mówi Kasia Wojtiuk.

Klaudia Temple
fot. Marcin Hennek

 

Kasia Pytel-Majkowska
fot. z archiwum prywatnego

Miło nam poinformować, że rajd będzie się mógł poszczycić jedną w pełni kobiecą załogą! Doświadczona zawodniczka Klaudia Temple w Hondzie Civic (nr 142), tym razem na fotel pilota zaprosiła KasięPytel-Majkowską:

– Rajd Świdnicki to dla nas początek sezonu. Przed rajdem mieliśmy okazję protestować – było mi to potrzebne, po pół roku bez siedzenia w rajdówce. Na moim prawym fotelu zasiądzie Katarzyna Pytel z którą ubiegłym roku wystartowałam w 3-cio ligowym rajdzie. Współpraca była bardzo dobra i myślę, że dlatego Kasia zgodziła się wsiąść do mojej Hondy po raz drugi. Od tego rajdu nie oczekujemy bardzo dużo, jednak jedno jest pewne – będziemy walczyć do końca – mówi Klaudia.

– Miałam już przyjemność startować na prawym fotelu z Klaudią i tym bardziej się cieszę, że na Rajdzie Świdnickim znów pojedziemy razem. Ostatni mój rajd na prawym fotelu – to Rajd  Dolnośląski w 2013 roku u boku Maćka Rawskiego. To był nasz wspólny powrót po długiej przerwie (poprzedzonej spektakularnym opuszczeniem drogi) i szczęśliwe zakończony. Liczę, że i w tej edycji rajdu, będziemy szczęśliwe na mecie – mówi Kasia.

 

Wioletta Bajda
fot. z archiwum prywatnego

W tej samej klasie i także w Hondzie Civic VTI (z numerem 144) zobaczymy rajdowe małżeństwo Grzegorza i Wiolettę Bajda. Dla tej zawodniczki to pierwszy start w RPP.

– Rajd Świdnicki to mój debiut w RPP i dlatego na kilka dni przed startem czuję dodatkową ekscytację! Ranga zawodów, długość OS-ów, kolejne wyzwanie, kolejny szczebelek – powodują, że nie mogę się już doczekać, choć na prawym fotelu w kasku siadam już od… kilkunastu lat. Zaczynałam w KJS-ach, potem były supersprinty, ślub i dziecko, kilka świetnie wspominanych startów w Czechach, a ostatnie dwa sezony w mistrzostwach Śląska i już w najbliższy weekend RPP! Kierowca prawie zawsze ten sam, Grzegorz Bajda – prywatnie mąż! Ten układ nam się sprawdza. Dla nas sukcesem będzie meta – wierzę, że jesteśmy skazani na sukces! – mówi z uśmiechem Wioletta.

Zapraszamy do spędzenia weekendu w rajdowym klimacie. Szczegółowe informacje o trasie rajdu, załogach, czy wynikach można znaleźć na oficjalnej stronie Rajdu Świdnickiego-Krause www.rajdkrause.pl.

Najnowsze

Mistrzostwa Świata Enduro Kobiet – Hiszpania, Solsona

W ubiegły weekend w słonecznej Katalonii rozpoczęto sezon Mistrzostw Świata w Rajdach Enduro. Były to zarówno pierwsze zawody dla kobiet jak i mężczyzn rywalizujących w tej dyscyplinie.

W klasie kobiet do rywalizacji stanęło dwanaście dziewczyn walczących o pierwsze punkty w Pucharze Świata FIM. Poza aktualną dwukrotną Mistrzynią Świata – Laią Sanz, na starcie zobaczyliśmy m.in. zawodniczki z Wielkiej Brytanii, Francji, Australii, Finlandii.

Tradycyjnie rywalizację rozpoczęto od piątkowego SuperTestu, w którym najlepsza  była startująca na Husqvarnie Brytyjka Jane Daniels. Laia Sanz zajęła dopiero trzecie miejsce.

Laia Sanz podczas Mistrzostw Świata Enduro Kobiet  – Hiszpania, Solsona 2014
fot. materiały Lai Sanz

Podczas pierwszej rundy w Solsonie rywalizacja rozgrywała się na trasie liczącej 68 kilometrów, z trzema próbami Enduro, Extreme i Cross. W Pucharze Świata Kobiet w sobotę bezkonkurencyjna była reprezentantka gospodarzy, Laia Sanz. Zawodniczka startująca na Hondzie CRF250 nie dała szans swoim rywalkom i pewnie zdobyła pierwsze miejsce. Druga była Jane Daniels (Husqvarna) a pierwszą trójkę uzupełniła zawodniczka z Australii, Jessica Gardiner (Sherco).

Drugi dzień rywalizacji kobiet w Solsonie to ponowna dominacja Laii Sanz (Honda). Zawodniczka, która jest trzynastokrotną Mistrzynią Świata w trialu  i najszybszą kobietą na Dakarze, po raz kolejny udowodniła, że nie ma sobie równych. Niezależnie od tego, w której dyscyplinie startuje. Podobnie jak miało to miejsce pierwszego dnia, na drugim stopniu podium stanęła Jane Daniels (Husqvarna) a trzecia była Jessica Gardiner (Sherco), która dojechała do mety zaledwie 13 sekund za Brytyjką.

Podium kobiet – Mistrzostwa Świata Enduro Kobiet  2014 – Hiszpania, Solsona
fot. materiały Lai Sanz

„Rozpoczęcie mistrzostw od zwycięstwa jest bardzo ważne, ponieważ daje większą pewność siebie i pozwala na zgromadzenie bardzo ważnych punktów. Co więcej, nie ma cudowniejszego uczucia niż to kiedy wygrywasz u siebie w domu. Ogromne uznanie należy się organizatorom za zorganizowanie bardzo dobrego wyścigu” – podsumowuje Laia Sanz.

W tym roku zostaną rozegrane cztery rundy Pucharu Świata Kobiet FIM, poza zawodami w Hiszpanii, zawodniczki będą rywalizować podczas GP Finlandii (czerwiec), GP Szwecji (czerwiec) oraz na zakończenie sezonu w GP Francji (wrzesień).

Klasyfikacja generalna:

1 SANZ Laia 40 ESP HONDA

2 DANIELS Jane 34 GBR HVA

3 GARDINER Jessica 30 AUS SHERCO

4 BERREZ Juliette 24 FRA YAMAHA

5 WILSON Jemma 21 AUS YAMAHA

6 FOURNEL Géraldine 21 FRA SHERCO

7 GIMBERT Marion 18 FRA TM

8 TICHET Samantha 18 FRA KTM

9 NYQVIST Marita 14 FIN YAMAHA

10 JARDINE Toni 12 ZAF KTM

11 ROMERO Rosa 10 ESP KTM

12 ELVIN Amanda 4 SWE HVA

Najnowsze

Gosia Rdest i Agnieszka Szulim w VW Castrol Cup 2014

Radosną wiadomość o startach Małgosi Rdest, jako jedynej kobiety w Volkswagen Castrol Cup 2014 podtrzymujemy, ale pojawi się w nich również znana prezenterka.

Radosną wiadomość o startach Małgosi Rdest, jako jedynej kobiety w Volkswagen Castrol Cup 2014 (o czym pisałyśmy wcześniej tu), podtrzymujemy, ale tę infomację musimy doprecyzować. Otóż Gosia wystartuje w rywalizacji jako jedyny zawodnik płci żeńskiej z licencją wyścigową. Tymczasem, w tej jednej z najciekawszych serii wyścigowych w Polsce (rundy odbywać się będą także w Niemczech, na Węgrzech, Słowacji i w Czechach), weźmie również udział inna białogłowa – mianowicie Agnieszka Szulim. Na wtorkowej konferencji prasowej Volkswagena i Volkswagen Racing Polska na Stadionie Narodowym, prowadząca programy w TVN Style i TVN wystąpiła w charakterze kierowcy VIP, który będzie mieć okazję wziąć udział w co najmniej jednym wyścigu. Podobną propozycję otrzymał od sponsorów serii – Volkswagena i Castrola – Filip Chajzer. Po raz drugi w całym cyklu wystąpi Jerzy Dudek – były bramkarz reprezentacji Polski, Realu Madryt i Liverpoolu.

Galeria zdjęć z konferencji prasowej z udziałem zawodników, Agnieszki Szulim, Filipa Chajzera, Jerzego Dudka i Marcina Prokopatutaj.

Od lewej siedzą: Maciej Steinhof, Jakub Litwin, Małgorzata Rdest, Jan Kisiel
fot. Volkswagen

Agnieszka Szulim podkreśliła, że z wyścigami ma doczynienia nie pierwszy raz (były mąż Agnieszki, Adam Badziak, to motocyklowy kierowca wyścigowy). Znana prezenterka wielokrotnie towarzyszyła mężowi podczas mistrzostw na torze w Poznaniu, startowała wspólnie z nim w samochodowej imprezie Rage Race, brała udział w wydarzeniach związanych ze sportem motorowym.

Agnieszka Szulim
fot. Volkswagen

W swojej wypowiedzi Agnieszka Szulim zdradziła, że wzięcie udziału w prawdziwym wyścigu było zawsze jej marzeniem i ubolewała, że do tej pory spełnienie tego marzenia się nie ziściło. Jednocześnie cieszy się na możliwość wystąpienia w rywalizacji VW Castrol Cup.

– Ze mną to jest tak, że jak włącza się rywalizacja i adrenalina, jak siedzę w jakimś samochodzie na torze, albo w gokarcie, to budzi się we mnie potwór i robię się niebezpieczna – zapowiada walkę na poważnie prezenterka.

Występujący w charakterze konferansjera konferencji Marcin Prokop zapytał, czy w samochodzie sportowym Agnieszka powiesi sobie – aby wzmóc swoją agresję – zdjęcie Kingi Rusin, motywując się w ten sposób do działania. Gwiazda TVN jednak nie dała się wciągnąć w tego typu dywagacje i unikając podawania konkretnych nazwisk odpowiedziała z humorem, że wystarczy jej adrenaliny do wyścigu bez wieszania jakichkolwiek zdjęć w samochodzie.

Agnieszkę Szulim i Filipa Chajzera będzie można zobaczyć podczas rundy na torze w Poznaniu. Start w pełnej serii cyklu zapowiedział także Jerzy Dudek, który już w zeszłym roku pokazał kibicom, że rywalizuje nie na żarty. Zapowiedział również, że łączy z wyścigami samochodowymi swoją sportową przyszłość.

Do rywalizacji Volkswagen Castrol Cup w sezonie 2014 przystąpi 23 zawodników z 8 krajów. W sumie odbędzie się 14 wyścigów w pięciu krajach. Warunkiem niezbędnym do startu w pucharze VWCC jest posiadanie licencji wyścigowej. VIP Drivers muszą więc odbyć szereg szkoleń teoretycznych i praktycznych warsztatów pod okiem ekspertów – o swoich postępach będą informować na swoich profilach na Facebooku.

Kalendarz wyścigów Volkswagen Castrol Cup 2014 r.

I. runda, 25-27 kwietnia – Hungaroring (Węgry)
II. runda, 23-25 maja – Lausitzring (Niemcy)
III. runda, 13-15 czerwca – Tor Poznań (Polska)
IV. runda, 8-10 sierpnia – Autodrom Most (Czechy)
V. runda, 22-24 sierpnia – Slovakia Ring (Słowacja)
VI. runda, 12-14 września – Brno (Czechy)
VII. runda, 26-28 września – Tor Poznań (Polska)

Zawodnicy ścigają się w identycznych, specjalnie przygotowanych samochodach Volkswagen Golf GTI. Samochody zostały zbudowane w Tarnowie w Volkswagen Racing Polska, specyfikacja została opracowana we współpracy z Volkswagen Motorsport. Auta wyposażone są w silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 260 KM, zalany olejem Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30. Elementy dostosowujące samochody do ekstremalnej jazdy po torze wyścigowym to m.in. system Push to Pass, który dodatkowo zwiększa na krótki okres czasu moc auta do 310 KM, telemetria umożliwiająca odczyt danych z poszczególnych przejazdów, czy sportowe zawieszenie.

Na zwycięzcę pucharu czeka tytuł Mistrza Polski, Samochód Roku 2013 – Volkswagen Golf VII generacji oraz 30 tysięcy euro z przeznaczeniem na dalszy rozwój kariery w sportach motorowych. Drugi z zawodników otrzyma 20, a trzeci – 10 tysięcy euro. Podobnie jak w przypadku triumfatora, nagrody finansowe mają ułatwić pokonanie kolejnych szczebli w wyścigowej karierze.

Lista zawodników Volkswagen Castrol Cup 2014r.

  1. Kisiel Jan, numer startowy 2, (PL).
  2. Kupcikas Robertas, numer startowy 3, (LT).
  3. Jaros Marcin, numer startowy 4, (PL).
  4. Gadomski Michał, numer startowy 5, (PL).
  5. Vokhrinsten Artem, numer startowy 6 (RU).
  6. Dudek Jerzy, numer startowy 7, (PL).
  7. Gelzinis Jonas, numer startowy 8, (LT).
  8. Steinhof Maciej, numer startowy 9, (PL).
  9. Kostrzak Stanisław, numer startowy 10, (PL).
  10. Rdest Małgorzata, numer startowy 11, (PL).
  11. Kotarba – Majkutowicz Dominik, numer startowy 12 (PL).
  12. Korzeniowski Krystian, numer startowy 14, (PL).
  13. Strzesak Patryk, numer startowy 15, (PL).
  14. Fluch Marcus, numer startowy 16, (S).
  15. Pereira Dylan, numer startowy 17, (LU).
  16. Barstys Tautvydas, numer startowy 18, (LT).
  17. Kruger Jeffrey, numer startowy 19, (ZA).
  18. Thoma Florian, numer startowy 20, (CH).
  19. Litwin Jakub, numer startowy 21, (PL).
  20. Jirasek Ales, numer startowy 22, (CZ).
  21. Krężelok Paweł, numer startowy 23, (PL).
  22. Rzepecki Adam, numer startowy 24, (PL).
  23. Artemyev Alexandr, numer startowy 25, (KZ).

Najnowsze

Kobieta kierowca i mężczyzna kierowca – filmowy skecz

Trąbienie, niewybredne komentarze, podryw, zatrzymywanie ruchu z błahego powodu, malowanie za kierownicą i nerwy z powodu sygnalizacji "zapnij pasy" - cóż, każda płeć ma jakieś swoje tendencje. Te najbardziej stereotypowe zostały zamieszczone w filmowej parodii zachowań kierowców obu płci.

Zachowania przedstawione na filmie co prawda oddają kierowców z Los Angeles, jednak mamy wrażenie, graniczące z pewnością, że część z nich powtarza się również w Polsce.

Jak cierpi mężczyzna po rozbiciu Lambofilm zobaczysz tu.

Dlaczego kobieta pyta o drogę, a mężczyźnie nie wypada? Dowiesz się tu.

Czy „baba za kierownicą” to brzmi dumnie? Przeczytasz tu.

Przeróżne, stereotypowe teorie nt. kobiet za kierownicąkliknij tu.

Felieton jurora World Car of the Year o wściekłości na „baby za kółkiem”przeczytasz tu.

Kto lepiej się nadaje za kierownicę – kobieta czy mężczyzna? Badania nt. temat przeczytasz tu.

Film „How Guys/Girls Drive” (jak chłopaki / dziewczyny jeżdżą) to zbiór stereotypowych poglądów obu płci na siebie wzajemnie.

Wesołego oglądania!

Najnowsze