Rajdowa Skandynawia
Iście zimowe warunki, o których w Polsce możemy pomarzyć, doskonałe trasy, wysokie śnieżne bandy i tłumy kibiców przy trasie... czyli Rajd Norwegii. W tym sezonie stanowi drugą rundę rajdowych mistrzostw świata. Do udziału w tej imprezie zgłosiły się 43 załogi, czyli dokładnie tyle samo ile na inauguracyjną eliminację w Irlandii.
Ford podczas Rajdu Irlandii |
![]() |
Fot. rallyireland.com
|
Jednak mamy nadzieję, że tym razem nie będzie tak nudno. W Irlandii pierwsze odcinki przyniosły wiele nieoczekiwanych zwrotów akcji. Młody Jari-Matti Latvala narzucił bardzo szybkie tempo, doskonale dobrał opony i… wygrał pierwszy odcinek z mistrzem świata o ponad 40 sekund. Niestety już na drugim odcinku wpadł na duży kamień i mocno uszkodził zawieszenie w swoim Focusie WRC. Niestety nie zdołał powrócić do walki. Pałeczkę przejął Urmo Aava, broniąc się przed Sebastienem Loebem. Bitwa ta trwała do OS-4, kiedy to pięciokrotny mistrz świata wyprzedził estońskiego zawodnika. Tym samym przesunął się na czoło tabeli i pozostał tam już do końca rajdu, zdobywając komplet punktów do klasyfikacji.
Loeb w drodze po zwycięstwo w Norwegii |
![]() |
Fot. Citroen
|
Z pewnością w Norwegii będzie Loebowi dużo trudniej. Wielu zawodników, którzy wystartują w tym rajdzie, pochodzi ze Skandynawii, a jazda w zimowych warunkach sprawia im sporo frajdy. Obok fabrycznych kierowców zespołu Forda (Latvala i Hirvonen), także Petter Solberg wierzy, że na swoim „podwórku” zdoła włączyć się do walki o najwyższe pozycje. Po problemach ekipy Subaru i wycofaniem się z mistrzostw świata, Petter zasiądzie w Xsarze WRC.
Klasyfikacja WRC po Rajdzie Irlandii:
1. Sebastian Loeb 10 pkt
2. Dani Sordo 8 pkt
3. Mikko Hirvonen 6 pkt
4. Henning Solber 5 pkt
5. Chris Atkinson 4 pkt
6. Sebastian Ogier 3 pkt
7. Matthew Wilson 2 pkt
8. Kgalid Al Wassimi 1 pkt
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: