Rajd Polski 2014 – dzień pierwszy w skrócie

Pierwszego dnia Rajdu Polski Krzysztofowi Hołowczycowi udało się uniknąć wypadku i po jeździe w równym tempie uplasował się na 16. pozycji, Robert Kubica na 12. Liderem wyścigu została francuska ekipa Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassia, startująca Volkswagenem Polo R WRC. Rozgrywany od 26 do 29 czerwca Rajd Polski jest drugim po Rajdzie Monte Carlo najstarszym rajdem samochodowym na świecie.

Sebastien Ogier rozpoczął z wysokiego C swój udział w LOTOS 71. Rajd Polski. Zawodnik ekipy Volkswagen Motorsport przewodzi stawce po trzech czwartkowych odcinkach specjalnych o łącznej długości niespełna 35 km. Przed jutrzejszą rywalizacją stanowiącą kontynuację pierwszego etapu druga lokata należy do innego zawodnika Volkswagen Motorsport Andreasa Mikkelsena. Trzecie miejsce zajmuje kierowca ekipy Citroen Abu Dhabi World Rally Team, Kris Meeke.

LOTOS 71. Rajd Polski rozpoczął się o godz. 15.30 od uroczystego startu w centrum Mikołajek. Po zjeździe z rampy startowej, 68 załóg biorących udział w zawodach udało się w kierunku Orzysza, gdzie zlokalizowana była inaugurująca imprezę próba Miłki (14,54 km). Na tym znanym z poprzednich edycji mazurskiego klasyka odcinku najlepszy czas uzyskał Sebastien Ogier. Było to o tyle zaskakujące, że francuski kierowca startował jako pierwszy co na szutrowych odcinkach specjalnych nie jest udogodnieniem. Zaledwie pół sekundy do aktualnego mistrza świata stracił inny kierowca zespołu Volkswagen Motorsport, Andreas Mikkelsen, a trzecia lokata należała do Krisa Meeke, który w 2006 roku startował w Rajdzie Polski przednionapędowym Citroenem C2 R2. Świetnym, czwartym czasem popisał się ulubieniec lokalnych kibiców, Robert Kubica, który okazał się najszybszym kierowcą startującym za sterami Forda Fiesty RS WRC.

Kolejna w programie była licząca 17,24 km próba Kruklanki, gdzie doszło do zmiany na pozycji lidera. Dzięki drugiemu czasowi na czoło klasyfikacji wysunął się Andreas Mikkelsen, który przed pierwszym z trzech zaplanowanych przejazdów superoesu Mikołajki Arena o 0,4 s wyprzedzał Sebastiena Ogiera. Na Kruklankach swój kunszt jazdy po szybkich, technicznych odcinkach specjalnych pokazał Juho Hanninen, którego Hyundai i20 WRC zanotował najlepszy czas. Nie był to szczęśliwy odcinek specjalny dla Roberta Kubicy. Polak zbyt szybko najechał na jedną z hop, wpadł do rowu i jego samochód przekoziołkował. Na szczęście w tym feralnym miejscu znajdowało się sporo kibiców, którzy pomogli Kubicy powrócić na drogę i krakowianin stracił do Hanninena zaledwie 28 sekund. – Jestem bardzo wdzięczny kibicom, którzy pomogli mi powrócić na trasę. Dzięki nim straciłem stosunkowo mało czasu – powiedział po swojej przygodzie aktualny mistrz świata WRC 2.

Maciek Oleksowicz: – Za nami fajna, choć krótka pętla. Dla nas to była dobra rozgrzewka przed kolejnymi, znacznie dłuższymi dniami. Jesteśmy bardzo miło zaskoczeni jakością dróg. Oesy są naprawdę twarde i nie ulegają zniszczeniu mimo przejazdu tylu załóg. Pozycja startowa dała nam się trochę we znaki, ponieważ na drugim odcinku wyprzedzaliśmy jedną z załóg z ośki. Straciliśmy przez to pewnie kilka sekund. Z kolei na Arenie Mikołajki mieliśmy bardzo dużo kurzu i musieliśmy mocno zwalniać, ale mimo tego nasz czas na tym odcinku jest całkiem satysfakcjonujący. W samochodzie wszystko działa świetnie, nasz setup też się sprawdza. Na pewno chcielibyśmy być wyżej i to jest nasz cel na kolejne dni. Bardzo dobrze się dziś czułem za kierownicą, choć chyba trochę za wolno jadę ciasne zakręty. Są jeszcze partie, w których możemy przyspieszyć.

fot. Diominik Kalamus

Na zakończenie dnia o godz. 20.05 załogi po raz pierwszy zmierzyły się z superoesem Mikołajki Arena zlokalizowanym w sąsiedztwie parku serwisowego. Załogi startowały w parach w odwróconej kolejności. Przed czołówką pojawili się na trasie kierowcy klasyfikowani w WRC 2. Na tej sprinterskiej próbie najszybszy okazał się Sebastien Ogier dzięki czemu mistrz świata odzyskał prowadzenie w zawodach przed jutrzejszymi próbami.

Spośród zawodników rywalizujących w WRC 2 najszybszy przed piątkową częścią LOTOS 71. Rajdu Polski jest estoński kierowca Ott Tanak w kategorii Junior WRC lideruje Francuz Stephane Lefebvre. – Jestem bardzo zadowolony ze swojej jazdy. Podczas kończącego dzień superoesu Mikołajki Arena było trochę niebezpiecznie. Nad trasą unosił się kurz, przez co widoczność była ograniczona. Jutro czekają nas bardzo ciekawe próby – powiedział po czwartkowym etapie Ott Tanak.

Piątek 27. czerwca będzie historycznym dniem w Rajdowych Mistrzostwach Świata, które po raz pierwszy zawitają na Litwie. Zawodnicy zmierzą się wówczas z dwukrotnym przejazdem odcinków Kapciamiestis i Margionys. Pomiędzy kolejnymi przejazdami tych prób załogi odwiedzą zdalny serwis zlokalizowany w malowniczym mieście Druskienniki. Z powodu obfitych opadów deszczu, które doprowadziły do zniszczenia nawierzchni odcinka Kapciamiestis organizatorzy zdecydowali o skróceniu jego długości z pierwotnych 26,61 km do 12,92 km.

W drodze na Litwę załogi startujące w LOTOS 71. Rajdzie Polski przejadą najpierw zlokalizowany w pobliżu Olecka odcinek Wieliczki (12,89 km). Drugi przejazd tej próby będzie miał miejsce w drodze powrotnej do Mikołajek. Dzień zakończy drugi przejazd supeoesu Mikołajki Arena, który rozpocznie się o godz. 22.00.

LOTOS 71. Rajd Polski – klasyfikacja po OS3:
1. Sébastien Ogier (FRA)/Julian Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC 17min 49.2s
2. Andreas Mikkelsen (NOR)/Ole Floene (NOR) Volkswagen Polo R WRC 17min 52.0s
3. Kris Meeke (GBR)/Paul Nagle (IRL) Citroën DS3 WRC 17min 56.2s
4. Juha Hanninen (FIN)/Tomi Tuominen (FIN) Hyundai i20 WRC 17min 57.0s
5. Mads Østberg (NOR)/Jonas Andersson (SWE) Citroën DS3 WRC 17min 58.1s
6. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC 18min 10.3s
7. Hayden Paddon (NZL)/John Kennard (NZL) Hyundai i20 WRC 18min 12.4s
8. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC 18min 12.7s
9. Mikko Hirvonen (FIN)/Jarmo Lehtinen (FIN) Ford Fiesta RS WRC 18min 18.6s
10. Martin Prokop (CZE)/Jan Tomanek (CZE) Ford Fiesta R5 WRC 18min 20.2s
11. Henning Solberg (NOR)/Ilka Minor (AUT) Ford Fiesta R5 WRC 18min 26.3s
12. Robert Kubica (POL)/Maciej Szczepaniak (POL) Ford Fiesta R5 WRC 18min 26.5s
13. Elfyn Evans (GBR)/Daniel Barritt (GBR) Ford Fiesta R5 WRC 18min 27.5s
14. Ott Tanak (EST)/Raigo Molder (EST) Ford Fiesta R5 18min 31.4s

Reprezentant zespołu Volkswagen Motorsport, Jari-Matti Latvala zanotował najlepszy czas (1:59,3 s) podczas odcinka testowego poprzedzającego LOTOS 71. Rajd Polski. Liczący 4,7 km shakedown Zełwągi – Paszcze organizatorzy zawodów wytyczyli w pobliżu Mikołajek. Czołowi zawodnicy z priorytetami P1 i P2 po raz pierwszy mieli okazję jazdy po mazurskich szutrach w sportowym tempie w czwartkowy poranek 26. czerwca w godz. 8.00 – 10.00. Drugi czas zanotował norweski zawodnik Mads Østberg (Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team), a trzeci jego rodak Andreas Mikkelsen (Volkswagen Motorsport).

Podczas pierwszego przejazdu odcinka testowego najlepszy czas osiągnął Mads Østberg, który o 0,4 s był szybszy od Andreasa Mikkelsena. Trzeci czas uzyskał Kris Meeke (Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team), a czwarty Robert Kubica (RK M-Sport World Rally Team).

Drugi przejazd shakedownu należał do obecnego rajdowego mistrza świata Sebastiena Ogiera (Volkswagen Motorsport), który o ponad sekundę wyprzedził swojego kolegę z niemieckiej ekipy Andreasa Mikkelsena. Trzeci w wynikach znalazł się Kris Meeke. Tym razem Robert Kubica zanotował 7. czas.

WYPOWIEDZI KIEROWCÓW PO OS MIŁKI Długość: 14.54 km

Numer 1.   OGIER/INGRASSIA

„Wszystko było w porządku. Odcinek był bardzo szybki. Miałem dużą przyjemność z jazdy. Starałem się wystartować równie szybko jak na Sardynii.”

Numer 2.   LATVALA/ANTTILA

„To nie był najlepszy start. Nie czułem się zbyt pewnie w samochodzie. Naprawdę nie wiem co się stało. Być może było zbyt ślisko i nie potrafiłem znaleźć odpowiedniej przyczepności.”

Numer 4.   ǾSTBERG/ANDERSSON

„Warunki na odcinku były zupełnie inne niż podczas zapoznania z trasą. Było o wiele bardziej ślisko.”

Numer 9.   MIKKELSEN/FLOENE

„Nie był to zbyt dobry odcinek dla mnie. Miałem problemy z biegami. Na szerokich partiach było bardzo ślisko, ale ogólnie jest w porządku.”

Numer 5.   HIRVONEN/LEHTINEN

„Straciliśmy sporo czasu. Nie spodziewałem się tego.

Numer 6.   EVANS/BARRITT

„Odcinek był bardzo trudny. Było o wiele bardziej ślisko niż myślałem przed startem.”

Numer 3. MEEKE/NAGLE

„Jestem dość zadowolony ze swojego przejazdu. W wielu miejscach jechałem chyba zbyt ostrożnie, ponieważ warunki na trasie były nieco inne niż podczas zapoznania z trasą.”

Numer 7.   NEUVILLE/GILSOUL

„Początek był nieco trudny, ale w dalszej części odcinka czułem się bardziej pewnie. W pierwszej partii oesu nie mogłem znaleźć odpowiedniego rytmu.”

Numer 21. PROKOP/TOMANEK

„Jestem bardzo zadowolony z czasu, jaki osiągnąłem. Zwłaszcza, że nie do końca czułem się pewnie w samochodzie.”

Numer 16. SOLBERG/MINOR

„Odcinek był bardzo Szybki. Samochód spisuje się znakomicie i jestem bardzo zadowolony ze swojego wyniku.”

Numer 10. KUBICA/SZCZEPANIAK

„Odcinek był bardzo szybki i jednocześnie zdradliwy. Trudno było znaleźć odpowiednie tempo, ale ogólnie jest w porządku.”

Numer 20.   PADDON/KENNARD

„Słyszałem jakiś dziwny dźwięk w okolicach dyferencjału. Nie wiem co to może być.”

Numer 11. SOŁOWOW/BARAN

„Było strasznie. Na szykanie popełniłem błąd, musiałem wrzucić wsteczny bieg, przez co straciłem dużo czasu.”

Numer 22. HOLOWCZYC/KURZEJA

„Jedziemy swoje, popełniłem kilka błędów, ale generalnie jest w porządku.”

Numer 32.   KRUUDA/JARVEOJA

„Odcinek był bardzo szybki. Miałem trudności z prowadzeniem samochodu. W pewnym momencie auto straciło moc.”

Numer 35.  KETOMAA/LINDSTROM

„Odcinek był niewiarygodnie szybki. Przez większą część musiałem jechać z pełną prędkością. Mimo to czerpałem wielką radość z jazdy.”

WYPOWIEDZI KIEROWCÓW PO OS KRUKLANKI Długość: 17.24 km

Numer 1.   OGIER/INGRASSIA

„Wygląda na to, że Jari-Matti traci sporo czasu. Jestem bardzo zadowolony ze swojego rytmu i z samochodu. Nie potrafię chyba już jechać szybciej. Najważniejsze, że moje notatki są poprawne.”

Numer 2.   LATVALA/ANTTILA

„Straciłem sporo czasu. Nie wiem dlaczego. Jutro jest jednak nowy dzień i zobaczymy co się wydarzy. Nie do końca jestem zadowolony z samochodu. Coś jest nie tak z samochodem.”

Numer 4.   ǾSTBERG/ANDERSSON

„Próbuję jechać jak najszybciej. Na samym początku popełniłem jednak błąd i straciłem chyba 2 sekundy. Później było już w porządku. Na tak szybkim rajdzie najważniejszą sprawą są poprawne notatki.”

Numer 9   MIKKELSEN/FLOENE

„Jest naprawdę dobrze. Odcinek był lepszy niż poprzedni. Na początku jechałem zbyt ostrożnie. Jestem jednak bardzo zadowolony ze swojego tempa.

Numer 5.   HIRVONEN/LEHTINEN

„Mam wiele problemów, nie wiem dlaczego. Zapowiada się bardzo ciężki weekend. Tracę sporo czasu i nie mam zaufania do samochodu.”

Numer 6.   EVANS/BARRITT

„Nie wiem dlaczego, ale nie jestem zbytnio zrelaksowany i nie mam zaufania do siebie ani do samochodu.”

Numer 3.   MEEKE/NAGLE

„Jest wspaniale. Cały czasy przypominam sobie jak tu byłem w 2006 roku. Odcinku są przepiękne.”

Numer 7.   NEUVILLE/GILSOUL

„Na pierwszym odcinku nie mogłem odnaleźć odpowiedniego rytmu. Na tym odcinku było o wiele lepiej. Wydaje mi się, że nasz samochód ma zbyt wysoko ustawione zawieszenie.”

Numer 21. PROKOP/TOMANEK

„Mam problemy z samochodem, który jest podsterowny. Szczególnie jest to odczuwalne na szybkich partiach.

Numer 16. SOLBERG/MINOR

„Jadę tak szybko jak tylko potrafię. W niektórych miejscach mam jeszcze rezerwy, ale wszystko jest w porządku.”

Numer 10. KUBICA/SZCZEPANIAK

„Na szczycie pojechałem zbyt szybko. Nie myślałem, że ta hopa będzie tak duża i wpadłem do rowu. Samochód przekoziołkował. Na szczęście pomogli mi kibice, za co jestem im bardzo wdzięczny.”

Numer 8.   HANNINEN/TUOMINEN

„Jechało mi się bardzo dobrze. Jestem zadowolony ze swojego tempa.”

Numer 11. SOŁOWOW/BARAN

„Znowu zgasiłem samochód na hamowaniu dwa razy. Za trzecim razem powinno być w porządku. Poza tym wszystko OK.”

Numer 22. HOŁOWCZYC/KURZEJA

„Byłem poza trasą. Na szczęście był to otwarty teren i najważniejsze, że nadal jedziemy w rajdzie. Gdybym w tym miejscu wypadł z trasy samochodem terenowym, nie byłoby żadnego problemu.”

Numer 32.   KRUUDA/JARVEOJA

„Mam cały czas problemy z samochodem, który nie osiąga takich obrotów, jak powinien. Nie wiem o co chodzi. Prawdopodobnie to jakieś problemy z turbiną.”

Numer 35.  KETOMAA/LIDNSTROM

„Jestem trochę zniesmaczony, bowiem kibice rzucili na szybkiej partii kamienie na drogę. Takie rzeczy nie powinny się zdarzać. Oprócz tego było w porządku.”

WYPOWIEDZI KIEROWCÓW NA KONFERENCJI PRASOWEJ W CZWARTEK
A co zaproszeni przed Rajdem Polski kierowcy mówili na konferencji prasowej w czwartek 26. czerwca?

Obecni byli:
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Motorsport

Robert Kubica, RK M-Sport World Rally Team

Kris Meeke, Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team

Juho Hänninen, Hyundai Motorsport

Krzysztof Hołowczyc, Lotto Team

PYTANIE:

Jari-Matti, obecnie zajmujesz drugie miejsce w mistrzostwach, 33 punkty za swoim kolegą z zespołu Sébastienem Ogierem. Pierwsza połowa sezonu była dla ciebie udana. Czy myślisz, że podobnie będzie w drugiej części?

J-ML: To była bardzo dobra pierwsza połowa sezonu. Oczywiście poza Rajdem Portugalii, gdzie straciłem sporo punktów. Argentyna była świetna. Uważam, że walka o tytuł jest nadal otwarta.

PYTANIE:

Startowałeś w Rajdzie Polski w 2009 roku, ale nie zakończył się dla ciebie ten start udanie. Czy myślisz, że teraz będzie inaczej?

J-ML: To był najgorszy moment w mojej karierze. Straciłem wszystko na co pracowałem przez poprzednie dni. Po superoesie, gdzie uderzyłem w barierę zacząłem płakać. Wówczas fotografowie zaczęli klaskać, co bardzo mnie pocieszyło. W tym roku mam sporą motywację i wydaje mi się, że będę konkurencyjny. Ten rajd jest inny niż poprzednie rundy. Jest szybki i to mi odpowiada. Mam nadzieję, że uda mi się utrzymać tempo z dzisiejszego odcinka testowego.

PYTANIE:

Jak oceniasz odcinki specjalne?

J-ML: Te odcinki są bardzo podobne do prób, jakie można spotkać w Estonii. Sama nawierzchnia przypomina oesy znane z Argentyny. Jest tu kombinacja szerokich i wąskich sekcji. Te drugie są bardzo techniczne.

PYTANIE:

Rajd Polski to twoja domowa impreza. Czy czujesz jakąś dodatkową presję przed tym startem?

RK: To zupełnie nowy rajd dla mnie. Jest tu wielu polskich kibiców, którzy mnie dopingują. Żałuję, że nie mogę spędzać z nimi więcej czasu. Oprócz tego rajd traktuję, jak wszystkie inne rundy.

PYTANIE:

Czy w drugiej połowie sezonu masz zamiar kontynuować dotychczasową strategię?

RK: Strategia jest taka sama. Chciałbym wystrzegać się błędów. Nie mogę mieć tempa, jakie utrzymują Jari-Matti i Seb Ogier, ponieważ oni mają bardzo wielkie doświadczenie. W zeszłym roku zmieniłem dyscyplinę sportu i mam nadzieję, że będę się spisywał w rajdach coraz lepiej.

PYTANIE:

Nie było cię tu w 2009 roku, ale startowałeś w tym rajdzie w 2006 roku za kierownicą przednionapędowego samochodu. W ten weekend będzie zupełnie inaczej. Jaki jest twój plan?

KM: W 2006 roku to był pierwszy rajd dla Citroena C2 R2. To było wspaniałe doświadczenie. Bardzo podobały mi się te odcinki specjalne. Podobnie jest i w tym roku.

PYTANIE:

Co oprócz bardzo szybkich odcinków specjalnych jest charakterystyczne dla Rajdu Polski?

KM: Przede wszystkim trzeba sie czuć pewnie w samochodzie. W szczególności na szybkich sekcjach. Przed rajdem testowaliśmy sporo i wydaje mi się, że jesteśmy dobrze przygotowani do tego rajdu.

PYTANIE:

Jaki jest twój cel na ten rajd?

KM: Argentyna była dla mnie dobra. Na Sardynii również miałem dobre tempo, ale później maiłem problemy z alternatorem. Mimo wszystko jestem zadowolony z przebiegu tego sezonu. Cel na ten rajd to przede wszystkim dotarcie do mety trzymając dobre, szybkie tempo.

PYTANIE:

Podczas poprzedniej rundy mistrzostw świata, Rajdu Włoch znajdowałeś się na prowadzeniu, ale ostatecznie odpadłeś z rywalizacji. Jak się czujesz przed tym rajdem?

JH: Dzisiaj rano po raz pierwszy prowadziłem samochód rajdowy po wypadku na Sardynii. Było to trochę dziwne uczucie i nie byłem zbyt pewny siebie. Podczas samego rajdu powinno być już chyba w porządku.

PYTANIE:

Miałeś już okazję testować w Polsce. Ile kilometrów przejechałeś i jak udane były te testy?

JH: Wypracowaliśmy dość dobre nastawy zawieszenia. Mam nadzieję, że to będzie procentować podczas właściwego rajdu.

PYTANIE:

Jaką masz strategię na ten rajd?

JH: Odcinki są bardzo szybkie. Przede wszystkim trzeba będzie mieć poprawne notatki, aby wystrzec się błędów.

PYTANIE:

Czy odczuwasz dodatkową presję przed każdym rajdem biorąc pod uwagę, że nie masz stałego miejsca w zespole?

JH: Oczywiście jest pewna presja. Stoję przed wielką szansą i mam nadzieję ją wykorzystać.

PYTANIE:

Wygrałeś ten rajd już kilka razy, a w 2009 roku byłeś tu szósty za kierownicą Forda Focusa. Jakie są twoje plany na ten weekend?

KH: Ten rajd jest bardzo szczególny dla mnie. Od kilku lat ścigam się w rajdach terenowych, ale raz w roku wracam na Rajd Polski. To dla mnie niezwykła przygoda ścigać się z tak znakomitymi kierowcami, którzy wręcz latają po tych odcinkach. Ja będę się starał jechać własnym tempem.

Poprzednim razem startowałeś tu Fordem Focusem. Teraz widzimy cię za kierownicą Fiesty. Jak różne są te samochody?

KH: Fiesta jest wspaniała. Wymaga odpowiedniego prowadzenia. Nie miałem zbyt wielu okazji do jego testowania.

PYTANIE:

W tym roku odcinki zawitają na Litwie. Jak je oceniasz?

KH: Jeśli chodzi o polskie oesy to niektóre z nich znam na pamięć, ale wielu z nich w ogóle nie znam. Litwa to dla mnie wycieczka w nieznane.

FIA WRC 2 CHAMPIONSHIP

Obecni:

Karl Kruuda

Jari Ketomaa

PYTANIE:

W tym roku wygrałeś w swojej kategorii w Szwecji. Czy jesteś zadowolony z pierwszej części sezonu?

KK: Jestem dość pewny siebie przed Rajdem Polski. Startowałem już tu w przeszłości. Bardzo chciałbym tu wygrać w swojej kategorii. Pierwsza część sezonu pokazała, że możemy być konkurencyjni.

PYTANIE:

Jak oceniasz odcinki specjalne Rajdu Polski?

KK: Odcinki są bardzo szybkie i zdradliwe. Tu nie ma miejsca na błąd. Poza tym trzeba wykorzystywać drogę do maksimum i trzymać pedał gazu w podłodze.

PYTANIE:

Czy czujesz presję, aby tu wygrać? Jaka będzie twoja strategia?

KK: Po pierwszym rajdzie wiem, że jestem w stanie walczyć o mistrzostwo świata. Jeżeli nie uda mi się tego osiągnąć, będę zadowolony z miejsca na podium.

PYTANIE:

Jari, wydaje się, że w WRC 2 będziemy świadkami zaciętej rywalizacji o tytuł. W tym roku awansowałeś o dwie pozycję. Jak oceniasz swoje szanse przed Rajdem Polski?

JK: Konkurencja jest bardzo mocna i walka o zwycięstwo w WRC 2 będzie bardzo trudna.

PYTANIE:

Co jest największym wyzwaniem na tym rajdzie?

JK: Odcinki są bardzo szybkie i trzeba przejeżdżać wszystkie zakręty na limicie. W przeciwnym razie traci się wiele czasu. Odcinki są dość podobne do tych jakie można spotkać w Finlandii czy w Estonii. Trzeba być konkurencyjnym od samego początku. Nie można przespać litewskiej części rajdu, ponieważ może się okazać niemożliwym odrobienie czasu w sobotę i w niedzielę.

FIA JUNIOR WRC CHAMPIONSHIP

Obecni:

Martin Koči

Aron Domżała

PYTANIE:

Martin, w tym momencie zajmujesz trzecią pozycję w Junior WRC po rundzie w Portugalii. Biorąc pod uwagę mocną stawkę, jak trudno będzie walczyć o tytuł?

MK: W tym momencie czuję się dość pewny siebie. Bardzo podobają mi się odcinki specjalne na tym rajdzie. Moim celem na sezon 2014 jest walka o mistrzowski tytuł. Jeśli chodzi o ten rajd, odcinki na Litwie dość różnią się od tych w Polsce.

PYTANIE:

Zanosi się na to, że podczas weekendu będzie kapryśna pogoda. Czy to ci przeszkadza?

AD: Raczej nie. Jestem bardzo dobrze nastawiony przed tym rajdem. Liczę, że uda mi się dotrzeć do mety bez korzystania z systemu Rally2.

Miałeś okazję testować samochód przed rajdem?

AD: Tak, przed rajdem odbyłem sesję testową. Pogoda była słoneczna. Zobaczymy jak będzie tym razem.

Czy wyczuwasz jakieś dodatkowe ciśnienie przed domowym rajdem?

AD: W ogóle. Jestem bardzo zrelaksowany i liczę na dobry wynik.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze