Race of Champions zmieni lokalizacje

Czarne chmury zawisły nad organizacją tegorocznego Race of Champions. Organizatorzy zmuszeni zostali do rozpoczęcia poszukiwań innej lokalizacji niż Commerzbank-Arena we Frankfurcie, gdzie miała się odbyć impreza. Powód? Rozgrywki piłkarskiej II ligi niemieckiej.

– Ta wiadomość dotarła do nas bardzo późno i jest całkowitą niespodzianką. Naszym priorytetem jest znaleźć jak najlepszą alternatywę dla fanów, których musimy przeprosić za brak imprezy we Frankfurcie – mówił Frederik Johnsson, współorganizator.

Michael Schumacher i Sebastian Vettel.
fot.ROC

Mamy nadzieję, że jak najszybciej znajdziemy nową lokalizację. Mogę wszystkich zapewnić, że Race of Champions 2011 odbędzie się w Niemczech – dodał.

 

Na dzień dzisiejszy organizatorzy nie mogą jeszcze potwierdzić, gdzie konkrentnie odbędzie się event. Zapewniają jedynie, że termin pozostaje bez zmian. Kibice, którzy już nabyli bilety mają prawo do ich zwrotu. Oczywiście jeśli tego nie zrobią, wejściówki bedą ważne w nowym miejscu organizacji imprezy.

Najnowsze

Audi Q3 wchodzi na polski rynek – znamy ceny!

Audi Q3, które zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell koło Barcelony już niedługo trafi do polskich salonów. Ile warty jest nowy kompaktowy SUV Audi? Sprawdźcie!

Model Q3 to SUV klasy Premium w kompaktowym rozmiarach ( 4,39 m długości, 1,83 m szerokości i 1,60 m wysokości).  2/3 powierzchni karoserii wykonane jest z blachy, natomiast reszta ze szkła. Linia dachu szybko opada, a słupki D są płasko ustawione jak w coupe.

Nowy kompaktowy SUV dostępny jest w dwunastu kolorach, dodatkowo do wyboru jest 5 możliwości indywidualizacji kolorystyki nadwozia.
fot. Audi

Mimo tej stylistyki, Q3 jest wyraźnie rozpoznawalne jako członek rodziny samochodów serii Q. Pokrywę bagażnika podobnie umocowano jak u starszych braci Q5 i Q7.

Bagażnik ma pojemność 460-1365 litrów.
fot. Audi

Na początku Audi Q3 wejdzie na rynek z trzema jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i jednym silnikiem TDI. Kolejna jednostka wysokoprężna zostanie wprowadzona trochę później. Wszystkie silniki są czterocylindrowe, a ich pojemność wynosi 2 litry.

Jak ogłosił producent w zależności od wersji ceny będą kształtowały się następująco:

– Audi Q3 2.0 TDI (140 KM), 6-biegowa skrzynia ręczna: 123 500 zł
– Audi Q3 2.0 TFSI quattro (170 KM), 6-biegowa skrzynia ręczna: 133 500 zł
– Audi Q3 2.0 TDI quattro (177 KM), 7-biegowa przekładnia S tronic: 147 900 zł
– Audi Q3 2.0 TFSI quattro (211 KM), 7-biegowa przekładnia S tronic: 147 900 zł

Obie jednostki TFSI i najmocniejszy TDI współpracują z napędem na wszystkie koła – quattro.

Do wyboru będzie 5 wersji kolorystycznych wnętrza: czarna, szara, beżowa oraz dwa odcienie brązu. Siedzenia można obszyć jednym z trzech rodzajów tkanin lub jednym z trzech gatunków skóry. Dostępne będą 4 warianty dekoracyjne, w tym między innymi z drewna modrzewiowego z wyczuwalną strukturą lub ze szczotkowanego  aluminium. Sportowy pakiet S line oferuje dodatkowe elementy ozdobne wypełniając wnętrze kolorem czarnym.
fot. Audi

Audi Q3

Najnowsze

Przez Maroko z Orlen Teamem – Konkurs MotoMaroko 2011

Już od 22 czerwca wszyscy motocykliści tankujący na stacjach PKN ORLEN będą mogli wziąć udział w konkursie, w którym główną nagrodą jest wyprawa motocyklowa po bezdrożach Maroka w towarzystwie zawodników ORLEN Team.

Jakub Przygoński
fot. Orlen Team

Konkurs organizowany jest w ramach V edycji programu „Bezpieczne Drogi”.  Celem tegorocznych działań, którym towarzyszyć będzie kampania społeczna pod hasłem „Niech żyją motocykliści”* jest promocja bezpiecznej jazdy i zasad przyjaznego współużytkowania dróg przez kierowców samochodów i motocykli.

Zasady konkursy są proste. Uczestnicy będą musieli wykazać się wiedzą na temat przepisów ruchu drogowego, zasad bezpiecznej jazdy motocyklem oraz wziąć udział w serii testów sprawnościowych, weryfikujących ich praktyczne umiejętności panowania nad pojazdem. Jest o co walczyć bowiem sześciu najlepszych uczestników konkursu weźmie udział w wyprawie motocyklowej na terenie Maroka wraz z członkami ORLEN Team oraz Przemysławem Saletą. Zwycięzcy rywalizacji przejdą specjalne szkolenie z bezpiecznej jazdy motocyklem pod okiem ekipy ORLEN Team, a następnie wraz ze sportowcami wyruszą w pustynną wyprawę od Marakeszu przez góry Atlas po region Merzouga. Zwycięzcy konkursu będą mieli do dyspozycji motocykle KTM 690 EXC oraz specjalne kamizelki.

Wszelkie informacje na temat konkursu dostępne są na stronie www.motomaroko.pl.

Moto Maroko to tydzień motocyklowych zmagań z bezdrożami Maroka. Pod okiem mistrzów ORLEN Team masz unikalną szansę poznania techniki jazdy wykorzystywanej w trakcie legendarnych rajdów Dakar.
fot. Orlen Team

* W ramach kampanii społecznej pod hasłem „Niech żyją motocykliści”  od  26 czerwca emitowane będą spoty telewizyjne, przypominające kierowcom i motocyklistom o konieczności zwracania szczególnej uwagi na innych użytkowników dróg i stosowaniu zasad bezpiecznej jazdy. Z myślą o akcji przygotowana została także specjalna podstrona witryny internetowej www.orlenbezpiecznedrogi.pl, na której zamieszczone zostały porady dla motocyklistów i kierowców samochodów, przygotowane przy współpracy z Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Wychodząc naprzeciw potrzebom miłośników jednośladów PKN ORLEN postanowił także dostosować ofertę stacji paliwowych. Od czerwca na 150 stacjach  koncernu obecne są specjalne „półki motocyklisty”, na których znajdują się produkty ułatwiające eksploatację pojazdów, począwszy od olejów silnikowych i środków czyszczących, po zestawy do naprawy opon czy zabezpieczające wizjer kasku przed zaparowaniem.

Najnowsze

Ewa Wójtowicz podsumowuje GSMP Limanowa

W tym roku wyścig w Limanowej, to bezustanna walka z kapryśną pogodą. Plan na tę eliminację GSMP był jak zawsze jasny - po raz kolejny powalczyć o lepszy czas z Tomkiem Żerebeckim - relacjonuje Ewa Wójtowicz.

Sobotni dzień minął na nieustannym poszukiwaniu miejsc na trasie, gdzie mogłabym urwać jeszcze kilka sekund z ostatecznego czasu. Trasa w Limanowej, na której startowałam 3-ci raz, na pierwszy rzut oka wydaje się prosta i łatwa do przejechania. Jednak przy prędkościach jakie osiągają nasze auta wyścigowe oraz zmiennej pogodzie trasa pokazuje swoje prawdziwe – zdradliwe oblicze. Pomimo, moich usilnych starań i poprawy swojego wyniku z zeszłego roku o przeszło 5 sekund – udało mi się zając dopiero 5. miejsce w swojej klasie. Na pocieszenie, III rundę GSMP zakończyłam na 28. miejscu w klasyfikacji generalnej, co uważam za dobry wynik.

Przebieg niedzielnego wyścigu był już bliższy moim założeniom. Pogoń za Tomkiem rozpoczęła się na nowo. Jednak kierowca z numerem 66 już w pierwszym podjeździe wyścigowym wysoko zawiesił poprzeczkę. Siódmym miejscem w klasyfikacji generalnej po raz kolejny pokazał, że jest dobrym i bardzo szybkim kierowcą. Cały dzień walczyłam o miejsce w pierwszej trójce w swojej klasie, jednak suma uzyskanych przeze mnie czasów nie zagwarantowała mi nawet najniższego stopnia na podium. I tym razem na pocieszenie zostało mi wysokie, 24. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Ewa Wójtowicz podczas GSMP Limanowa – przełęcz pod Ostrą.
fot. Bogusław Budzisz

Gratulacje i słowa uznania należą się organizatorom za wyśmienite przygotowanie trasy oraz ogromnej liczbie kibiców, która dopingowała wszystkich zawodników nie zwracając uwagi na ulewne opady deszczu. Fatalna pogoda również nie przestraszyła fotoreporterów, który po raz kolejny swoimi zdjęciami udowodnili, że są jednymi z najlepszych w Polsce.

W tym miejscu należą się również podziękowania dla całego zespołu Palonka Rally Sport za idealny dobór ustawień i opon w moim aucie w tych zmiennych warunkach atmosferycznych. Oczywiście ogromne podziękowania należą się firmie Hurtex, gdyż bez jej pomocy moje starty nie miałyby miejsca.

Teraz bez zwłoki szykujemy się do następnej eliminacji i mimo, iż tu w Limanowej zgubiłam trochę punktów, nie składam broni i ciągle liczę na końcowy sukces w tym roku. Zapraszam wszystkich kibiców na kolejną eliminacje GSMP, która odbędzie się w Sopocie.

Najnowsze

Kierowcy nieodpowiednio przygotowani do letnich podróży

Badanie Goodyear Dunlop wykazuje, że kierowcy nie są odpowiednio przygotowani do pokonywania dalekich, wakacyjnych dystansów. Ile kilometrów planuje przejechać przeciętny Europejczyk i jakie destynacje najczęściej wybiera? Podajemy też wskazówki przedwyjazdowe.

Sprawdź ciśnienie w oponach przed wyjazdem.
fot. Goodyear Dunlop

Trzy czwarte europejskich urlopowiczów wybiera się w tym roku na wakacje samochodem. To ponad dwa razy więcej niż liczba osób, która wybrała podróż samolotem. Nadal jednak kierowcy nie przygotowują wystarczająco do podróży ani pojazdu, ani samych siebie – oto wyniki badania Goodyear Dunlop.

Badanie objęło 5600 kierowców w 15 krajach w całej Europie. Miało na celu zebranie opinii na temat wymagań związanych jazdą w lecie i spadku koncentracji w trakcie takich podróży. 

W Europie zarejestrowanych jest około 250 milionów samochodów. Ponad połowa kierowców planuje przejechać przeszło 1000 kilometrów podczas urlopu, a jeden na czterech – nawet ponad 2000 kilometrów. Oznacza to, że kierowcy pokonają tego lata miliardy kilometrów, a drogi będą jeszcze bardziej zatłoczone. 

Trzy najpopularniejsze cele podróży w roku 2011 to Włochy (18%), Francja (17%) i Chorwacja (17%). Nieco mniej kierowców wybrało Hiszpanię (12%), Bułgarię (10%) i Niemcy (10%). Można zauważyć tendencję, że w tym roku europejscy kierowcy chętniej spędzą wakacje we własnym kraju
– w szczególności dotyczy to Francuzów, Bułgarów i Włochów. Niemcy, Austriacy i Rumuni wolą wyjechać za granicę. 

To jest na prawdę proste!
fot. Goodyear Dunlop

Jednakże bez względu na miejsce wakacyjnego wypoczynku, kierowcy nadal nie podejmą podstawowych działań, aby zminimalizować ryzyko i stres podczas letnich wakacji. Jedna na trzy osoby, które wzięły udział w badaniu, często prowadzi non stop przez ponad pięć godzin – a przecież zaleca
się, by przerwa w jeździe następowała przynajmniej co dwie godziny. Zmęczenie kierowców stanowi  istotny czynnik, przyczyniający się do wypadków drogowych. 

Ponadto jeden na trzech kierowców przyznaje, że nie sprawdza ciśnienia w oponach ani poziomu oleju w silniku przed dłuższą podróżą, co może spowodować kłopoty z pojazdem. Jedna trzecia kierowców nie jest również pewna, w jaki sposób rozmieszczać ciężkie elementy bagażu w samochodzie podczas podróży. 

Nieprawidłowo ułożony bagaż jest grożny dla życia pasażerów!
fot. Goodyear Dunlop

W oparciu o dokładną ocenę danych z badania, Goodyear Dunlop opracował „Główne zalecenia dla bezpiecznych wakacyjnych podróży”, które mają pomóc kierowcom ograniczyć zagrożenia płynące z jazdy podczas wakacyjnych zmasowanych wyjazdów: 

– Przygotuj się – upewnij się, że jesteś wypoczęta i masz wystarczająco dużo czasu na podróż; zadbaj, żeby nie być spragnionym, czy głodnym,

– Sprawdź stan swojego pojazdu – przed wyjazdem upewnij się, że przeprowadziłaś podstawową kontrolę stanu technicznego,

– Przygotuj się do drogi – upewnij się, że znasz trasę i obowiązujące na drodze przepisy i zasady,

 

Zanim zapakujesz bagaże, przemyśl ich ułożenie.
fot. Goodyear Dunlop

– Upewnij się, że ładunek jest poprawnie zabezpieczony – miej pewność, że pasażerowie są bezpieczni, a bagaż został rozmieszczony we właściwy sposób,

– Sprawdź opony – upewnij się, że bieżnik ma odpowiednią głębokość, a ciśnienie powietrza w oponach jest na zalecanym poziomie.

Najnowsze