Ile kosztuje rejestracja i ubezpiecznie przyczepy?

Lekka przyczepa jest praktycznym udogodnieniem, gdy do przetransportowania mamy ponadwymiarowy ładunek. Jeśli zdecydujemy się na zakup warto wiedzieć jakie koszty dodatkowe czekają nas przy rejestracji takiej przyczepy.

Jeśli samochód nie ma fabrycznie haka holowniczego, musimy go zainstalować, a następnie zalegalizować w Stacji Kontroli Pojazdów (koszt 35 zł). Następnie w wydziale komunikacji urzędnik musi wbić nam hak w dowód rejestracyjny.

Przed zakupem należy sprawdzić, jak ciężką przyczepę możemy holować. Bardzo ważne, aby sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, czy po doczepieniu przyczepy Dopuszczalna Masa Całkowita (DMC) zespołu pojazdów (pojazd + przyczepa) nie przekracza 3,5 tony. Jeśli przekracza, taki zespół podlega obowiązkowemu elektronicznemu poborowi opłat, który obowiązuje w Polsce – viaTOLL. W tym celu należy wyposażyć pojazd w urządzenie viaBOX, które służy do uiszczania opłat drogowych.

Po zakupie przyczepy należy ją zarejestrować. Przyczepa musi przejść jednorazowy, bezterminowy przegląd, którego koszt nie przekracza 50 złotych. Koszt rejestracji w Urzędzie Komunikacji wynosi 112,5 złotych.  W dniu   rejestracji  należy wykupić obowiązkowe  ubezpieczenie OC. Cena polisy OC zależy przede wszystkim od dopuszczalnej ładowności  przyczepy. Towarzystwa ubezpieczeniowe nie mają ustandaryzowanej oferty ubezpieczeniowej dla przyczep.  Uniqa i MTU oferuje  tylko OC. Możliwość rozszerzenia o autocasco oferuje  Concordia. Tylko w Warcie/HDI i Gothaer możemy oprócz pakietu OC+AC dokupić pakiet assistance, ale tylko dla przyczepy o DMC 750 kg. Warto przy tym porównać ceny u różnych ubezpieczycieli, ponieważ jak wynika z kalkulacji CUK za ubezpieczenie można zapłacić nawet o połowę mniej. Przykładowo obowiązkowe OC na najpopularniejszą przyczepę o DMC 750 kg możemy kupić w Warcie już za 40 zł. Za ten sam wariant ubezpieczenia w MTU musielibyśmy zapłacić 91 zł  Pakiet OC+AC także najtaniej wykupić można w Warcie, już za 245 zł. Jest to cena atrakcyjna, ponieważ np. Gothaer taki sam pakiet wycenia na 380 zł.

Warto pamiętać, że wykupiony pakiet assistance dla naszego samochodu nie obejmuje swoją ochroną przyczepy. W razie potrzeby wezwana zostanie dodatkowo płatna laweta. Wyjątkiem od reguły jest tylko Concordia, która obejmuje ochroną również holowanie przyczepy jeśli ubezpieczający wykupi pakiet assistance dla swojego pojazdu.

Kompaktowe BMW 128ti zalicza ostatnie okrążenia testowe na torze Nürburgring

 Źródło: CUK Ubezpieczenia

Najnowsze

Karolina Pilarczyk w II rundzie King of Europe Karpacz Poland

Karpacz. Miejsce słynne wśród drifterów na całym świecie. Trasa wąska i stromo pod górę. Nie wybacza błędów.. Wielu topowych drifterów zrezygnowało z uczestnictwa w tej imprezie. Zespół Karoliny Pilarczyk postanowił zmierzyć się z tym wyzwaniem.

Nie była to jednak szczęśliwa runda. Już na samym początku zaczęły się problemy z przepustnicą, która reagowała z opóźnieniem. 1 sekunda opóźnienia powoduje, że auto bezwładnie przesuwa się o kilka metrów. Ten dystans w Karpaczu, oznaczał wpadnięcie na krawężnik, latarnie, drzewa.

Po kilku godzinach usterka w samochodzie została naprawiona, ale niesamowity upał, zmęczenie fizyczne i psychiczne, brak treningów, sprawiły, że Karolina postanowiła nie jechać na 100%, by nie zniszczyć samochodu. Jeździła głównie dla publiczności, która była niesamowita!

Nie tylko zawodniczka miała problemy na tej trasie – zespół Karoliny pomagał reanimować kilka pojazdów oddając wszystkie części zamienne, które posiadali. Kilku kierowców bardzo poważnie uszkodziło samochody, co uniemożliwiło im kontynuację zawodów. Karpacz był niezwykłym doświadczeniem. Bardzo trudnym i męczącym, ale Karolina szykuje się by tam wrócić w przyszłym roku.

Najnowsze

Goodc

Carmen Jorda z Formuły 1 pewna utarcia nosa krytykom

Carmen Jorda przyznaje, że krytyka jej pozycji w Formule 1 jest uciążliwa, jednak jest pewna, że jako zawodniczka dowiedzie swojej wartości.

Carmen Jorda jest kierowcą rozwojowym Lotusa – znalazła to miejsce w zespole po ukończeniu poprzedniego sezonu serii GP3 na 29. pozycji w klasyfikacji. Co ważne – nie zdobyła wówczas żadnego punktu, mimo startów w 44 wyścigach tej serii.

Wywołało to falę krytyki na temat jej umiejętności. W niedawnej sesji pytań i odpowiedzi na Twitterze zapytana czy ta krytyka jest dla niej inspiracją i czy może dowieść jej błędu, odpowiedziała „Tak, jest to uciążliwe, lecz czas pokaże…”.

Na pytanie, dlaczego znajduje się w zespole F1 bez odpowiednich wyników w niższych seriach, wymijająco stwierdziła, że ma nadzieję pomóc większej liczbie kobiet dotrzeć do tego sportu.

„Bardzo niewiele kobiet jest w stanie to zrobić. Ja tu jestem i staram się tworzyć szanse dla kolejnych kobiet w niższych kategoriach”.

Hiszpanka nie zapomniała także wspomnieć, że liczy na szybki debiut za kierownicą samochodu Formuły 1 – „staram się o to każdego dnia i każdy dzień mnie do tego przybliża” – dodała.

Najnowsze

Obwodnica Janek i Raszyna w końcu otwarta

Dzisiaj obwodnica Janek, czyli nowo wybudowana trasa S8 z Opaczy do Janek, została oddana do ruchu.

Fragment trasy S8, który został oddany kierowcom do ruchu w nocy 17 lipca, ma długość ok. 5,8 km i pozwoli na ominięcie zakorkowanych Janek i Raszyna kierowcom udającym się w stronę Wrocławia i Katowic. Został wybudowany w ramach kontraktu na przebudowę drogi S8 na 11 kilometrowym odcinku z Opaczy do Paszkowa – ma parametry trasy ekspresowej. Zgodnie z kontraktem, który obejmuje również budowę 2,5 kilometrowego łącznika do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721, inwestycja ma zostać zrealizowana do grudnia 2015 roku.

Drogę tę oddano na 5 miesięcy przed planowanym terminem.

Udostępnienie  kierowcom fragmentu trasy  będącego obwodnicą Janek ma usprawnić i przyspieszyć wyjazd z Warszawy w kierunkach południowych. Kierowcom jadącym w kierunku Wrocławia i Katowic umożliwi unikniecie przejazdu przez Janki i Raszyn. Znacznie zmaleje również ruch na  Alei Krakowskiej, która będzie prowadziła najdogodniejszą drogą wyjazdową w kierunku Krakowa.

Do grudnia 2015 roku realizowane będą dalsze prace zmierzające do zakończenia kontraktu.

Nowa trasa  ekspresowa będzie miała na odcinku Opacz – Paszków trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP – dwa pasy ruchu. 

Wybudowane  zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków.

Inwestycja warta 565,7 mln zł  jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach POIiŚ 2007 – 2013.

Źródło: GDDKiA

Najnowsze

Toyota Prius z przebiegiem miliona kilometrów

Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach żaden samochód nie dobije miliona kilometrów przebiegu, a tym bardziej auto z napędem hybrydowym. Pewna Toyota Prius dokonała tego. Co więcej, dalej jeździ.

Najlepszym źródłem informacji na temat awaryjności samochodów są taksówkarze. Na co dzień pokonują setki kilometrów, dlatego wszelkie niedoskonałości wychodzą bardzo szybko na jaw; szybciej niż u przeciętnego kierowcy. 

Pewien kierowca taksówki z Wiednia, Manfred Dvorak, postanowił zakupić jakiś czas temu Toyotę Prius, jako swój wóz służbowy. Przez kilka lat pracy samochód przejechał ponad milion kilometrów. To niesamowity wynik szczególnie, że mamy do czynienia z napędem hybrydowym. 

Taksówkarz przez cały okres eksploatacji nigdy nie miał problemów z uruchomieniem auta, a na dodatek nadal przemieszcza się ono na oryginalnym zestawie baterii.

Austriacki oddział Toyoty nagrał z tej okazji specjalny cykl filmów na YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=FTPLWJ0GD3w 

Najnowsze