Przewoźniku, chcesz wyposażyć swoją flotę? Zobacz, jakie trendy pojawią się w 2021 roku na rynku

Przedsiębiorcy transportowi zaczynają coraz lepiej odnajdywać się w pandemicznej rzeczywistości. Idą za tym zakupy nowych ciężarówek. Na co więc powinni przygotować się przewoźnicy, którzy w 2021 chcą doposażyć swoją flotę?

Polscy przewoźnicy po niepewnej pierwszej połowie zeszłego roku już odważniej patrzą w przyszłość. Według danych z systemu telematycznego GBox mimo chwilowego spadku przejechanych kilometrów na przełomie marca i kwietnia, reszta roku oraz perspektywy rozwoju na 2021 zachęciły do inwestycji w rozwój floty lub jej wymiany na inną markę. W kontekście rosnących wymagań środowiskowych można przypuszczać, że wkrótce wśród przewoźników wzrośnie zainteresowanie pojazdami z ekologicznym źródłem zasilania. 

Niezależnie od tego, na zakup której generacji zdecyduje się przedsiębiorca, eksperci podkreślają, że nową flotę warto wyposażyć w pakiet narzędzi, które od pierwszych kilometrów pozwoli zbierać informacje o pojeździe i dostarczyć dane, które umożliwią optymalizację tras i czasów przejazdu – również w czasie rzeczywistym. Mowa tu o telematyce, czy integracji z systemem TMS.

Zakup nowej floty to dobra okazja by zainwestować również w nowe technologie transportowe, które pozwolą zwiększyć konkurencyjność danego przedsiębiorstwa i jednocześnie zamortyzować koszt związany z powiększeniem floty. Ze względu na rosnące wymagania techniczne i prawne dotyczące transportu można się spodziewać, że ceny pojazdów będą sukcesywnie, choć w powolnym tempie, rosnąć.

Ostatnie miesiące to czas premier kolejnych generacji pojazdów: od drobnych liftingów po wprowadzanie bardziej zaawansowanych konstrukcji, innowacje technologiczne i rozwiązania poprawiające komfort prowadzenia. W ten sposób do portfolio sprzedażowego producentów trafiają często modele obecnej (droższej) generacji oraz poprzedniej, które można już kupić w atrakcyjnej cenie. W zależności od planowanego czasu użytkowania na wstępie warto przeanalizować późniejszą wartość sprzedaży pojazdu po zakończeniu finansowania. Może się wówczas okazać, że nowszy model, pomimo wyższej ceny zakupu, po kilku latach leasingu pozwoli na korzystniejsze rozliczenie całej inwestycji.

W zależności od tego, na jaki pojazd zdecyduje się przewoźnik, warto rozważyć, czy zakup będzie opłacał się bardziej w Polsce, czy u naszych zachodnich sąsiadów. Poza krajem zazwyczaj poszukuje się modeli spełniających normę Euro 5 i Euro 6 producentów premium – szczególnie popularnych w świetle obowiązującej dla ciężarówek od 2022 normy 6D ISC-FCM.

Biorąc pod uwagę to, jak z zewnątrz prezentują się kabiny pojazdów ciężarowych, można mieć wrażenie, że ich rozwój stanął w miejscu – to wciąż ta sama, mało opływowa bryła z mniejszymi lub większymi zabiegami stylistycznymi. Największe zmiany zachodzą jednak pod maską i szoferce. Kierowcy mają do dyspozycji coraz więcej systemów bezpieczeństwa: inteligentne radary, automatyczne hamowanie przed przeszkodami, zaawansowane tempomaty, asystentów pasa ruchu, czy światła w technologii LED.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze