Przesiadka Fina z F1 do WRC
A jednak! Nie Ferrari, nie McLaren i nie Mercedes a Citroen! Kimi zdecydował - a może tak się ułożyło? Ciągle powtarzał, że chce jeździć samochodem, którym może zdobyć tytuł mistrzowski, co prawda dotyczyło to F1, ale może także rajdów?
Ferrari to już przeszłość… szkoda |
![]() |
fot. Ferrari
|
Citroen potwierdził, że Kimi Raikkonen będzie rezprezentował team w rajdach w 2010 roku. Fin będzie jeździć Citroenem C4 – samochodem, którym Sebastien Loeb wygrał ostatnie 3 tytuły mistrzowskie. Na prawym fotelu zasiądzie Kaj Lindstrom, który pilotował wielokrotnie Tommi Makinena. Załoga będzie sponsorowana przez Red Bull i wystąpi w 12 z 13 rund w sezonie 2010 (oprócz Rajdu Nowej Zelandii).
Mistrz Świata F1 z 2007 roku wystąpił wcześniej w tym roku w Rally de Marca we Włoszech oraz w fińskiej rundzie WRC, za kierownicą Fiata Abartha Grande Punto. Jak twierdził Sebastian Loeb – robił wrażenie szybkością. Czy Mistrz Świata WRC będzie musiał w przyszłości obawiać się byłego Mistrza Świata F1?
Czy Kimiemu uda się pokonać czołówkę najlepszych kierowców WRC?
Z pewnością decyzja Raikkonena jest przykra dla fanów Formuły 1, to przecież bezsprzecznie jeden z najlepszych kierowców na torach. Ciekawe zresztą czy jego fanowie zamiast pojawiać się na torach F1 będą teraz przygotowywać wyprawy na rajdy?
Zawsze chciałem walczyć w rajdach, szczególnie w WRC. Dzięki Red Bull będę mógł prowadzić najlepszy samochód w serii. To z pewnością nowe, ale bardzo ekscytujące wyzwanie. Narazie mamy jednoroczny kontrakt i zobaczymy co przyniesie przyszłość. Naprawdę czekam na testy i pierwszy start w rajdzie– powiedział Kimi Raikkonen.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: