Przejechał na czerwonym, doprowadził do kolizji

Niektórzy kierowcy widząc żółte światło przyspieszają i pokonują skrzyżowanie już na czerwonym. Zobaczcie co zrobił ten kierujący.

Samochód z zamontowaną kamerą zatrzymuje się na skrzyżowaniu i czeka na zapalenie zielonego światła. Kiedy to następuje, rusza i nagle uderza w niego pędzący bus! Bus, który musiał mieć czerwone światło. Policzcie ile sekund mija od włączenia się zielonego sygnału, do kolizji.

Autor nagrania napisał, że w wyniku zdarzenia nikomu nic się nie stało. Wspomina też, że kierujący busem przyjął mandat po okazaniu nagrania. Czyżby twierdził, że wcale nie wjechał na skrzyżowanie widząc świecące od jakiegoś czasu czerwone światło?

https://www.youtube.com/watch?v=OOPG4MrlPQM

Najnowsze

Celowo doprowadził do kolizji?

Wokół tej niegroźnej kolizji narosło trochę kontrowersji. Przyjrzyjmy się jej bliżej.

Nagranie przedstawia moment, w którym samochód z kamerą skręca z głównej drogi w ulicę, na którą niemal jednocześnie wjeżdża z parkingu Opel Corsa. Kierujący pierwszym autem hamuje, ale nie udaje mu się uniknąć kolizji.

Wina w tej sytuacji leży po stronie kierowcy Opla. Jednak pod wideo pojawiło się trochę komentarzy (obecnie zostały one już wyłączone) sugerujących, że osoba nagrywająca tę sytuację mogła zbyt późno zareagować, aby celowo doprowadzić do kolizji. Trudno to stwierdzić jednoznacznie, ponieważ wszystko wydarzyło się bardzo szybko, a do tego nawierzchnia wygląda na śliską.

Obejrzycie uważnie nagranie z dźwiękiem – uważacie, że kierowca z kamerą mógł zareagować szybciej?

Najnowsze

Wyprzedzanie zakończone w rowie

Zła ocena sytuacji podczas wyprzedzania nie zawsze musi oznaczać kolizji. Często jednak nie kończy się dobrze.

Kamera pokładowa uchwyciła moment, w którym dwa samochody decydują się na wyprzedzenie jadącego przed nimi busa. Zaraz po nich na taki manewr decyduje się kierowca trzeciego auta, ale nie zauważył on w porę, że z naprzeciwka zbliża się inny pojazd.

Sytuacja nagle zrobiła się niebezpieczna i mogła skończyć kolizją. Po chwili zawahania kierujący trzecim autem nie zdecydował się na próbę powrotu na swój pas, ale na skręcenie do przydrożnego rowu. Przynajmniej nie uszkodził innych pojazdów.

Najnowsze

Nowy Mercedes klasy B z polskim cennikiem

W polskich salonach Mercedesa można zamawiać już nową klasę B. Najnowsza odsłona modelu ma przestronniejszą kabinę, oferuje system multimedialny MBUX z inteligentnym sterowaniem głosowym oraz zaawansowane systemy wspomagające.

Nowy Mercedes klasy B dostępny jest między innymi z nowym 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 150 KM oraz 190 KM, spełniającym normę Euro 6d, która będzie obowiązywać dla nowych modeli od 2020 roku. W ofercie debiutuje również 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa 8G-DCT.

Wnętrze klasy B zwraca uwagę charakterystycznym wzornictwem kokpitu, a interfejs systemu multimedialnego MBUX wyróżnia się efektowną grafiką, sterowaniem głosowym reagującym na komendę „Hej, Mercedes”, ekranem dotykowym i funkcjami takimi jak rozszerzona rzeczywistość.

Dostawy pierwszych egzemplarzy nowej klasy B rozpoczną się w lutym 2019 r. Ceny modelu startują od 132 400 zł za wersję B 180 z benzynowym silnikiem o mocy 136 KM i automatyczną przekładnią 7G-DCT. Odmiana B 200 (163 KM) z benzynową jednostką o mocy 163 KM i automatyczną skrzynią 7G-DCT to wydatek od 143 200 zł.

Oferta wersji wysokoprężnych obejmuje obecnie odmiany B 200 do mocy 150 KM (cena od 149 400 zł) oraz B 220 d o mocy 190 KM (cena od 164 000 zł). Obie są standardowo wyposażone w przekładnię 8G-DCT. Do wyboru jest jeszcze wysokoprężny wariant B 180 d w specyfikacji „taxi”o mocy 116 KM, w cenie 124 500 zł.

W 2019 roku Mercedes poszerzy gamę klasy B o bazowe odmiany – B 160 (od 110 500 zł), B 160 d (od 121 600 zł) i 180 d (od 137 700 zł), a także mocniejsze warianty benzynowe z napędem na obie osie – B 220 4Matic (od 161 000 zł) oraz B 250 4Matic (od 166 100 zł).

Najnowsze

Ile zapłacimy za nowe Audi Q3?

Na polskim rynku dostępna jest już druga generacja Audi Q3. Na początek oferowana jest w trzech wersjach silnikowych: 35 TFSI z manualną skrzynią biegów, 35 TFSI ze skrzynią automatyczną S tronic oraz 35 TDI ze skrzynią S tronic.

Bazowym silnikiem Audi Q3 jest 1,5-litrowa jednostka benzynowa o mocy 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wyposażona jest ona w układ cylinder on demand, wyłączający czasowo przy niskich i umiarkowanych obciążeniach drugi i trzeci cylinder. Wersja 35 TFSI zużywa średnio 6,3 – 6,0 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,6 sekundy. Wybierając automatyczną skrzynię biegów S tronic zmniejszymy średnie zużycie paliwa do 5,9 – 5,7 l/100 km i skrócimy sprint do setki do 9,2 s. Cena tej odmiany to 139 300 zł lub 148 400 zł, jeśli wybierzemy automat.

Silnik 2.0 TDI o takiej samej mocy (150 KM) w wersji 35 TDI, otwiera ofertę jednostek wysokoprężnych. Dostarcza on 340 Nm momentu obrotowego i dostępny jest w zestawieniu z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic i z napędem na przednią oś. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,9 – 4,7, a przyspieszenie do setki zajmuje 9,2 sekundy. Q3 35 TDI kosztuje 157 400 zł.

Już wkrótce na rynku polskim zadebiutują kolejne wersje Audi Q3. Pierwsza z nich, to wspomniana jednostka 35 TDI, ale z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem quattro, od 0 do 100 km/h przyspieszająca w 9,3 sekundy. Wyceniona została na 158 500 zł.

Kolejna, to 2.0 TFSI zestrojona z siedmiobiegową skrzynią automatyczną S tronic i z napędem na cztery koła quattro. W swej słabszej wersji wytwarza moc 190 KM i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w nią Audi Q3 40 TFSI zużywa średnio 7,5 – 7,2 l/100 km, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,4 s.  Mocniejsza wersja tego silnika 45 TFSI spala 7,6 – 7,3 l/100 km i przyspiesza do setki o 1,1 sekundy szybciej. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

Wkrótce dostępna będzie również mocniejsza wersja silnika 2.0 TDI, rozwijająca 190 KM,  oznaczona jako Q3 40 TDI. Średnie zużycie paliwa w jej przypadku to 5,6 – 5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej 8,0 s. Dostępna będzie ona wyłącznie z napędem na cztery koła quattro i z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Zapłacimy za nią 179 100 zł.

 

Najnowsze