Przeciążone auta dostawcze to norma polskich dróg. Niektóre ważą ponad dwukrotnie za dużo!
Najcięższy dostawczak zatrzymany przez opolskich Inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego ważył ponad osiem ton. Przez inspekcyjne wagi przejechało 78 samochodów, których DMC to zaledwie 3,5 tony. 50 z nich ważyło więcej.
Inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzili akcję ważenia samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. W ciągu jednego dnia skontrolowali 78 pojazdów i aż w 50 przypadkach wykryto nieprawidłowości.
Ten transport ważył o 74 tony za dużo!
Najwyższe wskazanie wagi to 8050 kg. W pozostałych przypadkach nie było lepiej. Wyniki to m.in. 7450 kg, 6850 kg, 5950 kg, 5300 kg. Inspektorzy zatrzymali też pięć dowodów rejestracyjnych m.in. za niesprawne oświetlenie, uszkodzony drogomierz i różną rzeźbę bieżnika opon. Natomiast w trzech przypadkach samochody nie miały ważnych badań technicznych. Jeden z kierowców prowadził bez uprawnień oraz w stanie nietrzeźwości. Został przekazany patrolowi policji.
Pojazdem o ładowności 1 tony, przewoził 6 ton ładunku!
Kierowcy przeładowanych pojazdów zostali ukarani mandatami karnymi, a z punktów kontrolnych mogli odjechać dopiero po przeładowaniu nadmiaru ładunku na inne pojazdy.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem