
Przeciążone auta dostawcze to norma polskich dróg. Niektóre ważą ponad dwukrotnie za dużo!
Najcięższy dostawczak zatrzymany przez opolskich Inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego ważył ponad osiem ton. Przez inspekcyjne wagi przejechało 78 samochodów, których DMC to zaledwie 3,5 tony. 50 z nich ważyło więcej.
Inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzili akcję ważenia samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. W ciągu jednego dnia skontrolowali 78 pojazdów i aż w 50 przypadkach wykryto nieprawidłowości.
Ten transport ważył o 74 tony za dużo!
Najwyższe wskazanie wagi to 8050 kg. W pozostałych przypadkach nie było lepiej. Wyniki to m.in. 7450 kg, 6850 kg, 5950 kg, 5300 kg. Inspektorzy zatrzymali też pięć dowodów rejestracyjnych m.in. za niesprawne oświetlenie, uszkodzony drogomierz i różną rzeźbę bieżnika opon. Natomiast w trzech przypadkach samochody nie miały ważnych badań technicznych. Jeden z kierowców prowadził bez uprawnień oraz w stanie nietrzeźwości. Został przekazany patrolowi policji.
Pojazdem o ładowności 1 tony, przewoził 6 ton ładunku!
Kierowcy przeładowanych pojazdów zostali ukarani mandatami karnymi, a z punktów kontrolnych mogli odjechać dopiero po przeładowaniu nadmiaru ładunku na inne pojazdy.

Najnowsze
-
Jak ugasić pożar samochodu? Czy można to zrobić zwykłą samochodową gaśnicą?
Pożary samochodów na szczęście należą do rzadkości, ale przez co mało kto wie, jak się zachować, kiedy do niech dojdzie. A to już może mieć opłakane skutki. Podpowiadamy jak ugasić pożar samochodu i czego nie robić w takiej sytuacji. -
Bilet parkingowy za szybą auta? W Warszawie już nie musisz go wykładać – dlaczego?
-
6 najczęstszych przyczyn pożarów samochodów w Polsce
-
Ten nowy model Skody może zaskoczyć niejednego polskiego kierowcę!
-
LPG 10 groszy taniej na litrze – gdzie zatankujesz tańszy gaz?