Pojazdem o ładowności 1 tony, przewoził 6 ton ładunku!

Niemal 8,6 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Patrole dolnośląskiej, małopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymały w sumie 17 podobnych pojazdów z dużym nadmiarem ładunku.

Niechlubnego rekordzistę wagowego zatrzymali inspektorzy z Jeleniej Góry. Pojazd o DMC do 3,5 tony przewoził betonowe fundamenty do przęseł ogrodzeń panelowych ze sprzętem do ich montażu i ważył prawie 8,6 tony.

Z kolei 7,9 tony ważył dostawczak przewożący ekogroszek, którego zatrzymał do kontroli patrol ITD z Krakowa. Przekroczenie dopuszczalnej ładowności spowodowało również naruszenie jego konstrukcji. W tym przypadku auto odjechało na lawecie na parking, a kierowca został ukarany mandatem.

15 przeładowanych samochodów dostawczych skontrolowali jednego dnia inspektorzy ITD z Katowic na śląskim odcinku krajowej „jedynki”. Najcięższy zatrzymany przez nich pojazd o DMC do 3,5 tony ważył 5,5 tony.

Jeden z zatrzymanych do kontroli pojazdów przez patrol śląskiej ITD również odjechał  na lawecie prosto z wagi na parking strzeżony. Kierowca nie posiadał przy sobie prawa jazdy i początkowo nie chciał podać powodu jego braku. Na miejsce kontroli wezwano patrol policji. Okazało się, że dokument został mu urzędowo zatrzymany.

Najnowsze

BMW serii 2 Gran Coupé w ostatniej fazie testów. Zobaczcie zdjęcia!

Pierwsze BMW serii 2 Gran Coupé otrzymuje właśnie ostatnie szlify w końcowej fazie testowej. Podczas jazd próbnych w okolicach Monachium służy przy tym jako jeżdżąca autoreklama.

Testowane egzemplarze nowego czterodrzwiowego coupé w segmencie samochodów kompaktowych premium mają oprócz charakterystycznego wielokolorowego kamuflażu duży kod QR na przednich drzwiach. Kod ten kieruje bezpośrednio do strony www.bmw.com/2-series-gran-coupe, gdzie jeszcze przed światową premierą w listopadzie 2019 roku na Wystawie Samochodowej w Los Angeles będzie można znaleźć pierwsze informacje na temat tego ekstrawaganckiego i innowacyjnego samochodu. Nowe BMW serii 2 Gran Coupé zadebiutuje na światowych rynkach wiosną 2020 r.

W samochodzie zastosowano między innymi znaną z BMW i3s (zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,6-14 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km**) technologię ARB (ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora), w której kontrola poślizgu odbywa się bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC (dynamiczna kontrola stabilności). Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przesyłane trzykrotnie szybciej, a regulacja jest odczuwana przez kierowcę jako nawet dziesięciokrotnie szybsza.

Oprócz sportowo eleganckich i ekstrawaganckich linii pierwsze BMW serii 2 Gran Coupé oferuje najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie łączności i dużo przestrzeni. Ma więc idealne warunki do tego, aby zaoferować typową dla BMW radość z jazdy nowym, ceniącym stylistykę grupom kierowców miejskich. 

Ten topowy, sportowy model jest napędzany przez 4-cylindrowy silnik BMW Group o mocy 225 kW (306 KM) i wyposażony standardowo w nową blokada mechanizmu różnicowego Torsena na przedniej osi dającą samochodowi jeszcze bardziej dynamiczny charakter.

Najnowsze

Jeszcze szybsze GLC 43 4MATIC w wersjach SUV i Coupé. Pod maską silnik AMG V6 biturbo o pojemności 3,0 litrów!

Specjalna osłona chłodnicy AMG, nowy design reflektorów, ekspresyjny przedni zderzak i optyczny nacisk na szerokość tylnego pasa za sprawą okrągłych, podwójnych końcówek wydechu sprawiają, że od strony wizualnej oba te samochody stają się jeszcze bardziej atrakcyjnymi propozycjami w świecie SUV-ów Mercedes-AMG.

Zarówno SUV, jak i Coupé korzystają z jednostki 3.0 V6 biturbo o mocy zwiększonej o 17 kW (23 KM) – do 287 kW (390 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Wyższa moc to również efekt modyfikacji oprogramowania. Większe, osobne zespoły turbosprężarek są zamontowane blisko silnika i odznaczają się wyjątkowo szybką reakcją, a tym samym gwarantują wyjątkowe osiągi: zarówno SUV, jak i Coupé przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s, a ich prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. 

Charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy z pionowymi, chromowanymi listwami natychmiast zdradza, że nowe GLC z serii 43 pochodzą z Affalterbach. Wyraziste wzornictwo przedniego pasa podkreślają nowe, smuklejsze reflektory LED High Performance z efektem flary dla świateł dziennych. Z boku uwagę zwracają mocno zaakcentowane panele progowe, które optycznie obniżają i wydłużają sylwetkę SUV-a i Coupé, a także aerodynamicznie zoptymalizowane obręcze kół AMG z lekkich stopów (standardowo 19”, w opcji do 21”). 

Ten średniej klasy SUV o wysokich osiągach został standardowo wyposażony w sportowe, mocniej wyprofilowane fotele, pokryte tapicerką z czarnej syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA z czerwonymi szwami. O odpowiednią atmosferę „dbają” też elementy wykończeniowe z aluminium z podłużnym szlifem. Zarówno SUV, jak i Coupé z serii 43 oferują mnóstwo miejsca dla podróżujących i na bagaż, w połączeniu z elastycznie konfigurowalnym wnętrzem, szeroką gamą funkcji z zakresu bezpieczeństwa oraz wysokim poziomem komfortu na długich trasach.

Galwanizowane manetki zmiany biegów sprzyjają jeszcze bardziej sportowemu prowadzeniu. Szybszą, precyzyjniejszą obsługę określonych funkcji auta z zakresu dynamiki umożliwiają opcjonalnie dostępne przyciski AMG. Składają się one z okrągłego kontrolera ze zintegrowanym ekranem pod prawym ramieniem oraz dwóch pionowych przełączników z kolorowymi wyświetlaczami pod lewym ramieniem kierownicy. Ich dogodne umiejscowienie sprawia, że dłonie zawsze pozostają na wieńcu, a kierowca może cały czas obserwować drogę.

Kierowca odczytuje kluczowe informacje na 12,3-calowym zestawie wskaźników za kierownicą i 10,25-calowym dotykowym ekranie pośrodku. Do wyboru ma trzy specjalne wersje graficzne AMG: klasyczną, sportową lub supersportową.

GLC 43 4MATIC SUV i Coupé oferują pięć programów jazdy do wyboru: Slippery (na śliską nawierzchnię), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Każdy z nich pozwala za dotknięciem palca jeszcze bardziej zindywidualizować charakter pojazdu, od efektywnego i komfortowego aż po wybitnie sportowy. Programy modyfikują kluczowe parametry, takie jak reakcje silnika, skrzyni biegów, zawieszenia oraz układu kierowniczego. 

GLC 43 4MATIC otrzymuje sprawdzoną 9-biegową skrzynię automatyczną AMG SPEEDSHIFT TCT (TCT = Torque-Clutch Transmission, przekładnia z przetwornikiem momentu obrotowego), która została specjalnie skonfigurowana, aby zapewnić dynamiczne wrażenia z jazdy. Umożliwia typowe dla AMG sprawne ruszanie i błyskawiczną zmianę przełożeń – w trybie automatycznym lub ręcznym. 

Standardowo montowany układ AMG Performance 4MATIC wyróżnia się priorytetem napędu tylnych kół – rozkład momentu obrotowego między osiami wynosi 31:69 (przód:tył). Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne oferuje bardzo szeroką rozpiętość pomiędzy najbardziej komfortowymi a sportowymi nastawami i dostosowuje się do aktualnego obciążenia pojazdu. Efekt: stały prześwit, niezależnie od stopnia załadunku. Przy wysokich prędkościach samochód samoczynnie się obniża dla uzyskania lepszej wydajności aerodynamicznej i większej stabilności. 

Najnowsze

Jechał 193 km/h w mieście! Takiej kary się nie spodziewał

Kierowca Porsche, który niemal czterokrotnie przekroczył dozwoloną prędkość, został sfotografowany przez fotoradar. Liczył, że dzięki temu uda mu się uniknąć odpowiedzialności.

193 km/h, przy ograniczeniu prędkości do 50 km/h, jechało Porsche zarejestrowane przez fotoradar w Sierakowicach Prawych, w powiecie skierniewickim. Do właściciela pojazdu skierowano wezwanie do wskazania osoby, będącej w posiadaniu pojazdu podczas zdarzenia.

Właściciel Porsche poinformował komu tego dnia użyczył samochodu, ale osoba ta nie odpowiadała na wielokrotnie wysyłane do niej wezwania do wskazania kto prowadził auto w momencie popełnienia wykroczenia. Po próbach ustalenia kierującego z wykorzystaniem dostępnych baz danych, skierowano przeciwko „milczącemu użytkownikowi” wniosek o ukaranie do sądu, w związku z niewskazaniem komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.

Decyzją sądu posiadacz pojazdu został ukarany grzywną w wysokości 5000 zł oraz obciążony kosztami sądowymi w wysokości 570 zł. Wyrok jest prawomocny.

Najnowsze

Tir jechał pod prąd, taranował auta

Do mrożących krew w żyłach scen doszło na drodze krajowej numer 1. Kierowcy rozpaczliwie próbowali uciekać z toru jazdy sunącego w ich stronę tira.

Według ustaleń policji, kierujący tirem najprawdopodobniej źle skręcił na jednym z częstochowskich skrzyżowań i zaczął jechać pod prąd drogą krajową numer 1. Po niedługim czasie natrafił na korek prawidłowo poruszających się samochodów. Nie skłoniło go to do zatrzymania się, tylko jechał dalej, taranując napotkane auta.

Kierowcy znajdujący się na lewym pasie próbowali uciekać w prawą stronę, ale miejsca było zdecydowanie zbyt mało. W sumie uszkodzonych zostało 13 samochodów, a do szpitala trafiła jedna osoba. Świadkowie zdarzenia zatrzymali sprawcę do przyjazdu policji. Jak wykazały badania toksykologiczne, 34-latek znajdował się pod wpływem amfetaminy. Teraz za spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym grozi mu 10 lat więzienia.

https://www.youtube.com/watch?v=KwjQXzyI9mM

Najnowsze