Premiera Porsche 911 ósmej generacji

Premiera Porsche 911 ósmej generacji
Światowa premiera nowego 911 odbyła się w przeddzień rozpoczęcia salonu samochodowego Los Angeles Auto Show. Jest jeszcze mocniejsze i jeszcze bardziej nowoczesne.

Najnowsze 911 wyróżniać się będzie na drodze poszerzonymi nadkolami skrywającymi koła z 20-calowymi obręczami z przodu i 21-calowymi z tyłu. Tylny pas ma teraz identyczną szerokość we wszystkich modelach, a z przodu nadwozie jest o 45 mm szersze niż w poprzedniku. Pomiędzy nowymi LED-owymi reflektorami uwagę zwraca przednia pokrywa z wyraźnym wgłębieniem, nawiązująca do stylizacji pierwszych generacji modelu.

Tylny pas we wszystkich odmianach jest zdominowany przez znacznie szerszy tylny spojler o zmiennym położeniu oraz elegancki, płynnie przebiegający pas świetlny. Cała karoseria poza przednią i tylną partią jest teraz wykonana z aluminium. Z boku z kolei uwagę zwracają wkomponowane w płaszczyznę drzwi elektrycznie wysuwane klamki.

Premiera Porsche 911 ósmej generacji

Turbodoładowany sześciocylindrowy bokser w 911 Carrera S i 911 Carrera 4S generuje teraz moc 450 KM– czyli o 30 KM wyższą niż w poprzedniku. Coupe z napędem na tył potrzebuje na to 3,7 s, a Carrera 4S z napędem na wszystkie koła – zaledwie 3,6 s. Dzięki temu oba samochody są o 0,4 s szybsze od swoich odpowiedników poprzedniej generacji. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala zwiększyć tę przewagę o kolejne 0,2 s. Prędkości maksymalne wynoszą 308 km/h w przypadku 911 Carrera S oraz 306 km/h dla wersji 4S.

Nowe 911 ma od podstaw zaprojektowane wnętrze. Kierowca odczytuje informacje m.in. z dwóch bezramkowych ekranów, które zlokalizowano po bokach obrotomierza – typowo dla Porsche umieszczonego pośrodku. Centralny ekran PCM ma teraz przekątną 10,9”, a niżej znajduje się pięć przycisków zapewniających bezpośredni dostęp do ważnych funkcji pojazdu. Standardowo PCM współpracuje z nawigacją online opartą na danych z „roju” oraz modułem Porsche Connect Plus.

Premiera Porsche 911 ósmej generacji


Jako pierwsza firma na świecie Porsche opracowało oferowany w standardzie tryb Wet. Funkcja ta wykrywa wodę na drodze, wstępnie zmienia działanie systemów sterowania i ostrzega kierowcę, który dzięki temu może skonfigurować pojazd pod kątem szczególnego nacisku na bezpieczeństwo – naciskając przycisk lub używając przełącznika trybów jazdy na kierownicy (element pakietu Sport Chrono).

Premiera Porsche 911 ósmej generacji

System ostrzegania przed kolizją oraz wspomagania hamowania, również montowany standardowo, eliminuje ryzyko kolizji z poruszającymi się obiektami i, w razie potrzeby, inicjuje hamowanie awaryjne. Po raz pierwszy na życzenie 911 dostępne jest z funkcją Night Vision Assist z kamerą termowizyjną. Oferowany na życzenie adaptacyjny tempomat obejmuje automatyczną kontrolę odległości, funkcję stop-and-go, odwracalną predykcyjną ochronę pasażerów i funkcję autonomicznego wspomagania w sytuacjach awaryjnych Emergency Assist.

Porsche 911 Carrera S kosztuje w Niemczech od 120 125 euro, a 911 Carrera 4S – od 127 979 euro (z VAT i w lokalnej specyfikacji). Nowe modele zamawiać już w Porsche Centrach.

Porsche 911

Pełny ekran
Porsche 911

fot. Porsche

Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911

Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.