Premiera Porsche 911 ósmej generacji

Światowa premiera nowego 911 odbyła się w przeddzień rozpoczęcia salonu samochodowego Los Angeles Auto Show. Jest jeszcze mocniejsze i jeszcze bardziej nowoczesne.

Najnowsze 911 wyróżniać się będzie na drodze poszerzonymi nadkolami skrywającymi koła z 20-calowymi obręczami z przodu i 21-calowymi z tyłu. Tylny pas ma teraz identyczną szerokość we wszystkich modelach, a z przodu nadwozie jest o 45 mm szersze niż w poprzedniku. Pomiędzy nowymi LED-owymi reflektorami uwagę zwraca przednia pokrywa z wyraźnym wgłębieniem, nawiązująca do stylizacji pierwszych generacji modelu.

Tylny pas we wszystkich odmianach jest zdominowany przez znacznie szerszy tylny spojler o zmiennym położeniu oraz elegancki, płynnie przebiegający pas świetlny. Cała karoseria poza przednią i tylną partią jest teraz wykonana z aluminium. Z boku z kolei uwagę zwracają wkomponowane w płaszczyznę drzwi elektrycznie wysuwane klamki.

Turbodoładowany sześciocylindrowy bokser w 911 Carrera S i 911 Carrera 4S generuje teraz moc 450 KM– czyli o 30 KM wyższą niż w poprzedniku. Coupe z napędem na tył potrzebuje na to 3,7 s, a Carrera 4S z napędem na wszystkie koła – zaledwie 3,6 s. Dzięki temu oba samochody są o 0,4 s szybsze od swoich odpowiedników poprzedniej generacji. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala zwiększyć tę przewagę o kolejne 0,2 s. Prędkości maksymalne wynoszą 308 km/h w przypadku 911 Carrera S oraz 306 km/h dla wersji 4S.

https://www.youtube.com/watch?v=iVmQ21Fcxwk

Nowe 911 ma od podstaw zaprojektowane wnętrze. Kierowca odczytuje informacje m.in. z dwóch bezramkowych ekranów, które zlokalizowano po bokach obrotomierza – typowo dla Porsche umieszczonego pośrodku. Centralny ekran PCM ma teraz przekątną 10,9”, a niżej znajduje się pięć przycisków zapewniających bezpośredni dostęp do ważnych funkcji pojazdu. Standardowo PCM współpracuje z nawigacją online opartą na danych z „roju” oraz modułem Porsche Connect Plus.

Jako pierwsza firma na świecie Porsche opracowało oferowany w standardzie tryb Wet. Funkcja ta wykrywa wodę na drodze, wstępnie zmienia działanie systemów sterowania i ostrzega kierowcę, który dzięki temu może skonfigurować pojazd pod kątem szczególnego nacisku na bezpieczeństwo – naciskając przycisk lub używając przełącznika trybów jazdy na kierownicy (element pakietu Sport Chrono).

System ostrzegania przed kolizją oraz wspomagania hamowania, również montowany standardowo, eliminuje ryzyko kolizji z poruszającymi się obiektami i, w razie potrzeby, inicjuje hamowanie awaryjne. Po raz pierwszy na życzenie 911 dostępne jest z funkcją Night Vision Assist z kamerą termowizyjną. Oferowany na życzenie adaptacyjny tempomat obejmuje automatyczną kontrolę odległości, funkcję stop-and-go, odwracalną predykcyjną ochronę pasażerów i funkcję autonomicznego wspomagania w sytuacjach awaryjnych Emergency Assist.

Porsche 911 Carrera S kosztuje w Niemczech od 120 125 euro, a 911 Carrera 4S – od 127 979 euro (z VAT i w lokalnej specyfikacji). Nowe modele zamawiać już w Porsche Centrach.

Najnowsze

Sam uszkodził auto i chciał wyłudzić odszkodowanie?

Do sieci trafiło dość niecodzienne nagranie, na którym może być przykład wyjątkowej „przedsiębiorczości” pewnego kierowcy.

Kamera nie uchwyciła niestety dokładnie całego zdarzenia, ale częściowo możemy domyślić się przebiegu wypadków. Kierujący z rejestratorem chciał stanąć w poprzek parkingu i czekał aż odjedzie z niego inny kierowca. Gdy ten rusza, auto z kamerą podjeżdża do przodu, a drugi samochód w coś nagle uderza.

Wygląda na to, że mężczyzna wjechał w stojący obok znak przejście dla pieszych. Z dalszej części nagrania, a także opisu autora, wynika, że kierowca ten natychmiast znalazł sobie kozła ofiarnego i próbował wmówić kierującemu z kamerą, że wjechał w znak, aby tamten nie wjechał w niego.

Sprawa miała zakończyć się tak, że mężczyzna, który uderzył w znak powstrzymał się od dalszych oskarżeń (prawdopodobnie widząc kamerę), a autor pojechał dalej. Według niektórych komentujących sam autor nie był jednak bez winy nie czekając aż drugi kierowca opuści parking. A jakie jest wasze zdanie?

https://www.youtube.com/watch?v=_2RxJb_pNMw

Najnowsze

Chwila nieuwagi i przewrócił samochód

Każdy może się zagapić na drodze, ale jeśli się to wam przydarzy to nie róbcie tego, co ten kierowca.

Zdarzenie miało miejsce na przejeżdżającym przez Warszawę fragmencie trasy S8. Jeden z kierowców zbyt późno zorientował się, że droga rozwidla się i wjeżdża w złą odnogę.

W takiej sytuacji jedynym wyjściem jest kontynuowanie jazdy i zawrócenie w najbliższym możliwym miejscu. Ten kierujący postanowił jednak spróbować skręcić i wjechał prosto na barierki oddzielające jezdnie, przewracając swój samochód na bok.

Najnowsze

Wyprzedzanie pasem awaryjnym w wykonaniu Mercedesa

Niektórzy kierowcy mają w głowie tylko jedno – jak najszybciej dojechać na miejsce. Nie zważają przy tym na podstawowe zasady bezpieczeństwa, o przepisach nie wspominając.

Sytuacja miała miejsce na autostradzie A2. Na nagraniu widzimy Mercedesa, który z dużą prędkością wyprzedza inne pojazdy pasem awaryjnym. Chyba uważa, że jest to jego prywatny korytarz, dzięki któremu nigdy nie musi zwalniać.

My natomiast przypominamy, że jazda pasem awaryjnym jest niebezpieczna z dwóch powodów. Po pierwsze może na nim znajdować się innym pojazd, a po drugie kierowca jadący prawidłowo może nie spodziewać się innego pojazdu ze swojej prawej strony i wykonać jakiś gwałtowny ruch, który doprowadzi do wypadku.

Najnowsze

Wystraszyła się innego auta, wjechała do rowu

Sytuacja na tym nagraniu uczy dwóch bardzo ważnych na drodze rzeczy – odpowiedniej obserwacji otoczenia oraz opanowania.

Każdy dobry kierowca powinien wiedzieć, że przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania nie wystarcza upewnienie się, czy droga przed nami jest pusta. Należy zawsze pamiętać o tym, aby sprawdzić, czy inny kierujący nie wyprzedza nas właśnie w tym samym momencie. Inną ważną zasadą jest opanowanie i reagowanie na niebezpieczne sytuacje szybko, ale z opanowaniem.

W sytuacji przedstawionej na poniższym nagraniu zabrakło obu tych zasad. Kierująca Skodą zobaczyła drugi samochód dopiero w momencie rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Wystraszyło ją to na tyle, że zaczęła gwałtownie kręcić kierownicą, aż wreszcie straciła panowanie nad autem i wjechała do rowu.

Kierująca Skodą 30-letnia kobieta oraz jej 8-letnia córka zostały zabrane do szpitala. Na szczęście ich obrażenia okazały się niegroźne.

Najnowsze