Premiera nowego BMW serii 1 – Socha w roli modelki

Dwie wersje stylistyczne nowej „jedynki": BMW Sport Line i BMW Urban Line, zostały zaprezentowane niedawno podczas premiery połączonej z pokazem najnowszej kolekcji Mariusza Przybylskiego pt. Ultra². Ambasadorka marki BMW w Polsce, Małgorzata Socha, wcieliła się w rolę modelki.  

Małgorzata Socha na premierze nowej serii 1.
fot. BMW

Małgorzata Socha wystąpiła w finale pokazu Mariusza Przybylskiego. Pokaz  obejrzało ponad 700 gości, wśród nich wiele znanych nazwisk, m.in.: Maja Ostaszewska, Katarzyna Zielińska, Anna Mucha, Joanna Horodyńska, Maja Bohosiewicz, Beata Sadowska, Marta Krupa, Joanna Klimas, Tomasz Kammel, Andrzej Piasek Piaseczny, Tomasz Jacyków, Filip Bobek, Łukasz Jemioł, Robert Kupisz, Radzimir Dębski. Kolekcja utrzymana jest w dwóch tonacjach kolorystycznych – czerni oraz odcieniach brązów i beży, w tym połyskliwej miedzi i złota, wzbogacone o intensywne odcienie zieleni, mięty i złota. Po raz kolejny Przybylski wykorzystał autorskie nadruki, tym razem są to wariacje na temat struktury drewna. „ULTRA” zawiera także elementy klasyki połączone z nowoczesnymi rzeźbiarskimi formami. Pojawiają się bardzo miękkie, drapowane elementy, które splatają się z formami geometrycznymi, modernistycznymi. Przybylski i tym razem sięgnął po szlachetne tkaniny, jak kaszmir, wełna, jedwab i barwione skóry. 

Odmieniona seria jeden
BMW serii 1 jest w porównaniu z poprzedniczką dłuższa i szersza, natomiast wysokość nadwozia pozostała taka sama. Zwiększyła się więc nieco przestrzeń dla pasażerów tylnych miejsc oraz pojemność bagażnika.  Dzięki tym zabiegom – na szczęście – nie zmieniła się typowa dla jedynki proporcja – długa maska silnika, szeroki rozstaw osi i mocno cofnięta kabina. Tradycyjnie już, silniki w układzie rzędowym montowane są z przodu, wzdłużnie,  a napęd przekazywany jest na tylną oś. Wyposażenie auta obejmuje m.in.: asystenta świateł drogowych, reflektory adaptacyjne, asystenta parkowania, kamerę cofania, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Assist), czy tempomat z funkcją hamowania. BMW Connected Drive umożliwia dostęp do internetu, integrację smartfonów, odtwarzaczy muzycznych oraz korzystanie z informacji o korkach w czasie rzeczywistym (niedostępne w Polsce), czy aplikacji do odbioru radia internetowego i komunikacji przez serwisy Facebook i Twitter. W standardowym wyposażeniu znajdziemy również rozwiązania Efficient Dynamics m.in. z funkcją Auto Start Stop czy aktywacją trybu Eco Pro. 

BMW Sport i Urban Line.
fot. BMW

Wraz z debiutem rynkowym nowego BMW serii 1 oferowane będą dwa czterocylindrowe silniki benzynowe nowej generacji oraz zmodernizowane czterocylindrowe silniki wysokoprężne w trzech wariantach mocy (specyfikacja poniżej).

Tym razem bawarski producent postanowił wyróżnić dwie odmiany stylizacji nadwozia oraz detali we wnętrzu: Sport Line i Urban Line.

Pakiet BMW Sport Line obejmuje m.in. fotele sportowe ze specjalną tapicerką, sportową skórzaną kierownicę z czerwonymi kontrastującymi szwami, czerwoną wstawkę w kluczyku do auta, listwy wewnętrzne w kolorze czarnym na wysoki połysk i listwy akcentowe w kolorze koralowym matowym. Ambientowe oświetlenie wnętrza daje możliwość zmiany koloru światła z pomarańczowego na białe i ma dodatkowe oświetlenie konsoli środkowej i przestrzeni na nogi. Ponadto auto osadzone jest na 16-calowych obręczach kół ze stopów lekkich, a z podwozia wygląda czarna końcówka rury wydechowej. Progi zdobią listwy z napisem „BMW Sport”. Grill atrapy chłodnicy oraz poprzeczka ozdobna środkowego wlotu powietrza i obramowania wlotów bocznych są, podobnie jak nakładka zderzaka tylnego, lakierowane w kolorze czarnym na wysoki połysk. Dodatkową opcją są lusterka zewnętrzne w wersji czarnej na wysoki połysk oraz 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w wykończeniu dwukolorowym. 

Amasadorka BMW w roli modelki na wybiegu.
fot. BMW

Zakres wyposażenia BMW Urban Line obejmuje – oprócz specyficznej tapicerki materiałowo-skórzanej i sportowej kierownicy – również m.in. listwy wewnętrzne ze szkła akrylowego w kolorze białym lub czarnym. Nastrój tworzy światło ambientowe i powitalne w kolorze pomarańczowym i niebieskim. Samochód zdobią 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, albo opcjonalne 17-calowe, oraz biała nakładkę na zderzak tylny. Z przodu może być też biały grill atrapy chłodnicy z chromowanymi powierzchniami czołowymi oraz biała nakładka na wlot powietrza. Do kompletu progi mają listwy z napisem „BMW Urban” a kluczyk białą wstawkę. Opcjonalnie oferowane są białe lusterka zewnętrzne. 

Obie linie stylistyczne BMW Sport Line i BMW Urban Line są już dostępne w salonach dilerskich w Polsce.

Silniki:
BMW 118i: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka Twin Scroll, wtrysk bezpośredni High Precision Injection, adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 1598 cm3, moc: 125 kW/170 KM przy 4800 obr/min, maks. moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-4500 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 7,4 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa*: 5,8-5,9 l/100 km, emisja CO2*: 134-137 g/km, norma emisji spalin: EU5.

BMW 116i: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka Twin Scroll, wtrysk bezpośredni High Precision Injection, adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 1598 cm3, moc: 100 kW/136 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 220 Nm przy 1350-4300 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 8,5 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa*: 5,5-5,7 l/100 km, emisja CO2*: 129-132 g/km, norma emisji spalin: EU5.

BMW 120d: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka o zmiennej geometrii wlotu, wtrysk bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar), pojemność: 1955 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 380 Nm przy 1750-2750 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 7,2 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie paliwa*: 4,5-4,6 l/100 km, emisja CO2*: 119-122 g/km, norma emisji spalin: EU5.

BMW 118d: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka o zmiennej geometrii wlotu, wtrysk bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maks. ciśnienie wtrysku: 1600 bar), pojemność: 1955 cm3, moc: 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 8,9 s, prędkość maksymalna: 212 km/h, średnie zużycie paliwa*: 4,4-4,5 l/100 km, emisja CO2*: 115-118 g/km, norma emisji spalin: EU5.

BMW 116d: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka o zmiennej geometrii wlotu, wtrysk bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maks. ciśnienie wtrysku: 1600 bar), pojemność: 1955 cm3, moc: 85 kW/116 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 1750-2500 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 10,3 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa*: 4,3-4,5 l/100 km, emisja CO2*: 114-117 g/km, norma emisji spalin: EU5.

* dane producenta

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze