Premiera hybrydowego LaFerrari w Genewie

Podczas trwającego salonu samochodowego w Genewie, włoska marka Ferrari przedstawiła model LaFerrari, następcę kultowego już, Enzo. Samochód ma być wyrazem prestiżu i popularności marki.

 

Doczekaliśmy się! Ferrari wreszcie oficjalnie przedstawiło swoją najnowszą hybrydę. Przedstawiony pojazd przygotowany przez producenta z Maranello, ma pod maską nie tylko 6.3-litrowy silnik V12, ale także jednostkę elektryczną.
W sumie, oba silniki generują moc 963 koni mechanicznych i 970 Nm momentu obrotowego. Napęd na koła przenosi siedmiobiegowa skrzynia DCT.

Producent deklaruje, że auto osiąga prędkość 100 km/h w czasie poniżej trzech sekund. 200 km/h to kwestia siedmiu sekund, zaś na osiągnięcie 300 km/h LaFerrari potrzebuje piętnastu sekund. Z kolei, maksymalna prędkość, jaką jest w stanie osiągnąć samochód to 350 km/h. 

Jak na wyjątkowe samochody przystało, LaFerrari  to seria limitowana – powstanie jedynie 499 sztuk tego unikatowego auta. Prawdopodobnie, z taśmy produkcyjnej wyjechało tyle modeli Enzo.

Najnowsze

Wrocław Motorcycle Show 2013 – lista wystawców

W dniach 16 i 17 marca w Hali Stulecia we Wrocławiu zagoszczą po raz kolejny targi Wrocław Motorcycle Show. Motocaina patronuje temu wydarzeniu i zaprasza na swoje stoisko, jak również do zapoznania się z kompletną listą wystawców.

Zwiedzających zapraszamy w godzinach 10.00 – 18.00. Bilety do nabycia w kasach targowych w czasie trwania imprezy, cennik oraz regulamin biletów pod adresem www.wroclawmotorcycleshow.com/bilety.html

Motocykl Wheelieholix Triumph Stunt Team Polska
fot. materiały organizatora

Głównymi atrakcjami imprezy będą wystawa motocykli Custom, pokazy mody motocyklowej, wystawa motocykli zabytkowych, liczne konkursy dla publiczności oraz pokazy stuntu takich gwiazd jak Monika „Mania” Koch, Rafał „Stunter13” Pasierbek, Michał „Młody125” Pakosz oraz Wheelieholix Triumph Stunt Team Polska.

Zapraszamy do pobrania pliku z kompletną listą wystawców, których będzie można zobaczyć na targach.

Najnowsze

Kamizelka chłodząca Cool Down od BMW

Firma BMW przedstawiła zupełnie nową kamizelkę chłodzącą o nazwie Cool Down. Według producenta, produkt ma zapewnić efektywne i niedrogie chłodzenie przez długie godziny podczas upałów.

 

Opis produktu
·      Kamizelka chłodząca z materiałem funkcyjnym HyperKewl na plecach i z przodu.
·      Ciągły efekt chłodzenia dzięki parowaniu dyfuzyjnemu.
·      Materiał zewnętrzny: włókna funkcyjne z nylonu i poliestru.
·      Boki z dużą ilością streczu .
·      Zamek błyskawiczny z przodu.
·      Kolor: Czarny.
·      Rozmiary: uniwersalne XS-XXL

Jak to działa?
Aby kamizelka „zadziałała” prawidłowo należy  zwilżyć materiał chłodzącą wodą (system HyperKewl wchłania wymaganą, bardzo niewielką ilość wody). Następnie, wycisnąć nadmiar wody, poczekać chwilę, aż kamizelka wyschnie na powierzchni i założyć (co ważniejsze, reszta odzieży pozostaje sucha). System wykorzystywania wody w cienkowarstwowych tekstyliach HyperKewl oddaje stopniowo zmagazynowaną wilgoć, wytwarzając efekt chłodzenia na skutek parowania dyfuzyjnego.

 

fot. BMW

 

Producent obiecuje odczucie temperatury niższej o -6 °C do -12 °C w porównaniu z temperaturą zewnętrzną.
Czas chłodzenia może się różnić w zależności od warunków otoczenia (temperatura, wilgotność powietrza, wiatr), jednak statystycznie wynosi on od 5 do 8 godzin. Noszenie kamizelki Cool Down zalecane jest na koszulce z krótkim rękawem bezpośrednio pod kurtką.

Cena produktu to 422 zł brutto.

Najnowsze

Dacia w Genewie : nowy Logan MCV i Duster Adventure

Po Nowym Loganie, Nowym Sandero i Sandero Stepway, Dacia uzupełnia swoją ofertę wprowadzając Nowego Logana MCV i serię limitowaną Duster Aventure1.

Kombi Logan MCV, wprowadzone w 2006 roku, sprzedało się w ilości niemal 340 tysięcy sztuk w około 40 krajach. Design zewnętrzny Nowego Logana MCV jest również w 100% typowy dla kombi. Dzięki swoim wymiarom dużą ilość miejsca w kabinie, 5 pełnowymiarowych miejsc i bagażnik o pojemności 573 litrów. Już pierwszy poziom wyposażenia zapewnia ESC, wspomaganie układu kierowniczego, boczne poduszki powietrzne (w krajach, w których jest sprzedawana wersja spełniająca normy Euro5) i tylną kanapę składaną, z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3.

Nowa Dacia Logan MCV
fot. Renault
Nowa Dacia Logan MCV
fot. Renault

Auto oferuje system multimedialny Media NAV, ogranicznik-regulator prędkości, system wspomagania parkowania tyłem i tryb ECO. Zamówienia na Nową Dacię Logan MCV będzie można składać w Polsce od końca kwietnia 2013 roku.

Seria limitowana Duster Aventure jest wyposażona w belkę na dachu z dwoma reflektorami, system nawigacji Garmin z topograficznymi mapami i gumowe dywaniki. Specjalne, duże naklejki na nadwoziu dodają wyrazistości. Ten sam wzór powtarza się na tapicerce siedzeń. Oferowany w dwóch kolorach nadwozia – Biel Alpejska i Czarna Perła.

Dacia Duster Adventure – limitowana edycja
fot. Renault
Dacia Duster Adventure
fot. Renault

Seria limitowana Dacia Duster Aventure1 zostanie wprowadzona do sprzedaży w ponad 16 krajach począwszy od kwietnia. Polskie salony Dacii będą przyjmować zamówienia na tę serię limitowaną już od początku kwietnia.

Najnowsze

To nie dyskryminacja – rozmowa z Sebastianem Zielińskim

Sebastian Zieliński jest młodym zawodnikiem, który z roku na rok prezentuje coraz to lepszą formę, a co za tym idzie - bardzo dobre wyniki. Jednocześnie nie jest dla niego niczym nowym obcowanie z kobietami, które uprawiają te same sporty co on – wyścigi motocyklowe czy motocross.

Skąd wziął się pomysł na wyścigi motocyklowe?

­Od najmłodszych lat pasjonowałem się motocyklami. Było to dla mnie coś niesamowitego, może nawet nieosiągalnego. Kiedyś razem z kolegą pojechałem zobaczyć wyścigi motocyklowe i od razu zaraziłem się tym sportem. Zacząłem praktycznie od razu próbować swoich sił. Tak to się narodziło…

Jak wspominasz swoje pierwsze jazdy?

To były moje najlepsze czasy. W pierwszym wyścigu, w którym wystartowałem, pojechałem na motocyklu drogowym. Zanim wyjechałem na tor, zakleiłem lampy, przygotowałem motor tak, by było to według regulaminu. Nie myślałem przedtem, że będzie to aż tak dobry fun. Wtedy nie spodziewałem się, że to wszystko tak się potoczy i pójdę w tę stronę. Sądziłem wcześniej, że będę to robił tylko hobbystycznie. A jednak zacząłem walczyć o każdy centymetr na torze.

fot. archiwum Sebastiana Zielińskiego

W imponującym tempie zacząłeś odnosić sporo sukcesów. Masz już wiele osiągnięć na swoim koncie. Czy któreś z nich ma dla Ciebie szczególne znaczenie?

Szczególnie ważne jest dla mnie 9. miejsce, które zająłem w Mistrzostwach Europy. Poziom był bardzo wysoki, startowało wielu zawodników – ponad czterdziestu, więc ciężko było zakwalifikować się do pierwszej dziesiątki. Myślę, że w nadchodzącym sezonie uda mi się poprawić ten wynik. Na pewno powalczę o pierwszą piątkę.

Mimo uprawiania wyścigów motocyklowych, nadal reprezentujesz barwy Ostrowskiego Klubu Motocrossowego…

Tak. Sądzę, że bardzo dobrze dogadujemy się z prezesem OKM-u. Cały czas umożliwia mi starty i trenowanie na motocrossie, oczywiście wtedy, gdy jest już po sezonie. Dzięki temu mogę przez dłuższy czas dbać o swoją formę i oczywiście nie rozstawać się z motocyklem.

fot. archiwum Sebastiana Zielińskiego

Na treningi czy udział w zawodach motocrossowych nie masz zbyt wiele czasu. Jednak właśnie tam jeździsz razem z kobietami. Czy stanowi to dla Ciebie jakiś problem?

Nie stanowi to dla mnie najmniejszego problemu. Staramy się im pomagać w tym, co robią. Mamy to samo hobby, tę samą pracę i staramy się to robić jak najlepiej potrafimy. Wiadomo, że dziewczyny nie mają jeszcze takiego zaplecza sprzętowego, takiej wiedzy, ale to wszystko jest do nabycia. Staramy się im w tym wszystkim pomóc, by zaczęły z nami rywalizować. Nie chodzi tutaj o jakąś dyskryminację kobiet, ponieważ to ciekawe, co dziewczyny robią, że starają się nam dorównać, a co ważniejsze, niektórym bardzo dobrze to wychodzi.

Uprawiasz dwie dyscypliny sportów motorowych. Z iloma jeżdżącymi kobietami miałeś styczność podczas treningów czy zawodów?

Praktycznie za każdym razem mam kontakt z dziewczynami, które się ścigają, które próbują swoich sił. Czy to jest motocross, czy wyścigi motocyklowe, czy Super Moto. Co ważniejsze, spotykam kobiety, które lubią to, co robią, pasjonuje je jazda motocyklem, a co za tym idzie – sprawia im to ogromną przyjemność.

Może mógłbyś w tym miejscu wymienić kilka nazwisk, które najbardziej utkwiły Ci w pamięci ze względu na poczynania amazonek?

Jeżeli chodzi o motocross, to mogę pochwalić dziewczyny z Ostrowskiego Klubu Motocrossowego, Sandrę Śron i Kasię Śron. Bardzo dobrze się rozwijają, idą w dobrym kierunku, myślę, że na tym nie skończą i dalej będą rozwijały swoją karierę. Spotykam też Natalię Florek, która startuje w wyścigach motocyklowych, jeździ w mojej klasie. Szacunek dla dziewczyn za to, co robią.

fot. archiwum Sebastiana Zielińskiego

Czyli kobiety postrzegane jako ta „słabsza płeć” nie powinny się zrażać, tylko ciężko pracować na sukcesy?

W każdym sporcie jest potrzebna praca, żeby osiągnąć dobry wynik. Nieważne, czy jest to piłka nożna, czy motocykle, trzeba dać z siebie jak najwięcej. W przypadku sportów motorowych trzeba współpracować również z motocyklem. Jak najbardziej – ciężka praca nad samym sobą, nad swoją formą, praca ze sprzętem może przynieść wymierne efekty.

Lada moment rozpoczęcie sezonu. Jakie plany sportowe ma Sebastian na 2013 rok?

Chcę wystartować w Mistrzostwach Polski w klasie Superstock 600 oraz w Mistrzostwach Europy Centralnej, czyli tak zwanym Pucharze Abrahama. Liczę na wysokie miejsca w tych zawodach. Cel obecnie jest jeden – wygrać wszystko.

Najnowsze