Poznań Motor Show 2016 – premiery, godziny otwarcia, ceny biletów, parking

Cieszące się z roku na rok coraz większą popularnością targi Poznań Motor Show wkraczają w kolejną edycję. W tym roku obecność potwierdziło kilkunastu producentów. Dowiedz się wszystkiego na temat imprezy, która odbędzie się w dniach 31.03-03.04.

Przez cztery dni hale targowe MTP w Poznaniu zamienią się w największą wystawę motoryzacyjną w Polsce. Każda kolejna edycja targów Motor Show w Poznaniu przyciąga coraz większą rzeszę widzów, a także wystawców. W zeszłym roku pojawiło się 13 337 osób, czyli o ponad 20 tys. więcej niż w 2014 roku. 

Targi Motor Show skupiają się nie tylko na czterech kółkach. Goście będą mogli zwiedzać cztery salony tematyczne poświęcone tematyce samochodowej, motocyklowej, caravaningowej i truckerskiej. Po raz piąty w historii targów odbędzie się Custom Festival czyli Mistrzostwa Polski Motocykli Customowych. W Poznaniu nie zabraknie także stuntu motocyklowego. W tym roku pojawi się m.in. Leo Stunt, a także pierwsza polska stunt girl Ewa Pieniakowska.

Impreza startuje dniami prasowymi 31 kwietnia, natomiast dla szerokiej publiczności będzie otwarta od 1 kwietnia. Drzwi zamykają się 3 kwietnia, w niedzielę wieczorem.

Premiery samochodowe na Poznań Motor Show 2016:
Audi – Q2, RS6 i RS7 Performance, S8 Plus
BMW – M760Li, i8, Seria 6, Seria 7, BMW Indy
Ferrari – California T, 488 GTB, F12berlinetta
Hyundai – Elantra, IONIQ
Infiniti – Q30, Q60
Jaguar – F-Pace
Kia – Optima Sportswagon, Niro
Maserati – Levante, Ghibli, GranTurismo MC Stradale
Mazda – 2, 3, 6, CX-3, CX-5
Mercedes – nowa Klasa E, SLC, SL, S Kabriolet
Mitsubishi – eX Koncept, L200, L200 Monster, Outlander PHEV
Nissan – Leaf 30 kWh, NP300, Juke-R 2.0
Peugeot – 2008
Renault – Megane GT, Talisman, Espace, Kadjar, Captur
Seat – Ateca, Leon Cup Racer
Skoda – Superb SportLine, 4×4, koncept Rapid Sport
Suzuki – Baleno
Toyota – RAV4 Hybrid, GT86, Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensis
VW – Tiguan
Volvo – S90, V90, XC90 Excellence, S60 Polestar

Premiery motocyklowe na Poznań Motor Show 2016:
Cleveland Motorcycles – THE HEIST
Harley-Davidson – Road Glide Special, Street 750
Junak – M16 125, Vintage 125
Suzuki – GSX-S1000, ADDRESS, V-Strom 650XT, DF300, DF30A, DF25A, DF2.5 i DF2.5L.
Yamaha – YZF-R1

Parking:
Ze względu na duże zainteresowanie organizatorzy targów zalecają dojazd na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich kominikacją miejską. Jednak w pobliżu przygotowano miejsca, gdzie będzie można zaparkować:

1. Ul. Matejki 63 – 350 metrów od terenów targowych
Jest to 24 godzinny, strzeżony parking (850 miejsc parkingowych) oddalony o 350 metrów od terenów wystawowych. Parking obsługuje zarówno pojazdy osobowe, jak i autobusy. Ceny parkingu: 2 PLN/godz. dla pojazdów jednośladowych, 4 PLN/godz. dla samochodów osobowych, 8 PLN/godz. dla autobusów i samochodów ciężarowych do 6 m

2 Parking dla motocyklistów – za darmo 
W czasie trwania targów dla motocykli i skuterów wjazd na teren targów jest darmowy. Zmotoryzowanych wjadą na parking przez ul. Święcickiego. 

3. Poznań City Center 
Posiadacze biletu na Motor Show będą mogli przez dwie godziny parkować na terenie Poznań City Center bezpłatne. Wystarczy w drodze powrotnej, u Kierownika Holu (główne stanowisko kasowe) lub w Punkcie Informacyjnym centrum handlowego okazać bilet wstępu Motor Show oraz bilet parkingowy.

Godziny otwarcia targów:
Czwartek (31.03) – 8:00 – 18:00 (Press Day)
Piątek (01.04) – 10:00 – 18:00
Sobota (02.04) – 10:00 – 18:00
Niedziela (03.04) – 10:00 – 18:00

Godziny otwarcia kas:
Czwartek (31.03): 7:45 – 17:30 (Press Day)
Piątek (01.04): 9:30 – 17:30
Sobota (02.04): 9:00 – 17:30
Niedziela (03.04): 9:00 – 17:30

Ceny biletów w przedsprzedaży:
PRESS Day (31 marca) – 100zł/os
Bilet jednorazowy (1-3 kwietnia) – 15zł/os
VIP Night (1 kwietnia) – 300zł/os

Plan targów:

Najnowsze

Mercedes przejmie MV Agusta?

Włoski producent motocykli potrzebuje więcej gotówki. Firma właśnie zapowiedziała restrukturyzację i w najbliższym czasie będzie poszukiwać środków na rozwój. Czy Mercedes przejmie firmę?

Marka MV Agusta radzi sobie coraz lepiej. W zeszłym roku obroty firmy wynosiły 100 milionów euro, czyli o 30 procent lepiej w porównaniu z rokiem poprzednim. Mimo tego firma zapowiedziała w komunikacie prasowym, że potrzebuje więcej środków na rozwój, żeby stać się bardziej konkurecyjną na rynku motocykli z segmentu premium. Producent jednośladów ma jeszcze około 40 mln euro długu, którego wierzyciele na razie nie zamierzają zawiesić, a którego spłata blokuje możliwość zwiększenia środków na inwestycje. 

W tej sytuacji jest kilka wyjść, w które zaangażowały sie organizacje rządowe i pozarządowe z branży finansowej i metalurgicznej. MV Agusta może finansować się sama bazując na środkach własnych, ale bardziej optymalnym wyjściem wydaje się być zwiększenie udziałów Mercedesa w marce motocyklowej. 

Być może producent samochodów zdecyduje się na taki krok i powiększy swój udział z 25 procent aż do pakietu kontrolnego. W przypadku gdyby całkowicie wycofał swoje udziały w MV Agusta, firma może popaść w tarapaty finansowe.  

Na początku roku Mercedes ogłosił, ze motocykle MV Agusta pojawią się w salonach Mercedes-AMG. Największy konkurent, czyli BMW posiada własne motocykle, natomiast Audi jest powiązane z Ducati, którym Mercedes był przez chwilę zainteresowany.

Najnowsze

Batman jeździ Uberem!

Cieszący się coraz większą popularnością na całym świecie Uber przygotował całkiem niezłą akcję. Do klientów czekających na Toyotę Prius podjeżdżało Lamborghini z Batmanem na pokładzie.

Uber w ostatnich tygodniach kojarzy się w Polsce przede wszystkim z akcją „nieznanych sprawców”, która polegała na oblaniu samochodów bliżej niezidentyfikowaną cieczą. Kilka dni temu firma przeprowadziła w Stanach Zjednoczonych tzw. pranka, który zaskoczył klientów oczekujących na transport.

Zamiast Toyoty Prius do każdego z nich podjechało czarne Lamborghini, a w środku siedział kierowca przebrany w strój Batmana. Niestety pod strojem nie ukrywał się Christian Bale. Jednak odpowiedni poziom adrenaliny zapewniła 700-konna maszyna rodem z Italii, która zastąpiła na służbie ekologiczną Toyotę Prius.

Czekamy na taką akcję w Polsce!

Najnowsze

Monika Jaworska wystartuje na BMW S1000RR w motocyklowych Mistrzostwach Polski!

Długo trzeba było czekać na pojawienie się zawodniczki w zawodach motocyklowych i to tak wysokiej rangi jak Mistrzostwa Polski. Monika Jaworska startowała już z powodzenie w tej rywalizacji, zajmujące wysokie pozycje. Jakie ma plany na nadchodzący sezon?

– W zeszłym roku dokładnie w październiku, myślałam o tym, że bardzo chcę wystartować w sezonie 2016 – opowiada Motocainie Monika Jaworska. – Najpierw planowałam puchar R6 Cup w Niemczech, ale w końcu padł wybór na mistrzostwa Polski ale ze zmianą pojemności. Padła decyzja –  będę startować w pełnym sezonie na motocyklu BMW S1000RR, w zespole Team LRP Poland. Tydzień temu trenowałam pierwszy raz na torze Almeria w Hiszpanii. Były to pierwsze testy na motocyklu BMW S1000RR. Trening był moim zdaniem bardzo udany. W pierwszy dzień jechałam trochę spokojniej, żeby zapoznać się z motocyklem i torem, który był dość trudny technicznie. W drugi dzień już nie oszczędzałam ani siebie ani motocykla. Wykręciłam bardzo dobry czas, biorąc też pod uwagę to, że miałam rok przerwy na torze. Wróciłam naprawdę zadowolona i pełna nadziei na nadchodzący sezon. Jestem także w trakcie szukania cały czas sponsora.

Poznałam także skład naszego zespołu na ten sezon: Lewandowski Bartłomiej – SBK, Walkowiak Marcin – Stock 1000, Prendota Piotr – SBK, Monika Jaworska – Stock 1000, Krzysztof Giedrojc – Rookie 1000, Dariusz Muszyński – Rookie 1000. Zapowiada się naprawdę mocny zespół!

Poza zawodami mam zamiar kontynuować szkolenia w mojej motoszkole. Rozglądam się ciągle za odpowiednim placem, aby móc prowadzić zajęcia z doskonalenia techniki jazdy. Mam nadzięję, że uda się szybko znaleźć takie miejsce. Poza tym prowadzę już zapisy na szkolenia z jazdy na torze. Pierwsze szkolenie odbędzie się 8 maja na torze w Lublinie – podsumowuje Monika.

Zespół w barwach, których zawodniczka wystartuje w WMMP, będzie rywalizowała w pełnym cyklu Mistrzostw Świata Endurance. Endurance World Championship to wyścigi długodystansowe, zaczynają się już za dwa tygodnie 9-10.04 w słynnym Le Mans. Można je oglądać i kibicować Polakom na antenie Eurosport.

Kalendarz startów Moniki w Mistrzostwach Polski:
21-22.05.2016 – Tor Poznań
3-5.06.2016 – Tor Pannoniaring (Węgry)
15-17.07.2016 – Tor Most (Czechy)
6-7.08.2016  – Tor Poznań
20-21.08.2016 – Tor Poznań
23-25.09.2016 – Tor Slovakiaring (Słowacja)

Trzymamy kciuki za udane starty i podium!

Najnowsze

Maserati Levante – ceny w Polsce

Na międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie odbyła się światowa premiera pierwszego w historii SUV-a Maserati. W ten weekend w Poznaniu model Levante zaprezentowano szerokiej publiczności. Polski importer Maserati Chodzeń ogłosił również oficjalne ceny.

Nowy SUV Maserati opiera się na konstrukcji Quattroporte i Ghibli, która została rozwinięta i dopracowana w celu spełnienia oczekiwań klientów tego segmentu. Maserati będzie w nim konkurować po raz pierwszy.

Levante jest wyposażony w 3-litrowy sześciocylindrowy silnik benzynowy Twin-Turbo o mocy 430 KM lub 3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny turbo generujący 275 KM. W każdej wersji silnikowej napęd przekazywany jest na cztery koła poprzez 8-biegową automatyczną przekładnię, a inteligentny system „Q4” może w razie konieczności natychmiast przenieść moment obrotowy pomiędzy osiami.

Jeżeli chodzi o osiągi, Levante S (430 KM i 580 Nm) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sek. i rozpędza się do 264 km/h. Levante z silnikiem wysokoprężnym (275 KM i 600 Nm) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sek., rozpędza się do 230 km/h.

Zawieszenie – dwuwahaczowe z przodu i wielowahaczowe z tyłu, w połączeniu z elektronicznie starowaną siłą tłumienia, czterema amortyzatorami pneumatycznymi, zapewniające pięć dynamicznie regulowanych poziomów do jazdy (plus jeden dodatkowy do parkowania) – odgrywa istotną rolę w komforcie prowadzenia samochodu i ma zapewniać najlepsze osiągi zarówno na drogach, jak i w terenie.

Samoblokujący mechanizm różnicowy z tyłu oferowany jest jako standard. Levante z silnikiem benzynowym wyposażone jest seryjnie w system hamulcowy Brembo, który pozwala zatrzymać ten samochód na dystansie 34,5 metra.

Ceny Maserati Levante Diesel zaczynają się od 375 tys. zł, a Levante z silnikiem benzynowym w podstawowej wersji zostało wycenione na 462 tys. zł. We wnętrzu znajdziemy ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości o przekątnej 8,4 cala oraz adaptacyjny tempomat z automatyczną funkcją Start&Stop, system ostrzegania przed kolizją, automatyczny system wspomagania hamowania oraz system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu. Dalsze opcje obejmują alert obecności innego pojazdu w martwym polu, kamerę surround view oraz elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika.

Dla Levante dostępne są dwa pakiety dodatkowe – Luxury-Package oraz Sport-Pack. Każdy z nich obejmuje szereg wyróżniających cech stylistycznych i technicznych oraz umożliwia klientowi daleko idącą personalizację wyglądu zewnętrznego i wnętrza, łącznie z szerszym niż kiedykolwiek przedtem asortymentem opcji do przewozu bagażu, użytecznych przedmiotów codziennego użytku oraz cały szereg opcji dla bagażników dachowych i przyczep.

Maserati Levante produkowany jest w zmodernizowanej fabryce Mirafiori w Turynie. Pierwsze pojazdy opuściły już linię produkcyjną i ich debiut rynkowy planowany jest na wiosnę bieżącego roku w Europie, a następnie na pozostałych rynkach.

Najnowsze