Potrącenie pieszego wywołało burzę w internecie. Kto jest winny?

06 października 2019
1
168
Przepisy jednoznacznie określają jak kierowcy i piesi powinni się zachowywać w okolicy przejścia dla pieszych. Pomimo tego, nawet cytując te same przepisy, różne osoby różnie oceniają to zdarzenie.

Zacznijmy od tego co zarejestrowała samochodowa kamera. Kierowca auta z rejestratorem zatrzymał się, żeby przepuścić stojącego po jego lewej stronie chłopaka, czekającego na przejście przez jezdnię. Auto jadące z naprzeciwka jechało pomału, ale nie zatrzymało się. Kiedy było tuż przy pasach, chłopak wbiegł na przejście i prawie mu się udało uniknąć potrącenia, ale auto uderzyło w jego nogę, doprowadzając do (bardzo skądinąd malowniczego) upadku na asfalt.

Kto jest winny tego zdarzenia? Jedni wskazują, że kierowca miał obowiązek zachować szczególną ostrożność przed przejściem i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na pasach. Drudzy odpowiadają, że pieszy nie może wchodzić tuż przed nadjeżdżający pojazd i nie może wbiegać na przejście. Kierowca auta jechał do tego na tyle wolno, że nie sposób mu zarzucić brawury i braku ostrożności, a chłopak wszedł na przejście kiedy samochód znajdował się na wysokości linii zatrzymania, zostawiając kierującemu około sekundę na reakcję i zatrzymanie pojazdu.

A jak wy oceniacie to zdarzenie? Kto ponosi za nie winę?

    Komentarze

    Jan B.
    06 października 2019 18:13
    Wina pieszego w biegł na przejście auto w miejscu nie zatrzyma się stworzył zagrożenie winien zapłacić mandat.
    Fioletowy nos > Jan B.
    06 października 2019 21:26
    Stuknij się... Ci co twierdzą, że to wina pieszego są po prostu w błędzie. Pieszy nie wbiegł na ulicę tylko wszedł, bo był pewny, że skoro jeden z kierowców się zatrzymał to tak samo postąpi ten z drugiej strony i go przepuszczą. Zaczął przebiegać, bo zorientował się, że ten drugi gamoń się nie zatrzymuje... Wina ewidentna tego drugiego kierowcy, bo skoro jeden się zatrzymał celem przepuszczenia pieszego to ten powinien uczynić to samo. Ci co piszą, że to wina pieszego, bo wbiegł na ulicę nie powinni mieć w ogóle prawa jazdy - pacany!
    Kierowca > Fioletowy nos
    07 października 2019 08:39
    Pieszy przed wejściem na przejście ma OBOWIĄZEK upewnić się że może to zrobić bezpiecznie. Na tym filmie żaden z samochodów nie zatrzymał się żeby przepuścić pieszego. Auto które nagrywało film zwolniło ale się nie zatrzymało.
    Fioletowy nos > Kierowca
    07 października 2019 09:02
    Ja nigdy nie ufam pieszemu, lepiej jest go przepuścić, bo i tak koniec końców na pasach wina kierowcy... Więc te przepiesy o których piszesz, że "Pieszy przed wejściem na przejście ma OBOWIĄZEK upewnić się że może to zrobić bezpiecznie" się nie sprawdzają w życiu, na ulicach... Dużo razy miałem sytuacje, że młodzież nie patrzy czy coś jedzie tylko ze słuchawkami na uszach wchodzi na pasy. I co będziesz się kłócił z policjantami, że miałeś niby rację a dzieciakowi narobisz w najlepszym wypadku kalectwa...?
    Cabal > Kierowca
    07 października 2019 12:44
    Kierowca ma obowiązek przepaści pieszego
    Kierowca > Cabal
    08 października 2019 15:15
    Nie masz racji
    Jk1966 > Cabal
    10 października 2019 08:42
    A jakie pieszy ma obowiązki ?
    Kierowca > Fioletowy nos
    07 października 2019 08:39
    Pieszy przed wejściem na przejście ma OBOWIĄZEK upewnić się że może to zrobić bezpiecznie. Na tym filmie żaden z samochodów nie zatrzymał się żeby przepuścić pieszego. Auto które nagrywało film zwolniło ale się nie zatrzymało.
    Fioletowy nos > Kierowca
    07 października 2019 09:03
    Ja nigdy nie ufam pieszemu, lepiej jest go przepuścić, bo i tak koniec końców na pasach wina kierowcy... Więc te przepiesy o których piszesz, że "Pieszy przed wejściem na przejście ma OBOWIĄZEK upewnić się że może to zrobić bezpiecznie" się nie sprawdzają w życiu, na ulicach... Dużo razy miałem sytuacje, że młodzież nie patrzy czy coś jedzie tylko ze słuchawkami na uszach wchodzi na pasy. I co będziesz się kłócił z policjantami, że miałeś niby rację a dzieciakowi narobisz w najlepszym wypadku kalectwa...?
    Siekiera > Kierowca
    10 października 2019 13:38
    Samochód posidający kamere zatrzymał się co widać na nagraniu , pieszy wchodzi na pasy to również widać i ucieka przed autem które nie hamuje i tyle.
    Siekiera > Kierowca
    10 października 2019 13:38
    Samochód posidający kamere zatrzymał się co widać na nagraniu , pieszy wchodzi na pasy to również widać i ucieka przed autem które nie hamuje i tyle.
    Zwara > Fioletowy nos
    07 października 2019 09:52
    Zgadzam sie
    Pab > Fioletowy nos
    07 października 2019 10:29
    Masz rację oczywiście że wina kierującego pojazdem
    Ja > Fioletowy nos
    07 października 2019 13:04
    A czy pieszy nie powinien w pierwszej kolejności odwrócić głowy w lewo i upewnić się że drugi samochód też mu ustępuje? Jeśli każdy kto myśli jak Ty i według Ciebie powinien oddać prawi jazdy to Ciebie czeka śmierć na drodze bo zapewne ufając innym wejdziesz pod koła np. ciężarówki i po temacie. Oczywiście nie bronię kierowcy bo widząc pieszego i auto z przeciwka które zwalnia aby przepuścić pieszego też powinien tak zrobić ale nie zrobi i jak na moje oko współwina.
    Fioletowy nos > Ja
    07 października 2019 14:15
    Wypisujesz jakieś bzdury bez sensu: "Jeśli każdy kto myśli jak Ty i według Ciebie powinien oddać prawi jazdy" - czytaj ze zrozumieniem, bo wypisujesz sprzeczności... Śmieszny jesteś, nie umiesz się wysłowić...
    Ja > Fioletowy nos
    07 października 2019 13:04
    A czy pieszy nie powinien w pierwszej kolejności odwrócić głowy w lewo i upewnić się że drugi samochód też mu ustępuje? Jeśli każdy kto myśli jak Ty i według Ciebie powinien oddać prawi jazdy to Ciebie czeka śmierć na drodze bo zapewne ufając innym wejdziesz pod koła np. ciężarówki i po temacie. Oczywiście nie bronię kierowcy bo widząc pieszego i auto z przeciwka które zwalnia aby przepuścić pieszego też powinien tak zrobić ale nie zrobi i jak na moje oko współwina.
    Fietowy nos > Ja
    07 października 2019 14:11
    Czytaj ze zrozumieniem! Napisałem wcześniej, że nie ufam pieszym! A jeżeli jeden z pojazdów zatrzymuje się aby przepuścić pieszego to ten drugi też ma obowiązek się zatrzymać! Więc nie wypisuj takich niedorzeczności! A kwestia czy zdąży to zrobić - należy do niego, bo przed pasami się nie grzeje... Zrozumiałeś człowieku, który z taką wiedzą nie powinien mieć prawa jazdy...?
    polak mały > Fioletowy nos
    07 października 2019 14:38
    Obejrzyj film dokładnie, pieszy zaczyna biec w momencie gdy jego jedna noga jest na pierwszym białym pasku a druga noga na drugim z kolei czerwonym pasku. Każdy normalny MYŚLĄCY rozsądny człowiek-pieszy w takiej sytuacji cofnie się do tyłu. Trzeba być matołem totalnym żeby koniecznie włazić na drogę w takiej sytuacji jak ta tutaj. Oczywiscie że kierowca który go tyrpnął też jest winny bo jedzie i nie myśli, nie patrzy na drogę. Wina jest po obu stronach i dlatego OBAJ POWINNI DOSTAĆ MANDAT.
    Fioletowy nos > polak mały
    07 października 2019 18:02
    Obejrzałem. Ty obejrzyj i bzdur nie wypisuj... Jak widzisz, że ten z naprzeciwka się zatrzymuje aby przepuścić pieszego to ty jedziesz dalej przez pasy...? Gratulacje. Jak masz prawo jazdy to pewnie znalazłeś w chipsach... Powodzenia przed pasami...
    Zbych > Fioletowy nos
    07 października 2019 14:46
    Sam jesteś pacan, pieszy przed wejściem na pasy musi się upewnić że może na nie wejść. Pierwszeństwo ma dopiero gdy jest na pasach. Nie ma obowiązku w wypuszczenia pieszego na pasy.
    Fioletowy nos > Zbych
    07 października 2019 17:50
    Suche przepisy to jedno, a życie to drugie. Stosuj się sucho do tych przepisów to daleko zajdziesz. Chyba nie sądzisz, że większość pieszych zna przepisy ruchu drogowego...? To np. Ja jak jadę to muszę uważać na pieszego, bo wiem, że ten pieszy może na mnie nie uważać... Poza tym już napisałem wcześniej, że jak jeden kierowca się zatrzyma celem przepuszczenia pieszego to ten drugi też musi się zatrzymać, a nie sobie jechać jak gamoń. Wnioakuję, że ty byś się nie zatrzymał i jechał jak ten pacan..
    Mieczek > Zbych
    08 października 2019 05:59
    Tak masz rację A le jak widzisz dosyć że nie ma racji to jeszcze ubliża
    Hmajs > Fioletowy nos
    07 października 2019 21:37
    Ja widziałem jak wbiegł. Po potrąceniu , to już poszedł.
    Grzegorz > Fioletowy nos
    08 października 2019 12:20
    Mistrzu zasada ograniczonego zaufania tyczy się wszystkich nawet pieszych. Wtargnol na pasy i to jest jego wina
    Wojtus > Fioletowy nos
    08 października 2019 15:24
    Sam się stuknij właśnie biegł nie zatrzymując się
    Babbson > Fioletowy nos
    08 października 2019 23:52
    To ty sie stuknij i przeczytaj przepisy ze zrozumieniem.
    Sąsiadka > Fioletowy nos
    09 października 2019 15:13
    Twoja matka nie powinna mieć prawa jazdy
    Kruk57 > Jan B.
    07 października 2019 15:38
    Bzdura! Stał przed przejściem widząc zwalniający pojazd z prawej wszedł na pasy. Biec zaczął później i to go uratowało.
    Damian w > Jan B.
    10 października 2019 21:22
    Srebrny się nie zatrzymał a powinien
    Piotr
    06 października 2019 19:29
    Bezwzględnie winny jest kierowca ! W szwecji za ten numer traci prawojazdy
    Marcin > Piotr
    06 października 2019 22:16
    W Szwecji pieszy ma pierwszeństwo jak tylko zbliża się do przejścia. W Polsce na razie pieszy ma pierwszeństwo tylko na pasach jak rozpoczął już przechodzenie. Pieszy ma zatrzymac sie przed przejściem popatrzeć lewo prawo lewo i jak nic nie przeszkadza wejść na jezdnię. Tu ewidentnie pieszy nie patrzył w lewo tylko widząc zwalniajacy pojazd z prawej WTARGNĄL NA JEZDNIE której częścią jest przejście. Pokutuje tu dawny pomysł o zmianie przepisów prawo o ruchu drogowym w temacie pieszego. Ale to był tylko pomysł i nie wszedł w życie a piesi generalnie zachowują się jak w Szwecji. Jeeeeeszcze dluuugo nie .
    Kierowca od lat > Marcin
    07 października 2019 08:14
    A w Malezji jest wolna amerykanka. Nie ma przepisów które by normowały i co w związku z tym? Jesteś w danym kraju to stosujesz jego przepisy.
    Jojo > Piotr
    07 października 2019 06:10
    Nauczcie się żyć we własnym kraju,a nie patrzeć na cudze podworko
    Jffk > Piotr
    07 października 2019 09:27
    Wina jest po obu stronach bo jeden i drugi nie zachowali ostroznosci na drodze. Pieszy rownie dobrze mogl przejsc wczesniej i auto prawdopodobnie by sie zatrzymalo. Jesli jakas grupka osob bedzie stala obok przejscia dla pieszych i rozmawiala to ile taki kierowca ma czekac na reakcje az zazycza sobie przejsc
    Piotr
    06 października 2019 19:33
    Miejsce święte dla pieszych i tylko tu mają Zawsze PIERWSZEŃSTWO !!! PASY !!!
    Ja > Piotr
    07 października 2019 08:00
    W świetle przepisów pieszy powinien się upewnić że nie nadjeżdża żaden pojazd. Wejście pod nadjeżdżający pojazd jest wykroczeniem. Z drugiej strony kierowca powinien się zatrzymać w momencie kiedy zatrzymał się samochód jadacy z naprzeciwka.
    Paweł
    06 października 2019 19:34
    Winny pieszy,wtargnął przed samą maskę.
    Fioletowy nos > Paweł
    06 października 2019 21:27
    Ci co twierdzą, że to wina pieszego są po prostu w błędzie. Pieszy nie wbiegł na ulicę tylko wszedł, bo był pewny, że skoro jeden z kierowców się zatrzymał to tak samo postąpi ten z drugiej strony i go przepuszczą. Zaczął przebiegać, bo zorientował się, że ten drugi gamoń się nie zatrzymuje... Wina ewidentna tego drugiego kierowcy, bo skoro jeden się zatrzymał celem przepuszczenia pieszego to ten powinien uczynić to samo. Ci co piszą, że to wina pieszego, bo wbiegł na ulicę nie powinni mieć w ogóle prawa jazdy - pacany!
    Kierowca od lat > Fioletowy nos
    07 października 2019 07:25
    Wytłumacz to prawom fizyki by zmieniły swoje zasady do zachowania energii i ruchu bezwładnościowego. Tu nie ma żadnego znaczenia czy wszedł czy wbiegł. Patrząc w nomenklaturę prawną WTARGNĄ PRZED NADJEŻDŻAJĄCY POJAZD. Nie oceniam samego zdarzenia tylko Twój sposób tłumaczenia. Tak gdyby kierowca posiadał więcej kultury to po pierwsze w takiej sytuacji zatrzymał się. W wielu miastach już jednak widać pozytywne zmiany. Tym nie mniej idiotów nie brakuje
    Fioletowy nos > Kierowca od lat
    07 października 2019 14:19
    Jeżeli pojazd zatrzymuje się i przepuszcza pieszego to ty też musisz się zatrzymać i go przepuścić! A nie sobie jechać jak ten gamoń z filmiku...
    Śmierć frajerom > Fioletowy nos
    08 października 2019 05:26
    Ty chyba inny filmik oglądałeś gdzie to auto z kamerką się zatrzymało?!?! Gdzie w którym momencie no chyba już po wszystkim a po 2 pasy to nie przedłużenie chodnika
    Fioletowy nos > Śmierć frajerom
    08 października 2019 10:15
    Weź się schowaj gówniarzu... Widać dzieci nie powinny mieć prawa jazdy. Jeszcze rozum nie ten i brak odpowiedzialności... Ty byś zapewne jechał dalej i dlatego jest tyle wypadków. Przepisy jedno, a życie drugie. Przepisy należy odpowiednio stosować do warunków i sytuacji na drodze. To się nazywa doświadczenie, którego ci zapewne brak - skoro trzymasz się sucho przepisów i niby (ale tylko niby) swojej racji. To my kierowcy powinniśmy zza kierownicy przewidywać co się może wydarzyć i widząc takiego pieszego lepiej jest się zatrzymać i go przepuścić. A nie dopatrywać się czy tamten się zatrzymał czy jednak jechał te 5 km/h. Gratuluję logicznego myślenia i przewidywania drogowego... Klapki na oczy i suche przepisy (które nie są idealne) to droga do bezpiecznej jazdy? Litości...
    Yk > Fioletowy nos
    07 października 2019 08:12
    Jesteś zwykły burak nazywając innych pączkami tyle mam do powiedzenia
    Fioletowy nos > Yk
    07 października 2019 09:12
    Jesteś ćwok zacofany...
    Fioletowy nos > Yk
    07 października 2019 09:16
    To masz bardzo mało do powiedzenia. Widać najprawdziwszym burakiem bez wiedzy jesteś ty...
    Paweł
    06 października 2019 19:36
    Pieszy ma pierwszeństwo gdy jest na pasach,a nie przed.
    Kika
    06 października 2019 20:24
    Młody wtargnąl na pasy.
    Fioletowy nos > Kika
    06 października 2019 21:58
    Ci co twierdzą, że to wina pieszego są po prostu w błędzie. Pieszy nie wbiegł na ulicę tylko wszedł, bo był pewny, że skoro jeden z kierowców się zatrzymał to tak samo postąpi ten z drugiej strony i go przepuszczą. Zaczął przebiegać, bo zorientował się, że ten drugi gamoń się nie zatrzymuje... Wina ewidentna tego drugiego kierowcy, bo skoro jeden się zatrzymał celem przepuszczenia pieszego to ten powinien uczynić to samo. Ci co piszą, że to wina pieszego, bo wbiegł na ulicę nie powinni mieć w ogóle prawa jazdy - pacany!
    Kika
    06 października 2019 20:24
    Młody wtargnąl na pasy.
    Edek
    06 października 2019 20:29
    Kierowca bez 2 zdań
    Edek
    06 października 2019 20:29
    Kierowca bez 2 zdań
    Edek
    06 października 2019 20:33
    Pieszy czekał gdy kierowca z kamerką się zatrzymał i wszedł na pasy równocześnie z autem z naprzeciwka które miało obowiązek się zatrzymać. I to ten kierowca napewno jest winien
    Edek
    06 października 2019 20:33
    Pieszy czekał gdy kierowca z kamerką się zatrzymał i wszedł na pasy równocześnie z autem z naprzeciwka które miało obowiązek się zatrzymać. I to ten kierowca napewno jest winien
    Ja > Edek
    07 października 2019 08:03
    Pieszy który wlazł prosto pod samochód twoim zdaniem niewinny?. Zresztą ewidentnie widać że zrobił to z premedytacją. Sąd nie byłby taki łagodny jak się wydaje. To samo się tyczy mądrych rowerzystów którzy wyjeżdżają prosto pod auta a potem się dziwią że sądy. orzekają ich winę.
    Rafał
    06 października 2019 21:05
    Wina jest jak i pieszego tak i tez kierowcy obaj przyczynili sie do zdarzenia tylko tak przypomnę ze jest zasada ograniczonego zaufania bo jak by rzec ci co mieli pierwszeństwo dawno juz sa za murkiem
    Fioletowy nos
    06 października 2019 21:21
    Ci co twierdzą, że to wina pieszego są po prostu w błędzie. Pieszy nie wbiegł na ulicę tylko wszedł, bo był pewny, że skoro jeden z kierowców się zatrzymał to tak samo postąpi ten z drugiej strony i go przepuszczą. Zaczął przebiegać, bo zorientował się, że ten drugi gamoń się nie zatrzymuje... Wina ewidentna tego drugiego kierowcy, bo skoro jeden się zatrzymał celem przepuszczenia pieszego to ten powinien uczynić to samo. Ci co piszą, że to wina pieszego, bo wbiegł na ulicę nie powinni mieć w ogóle prawa jazdy - pacany!
    Fioletowy nos
    06 października 2019 21:23
    Ci co twierdzą, że to wina pieszego są po prostu w błędzie. Pieszy nie wbiegł na ulicę tylko wszedł, bo był pewny, że skoro jeden z kierowców się zatrzymał to tak samo postąpi ten z drugiej strony i go przepuszczą. Zaczął przebiegać, bo zorientował się, że ten drugi gamoń się nie zatrzymuje... Wina ewidentna tego drugiego kierowcy, bo skoro jeden się zatrzymał celem przepuszczenia pieszego to ten powinien uczynić to samo. Ci co piszą, że to wina pieszego, bo wbiegł na ulicę nie powinni mieć w ogóle prawa jazdy - pacany!
    Fioletowy nos
    06 października 2019 21:24
    Ci co twierdzą, że to wina pieszego są po prostu w błędzie. Pieszy nie wbiegł na ulicę tylko wszedł, bo był pewny, że skoro jeden z kierowców się zatrzymał to tak samo postąpi ten z drugiej strony i go przepuszczą. Zaczął przebiegać, bo zorientował się, że ten drugi gamoń się nie zatrzymuje... Wina ewidentna tego drugiego kierowcy, bo skoro jeden się zatrzymał celem przepuszczenia pieszego to ten powinien uczynić to samo. Ci co piszą, że to wina pieszego, bo wbiegł na ulicę nie powinni mieć w ogóle prawa jazdy - pacany!
    Roni Bydlak
    06 października 2019 21:57
    na pasach zawsze kierowca.
    Roni Bydlak
    06 października 2019 21:57
    na pasach zawsze kierowca.
    Miś
    06 października 2019 22:49
    Winny ten z kamerą! ...po kiego się zatrzymuje!? jadac po dalszym pasem od pieszego !?! Taka NADGORLUWOŚĆ kierowców jest najczęstszą przyczyną wypadków!!!
    ŁUKASZ > Miś
    07 października 2019 07:27
    I tutaj masz 100% racji!
    Pieszy > Miś
    07 października 2019 08:50
    Zgadzam się! Czasem mniej znaczy lepiej.
    Tarpniak
    06 października 2019 23:05
    Chlopak wszedł na przejście. Dopiero gdy zdał sobie sprawę że nadjezdzace auto się nie zatrzyma zaczął biec. Moim zdaniem wina kierowcy.
    Fioletowy nos > Tarpniak
    07 października 2019 17:56
    Ja tak samo myślę, ale co niektórzy wypisują bzdury... Dlatego tyle wypadków jest, bo tacy pseudo kierowcy poruszają się po drogach...
    leon zawodowiec
    06 października 2019 23:47
    Winny jest pieszy.Nie spojrzał w lewo .Patrzył na samochód z prawej.Kierwca który to potrącił nie miał szans się zatrzymać .Kieroca ktory sie zatrzymal rowniez stworzyl zagrozenie Nie powinien tego robić widząc z przeciwną samochód prawie już na pasach
    Zbyszek L
    07 października 2019 01:02
    Winny pieszy, znienacka wbiegł nie z krawedzi jrzdni,miał szczęście,że auta jechały pomału
    Aga
    07 października 2019 01:26
    Piesi teraz przechodzą jak chcą zamiast popatrzeć w prawo w lewo tak jak mnie dawniej uczyli, później dziwić się że giną, nie szkoda mi takich,kierowca też ma przesrane bo niewiadomo kiedy wtargna.
    Takaja
    07 października 2019 05:12
    Wina obopólna jak dla mnie.Pieszy widząc że auto z prawej zatrzymuje się wszedł na jezdnię nie patrząc w lewo.Natomiast kierowca zbliżając się do przejścia i widząc zatrzymujący się jadący z przeciwka pojazd, powinien zrobić to samo.
    ..
    07 października 2019 06:03
    Potrącił człowieka i nawet się nie zatrzymał czy wszytko ok . Ma farta że dzieciak , a nie babcia . I przez taki jak on beda światła na każdym kroku.
    Jojo
    07 października 2019 06:08
    Niestety wbiegł,ale nieuwalnia to kierowcy z obowiązku ostrożności,jedno pewne człowiek musi sam zadbać o bezpieczeństwo chyba że jest twardszy niż pojazd
    eryk
    07 października 2019 06:15
    Trudno zrozumieć dlaczego kierowca sie zatrzymał przed pasami skoro miał kontynuacje pozatym pieszy był z drugiej strony drogi. Takie zatrzymywanie powinno byc zabronione przy dwoch pasach bo ginie duzo ludzi
    Debq
    07 października 2019 06:21
    Ewidentnie wina kierowcy
    Nikki
    07 października 2019 07:52
    Ja już kilkukrotnie zastanawiałam się jak to jest z tym przepuszczaniem pieszych. W końcu zasięgnęlam informacji i pieszego należy puścić jak już znajduje się na pasach, A nie zatrzymywać się jak stoi i czeka, gdyż można w ten sposób spowodować wypadek. Jednak pieszy zanim wejdzie na pasy powinien się rozejrzeć w lewo,prawo,lewo i wejść jeśli jest bezpiecznie. Tutaj zgadzam się z tymi co napisali że PIESZY WTARGNĄŁ na jezdnię.
    Ja
    07 października 2019 07:54
    Przecież tam jest linia zatrzymania. Pomijając ślepotę kierowcy i w zasadzie brak hamowania ewidentne wtargnięcie. Pieszy ma obowiązek upewnić się czy nie nadjeżdża żaden pojazd przed wejściem na pasy. Samochód był za linią zatrzymania więc można domniemywać że się nie zatrzyma a mimo to wszedł. Takie zachowanie pieszych doprowadza do wypadków. Nigdy ale to nigdy nie wchodzę na pasy jak jedzie auto. Zawsze czekam aż się zatrzyma. Kierowca może mieć gorszy dzień albo poprostu nie widzieć. Nasze życie jest w naszych rękach, na jezdni uważać muszą wszyscy a nie tylko kierowcy. To że mamy pierwszeństwo nie zwróci nam życia czy zdrowia.
    Marek R.
    07 października 2019 08:41
    Kierowca zachował się nie poprawnie , na przejściu dla pieszych często można spotkać się z takim zachowaniem zwłaszcza młodych ludzi .
    Ratujmy życie pieszych - zmieńmy przepisy
    07 października 2019 08:51
    Każdy kto jest kierowcą lub ma trochę wyobraźni to wie, że o wiele łatwiej jest zatrzymać się pieszemu niż samochodowi. Tak jak łatwiej zatrzymać się samochodowi niż tramwajowi czy pociągowi. Trzeba zmienić przepisy i uratujemy w ten sposób życie tysięcy pieszych. Dzisiaj często wchodzą na przejście bez wyobraźni czasami nawet gdy deszcz, mokro lub nawet ślizgawica bo na przejściu mają pierwszeństwo. Ale jak kierowca nie ma szans wyhamować to marne pocieszenie dla martwego lub połamanego pieszego "że miał pierwszeństwo ".
    Piotr
    07 października 2019 08:53
    Pieszy wtargnął na jezdnię. Filmujący kierowca zatrzymał się dopiero po potrąceniu pieszego. To że zwolnił przed przejściem nie oznacza, że się zatrzymał.
    ciach
    07 października 2019 09:11
    Byłoby to wtargnięcie, gdyby nie fakt, że przed przejściem zatrzymał się inny samochód. Ten drugi miał obowiązek również stanąć, niezależnie od obecności kogokolwiek na przejściu. Takie przepisy
    Jola
    07 października 2019 09:15
    uważam że winę za to co się stało ponosi pieszy ponieważ on wbiegł pod samochód źle się stało że kierowca się nie zatrzymał
    Ble ble > Jola
    07 października 2019 10:24
    Prosze o przepis który mówi o zatrzymaniu się przed przejściem dla pieszych w momencie kiedy samochód z naprzeciwka się zatrzymuje ?To tylko dobra wola że się niektórzy zatrzymują. WINA PIESZEGO KONIEC KROPKA
    Mieczek > Ble ble
    08 października 2019 06:02
    Prawda
    Mieczek > Ble ble
    08 października 2019 06:02
    Prawda
    Ble ble > Jola
    07 października 2019 10:24
    Prosze o przepis który mówi o zatrzymaniu się przed przejściem dla pieszych w momencie kiedy samochód z naprzeciwka się zatrzymuje ?To tylko dobra wola że się niektórzy zatrzymują. WINA PIESZEGO KONIEC KROPKA
    Jola
    07 października 2019 09:15
    uważam że winę za to co się stało ponosi pieszy ponieważ on wbiegł pod samochód źle się stało że kierowca się nie zatrzymał
    Al al > Jola
    07 października 2019 10:25
    Prosze o przepis który mówi o zatrzymaniu się przed przejściem dla pieszych w momencie kiedy samochód z naprzeciwka się zatrzymuje ?To tylko dobra wola że się niektórzy zatrzymują. WINA PIESZEGO KONIEC KROPKA
    Robert
    07 października 2019 09:17
    Sytuacja jednoznaczna winny jest kierowca nie zatrzymał się przed przejściem pomimo że auto które miało kamerkę zatrzymało się.
    Fioletowy nos
    07 października 2019 09:22
    W naszym kraju nigdy nie będzie dobrze, bo każdy ma inne zdanie. Ilu ludzi - tyle zdań... Coś okropnego, jak w kurniku... koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo
    Fioletowy nos
    07 października 2019 09:22
    W naszym kraju nigdy nie będzie dobrze, bo każdy ma inne zdanie. Ilu ludzi - tyle zdań... Coś okropnego, jak w kurniku... koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo
    Fioletowy nos
    07 października 2019 09:22
    W naszym kraju nigdy nie będzie dobrze, bo każdy ma inne zdanie. Ilu ludzi - tyle zdań... Coś okropnego, jak w kurniku... koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo koo
    Tomek
    07 października 2019 09:48
    Problem w tym że samochód przyspiesza w momencie kiedy pieszy wchodzi na jezdnię. Przyspiesza zamiast hamować.
    Aaa
    07 października 2019 09:49
    Pieszy uciekal przed autem.
    Ttttt
    07 października 2019 10:08
    Wina kierowcy. Chłopak stał przy przejściu.
    Yyyfft > Ttttt
    07 października 2019 15:27
    Wlasnie stał
    Sztabowy
    07 października 2019 10:21
    Winę ponosi bezdyskusyjnie pieszy bo nie upewnił sie ze może przejsc bezpiecznie ale i ze wskazaniem na kierowcę ponieważ nie zachował ostrożności przy przejściu dla pieszych. To byłem ja Tomasz sierżant z Otwocka. Pozdrawiam
    Cwaniak
    07 października 2019 11:08
    Wina kierującego pojazdem!
    Babcia
    07 października 2019 11:24
    Kierowca
    Pieszy
    07 października 2019 11:36
    Mało tego, że wina pieszego. Nagrywajacy jechał za szybko. Po minieciu znaku z ograniczeniem prędkości do 30km/h jechał szybciej. A pojazd, który uszkodził pieszy jechał prawidłowo. Pieszy powinien zatrzymać się przed przejściem i rozejrzeć w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo. Gdyby pieszego potrącił Nagrywajacy, to byłaby wina nagrywajacego. A tak jest bezmyślne wtargnięcie pod nadjeżdzajacy pojazd.
    Mirek
    07 października 2019 11:37
    na 100 % jest to wina kierowcy pieszy stal i wszedl na przejscie kierowca mial duzo miejsca by zachamować a dodał gazu jak widac na filmie by celowo potracic pieszego POLECAM POLICII ZATRZYMANIE PRAWA JAZDY NA 5 LAT i powtórny egzamin
    Daro
    07 października 2019 11:38
    Winny jest kierowca bo jak ten się zatrzmywał to i tamten powinien
    Artur
    07 października 2019 11:56
    Pieszy ma pierwszeństwo będąc na pasach. Zbliżając się do nich musi zachować szczególną ostrożność żeby nie doszło do wtargniecia na jezdnię. Szkoda że pieszy nie popatrzył najpierw na pas jemu bliższy. Zauważył by nadjeżdżajacy samochód. Nie doszło by do potrącenia. A kierowcy muszą też uważać w pobliżu przejścia. Wina 60/40 dla pieszego.
    Państwo policyjne
    07 października 2019 12:03
    Radiowóz zabił kobietę na pasach cofając i żaden policjant nie poniósł kary... Więc zależy kto idzie i kto jedzie... Gdyby to było dziecko ważnego oficjela...
    Katarzyna
    07 października 2019 12:15
    Kierowca z rejestratorem ,trochę nadgorliwy, chcąc być uprzejmym spowodował ciąg wydarzeń. Pieszy skupił się na nim ,a pamiętamy ,że najpierw patrzymy lewo prawo lewo ,a nie odwrotnie. No i stało jak się stało. Wszyscy trzej, pieszy i obaj kierowcy powinni przeanaliować sytuację i wyciągnąć wnioski . Dobrze, że tylko tak się skończyło i że nie było tu prędkości bo wtedy było by raczej o wiele gorzej. Oceniajmy ,ale i uczmy się.
    Mirek
    07 października 2019 12:26
    czy jakiś DEBIL dokładni obejzał ten film to ślepcu weż odstaw bialą laskę i dokładniej obejżyj 100% wina kierowcy pieszy czekal przed przejsciem kierowca colowo go uderzył
    Marek
    07 października 2019 12:29
    kierowcy uciać te nogę co dodala gazu i uderzył w pieszego
    Aaaa
    07 października 2019 12:38
    PIESZY POWINIEN TAK JAK MAMA, TATA UCZYLI - PATRZYMY SIE W LEWO PRAWO I JESZCZE RAZ W LEWO. PIESZY SKUPIŁ SIE TYLKO NA PRAWEJ ...
    Piotrant
    07 października 2019 12:38
    Pytanie! Po co kierowca z rejestratorem się zatrzymał? To jadący z przeciwnego kierunku widząc pieszego powinien mu umożliwiać pokonanie przejścia . Wtedy po bezpiecznym wejściu na przejście widząc to powinien również się zatrzymać. Chłopak zaufał temu który rejestrował a nie spojrzał w lewo. Bylo to może 40 lat temu ale zawsze mi mówiono. Wchodząc na przejście patrzysz w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo. No i wtedy możesz wyjść na przejście! A jak było? Widać czytelnie.
    Aaaa
    07 października 2019 12:42
    PIESZY POWINIEN TAK JAK MAMA, TATA UCZYLI - PATRZYMY SIE W LEWO PRAWO I JESZCZE RAZ W LEWO. PIESZY SKUPIŁ SIE TYLKO NA PRAWEJ ...
    JanekSzofer1961
    07 października 2019 12:45
    Jeżdżę 40 lat.. dla mnie Chłopak (pieszy) zachował się jak najbardziej prawidłowo.! Nie wiem kto "prowadził" tego koreańca który go potrącił, ale wiem jedno.."kierujacy/ca" na pewno nie patrzyła/ł na drogę przed autem, tak jak wymagają.!!! tego ewidentnie widoczne na tej drodze znaki pionowe oraz poziome.. O tym że tak było wyraźnie świadczy to że auto potoczyło się dalej, bez nagłego hamowania.!!! Wzyzbądzcie się wreszcie chamskich zachowań typu.. jadę przepisowo to mam prawo potrącić pieszego.. mimo krzyczących wręcz znaków, o zachowaniu szczególnej ostrożności.? Mógłbym godzinę pisać na temat głupoty, braku wyobraźni, brawury, jaką większość demonstruje na codzień za kierownicą.
    Irys
    07 października 2019 12:47
    To proste wina obojga i powinni zostać ukarani mandatem 1 auto nie zatrzymało się przed przejściem a powinno, ( mandat) a pieszy nie powinien wchodzić na jezdnię nie upewniwszy się że oba auta stoją. (mandat) wtargniecie na jezdnię za dziecka uczono mnie patrzeć zanim wejdę na ulicę a tu jak ciele pod auto. Do obu to się nazywa zasada ograniczonego zaufania. Szczęście że wszyscy cali a ukarać obydwu i to po 500 zł by się nauczyli
    Bodzio
    07 października 2019 12:50
    Samochód był zabliso przejscia pieszy nie powinien wchodzić na pasy ludzie nie zdają sobie sprawy że samochód zatrzymać to jest bardzo latwo
    Franciszek
    07 października 2019 12:57
    No cóż. Kierowca jadący za czerwonym samochodem nie musiał się zatrzymywać. To doprowadziło do niebezpiecznej sytuacji. Kierowca z naprzeciwka powinien zachować ostrożność i się zatrzymać. Chłopak powinien wejść na przejście po upewbiebiu się że ma wolną drogę samochody zatrzymały się i może bezpiecznie przejść przez jezdnię.
    Roman
    07 października 2019 13:00
    Kierowca widząc zamiar wejscia na pasy powinien się zatrzymać
    Adamus
    07 października 2019 13:13
    Kierowca powinien sie zatrzymac przed przejsciem widzac chlopaka na nim stojacego i czekajacego az pojazdy sie zatrzymaja umozliwiajac mu przejscie bezpieczne
    ONR
    07 października 2019 13:28
    Przez przejście dla pieszych się nie przebiega, winą pieszego
    Tula
    07 października 2019 13:35
    W Polsce przejść przez przejście dla pieszych bezpiecznie to faktycznie walka o życie. Ostatnio mieliśmy z mężem podobną sytuację. Oczekiwaliśmy przed pasami aż samochody się zatrzymają i będziemy mogli przejść. Z prawej strony kierowca się zatrzymał i obserwowaliśmy tego z lewej strony. Za kierownicą baba, zatrzymała się a jak weszliśmy na pasy to ruszyła. Udało nam się odskoczyć. I jeszcze bezczelnie kłamała, że ona nie zatrzymała się tylko my jej wtargnęliśmy pod koła jak jechała. Gdyby nie pośpiech z naszej strony to skończyłoby się wezwaniem policji. Mieliśmy też świadków. Także babsko miałoby kłopoty. Jestem kobietą ale uważam,że baby za kółkiem to zmora na drogach. Piesi chyba też powinni uzbroić się w kamerki.
    Ani
    07 października 2019 13:44
    Wina kierowcy
    Plaut
    07 października 2019 13:48
    Kierowcy. Pieszy stał z zamiarem przejścia a kierowca powinien się zatrzymać.
    Xxx
    07 października 2019 13:51
    Gdzie cymbale wszedł jedną nogą a dalej wbiegł (wtargną) na pasy piesi za dużo sobie pozwalają
    Nelah14
    07 października 2019 13:54
    Winny jest kierowca pojazdu z kamerą, gdyby nie zatrzymał się bezmyślnie pieszy nie wtargnąłby
    Ariel
    07 października 2019 14:07
    No pewnie ,że kierowca burak co nigdy nikogo nie puszcza
    Fioletowy nos
    07 października 2019 14:33
    Jeżeli pojazd zatrzymuje się i przepuszcza pieszego to ty też musisz się zatrzymać i go przepuścić! A nie sobie jechać jak ten gamoń z filmiku...
    daniel7969
    07 października 2019 14:42
    Ewidentnie gowniarz wbiegł na pasy , tyle że " u nas powiat choszczeński " jeśli pieszy stoi przy pasach kierowca musi się zatrzymać. Obie moje siostry dostały mandat , że się nie zatrzymały.
    Qwerty
    07 października 2019 15:26
    Wtargniecie pieszego. Sprawa oczywista.
    Cześć
    07 października 2019 15:28
    Trzeba pogonić aktywistów pieszych i rowerowych jest ich raptem ułamek a próbują narzucać jakieś bezsensowne zasady ten przypadek pokazuje że piesi i rowerzyści są zupełnie niewyedukowani traktowani jak święte krowy. Dla mnie pieszy który daje się zabić na pasach jest jak ten królik który wybiega przed maskę i biegnie przed samochodem zamiast po prostu spierdolić gdzieś na bok kompletny brak myślenia pieszych wchodzących Pod maskę. Ja jak przechodzę przez jezdnię to biorę pod uwagę że kierowca może mnie nie widzieć może zasłabnąć może nie zauważyć i uważam podwójnie by nie dać się przejechać. Po pierwsze tablice rejestracyjne dla wszystkich pedalarzy łamiących przepisy korzystających z bezkarności po drugie mandaty dla pieszych przechodzących przez jezdnię w słuchawkach w kapturach.
    Kruk57
    07 października 2019 15:35
    Chłopak wszedł na przejście a dopiero później zaczął biec dzięki czemu uniknął poważniejszemu potrąceniu. Winny kierowca oraz brak przepisów określających pierwszeństwo pieszych będących w sąsiedztwie przejścia przez jezdnię. Obecnie faktycznie sytuacja nie może być jednoznacznie oceniona.
    Zyga
    07 października 2019 16:27
    Wina kierowcy widział że pieszy stoi i czeka na przejście powinien się zatrzymać.
    potatoss
    07 października 2019 17:01
    A moim zdaniem przepisy odnosnie pieszych itd. powinny byc jak w Norwegii - PIESZY MA ZAWSZE BEZWZGLEDNE PIERWSZENSTWO PRZY PRZECHODZENIU PRZEZ PRZEJSCIE! - Krotko, zwiezle i na temat! Wtedy nie ma zadnych watpliwosci i zawsze w takiej sytuacji jest wina kierowcy. Od razu na drogach robi sie bezpieczniej...
    Grzegorz
    07 października 2019 19:34
    Wina kierowcy, miał obowiązek się zatrzymać i przepuścić pieszego
    Aa
    07 października 2019 20:46
    Szedł z marszu powinien spojrzeć na lewo i przy stanąć, a w ogóle kierowca z drugiego pasa nie powinien się zatrzymać tylko kierujący z pasa po stronie piesze oi stąd są te wszystkie potracenia
    Nie ufaj nikomu.
    07 października 2019 21:44
    Wina po dwóch stronach. Ci którzy stwierdzą że wina kierowcy- pytanie: czy " wszedłbyś " na drogę jak ten młodzian? Dla tych którzy stwierdzą że wina pieszego - pytanie: czy jechałbyś widząc "cielaka" skierowanego przodem do pasów? Dodam że moje odpowiedzi w obu przypadkach to "NIE" .
    Polak
    07 października 2019 21:51
    Auto powinno czekac az pieszy przejdzie kto twierdzi inaczej musi wrocic na kurs
    Tomasz K.
    07 października 2019 21:53
    A ja powiem co innego, w sumie większość winy za taką sytuację ponosi kierowca z kamerą w samochodzie, tak Z KAMERĄ. Już tłumaczę o co mi chodzi... Nóż mi się otwiera w kieszeni jak na codzień widzę takie sytuacje, jadę drogą jestem już bardzo blisko przejścia, ale wiem, że nie koniecznie uda mi się tak zatrzymać, żeby przepuścić pieszego więc nie chcąc stawać na środku przejścia dla pieszych podejmuję decyzję, że przejezdam... a tu bach, kierowca po przeciwnej stronie się zatrzymuje tym samym zachęcając pieszych do przejścia, ja oczywiście hamuje na pisk, żeby nie potracic pieszych, ludziska myslta trochę nie róbcie tak, bo sami wpedzacie ludzi pod samochody... Piesi, to w większości ludzie którzy nie potrafią przewidzieć konsekwencji, tym barziej dziecko, pomijając większość ludzi przechodzi przez drogę jakby byli niesmiertelni ... Choć oczywiście w tej sytuacji zawinił kierowca, który potrącił pieszego na oznakowanym przejściu, bo po pierwsze nie zachował szczególnej ostrożności dojezdzajac do przejścia dla pieszych, poza tym widząc dziecko w pobliżu jezdni też ma obowiązek zachować szczególną ostrożność, a po trzecie nie zatrzymał się mimo iż samochód z przeciwka wyraźnie zwolnił i celem przepuszczenia pieszego przez jezdnię odsyłam do Prawa o Ruchu Drogowym... Może mój komentarz da komuś do myślenia, chociaż jak oglądam filmiki typu StopCham, to złudne nadzieje... Czekam na falę hejtu
    IKa > Tomasz K.
    07 października 2019 22:32
    Tomek masz rację, ten z kamerą sprowokował przechodnia do wejścia na pasy. Jest dużo takich niemyślących osób jak ten kamerujący to wydarzenie
    IKa > Tomasz K.
    07 października 2019 22:32
    Tomek masz rację, ten z kamerą sprowokował przechodnia do wejścia na pasy. Jest dużo takich niemyślących osób jak ten kamerujący to wydarzenie
    Mieczek > Tomasz K.
    08 października 2019 06:04
    Masz rację
    Pieszy i kietowca
    07 października 2019 23:03
    Ludzie, z czym macie problem? Kierowca samochodu jadącego z naprzeciwka powinien ustąpić pierwszeństwa pieszemu. Nie zrobił tego i to jest wykroczenie. A co z pieszym? Na przyszłość powinien wybierać między pierwszeństwem, a zdrowiem lub nawet życiem. Rozbijacie g.wno na atomy
    Iva
    08 października 2019 01:02
    Jak pieszy stoi i się rozgląda zwłaszcza nieletni lub os.starsza lepiej się zatrzymać bo nie wiadomo co do głowy strzeli.
    Mieczek
    08 października 2019 05:54
    Oczywiście że jest to wina chłopaka, przepis wyraźnie mówi że pojazd powinien zatrzymać się wtedy gdy pieszy znajduje się na przejściu a nie tuż przed nim, to kierowcy popełniają błąd zatrzymując się przed przejściem dla pieszych podczas gdy pieszy znajduje przed przejściem przez co stanowi zagrożenie jak i do pieszego tak i do pojazdu nadjeżdzającego
    Joe
    08 października 2019 05:58
    Wina pieszego,,, puki auto jedzie nie ma prawa zrobić kroka na przejście - To zwykle wymuszanie,,, dla tych co mają problem z interpretacją i sądzą że pieszy ma pierwszeństwo na pasach a kierowca musi zachować ostrożność przekładam na sytuację bardziej zrozumieją, mianowicie uważacie w tym aura które wyjechało z lewej strony na skrzyżowaniu,,, winny jest kierowca który wymusił i wyjechał mimo że powinien czekać,,, czy wy,,, przypominam że pojazd dopuszczający skrzyżowanie ma pierwszeństwo no i odległość trzeba trzymać,,,
    Cvd
    08 października 2019 09:46
    Debil jesteś. Cwel który sie nie zatrzymał mimo ze widział pieszego powinien stracić prawko
    Cvd
    08 października 2019 09:46
    Debil jesteś. Cwel który sie nie zatrzymał mimo ze widział pieszego powinien stracić prawko
    Niebieski
    08 października 2019 10:25
    Ja też jeżdżę samochodem ale jak się zatrzymują samochody aby przepuścić pieszego to się zatrzymuje A nie tocze bo wtedy pieszy nie wie czy wejść A auto z kamerą potrafiło się zatrzymać tylko kierowca za nerwowy i to jego wina jak by się zatrzymał to on by przeszedł A nie przebiegał bo kierowca toczac się sprowokował tę sytuację ewidentnie dużo jest takich nerwusów A mało uprzejmości jak się coś stanie to się szuka winnego tylko nie paczus na siebie
    Kierowca
    08 października 2019 11:34
    Chodzą jak święte krowy, piesi sami rzucają się pod auta.A potem konsekwencję ponoszą, jak i również kierowca, który zawsze jest winien. Jedź sobie w Poznaniu przez miasto,nawet nie wiesz kiedy jeden z drugim ładują się na siłę na pasy. A ci co wypowiadają się tutaj,że wina kierowcy, to Ci którzy nie mają prawa jazdy,i nigdy nie siedzieli za kierownicą.Święte krowy!!!
    Jarek
    08 października 2019 12:04
    Szkoła podstawowa tego mnie uczyli, przed wejściem na pasy patrzymy w prawo później w lewo i jeszcze raz w prawo. Wówczas jeżeli nie jedzie żaden samochód wchodzimy na pasy. Przypominam pieszy ma pierwszeństwo na pasach, a nie przed nimi.
    Inspektor
    08 października 2019 15:18
    Wina jest tego chlopaka. Gdy stoi sie przed pasami to auto ma pierszenstwo, gdy osoba postawi noge na pasach to ta osoba ma pierszenstwo. Tak jest teraz w nowych przepisach i nie sugerujcie sie tym co bylo kiedys tylko co jest teraz . Dla mnie to tez jest dziwne ale taka prawda jest
    Inspektor
    08 października 2019 15:18
    Wina jest tego chlopaka. Gdy stoi sie przed pasami to auto ma pierszenstwo, gdy osoba postawi noge na pasach to ta osoba ma pierszenstwo. Tak jest teraz w nowych przepisach i nie sugerujcie sie tym co bylo kiedys tylko co jest teraz . Dla mnie to tez jest dziwne ale taka prawda jest
    Inspektor
    08 października 2019 15:18
    Wina jest tego chlopaka. Gdy stoi sie przed pasami to auto ma pierszenstwo, gdy osoba postawi noge na pasach to ta osoba ma pierszenstwo. Tak jest teraz w nowych przepisach i nie sugerujcie sie tym co bylo kiedys tylko co jest teraz . Dla mnie to tez jest dziwne ale taka prawda jest
    Henryk
    08 października 2019 15:51
    Ewidentna wina pieszego,ten kierowca z rejestratorem to Zatrzymał się tylko dlatego że nie zna przepisów ,bo swobodnie mógł jeszcze przejechać póki pieszy nie doszedł do środka jezdni
    Tomek > Henryk
    09 października 2019 10:00
    Ale bzdury piszesz.
    Babbson
    08 października 2019 23:51
    Wina pieszego klasyczne wtargnięcie. Pieszy ma pierwszeństwo tylko wtedy kiedy znajduje się na przejsciu. To ze nawet jesli jeden samochód sie zatrzyma, nie oznacza ze pieszy nabywa uprawnień pierwszenstwa przed innym uczestnikiem ruchu drogowego. Nie ma w Polsce obowiazku ustapienia pierwszenstwa pieszemu ktory stoi przy jezdni. Wyjatkiem są sytuacje z osobami niewidomymi z laską lub osoby z widoczną niepełnosprawnoscią ruchową.
    kiss
    09 października 2019 09:02
    Kierujący nie powinien wierzyć pieszemu.Ograniczone zaufanie tu jalnajbardziej ma zastosowanie.Pieszy nie myśli , że może skończyć na wózku więc my kierowcy , musimy za nich myśleć .Oni nie potrfią.To ich normalnie boli!
    Tomek
    09 października 2019 09:58
    Skoro kierowca z kamerą potrafił się zatrzymać to dlaczego nie zatrzymał się sprawca. Pieszy stał przy pasach. Wina jest oczywista.
    Luka
    09 października 2019 13:24
    Powiem tak, że ja nie wyszedłbym. O winie się nie wypowiadam, ale nawet najmojsza racja przy jakiejkolwiek kontuzji nie pocieszy mnie.
    Dotepakow
    09 października 2019 15:52
    Kierowca..egoistyczne bałwan.To jest właśnie brak regulacji.. W Norwegii taki baran kierowca nie miałby szans.. Tak by został ukarany.. jego psim obowiązkiem jest się zatrzymać..
    Dotepakow
    09 października 2019 15:52
    Kierowca..egoistyczne bałwan.To jest właśnie brak regulacji.. W Norwegii taki baran kierowca nie miałby szans.. Tak by został ukarany.. jego psim obowiązkiem jest się zatrzymać..
    Marek Z.
    09 października 2019 19:30
    W tym zdarzeniu winnym jest kierowcą samochodu
    Henryk
    09 października 2019 19:58
    Kierowca powinien się zatrzymać miał nato czas i nie zachował ostrożności .a pieszy widząc że auto jest w ruchu wbiegł pod nie myśląc że jest szybszy od auta.ale to wina kierowcy.
    JanuszD
    09 października 2019 21:20
    Kierowca jest winny bezsprzecznie. Pieszy był w okolicy przejścia, jego zachowania nie można było przewidzieć, ale tego wymaga obowiązek kierowcy do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszemu. Przepisy powinny być pod tym względem takie, jak w Chinach, słabszy uczestnik ruchu NIGDY nie jest winny.
    Jodzio
    10 października 2019 08:13
    Oczywiście pieszy mógł zaczekać chwilę
    Damian w
    10 października 2019 21:21
    Oczywiście wina kierowcy .Młody się popatrzył w dwie strony i myślał że zrebmy się też zatrzyma a on dalej jechal
    Ania
    11 października 2019 15:14
    Definitywnie wbiegający na przejście był bardzo nieostrożny i mogło dojść do tragedi
    R.C
    11 października 2019 17:09
    Drodzy piesi pamiętajcie że samochód jadący z prawej tez musi sie zatrzymac aby wejść na jezdnię, wystarczyło chwilkę poczekać i sprawdzić czy się zatrzyma . Zadbajmy właściwie o swoje bezpieczeństwo.
    Giesu
    11 października 2019 20:18
    Wina kierującego powinien sie spodziewać ze pieszy wejdzie na pasy jak z naprzeciwka sie auto zatrzymuje trochę wyobraźni i kultury
    Pbo
    13 października 2019 09:51
    Pieszy winny
    Marcin
    13 października 2019 10:10
    PIESZY WINIEN I TU NIE MA NAD CZYM SIE ROZCZULAC WBIEGL A NIE WSZEDL NA PASY NIE UPEWNIAJAC SIE ZE JEST BEZPIECZNIE
    Krzysztof
    13 października 2019 11:55
    Ja bym winil kierowcę z kamerą bo to on wstrzymuje ruch i zachęca pieszego do wejścia na ulicę . Jak by przejechał i trzy samochody z naprzeciwka do za 20 sekund pieszy bezpiecznie pokonuje przejście. Uważam że takie zachowania powinny być karane .bo trzeba też myśleć o tym co dzieje się wokół
    Krzysztof
    13 października 2019 11:56
    Ja bym winil kierowcę z kamerą bo to on wstrzymuje ruch i zachęca pieszego do wejścia na ulicę . Jak by przejechał i trzy samochody z naprzeciwka do za 20 sekund pieszy bezpiecznie pokonuje przejście. Uważam że takie zachowania powinny być karane .bo trzeba też myśleć o tym co dzieje się wokół