Porysowała samochody kamieniem, wszystko nagrała kamera

Policja przestrzega przed samodzielnym dyscyplinowaniem kierowców, na przykład za złe parkowanie. Jak poważna kara może grozić za takie zachowanie, przekonała się pewna mieszkanka Zielonej Góry.

Do policyjnej komendy wpłynęło zgłoszenie od jednej z mieszkanek Zielonej Góry o zniszczeniu jej samochodu przez nieznaną starszą kobietę.  Zgłaszająca poinformowała ponadto, że kamera zainstalowana w jej samochodzie nagrała sprawczynię, a także to jak uszkodziła jeszcze inny samochód.

Na miejsce udał się patrol policji, który ustalił, że w podobny sposób uszkodzone są w sumie trzy pojazdy. Mundurowi zabezpieczyli nagranie od zgłaszającej i na jego podstawie ustalili kim jest kobieta, która sama postanowiła ukarać nieprawidłowo parkujących kierujących.

Okazała się nią być 60-letnia zielonogórzanka. Po zatrzymaniu kobieta próbowała tłumaczyć policjantom, dlaczego to zrobiła. Twierdziła, że przeszkadza jej gdy samochody parkują na chodniku, bo nie może wtedy swobodnie przejść. Kobieta nie była wcześniej notowana. Odpowie za uszkodzenie mienia, a za to przestępstwo kodeks karny przewiduje karę od 3 miesięcy do nawet 5 lat pozbawienia wolności.

Policjanci przeprowadzili oględziny uszkodzonych pojazdów. Wszystkie trzy miały przerysowany lewy bok. Właściciele wycenili straty na łączną kwotę blisko 10 tys. zł. 60-latka przyznała się do winy i dobrowolnie poddała karze uzgodnionej z prokuratorem. Została zobowiązana do naprawienia wyrządzonej szkody, zapłaci grzywnę w wysokości 2 tys. zł. jak również będzie musiała pokryć koszty postępowania sądowego.

Najnowsze

Mazda przygotowuje premierę nowego SUV-a

Nowy, kompaktowy SUV Mazdy zostanie zaprezentowany podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.

Nowość Mazdy ma być drugim modelem z gamy, który wyróżnia bardziej dojrzała stylistyka projektowania KODO oraz najnowsze technologie strukturalne Mazdy, określane razem jako Architektura SKYACTIV-VEHICLE. Po raz pierwszy zastosowano je w niedawno zaprezentowanej Maździe 3.

W gamie jednostek napędowych pojawią się najnowsze silniki SKYACTIV, w tym jednostka SKYACTIV-X z technologią SPCCI (Spark Plug Controlled Ignition – czyli zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową), która bazuje na unikalnej metodzie spalania, łączącej w pełni osiągi silnika benzynowego z reakcją silnika wysokoprężnego.

Zagadką pozostaje o jaki model może chodzić. CX-5 jest nadal stosunkowo nowe, a CX-3 niedawno poddano modernizacji. Spekuluje się, że będzie to CX-4 – SUV w stylu coupe, obecny dotychczas tylko na rynku chińskim.

Najnowsze

Pijany kierowca chciał uruchomić inne auto, uciekając wjechał w budynek

Tytuł może wydawać się wam dość dziwny, ale równie dziwne było zdarzenie, które zarejestrowały kamery monitoringu.

Do zdarzenia doszło na jednym z parkingów w Lublinie. Wjechał na niego mężczyzna, który sprawiał wrażenie pijanego. Podszedł do stojącego obok samochodu, otworzył jego drzwi, a później próbował dostać się do silnika. Wystraszył się jednak przechodnia, który go zaczepił, wsiadł do swojego samochodu i uciekł, uderzając wcześniej w ścianę budynku.

Na miejsce przyjechała policja, którą wezwał przechodzień i po niedługim czasie odnalazła kierowcę. Okazało się, że miał on 1,7 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Grozi mu teraz kara do dwóch lat pozbawienia wolności oraz grzywna.

https://www.youtube.com/watch?v=SsbKd4TRjcM

Najnowsze

Ile trzeba terenówek, żeby wyciągnąć autobus z zaspy?

Żeby pociągnąć miejski autobus trzeba odpowiednio dużego holownika. A co gdyby zamiast tego zaprząc do pracy kilka terenówek?

Ta niezwykła akcja ratunkowa miała miejsce w Montrealu. Miejski autobus utknął w zaspie, a do tego miał przed sobą niewielkie wzniesienie pokryte śniegiem i lodem. Nie było szans, żeby sam się wydostał.

Pomoc zaoferowało trzech właścicieli terenówek – Jeepa Wranglera Rubikona, Toyoty Sequoi oraz Toyoty 4Runner. Połączyli swoje samochody w jeden zaprzęg i wspólnie próbowali wyciągnąć autobus. Zobaczcie jak im poszło.

Najnowsze

Porsche coraz bardziej stawia na kobiety

Niemiecki producent od kilku lat prowadzi działania mające na celu zwiększenia odsetka zatrudnionych kobiet, a także dba o promowanie ich w ramach struktur firmy.

Od 2012 r. Porsche niemal podwoiło liczbę swoich pracowników, a „millennialsi” (osoby urodzone pomiędzy 1980 a 1995 r.) lub nawet młodsze roczniki aktualnie stanowią ponad połowę siły roboczej Porsche. Kluczowym strategicznym celem firmy jest zwiększenie odsetka zatrudnionych kobiet: w 2012 r. wskaźnik ten wynosił zaledwie 12%, a obecnie to około 16%. „W tym okresie potroiła się liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych. Ten ogólny wzrost pokazuje, że jesteśmy dla kobiet bardzo atrakcyjnym pracodawcą i realizujemy właściwą strategię rozwoju pracowników” – skomentował Andreas Haffner, członek zarządu Porsche odpowiedzialny za sprawy personalne i społeczne.

Strategia ta koncentruje się na zapewnieniu równych szans: w umowach dotyczących celów dla kadry zarządzającej we wszystkich oddziałach kierowniczych zawarte są ustalone parametry promowania kobiet. W każdym dziale domyślne wartości bazują na odsetku kobiet mieszczących się w górnym przedziale płac. Gwarantuje to, że polityka promowania jest sprawiedliwa dla pracowników obu płci. Haffner dodał: „Jeśli zamierzamy wprowadzić więcej kobiet na stanowiska kierownicze, musimy konsekwentnie realizować plan”.

Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu są szkolenia – w ciągu ostatnich kilku lat udział kobiet wśród osób odbywających szkolenie techniczne wzrósł z 6 do prawie 30%. Kolejnym krokiem jest ukierunkowana rekrutacja wykwalifikowanych pracowników płci żeńskiej. W 2018 r. kobiety mogły zostać zatrudnione na co najmniej 21% dostępnych stanowisk. Systematyczny wzrost liczby kobiet w ogólnej liczbie zatrudnionych przynosi pożądany długoterminowy efekt – co odzwierciedla fakt, że 21% awansów przyznanych w ubiegłym r. na poziomie kierowniczym przypadło w udziale właśnie kobietom. W 2012 r. współczynnik ten wynosił zaledwie 5,5%.

Pozytywne zmiany w kadrach Porsche odnoszą się też do liczby zatrudnionych osób. Z końcem 2018 r. firma zatrudniała 32 325 pracowników, co w stosunku do 2017 r. oznacza wzrost o 2548 osób (czyli o 8,5%). W tym kontekście można zauważyć szczególnie budujący aspekt: ponad 650 zatrudnionych tymczasowo otrzymało stałe umowy o pracę. Zmiana ta była wypadkową kontynuacji pozytywnego trendu biznesowego – i nie widać żadnych oznak zatrzymania tego wzrostu. W ciągu kilku najbliższych miesięcy Porsche zamierza zatrudnić ponad tysiąc wykwalifikowanych pracowników do produkcji modelu Taycan i jego wariantu Taycan Cross Turismo – pierwszych elektrycznych sportowych samochodów z Zuffenhausen. Budowa Porsche Taycan wygeneruje łącznie 1500 nowych miejsc pracy. Także bilans 160 tys. aplikacji oraz fluktuacja kadr wynosząca 0,7% pokazują, że w 2018 r. Porsche niezmiennie pozostawało atrakcyjnym pracodawcą.
 

Najnowsze