Porsche zaprezentował model Taycan Cross Turismo. Zobaczcie zdjęcia!

Producent poszerza gamę swojej pierwszej linii całkowicie elektrycznych samochodów sportowych o wszechstronny wariant uterenowiony. Co o nim wiemy?

Podobnie jak sportowa limuzyna Taycan, nowy Taycan Cross Turismo korzysta z innowacyjnego napędu elektrycznego o architekturze 800 V. Nowe, zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. 

Porsche zaprezentował model Taycan Cross Turismo. Zobaczcie zdjęcia!

Już od chwili premiery oferowane są cztery odmiany Porsche Taycan Cross Turismo. Standardowe wyposażenie każdej z nich obejmuje akumulator Performance Plus o łącznej pojemności 93,4 kWh. Gama wariantów obejmuje:

  • Taycan 4 Cross Turismo o mocy 380 KM, moc w trybie overboost z Launch Control: 476 KM, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, zasięg: 389-456 km
  • Taycan 4S Cross Turismo o mocy 490 KM, moc w trybie overboost z Launch Control 571 KM, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, zasięg: 388-452 km

Porsche zaprezentował model Taycan Cross Turismo. Zobaczcie zdjęcia!

  • Taycan Turbo Cross Turismo o mocy 625 KM, moc w trybie overboost z Launch Control 680 KM, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg: 395-452 km
  • Taycan Turbo S Cross Turismo o mocy 625 KM, moc w trybie overboost z Launch Control 761 KM, przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg: 388-419 km

Standardem we wszystkich czterech wariantach jest zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. Opcjonalny pakiet Off-Road Design pozwala zwiększyć prześwit nawet o 30 mm. 

Porsche zaprezentował model Taycan Cross Turismo. Zobaczcie zdjęcia!

Nowe Porsche Taycan Cross Turismo trafi na rynek latem 2021 r. Ceny wersji Taycan 4 Cross Turismo rozpoczynają się od 436 tysięcy złotych, wersji Taycan 4S Cross Turismo – od 486 tys. zł, wersji Taycan Turbo Cross Turismo – od 668 tys. zł, a wersji Taycan Turbo S Cross Turismo – od 810 tys. zł.

Najnowsze

e.GO Life NEXT w edycji limitowanej. Wiemy, ile będzie kosztował ten elektryk!

Next.e.GO Mobile od czerwca wznowi w Aachen produkcję samochodów elektrycznych od limitowanej edycji e.GO Life NEXT. Międzynarodowi inwestorzy zasilili projekt kwotą 30 mln euro.

Ze względu na problemy związane z łańcuchem dostaw wynikające z pandemii COVID-19 firma e.GO Mobile musiała w kwietniu 2020 r. złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości. Jednak od momentu przejęcia przez Industrial Investment B.V. (dołączył jako większościowy udziałowiec w nowo utworzonej spółce Next.e.GO Mobile) zakład dążył do ponownego uruchomienia produkcji.

Teraz przedstawiciele firmy poinformowali, że produkcja e.GO Life w Aachen jest zaplanowana na czerwiec 2021 roku (wcześniej mówiło się o początku 2021 roku). Zakład początkowo skupi się na limitowanej edycji specjalnej e.GO Life NEXT, która będzie dostępna tylko dla pierwszego 1000 klientów i będzie kosztować 22 990 euro.

Jak podał większościowy udziałowiec spółki firma Industrial Investments, w dofinansowanie zakładu włączyli się międzynarodowi inwestorzy, w tym firma Moore Strategic Ventures, były sekretarz skarbu USA John Snow, założyciel Formuły E Alejandro Agag i amerykański aktor Edward Norton. Norton, który od lat prowadzi kampanię na rzecz energii odnawialnej i redukcji emisji CO2. 

Najnowsze

Renault uruchomił zakład naprawczy akumulatorów do samochodów elektrycznych!

Autoryzowany zakład naprawy akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych i hybrydowych Renault został uruchomiony w ramach działalności spółki Dąbrowscy.

Autoryzowany zakład naprawy akumulatorów powstał jako konsekwencja wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych w regionie oraz sukcesywnego wprowadzania napędów hybrydowych i hybrydowych plug-in. Zakład w Zabrzu jest jedynym tego typu zakładem Renault w tej części Europy. Pozwala on na zapewnienie sprawnej i szybkiej naprawy akumulatorów oraz obniżenie kosztów napraw.

Operacje wykonywane na akumulatorach objęte są gwarancją.  Akumulatory przed ich wysyłką do naprawy w zakładzie w Zabrzu są poddawane pełnej diagnostyce w serwisie Renault Ekspert Z.E. w celu wskazania problemu, jaki wystąpił w akumulatorze. Każdy akumulator wysyłany do Zabrza musi przejść procedurę stwierdzającą, że taka jednostka nadaje się do naprawy.

W większości naprawy polegają na wymianie modułów z ogniwami elektrycznymi (33,3 V), ale zdarzały się również przypadki, gdy należało wymienić moduły BMS (moduły zarządzające). Moduły poddane wymianie są składowane i odbierane z Zabrza przez producenta. Do naprawy są dostarczane samochody kompletne, z wyłączeniem Rumunii i Bułgarii, skąd dostarczane są same akumulatory trakcyjne w specjalnych skrzyniach transportowych i oznakowanej ciężarówce.

Najnowsze

Niderlandy liderem elektromobilności. Dotacje rządowe kluczem do sukcesu

Europa chce być zielona, czyli ekologiczna. Aby to osiągnąć kraje Unii Europejskiej promują wytwarzanie energii w sposób przyjazny środowisku oraz elektromobilność przez którą rozumie się gównie pojazdy elektryczne.

Dzięki determinacji w dążeniu do ograniczania emisji substancji szkodliwych z pojazdów, stał się liderem w promowaniu aut zeroemisyjnych. To właśnie tam, w 2020 roku, 21 proc. wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów stanowiły ich elektryczne odmiany (4 proc. hybrydy typu plug-in). Jest to bez wątpienia rynkowy ewenement i najlepszy przykład, jak dobrze skonstruowane dotacje, zachęty i przepisy  pomagają osiągnąć zamierzone cele środowiskowe.

Rząd Niderlandów oferuje nabywcom nowych aut zelektryfikowanych (auta elektryczne – BEV i hybrydowe typu plug-in – PHEV) do 4000 euro zwrotu. Ponadto właściciele BEV zyskują finansowo również poprzez zwolnienia z jednorazowego podatku rejestracyjnego i rocznego podatku od posiadania auta. Jeżeli dla kogoś to za mało, to rząd postanowił zniechęcić zainteresowanych do kupowania aut spalinowych, nakładając na nie dodatkowy podatek.

Nabywca elektrycznego modelu ID.3 (150 kW) w stosunku do klasycznego Volkswagena Golfa z benzynowym silnikiem (1.5 eTSI 110kW), uzyskuje oszczędności przy zakupie do 4500 euro, a następnie 10 000 euro w przypadku 4-letniej eksploatacji. W tym miejscu trzeba jednak podkreślić fakt, że bez rządowych dotacji oszczędności przy zakupie nie byłyby znaczące. Dotacja 4000 euro od rządu w znaczący sposób wpływa na opłacalność wyboru auta czysto elektrycznego.

Niderlandy jasno określiły swoje priorytety. Auta elektryczne są dla nich przyszłością i chyba jedynym kierunkiem. Dodatkowe podatki dla aut spalinowych w prosty sposób zniechęcają klientów do ich zakupu. Widać to się sprawdza, skoro ten mały kraj stał się elektryczną potęgą. Jednak to wszystko nie byłoby możliwe bez wsparcia ze strony rządu i dotacji do zakupu aut zeroemisyjnych. Może dzięki tym działaniom inne kraje zrozumieją, że żeby coś wypromować najpierw trzeba pomóc, a później oczekiwać efektów.

Żródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Najnowsze

Plaga kierowców jeżdżących nocą bez świateł. Winna jest nowoczesność?

Kiedyś spotkać samochód w nocy poruszający się bez świateł, było bardzo trudno. Niestety wśród posiadaczy względnie nowych aut, jest to problem coraz bardziej widoczny.

Autor tego nagrania zwraca uwagę na poważny problem, wynikający z bezmyślności polskich kierowców. Coraz częściej można spotkać osoby, które poruszają się w terenie zabudowanym bez włączonych świateł nocą. Dlaczego jest ich teraz więcej?

Czy wiesz, kiedy używać świateł przeciwmgłowych?

Odpowiedź to „rozwiązania w nowych samochodach”. Po pierwsze obowiązkowe od lat światła do jazdy dziennej – kierowcy zdają się żyć w przekonaniu, że jakieś tam światła są zawsze włączone i zapominają o tym, że mają jeszcze światła mijania. Kiedyś o taki błąd było trudniej też dlatego, że bez włączenia świateł, zegary były nieoświetlone. W nowoczesnych autach zwykle zawsze mają podświetlenie, ale bez świateł mijania, wyłączone jest podświetlenie wszystkich przełączników. Lecz widać dla tych kierowców dziwnie ciemna deska rozdzielcza o niczym nie świadczy.

Kiedy kierowca zauważy pieszego bez odblasków? Za późno

Na koniec wideo z przykładami takich bezmyślnych kierujących, autor apeluje „wyłącz automat, włącz myślenie”. Apel niestety nie na temat – gdyby ci kierowcy mieli w swoich autach czujnik zmierzchu (albo mieli go stale włączonego), auto „pomyślałoby” za nich. Pamiętać za to należy, że większość „automatów” nie reaguje na deszcz, a żaden nie reaguje na mgłę. Wtedy rzeczywiście musimy „włączyć myślenie”.

Najnowsze