Paula Lazarek

Porsche Turbo Charger – najsilniejsza w Polsce ładowarka samochodowa

Zaledwie kilka minut ładowania, żeby przejechać 100 km – tak działają najmocniejsze w Polsce ładowarki samochodowe.

Urządzenia o mocy 320 kW pojawiają już się przy salonach sprzedaży Porsche Centrum oraz w Porsche Experience Center Silesia Ring. W ten sposób Porsche Polska stawia kolejny krok w konsekwentnej strategii rozbudowy infrastruktury dla samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in.

– Do 2025 r. połowa wszystkich produkowanych przez Porsche samochodów będzie wyposażonych w silnik elektryczny – mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce. – Aby to osiągnąć, musimy nie tylko produkować doskonałe samochody, ale także wspierać rozwój całej infrastruktury służącej użytkownikom tych aut. Dlatego tak mocno angażujemy się w budowę komplementarnej sieci stacji ładowania o różnej mocy – wyjaśnia.

W kraju działa już ponad 40 ładowarek Porsche Destination Charging – zlokalizowanych przy hotelach, restauracjach i innych miejscach często odwiedzanych przez kierowców. Właściciele samochodów Porsche mogą w nich ładować swoje auta bezpłatnie, ale PDC są dostępne także dla innych.

Teraz czas na pierwsze w Polsce ładowarki Porsche Turbo Charger, które pozwalają na ładowanie z maksymalną mocą 320 kilowatów (ładowanie modelu Porsche Taycan z maksymalną mocą 270 kW, ładowanie dwóch samochodów równocześnie – po 160 kW). „Zatankowanie” modelu Porsche Taycan z akumulatorem Performance z poziomu 5% do poziomu 80% zajmuje w takiej sytuacji zaledwie 22,5 minuty. Ładowarki wyposażone są w złącza CCS1, CCS2, CHAdeMo, GB/T i działają w zakresie temperatury od -30 do 60 stopni Celsjusza.

W najbliższych tygodniach uruchamiane będą ładowarki Porsche Turbo Charger przy Porsche Centrach w Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Łodzi i Warszawie. Ładowarki będą dostępne publicznie. Punkt ładowania powstaje także przy Porsche Experience Center Silesia Ring w Kamieniu Śląskim.

Oprócz własnych stacji ładowania Porsche zaangażowane jest też w konsorcjum IONITY, które buduje sieć superszybkich stacji ładowania przy głównych autostradach europejskich. W Polsce na razie planowane są cztery lokalizacje – dwie przy autostradzie A2 w pobliżu granicy niemieckiej oraz koło Poznania oraz dwie przy autostradzie A1 (w pobliżu Kutna i przy MOP Olsze).

Najnowsze

Ten kierowca jest zbyt szybki, żeby stać z innymi na światłach

Widzieliśmy wiele sytuacji, w których ktoś omijał pojazdy stojące na czerwonym świetle, ale ten sposób jest całkiem oryginalny.

Na czerwonym świetle stoją samochody. Nuda. Nic się nie dzieje. Wreszcie zielony sygnał, auta pomału ruszają, gdy nagle pasem do jazdy w przeciwną stronę, oddzielonym wysepką, przemyka Fiesta ST.

Stereotypowy Polak-kombinator na autostradzie. Będzie sprytny i może nikt nie zginie

„Pomysłowy” kierowca ozdobionego niebieskimi pasami Forda wyprzedził w ten sposób kilka samochodów (ciekawe ile i jaki odcinek pokonał jadąc pod prąd) i uniknął stania w oczekiwaniu, aż przejadą auta z naprzeciwka. Bardzo pomysłowe. Ciekawe jak oceniłaby taki manewr drogówka.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowe Miejsca Obsługi Podróżnych na trasie S8! Gdzie można zatrzymać się na odpoczynek?

Kierowcy jadący trasą S8 na odcinku Łódź – Wrocław od maja mogą zatrzymywać się na 2 nowych obiektach typu MOP (Miejsca Obsługi Podróżnych), położonych w okolicach Kępna. Gdzie dokładnie kierowcy mogą zatrzymać się na odpoczynek i zatankować paliwo?

MOP (tzw. Miejsce Obsługi Podróżnych) to teren wydzielony w pasie drogowym autostrad i dróg ekspresowych, wyposażony w parking oraz w infrastrukturę zapewniającą komfort i odpoczynek podróżnym. Na części z nich znajdują się dodatkowo duże i znakomicie wyposażone stacje paliw, z szerokim wachlarzem usług.

Kierowcy jadący trasą S8 na odcinku Łódź – Wrocław od maja mogą zatrzymywać się na 2 nowych stacjach paliw Lotos – Kierzno Północ i Kierzno Południe.

Lokalizacja nowo otwartych MOP-ów to duże udogodnienie dla podróżnych przemierzających popularną drogę ekspresową S8 łączącą Wrocław, Łódź, Warszawę i Białystok. Na stacji MOP Kierzno Północ można zatrzymać się jadąc w stronę Wrocławia, natomiast na stacji MOP Kierzno Południe jadąc w stronę Łodzi.

Miejsca Obsługi Podróżnych Kierzno Północ i Kierzno Południe to dogodnie położone obiekty, idealne na przerwę w podróży. Kierowcy poza gwarancją zatankowania paliwa, mają dostęp do oferty gastronomicznej oraz nowoczesnej infrastruktury, która umożliwi odpoczynek przed dalszą drogą.

Na klientów stacji Kierzno Północ i Kierzno Południe czekają zewnętrzne strefy wypoczynkowe oraz siłownia plenerowa. Najmłodsi mają do dyspozycji plac zabaw oraz kącik wyposażony w gry komputerowe. Nowe MOP-y oferują także bezpłatny dostęp do szybkiej sieci Wi-Fi. Dużym udogodnieniem dla rodzin jest pokój, w którym można skorzystać z kuchenki mikrofalowej.

Miejsca Obsługi Podróżnych, fot. materiały prasowe / Lotos

MOP to coś więcej niż przystanek na tankowanie. Podróżni mogą odpocząć przed dalszą podróżą, „doładować akumulatory” w przyjaznym i funkcjonalnym otoczeniu. Miejsce Obsługi Podróżnych to także duża przestrzeń. Kierowcy TIR-ów mogą liczyć na 40 miejsc dla aut ciężarowych. W MOP-ach znajdują się także 4 miejsca dla autobusów, 70 miejsc dla pojazdów osobowych i 10 dla aut z przyczepą.

Najnowsze

Z wnętrza Punto wydobywał się gęsty, biały dym. Kierowca i pasażer nawet nie kryli się z tym, jak „umilają” sobie podróż

Gęsty dym wydobywający się z uchylonego okna oraz brak zapiętych pasów bezpieczeństwa zwróciły uwagę patrolu Inspekcji Transportu Drogowego na przejeżdżający samochód osobowy.

Funkcjonariusze pełniący służbę przy DK 6 w Wejherowie, zwrócili uwagę na jeden z przejeżdżających samochodów osobowych. Kierowca i pasażer leciwego Fiata Punto nie mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa i na zmianę palili fajkę wodną. Wnętrze auta spowite było gęstym, białym dymem, który wydobywał się przez uchylone okno.

Jechał zdemolowanym autem, nie miał prawa jazdy, ale za to był pod wpływem narkotyków

Kierowca po chwili zorientował się, że jedzie za nim patrol ITD. Zaczął wykonywać nerwowe ruchy, próbował bezskutecznie zapiąć pas bezpieczeństwa, a jego pasażer opróżnił przez okno fajkę i schował ją na tylne siedzenie. Inspektorzy podjęli interwencję i zatrzymali pojazd do kontroli.

Kierująca pod wpływem narkotyków szalała na drodze. A potem próbowała uciec przed policją polem

Po otwarciu drzwi samochodu poczuli charakterystyczny zapach dymu marihuany. Kierowca i jego pasażer byli zdenerwowani, co wcale nas nie dziwi. Na miejsce wezwano patrol policji, funkcjonariusze znaleźli w aucie marihuanę. Badanie narkotestem wykazało, że zarówno kierowca, jak i jego pasażer byli pod wpływem tego środka odurzającego. Obaj zostali zatrzymani za posiadanie narkotyków. Kierowca będzie odpowiadał także za prowadzenie pojazdu pod wpływem narkotyków i bez wymaganych uprawnień.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Muscle car od nowa. Jak Dodge szykuje się na koniec ery V8?

Era silników V8 powoli dobiega końca. Zaczyna się czas elektromobilności. Czy to oznacza, że nowe samochody będą mniej ekscytujące? Dodge twierdzi, że wręcz przeciwnie.

Dodge jakiś czas temu stwierdził, że przepisy dotyczące emisji spalin zabijają silnik V8. Teraz potwierdził swoje przypuszczenia, ogłaszając, że era silników V8 powoli dobiega końca. Czy to zła wiadomość? Chyba nie. Amerykański producent twierdzi, że elektryfikacja sprawi, że jego muscle car będzie jeszcze bardziej ekscytujący.

Matt McAlear , szef sprzedaży w Dodge, w wywiadzie dla „Muscle Cars & Trucks” powiedział:

Nie ma żadnej konkretnej daty, ale wszyscy wiedzą, że koniec ery silników V8 jest bliski i trzeba się nimi cieszyć póki można. Ale nie wszystko jest stracone. Nadchodzące zmiany będą o wiele bardziej ekscytujące. Wszyscy wiedzą, że zbliża się elektryfikacja. Jeśli chodzi o Dodge’a, wymyślimy na nowo muscle car. Jestem bardzo podekscytowany tym, dokąd zmierza przyszłość.

McAlear nie podał jednak żadnych szczegółów na temat tego, co Dodge szykuje w przyszłości.

Plotki o tym, jak Charger i Challenger (wprowadzone w 2008 roku) będą ewoluować w latach 20. XXI wieku, pojawiają się już od jakiegoś czasu. Jedno z niezidentyfikowanych doniesień mówi, że Challenger nowej generacji będzie mniejszy i odpowiednio lżejszy niż jego poprzednik. W 2019 roku ówczesny szef Fiat-Chrysler Automobiles, Mike Manley, ogłosił, że pewien stopień elektryfikacji jest nieunikniony. Co wymowne, zapytany o to, co będzie napędzać następcę Challengera, stwierdził, że „nie będzie to doładowany silnik V8 o mocy 700 KM”,. Nic nie wskazuje na to, że niedawna fuzja FCA z PSA w celu utworzenia Stellantis zniweczyła te plany. Wręcz przeciwnie, raczej przyspiesza dążenia strony FCA do elektryfikacji.

W międzyczasie Dodge zrobi wszystko, co w jego mocy, aby zaspokoić apetyt motomaniaków na silniki V8.

Najnowsze