Porsche Taycan prezentuje wnętrze w pełnej krasie!

Pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy producenta z Zuffenhausen wyznacza nowe standardy w zakresie designu wnętrza. Inspiracją była tu „czysta” w rysunku deska rozdzielcza modelu 911 z 1963 r. A wyznaczonym celem – przeniesienie jej do czasów współczesnych.

Porsche Taycan zwiastuje początek nowej ery. Zdecydowanie koncentruje się na kierowcy. Panel instrumentów ma czytelny, minimalistyczny, ultranowoczesny design, a obsługa poszczególnych elementów odbywa się szybko i bez żadnych zakłóceń. Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników, który jest wyraźnie ukierunkowany na kierowcę i dba o to, aby wszystkie informacje niezbędne podczas jazdy były widoczne. 
 
Kierowcy mogą wybrać jeden z czterech trybów wyświetlania informacji w zestawie wskaźników:
Tryb klasyczny (miernik mocy) – prezentuje instrumenty typowe dla Porsche. Informacje są tu wyraźnie uporządkowane i pozwalają na szybki odczyt. Miejsce umieszczonego pośrodku obrotomierza zajmuje miernik mocy.
Tryb mapy – zamiast centralnego miernika mocy wyświetla widok mapy.
Tryb pełnej mapy – celowo pomija okrągłe przyrządy na rzecz widoku dużej mapy nawigacji, prezentowanej na pełnym ekranie.
Tryb Pure – pokazuje tylko podstawowe informacje na temat jazdy, takie jak prędkość, znaki drogowe oraz wskazania nawigacji w postaci minimalistycznych strzałek.
 
 
Sama kierownica ma lekką formę i występuje w dwóch rodzajach do wyboru. Prócz wersji podstawowej, którą można spersonalizować za pomocą kolorowych wstawek oferowanych w ramach pakietu akcentującego, Porsche oferuje opcjonalną sportową kierownicę GT. Wyróżnia ją charakterystyczny design z widocznymi łbami śrub i typowy dla Porsche okrągły przełącznik do zmiany trybu jazdy. 
 
Wszystkie ustawienia pojazdu, jak np. systemu Porsche Active Stability Management (PASM), można łatwo przeprowadzać za pośrednictwem centralnego wyświetlacza. Za pomocą przejrzystego, konfigurowalnego ekranu głównego kierowca może szybko dotrzeć do wszystkich aplikacji, w tym nawigacji, telefonu, mediów, opcji komfortu i Porsche Connect. Jeszcze szybszy dostęp do żądanej funkcji zapewnia zoptymalizowane sterowanie głosowe. Po raz pierwszy pasażer z przodu może korzystać z „własnego”, opcjonalnego ekranu dotykowego, który umożliwia łatwą zmianę ustawień bez rozpraszania uwagi kierowcy.
 
 
Podniesiona konsola środkowa potęguje wrażenie niskiej pozycji za kierownicą – zgodnie z tym, czego można spodziewać się po Porsche. Zaopatrzono ją w duży, 8,4-calowy panel dotykowy z funkcją haptycznego sprzężenia zwrotnego (potwierdzania przeprowadzanych operacji). Za jego pośrednictwem można zmienić ustawienia klimatyzacji lub, dzięki funkcji rozpoznawania pisma ręcznego, błyskawicznie wprowadzić adresu celu nawigacji. 
 
Jeśli chodzi o kolorystykę i wybór materiałów wykończeniowych, wnętrze Porsche Taycan oferuje zindywidualizowane konfiguracje, od tradycyjnej po zrównoważoną i nowoczesną. Istnieje również opcja zamówienia klasycznej skórzanej tapicerki, a także ekologicznie wyprawianej skóry klubowej Olea – w procesie jej garbowania wykorzystuje się liście oliwne. Naturalną jakość skóry podkreśla specjalny, subtelny nadruk. Nowością jest wnętrze całkowicie pozbawione elementów ze skóry, wykończone materiałami o nowoczesnej fakturze.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze