
Porsche razem z nowym start-upem wspierają elektomobilność
Porsche Digital poszerza działalność firmy na polu elektromobilności i wzbogaca swoje biznesowe portfolio o start-up &Charge – cyfrową platformę, dzięki której użytkownicy mogą zbierać punkty na internetowe zakupy produktów i usług z branży elektromobilności.
Porsche Digital to technologiczna i cyfrowa „kuźnia” producenta samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Głównym zadaniem firmy jest odszukiwanie i skalowanie nowych cyfrowych modeli biznesowych oraz optymalizacja istniejących produktów. W tym celu spółka opracowuje cyfrowe produkty i usługi, oraz projektuje technologicznie wyśrubowane rozwiązania branżowe.
Start-up &Charge oferuje pierwszy program lojalnościowy dla użytkowników elektromobilności w Europie. &Charge to cyfrowa platforma, dzięki której użytkownicy mogą zbierać punkty na internetowe zakupy produktów i usług z branży elektromobilności
Za wszystkie zakupy, rezerwacje i inne transakcje, które są realizowane za pośrednictwem platformy, użytkownicy otrzymują tzw. kilometry, które będą mogli później wykorzystać między innymi na ładowanie pojazdu elektrycznego oraz opłacenie przejazdów publicznymi jednośladami na prąd czy usług car-sharingu.
Mattias Ulbrich, dyrektor generalny Porsche Digital, wyznał:
W krótkim czasie nasz zespół w Porsche Digital wykorzystał swój pomysł i stworzył udaną, niezależną firmę. Cyfrowe platformy mogą znacznie przyspieszyć zmiany zachodzące w kierunku zrównoważonej mobilności.
Przeczytaj też: Jak wymawiać nazwę „Porsche”?
Platforma &Charge jest obecnie dostępna w Niemczech, Austrii, Belgii i Holandii, a wkrótce ma zadebiutować także w innych krajach. Jak dotąd oferta spotkała się z dobrym przyjęciem: do inicjatywy dołączyło już wiele firm partnerskich, w tym ponad 600 partnerów z branży e-handlu oraz 11 dostawców usług z zakresu mobilności. Obecnie zespół pracuje głównie nad uzupełnieniem ofert stacjonarnych. W Badenii-Wirtembergii w Niemczech zawarto pierwsze partnerstwa w branży gastronomicznej oraz handlu detalicznego.
Eugen Letkemann, dyrektor generalny &Charge, wyjaśnia:
Dzięki naszej platformie staramy się mieć swój wkład w zmiany zachodzące w zakresie mobilności. W centrum naszej działalności stawiamy klienta i tworzymy lukratywne zachęty do korzystania z rozwiązań zrównoważonej mobilności. Kluczem jest tu oferowanie naszym użytkownikom szerokiej gamy usług – zarówno jeśli chodzi o zbieranie, jak i realizację kilometrów.
Przeczytaj też: Jubileuszowa edycja Porsche 911
Co ciekawe, już od chwili powstawania &Charge jest firmą neutralną dla klimatu. Start-up nie tylko unika, ogranicza i kompensuje emisje CO2 z własnej działalności gospodarczej, ale także pochodzące od użytkowników. Klienci mogą korzystać ze zgromadzonych „kilometrów” do wspierania certyfikowanych projektów ochrony klimatu.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: