
Porsche Macan GTS – sportowy SUV o mocy 380 KM
Nowy Macan GTS oferuje 2,9-litrowy silnik V6 biturbo, który osiąga moc 280 kW (380 KM) – to o 15 kW (20 KM) więcej niż poprzednik.
Nowy członek rodziny kompaktowych SUV-ów Porsche zyskał między innymi oznaczenie GTS, pochodzące od słów Gran Turismo Sport. To zasługa jego niezrównanej dynamiki jazdy. System kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został tu specjalnie dostrojony, a podwozie – w celu zapewnienia większej dynamiki poprzecznej – obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm.
W połączeniu ze standardowymi 20-calowymi obręczami RS Spyder Design i dużymi żeliwnymi hamulcami (tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu) nowy Macan GTS zachwyca zwinnością i responsywnością rasowego samochodu sportowego. Opcjonalnie hamulce można dodatkowo udoskonalić, zamawiając układ Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Seryjnie montowany sportowy układ wydechowy – specjalnie dostosowany do wariantu GTS – dba o przyjemność z jazdy nowym Porsche Macan GTS także w dziedzinie akustyki. Sedno wrażeń dźwiękowych stanowi silnik V6 o pojemności 2,9 litra. Układ „centralnego turbo” – czyli dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami – zapewnia szczególnie bezpośrednią reakcję na zmianę obciążenia. Maksymalny moment obrotowy 520 Nm (+20 Nm) jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1750 do 5000 obr./min. Najbardziej sportowy wariant Porsche Macana zużywa 9,6 l paliwa na 100 km (cykl NEDC1).
Charakterystyczny wygląd nadaje mu standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii nadwozia oraz efektownymi osłonami progów. Przedni pas wyróżniają elementy lakierowane na czarno, czyli wizytówka wszystkich modeli Porsche z rodziny GTS. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowych tylnych świateł z LED-owym pasem świetlnym.
Standardem jest tu wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i wydatnymi boczkami, które zapewniają stabilne podparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Wśród licznych opcji personalizacji znajdują się skórzana tapicerka GTS z przeszyciami w kolorze Carmine Red lub Crayon z dodatkowymi elementami z Alcantary® i kolorowymi akcentami, nagłośnienie przestrzenne BOSE® Surround Sound System oraz nowy schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego. Na życzenie bezpieczeństwo i komfort zwiększają adaptacyjny tempomat, w tym asystent jazdy w korku, asystent parkowania z kamerą cofania i widokiem otoczenia, podgrzewana szyba przednia oraz jonizator powietrza.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: