
Porsche ma zamiar spotęgować „wrażenia pasażerów samochodów”. W jaki sposób?
Porsche inwestuje w nowy start-up, który wypełni lukę między branżą rozrywkową a motoryzacyjną. Granie w gry w samochodzie? Oglądnie filmów? Oto motoryzacyjna przyszłość.
Porsche rozszerza swój ekosystem start-upów o firmę Zync z San Francisco. Dzięki temu partnerstwu Porsche realizuje swoje interesy w obszarach biznesowych wykraczających poza swoją główną działalność i koncentruje się na opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań dla samochodowej rozrywki przyszłości.
Czym zajmuje się Zync?
Zync wypełnia lukę pomiędzy branżą rozrywkową a motoryzacyjną, umożliwiając dostarczanie multimedialnych treści do aut za pośrednictwem centralnego partnera. Nowo opracowane oprogramowanie w połączeniu z międzynarodową siecią partnerów pozwala np. bezpośrednio integrować z systemami rozrywki w samochodach oferty strumieniowania pochodzące od zewnętrznych dostawców. Takie rozwiązanie ma istotną zaletę: w całości bazuje na istniejących architekturach informacyjno-rozrywkowych, co oznacza, że nie ma potrzeby modernizacji sprzętu.

Mówiąc prościej, Zync zajmuje się „wrażeniami pasażerów samochodów”, oferując im nowe usługi cyfrowej rozrywki, takie jak strumieniowe przesyłanie wideo, gry oraz rozwiązania e commerce (handel elektroniczny).
Christian Knörle, dyrektor Porsche Digital ds. budowania firm, powiedział:
Dla wielu kierowców cyfrowe i spersonalizowane rozwiązania samochodowe stają się coraz bardziej istotne. Dzięki Zync stwarzamy kolejną możliwość oferowania im aktualnych i popularnych formatów rozrywki.
Zync zamienia samochód w prywatne kino
Poza hostingiem wielu zróżnicowanych form współpracy w dziedzinie mediów Zync oferuje dostęp do wyselekcjonowanych bibliotek treści premium. Są one personalizowane za pomocą inteligentnych algorytmów i podsuwane użytkownikom na podstawie ich zainteresowań, aktualnego nastroju oraz czasu trwania podróży. Do 2023 roku planowana jest integracja kolejnych funkcji, takich jak interaktywne gry wideo czy zakupy online.
Start-upowy ekosystem Porsche
Z myślą o zwiększeniu swojej innowacyjności Porsche konsekwentnie rozwija własny ekosystem start-upów. Oprócz poszerzania portfolio modeli biznesowych za pośrednictwem Forward31 producent samochodów sportowych korzysta z wielu innych instrumentów, m.in. bezpośrednio inwestuje w obiecujące start-upy za pośrednictwem Porsche Ventures. Z kolei akcelerator APX – wspólne przedsięwzięcie Porsche i koncernu medialnego Axel Springer – koncentruje się na dalszym rozwoju początkujących firm. Porsche jest też partnerem otwartej platformy innowacji Startup Autobahn.
Najnowsze
-
„Pan Pies” przekroczył prędkość. Fotoradar zrobił zdjęcie uśmiechniętego psa za kierownicą
Policja już na początku swojego komunikatu podkreśla, że nie jest to fotomontaż ani fejk. Fotoradar naprawdę zrobił zdjęcie przekraczającego prędkość samochodu, za którego kierownicą siedział pies. -
Nowe paliwo już jest na polskich stacjach. Czy trzeba jak najszybciej je zatankować?
-
Czy muszę włączać kierunkowskaz na pasie do skrętu? Niektórzy szukają tu drugiego dna
-
Ceny paliw w Polsce w październiku. Ile kosztuje benzyna, a ile powinna kosztować?
-
Jak używanie kart paliwowych może ułatwić małym i średnim przedsiębiorstwom zarządzanie flotami?