
Porsche chce uczynić motorsport bardziej przystępnym. Kibice będą wdzięczni?
Porsche planuje zapewnić kibicom jeszcze więcej emocji z oglądania zawodów sportu motorowego i wynieść postrzeganie wyścigów samochodowych na nowy poziom.
Porsche Ventures, oddział venture capital producenta samochodów sportowych, przejął mniejszościowy udział w Griiip. Ten izraelski start-up opracował platformę danych w chmurze, która umożliwia transmisję danych wprost z pojazdu wyścigowego, a później ich analizę oraz wizualizację. Tym samym Griiip otwiera nowy wymiar zaangażowania użytkowników, przetwarzania danych i śledzenia zmagań, zapewniając wyjątkowe wyścigowe emocje na każdym poziomie końcowych użytkowników – kierowców, zespołów i fanów.
Start-up Griiip wyznaczył sobie misję uczynienia sportu motorowego bardziej przystępnym. W tym celu oferuje innowacyjne sposoby nawiązywania kontaktów z fanami przez organizacje wyścigowe, ligi, franczyzy i producentów samochodów. Spersonalizowana platforma cyfrowych mediów – RAMP (Racing Media Platform) – swoim unikalnym podejściem do angażowania fanów motorsportu chce przyciągnąć młodszą publiczność, która podczas oglądania rywalizacji za pośrednictwem cyfrowych mediów oczekuje bardziej wciągających i spersonalizowanych wrażeń. Platforma obejmuje bezpośredni dostęp do „surowych” danych z elektronicznych jednostek pojazdu; odbywa się to za pośrednictwem komponentu sprzętowego znanego jako „czerwona skrzynka”. Dane te są na bieżąco pobierane w trakcie wyścigów i wykorzystywane do tworzenia m.in. treści na żywo.

Produkcja spersonalizowanych treści, którą umożliwia RAMP, zapewnia widzom dostęp do profili kierowców i porównywanie ich wyników w czasie rzeczywistym. Lista parametrów może obejmować szereg zestawów danych, takich jak poziom stresu kierowcy, stan naładowania akumulatora pojazdu, przewidywane czasy okrążeń lub dane dotyczące opon. Informacje są gromadzone i wizualizowane na wykresach w czasie rzeczywistym, tak aby umożliwić widzom porównanie wydajności zawodników.
Niedawno Porsche Motorsport przeprowadziło pomyślny test koncepcyjny, który pozwolił zweryfikować technologię start-upu. Fritz Enzinger, wiceprezes Porsche ds. motorsportu, powiedział:
Griiip oferuje przyszłościową, innowacyjną platformę danych ze świata motorsportu, która łączy wszystkie strony (włącznie z wyścigami w rzeczywistości mieszanej) i tworzy nową erę wrażeń z oglądania wyścigów samochodowych.
Najnowsze
-
Już dzisiaj otwarcie nowego fragmentu Zakopianki. Nie jest długi, ale za to ważny
Odwieczny problem kierowców udających się na Podhale jest ciągle zakorkowana, jednopasmowa Zakopianka. Na szczęście budowa nowej, ekspresowej trasy trwa już od dłuższego czasu, a kierowcy już dziś będą mogli docenić stopniową jej rozbudowę. -
Limity tankowania na stacjach paliw. Daniel Obajtek czeka na przeprosiny
-
Kierowca autobusu śmiertelnie potrącił 19-latkę. Zapadł wyrok w głośnej sprawie
-
Instant karma na przejściu wywołała burzę. Zawinił kierowca czy to pieszy nie zna przepisów?
-
Elon Musk szuka Polaków do pracy. Zarobki w fabryce Tesli robią duże wrażenie