
Porsche chce uczynić motorsport bardziej przystępnym. Kibice będą wdzięczni?
Porsche planuje zapewnić kibicom jeszcze więcej emocji z oglądania zawodów sportu motorowego i wynieść postrzeganie wyścigów samochodowych na nowy poziom.
Porsche Ventures, oddział venture capital producenta samochodów sportowych, przejął mniejszościowy udział w Griiip. Ten izraelski start-up opracował platformę danych w chmurze, która umożliwia transmisję danych wprost z pojazdu wyścigowego, a później ich analizę oraz wizualizację. Tym samym Griiip otwiera nowy wymiar zaangażowania użytkowników, przetwarzania danych i śledzenia zmagań, zapewniając wyjątkowe wyścigowe emocje na każdym poziomie końcowych użytkowników – kierowców, zespołów i fanów.
Start-up Griiip wyznaczył sobie misję uczynienia sportu motorowego bardziej przystępnym. W tym celu oferuje innowacyjne sposoby nawiązywania kontaktów z fanami przez organizacje wyścigowe, ligi, franczyzy i producentów samochodów. Spersonalizowana platforma cyfrowych mediów – RAMP (Racing Media Platform) – swoim unikalnym podejściem do angażowania fanów motorsportu chce przyciągnąć młodszą publiczność, która podczas oglądania rywalizacji za pośrednictwem cyfrowych mediów oczekuje bardziej wciągających i spersonalizowanych wrażeń. Platforma obejmuje bezpośredni dostęp do „surowych” danych z elektronicznych jednostek pojazdu; odbywa się to za pośrednictwem komponentu sprzętowego znanego jako „czerwona skrzynka”. Dane te są na bieżąco pobierane w trakcie wyścigów i wykorzystywane do tworzenia m.in. treści na żywo.

Produkcja spersonalizowanych treści, którą umożliwia RAMP, zapewnia widzom dostęp do profili kierowców i porównywanie ich wyników w czasie rzeczywistym. Lista parametrów może obejmować szereg zestawów danych, takich jak poziom stresu kierowcy, stan naładowania akumulatora pojazdu, przewidywane czasy okrążeń lub dane dotyczące opon. Informacje są gromadzone i wizualizowane na wykresach w czasie rzeczywistym, tak aby umożliwić widzom porównanie wydajności zawodników.
Niedawno Porsche Motorsport przeprowadziło pomyślny test koncepcyjny, który pozwolił zweryfikować technologię start-upu. Fritz Enzinger, wiceprezes Porsche ds. motorsportu, powiedział:
Griiip oferuje przyszłościową, innowacyjną platformę danych ze świata motorsportu, która łączy wszystkie strony (włącznie z wyścigami w rzeczywistości mieszanej) i tworzy nową erę wrażeń z oglądania wyścigów samochodowych.
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców