Porsche Boxster GTS i Cayman GTS jeszcze mocniejsze
Dwa najszybsze samochody Porsche z silnikami montowanymi centralnie gotowe do startu - oto Porsche Boxster GTS i Cayman GTS: topowe modele z mocniejszymi silnikami.
Porsche Boxster GTS i Cayman GTS z mocniejszymi jednostkami oraz zawieszeniem PASM* – ich nazwa mówi wszystko: „GTS” oznacza w Porsche „Gran Turismo Sport” i od czasów legendarnego modelu 904 Carrera GTS z 1963 roku stanowi obietnicę najlepszych osiągów.
Odmiany GTS wyróżnia zmodyfikowany przedni i tylny pas, przyciemniane lampy z biksenonowymi reflektorami i standardowym systemem dynamicznego oświetlenia PDLS* oraz zewnętrzne oznaczenia w kolorze czarnym z lśniącym wykończeniem. 6-cylindrowe boksery stosowane do ich napędu bazują na 3,4-litrowych jednostkach z Boxstera S i Caymana S. Za sprawą subtelnych modyfikacji generują one teraz dodatkowe 15 KM. Oznacza to, że silnik Boxstera GTS osiąga moc 330 KM, a Caymana GTS – 340 KM. Dodatkowo, maksymalny moment obrotowy wzrósł o 10 Nm – odpowiednio, do 370 oraz 380 Nm. Do standardowego wyposażenia obu modeli należy pakiet Sport Chrono.
Porsche Boxster GTS |
fot. Porsche
|
W rezultacie, po wciśnięciu przycisku Sport Plus, Boxster GTS z opcjonalną przekładnią Doppelkupplungsgetriebe (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 s, a Cayman GTS nawet o 0,1 s szybciej. Prędkość maksymalna Boxstera GTS z manualną, 6-stopniową skrzynią wynosi 281 km/h. Coupé jest jeszcze szybsze – rozpędza się do 285 km/h. Oba modele jako pierwsze Porsche z silnikami umieszczonymi centralnie są zgodne ze standardem Euro 6 i w wersji z przekładnią PDK zużywają średnio wg producenta 8,2 l/100 km (9,0 l/100 km ze skrzynią manualną).
Boxster GTS i Cayman GTS łączą wyśmienitą dynamikę z typową dla Porsche wszechstronnością i ekskluzywnym wyposażeniem. Dla przykładu, standardowa kombinacja zawieszenia PASM oraz pakietu Sport Chrono umożliwia kierowcy wybór pomiędzy bezkompromisowym, sportowym prowadzeniem a komfortem na długich odcinkach – wystarczy naciśnięcie przycisku. W obu przypadkach perfekcyjnie sprawdza się ogumienie w rozmiarze 235/35 z przodu i 265/35 z tyłu wraz z 20-calowymi obręczami Carrera S. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje ponadto sportowe fotele oraz skórzane wykończenie, uzupełnione – podobnie jak w przypadku pozostałych modeli Porsche z rodziny GTS – elementami z Alcantary.
Wnętrze Porsche Cayman GTS |
fot. Porsche
|
I tak jak w przypadku Cayenne GTS i Panamery GTS, wizytówką Boxstera GTS oraz Caymana GTS jest ekstremalnie sportowy charakter. Historia nazwy „Gran Turismo Sport” sięga Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku, samochodu wyścigowego dopuszczonego do użytkowania na publicznych drogach. Jego potomkami były modele 924 GTS oraz 928 GTS. Oznaczenie GTS odrodziło się w roku 2007 wraz z Cayenne GTS. Później otrzymały je również samochody z serii 911 i Panamera.
Rynkowa premiera nowych modeli nastąpi w maju br. W Niemczech ceny Boxstera GTS rozpoczynają się od 69 949 euro, a Caymana GTS – od 73 757 euro (z VAT).
*PASM – Porsche Active Suspension Management
*PDLS – Porsche Dynamic Light System
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: