
Porsche 911 Speedster trafi do produkcji
Auto koncepcyjne, zaprezentowane w trakcie obchodów 70. urodzin Porsche, trafi na rynek w limitowanej serii. Uruchomieniu produkcji purystycznego modelu 911 Speedster nastąpi w pierwszej połowie 2019 r.
Przyszłe Porsche 911 Speedster powstanie w oparciu o typoszereg 991 i będzie pierwszym modelem oferowanym z nowymi pakietami Heritage Design. Ta linia akcesoriów sygnowanych przez Porsche Exclusive umożliwi jeszcze większy stopień personalizacji „911”.
Najnowsze studium, zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, poza czerwonym lakierem przyciąga wzrok 21-calowymi obręczami mocowanymi centralną śrubą. Ich wzornictwo, z krzyżującymi się ramionami, przypomina wyścigowe samochody Porsche, takie jak 911 RSR oraz GT3 R. Także przyciemniane światła do jazdy dziennej są inspirowane światem motorsportu, a ich czerwone wykończenie współgra z kolorem nadwozia. Lusterka boczne o kształcie Talbot oraz korek wlewu paliwa – umiejscowiony pośrodku przedniej pokrywy – lśnią odcieniami czarnego chromu i platyny. W przeciwieństwie do pokazanej wcześniej wersji Heritage w kabinie wykorzystano częściowo perforowaną czarną skórę z czerwonymi akcentami.
Wszystkie elementy nadwozia oraz rozwiązania techniczne obu prototypów 911 Speedster są identyczne. Obejmuje to skróconą i obniżoną ramę szyby czołowej, mniejsze boczne okna oraz karbonową tylną pokrywę z dwoma wybrzuszeniami za fotelami. Oba samochody zamiast miękkiego dachu mają lekkie poszycie Tonneau z zatrzaskami Tenax.
Koncepcyjne pojazdy bazują na modelu 911 Carrera 4 Cabriolet. Ich błotniki oraz przednią i tylną pokrywę wykonano z lekkich kompozytów węglowych, natomiast podwozie pochodzi z 911 GT3. Co więcej, oddział projektowania modeli GT dostarczył układ wydechowy z tytanowymi rurami oraz zespół napędowy, w tym 6-stopniową manualną skrzynię biegów. To samo dotyczy serca limitowanej edycji specjalnej: prototypy Speedster napędza wolnossący 6-cylindrowy silnik typu bokser o mocy ponad 500 KM, zdolny „kręcić się” nawet do 9000 obr./min.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: