Porsche 718 T – zredukowane dla przyjemności

Wraz z 718 T Porsche chce przenieść, jak samo to określa, trochę puryzmu z 1968 roku, do współczesnej gamy modeli małych aut sportowych - Caymana i Boxstera.

Tradycyjnie, litera „T” w modelach Porsche pochodzi od słowa „Touring” i zapowiada bardziej purystyczną. Dlatego też 718 T ma czuć się najlepiej na krętych, wąskich drogach. Lista „zredukowanych” elementów obejmuje czarne taśmy na panelach drzwi oraz sportowe fotele z dwukierunkową elektryczną regulacją, ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz logo „718” wyhaftowanym na zagłówkach.  Charakter podkreśla też 360-milimetrowa sportowa kierownica GT z przełącznikiem trybów jazdy oraz elementy dekoracyjne panelu instrumentów i konsoli środkowej z czarnym, lśniącym wykończeniem.

Moduł Porsche Communication Management zastąpiono schowkiem, ale nabywcy, którzy nie chcą rezygnować z systemu inforozrywki, mogą zamówić go bez dopłaty. W sumie zabiegi te pozwoliły zrównoważyć przyrost masy własnej spowodowany instalacją filtra cząstek stałych dla silników benzynowych.

Wariant modelu zdradzają szare obudowy lusterek bocznych (odcień Agate Grey) oraz logo „718 Boxster T” lub „718 Cayman T” umieszczone po bokach. Z tyłu można rozpoznać go również po umieszczonej pośrodku, podwójnej końcówce układu wydechowego z czarnym chromowanym wykończeniem. Seryjnie oferowane są 20-calowe obręczami z lekkich stopów w tytanowym kolorze Titanium Grey i obniżone o 20 mm sportowe zawieszenie PASM.

Turbodoładowany, 2-litrowy bokser o mocy 300 KM rozkręca się do 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm jednostka osiąga przy 2150 obr./min. Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK: 1380 kg) i może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 s (PDK: 4,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Standardowo montowany pakiet Sport Chrono oferuje cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Można je wybierać za pomocą przełącznika na kierownicy. Programy Sport i Sport Plus przełączają charakterystykę zarządzania silnikiem i przepustnicy na bardziej sportową, a w wersji z manualną przekładnią uruchamiają funkcję automatycznego podwójnego wysprzęglenia, która wspiera kierowcę podczas redukcji przełożeń. Sport Plus dodatkowo „wyostrza” prowadzenie 718 T i uaktywnia jeszcze bardziej sportową konfigurację zawieszenia, adaptacyjnych mocowań elementów układu napędowego (Porsche Active Drivetrain Mounts) oraz opcjonalnej skrzyni dwusprzęgłowej PDK. W połączeniu z tą ostatnią dostępne są również funkcja Launch Control i przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy.

Wyróżnikiem 718 T są dynamiczne mocowania przekładni – system PADM, który minimalizuje wibracje w obszarze silnik/skrzynia i ogranicza ruchy mogące wpływać na dynamikę jazdy z uwagi na całkowitą masę układu napędowego. W ten sposób łączy on zalety „twardych” i „miękkich” poduszek przekładni. Przy zmianie obciążenia oraz w szybko pokonywanych zakrętach zachowanie samochodu staje się zauważalnie precyzyjniejsze i stabilniejsze. Jednocześnie komfort podczas jazdy na nierównych drogach pozostaje bez zmian.

W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, a 718 Boxster T – od 286 800 zł. Nowe modele można już zamawiać.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Czadowe zdjęcia. To materiały producenta czy jeździliście?

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze