
Polski samochód elektryczny – prototyp z Lublina
Ursus i Politechnika Lubelska stworzyli pierwszy prototyp samochodu elektrycznego. Na razie posłuży studentom do nauki nowych technologii, ale docelowo powstanie specjalny zespół konstruktorów specjalizujących się w projektowaniu aut zasilanych prądem.
Na pierwszy rzut oka pojazd wygląda znajomo. Ursus Demo Electric Car powstał na bazie Zotye 5008 EV, czyli chińskiej kopii Daihatsu Terios. Pierwotnie był to samochód terenowy produkcji japońskiej z silnikiem spalinowym, ale teraz przekształcił się w auto elektryczne produkowane w Chinach, a przerobione w Polsce.
Przy pracach konstrukcyjnych brało udział kilkunastu studentów pod kierownictwem dr inż. Piotra Filipka i mgr inż. Krzysztofa Jahołkowskiego z Wydziału Elektroniki i Informatyki, dr inż. Leszka Gardyńskiego z Wydziału Mechanicznego oraz konstruktorów z lubelskiej firmy Ursus.
Polski prototyp wykorzystuje rozwiązanie oparte o dwa silniki elektryczne, co pozwoliło zrezygnować z mechanicznej skrzyni biegów na rzecz mechanizmów różnicowych poszczególnych osi, które zajmują się rozkładaniem mocy. Każda oś jest napędzana niezależnie od siebie, ale w razie potrzeby mogą pracować wspólnie w konfiguracji 4×4.
Dwa silniki dają większą moc oraz lepszy moment obrotowy. Każda jednostka oferuje nominalnie 20 kW, ale łącznie mogą dostarczać chwilowo nawet 50 kW. Pojazd stacjonujący w Lublinie rozpędzi się do 100 km/h, a na pełnym ładowaniu przejedzie nawet 120 km. Auto posłuży jako poligon testowy dla studentów i naukowców, którzy będą zdobywać doświadczenie w projektowaniu samochodów elektrycznych.
Tym bardziej, że polski rząd zamierza przeznaczyć latach miliardy złotych na rozwój programu elektromobilności, który ma się przysłużyć produkcji polskiego samochodu elektrycznego. Rząd liczy, że do 2025 roku na polskich drogach pojawi się milion samochodów elektrycznych. To jeszcze bardzo odległa perspektywa, ale optymizm nie opuszcza polskich władz. W kuluarach mówi się o sprzedawaniu licencji zachodnim odbiorcom.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Oto przegląd modeli Ford Pro - od kompaktowego Couriera po pełnowymiarowego Transita. Sprawdź, jakie zabudowy są dostępne, porównaj ładowność, zasięg i funkcjonalność, i dowiedz się, który wariant najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biznesu. -
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
-
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
samochod elektryczny z chinska podrubka toyota rav 4 produkowana w chinach i chiszpanij samochod terenowy suv maly 4 x 4 samochod podrobiony przez chincow jako daihadsu terios , ten samochod elektryczny jest marka chiszpanskim suvem 4×4 price suv chiszpanska marka zastrzezona prawami autorskimi i koncesiami chiszpanskich producetow fabryki samochodow osobowych i terenowych pojazdow w chiszpanij jest autem wymslonym przez chiszpanow produkowany ich fabryki samochodow osobowych i terenowych 4×4 suv , prawem autrskim zastrzezone prze czlowieka z chiszpanij ktury auto wymslil i skonstrulowal i wyprodukowal w chiszpanij – fabryce samochodow terenowych 4×4 suv ..