Polski, elektryczny dostawczak 3,5 tony z zasięgiem do 150 km już jest!

N.TRUCK - modułowy elektryczny pojazd użytkowy o DMC 3,5 tony, przeznaczony do transportu w obszarach miejskich i przemysłowych. Co jeszcze o nim wiemy?

N.TRUCK może przewozić ładunki do 2 ton, czyli aż dwa razy więcej niż dotychczasowe modele Melex, czy samochody dostawcze znanych marek. N. TRUCK wyposażony w baterie litowe będzie się poruszał z prędkością do 70 km/h, osiągając dystans powyżej 150 km, co umożliwia pracę pojazdu przez całą dobę.

Polski, elektryczny dostawczak 3,5 tony z zasięgiem do 150 km już jest!

Dzięki kompaktowym rozmiarom, lekkiej konstrukcji i szerokości 1500 mm, pojazd może z łatwością poruszać się w wąskich uliczkach starych miast, czy wewnątrz hal magazynowych, nie zanieczyszczając powietrza. Model N.TRUCK będzie dostępny w dwóch wersjach: średni z rozstawem osi 2500 mm i długi z rozstawem osi 3000 mm. Modułowa budowa pozwoli na dowolne komponowanie zabudowy, co zwiększy szeroki wachlarz zastosowań pojazdu. 

Elektryczne pojazdy z linii N.TRUCK będą homologowane w kategorii N1, co umożliwi poruszanie po drogach publicznych. Kategoria N1: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków, mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 tony.

Polski, elektryczny dostawczak 3,5 tony z zasięgiem do 150 km już jest!

Przednia oś wyposażona jest w kolumny McPhersona, zaś tylne zawieszenie posiada wahacze wleczone, a elementem resorującym są sprężyny śrubowe. W zależności od rozstawu osi, promień zawracania dla pojazdu N.TRUCK wynosi od 4,9 do 5,9 m. 

Polski, elektryczny dostawczak 3,5 tony z zasięgiem do 150 km już jest!

Relatywnie niska masa własna ok. 1 tony oraz bardzo lekka konstrukcja podwozia w stosunku do konwencjonalnych pojazdów, wytrzymałe zawieszenie, lepsze rozłożenie mas oraz napęd na przód (opcjonalnie 4 x 4) sprawiają, że pojazd może przewieźć ładunki do 2 ton. 

Dzięki niskiej platformie można zastosować zabudowy o większej kubaturze. Niski próg załadunku umożliwia szybkie i wygodne załadowanie czy rozładowanie towaru. Niski środek ciężkości zabudowy zapewnia wysoką stabilność w trakcie jazdy. 

Polski, elektryczny dostawczak 3,5 tony z zasięgiem do 150 km już jest!

Fotele wyposażone w 3-punktowe zintegrowane pasy bezpieczeństwa, hamulce tarczowe na każdej osi oraz solidna konstrukcja klatki kabiny pojazdu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa. 

Najnowsze

Nowy eVito Tourer już w sprzedaży w Polsce – elektryczny shuttle bus. Znamy cenę!

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer wygląda jak Vito z silnikiem spalinowym. Jednak pod podłogą znajduje się elektryczny układ napędowy, który napędza przednie koła z mocą szczytową 150 kW. Ile kosztuje?

Energia jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym nisko, centralnie w podwoziu – takie położenie korzystnie wpływa na właściwości jezdne eVito Tourera. Maksymalne prędkości: 160 km/h dostępna seryjnie i opcjonalna 140 km/h, zapewniają sprawne przemieszczanie się nawet poza miastem.

Mercedes-Benz eVito Tourer wyposażony został w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC (OBC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domu lub w publicznych stacjach ładowania. Ładowanie odbywa się przez złącze CCS po lewej stronie przedniego zderzaka. Umożliwia to również ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 110 kW na stacji szybkiego ładowania DC, eVito Tourera można naładować od 10 do 80 procent w ok. 45 minut. Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh umożliwia przejechanie 360 kilometrów.

Nowy eVito Tourer już w sprzedaży w Polsce - elektryczny shuttle bus. Znamy cenę!

Dzięki inteligentnej strategii działania Mercedes-Benz eVito Tourer ładuje się również podczas jazdy. W trybie wybiegu lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy jest zamieniany na energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokonapięciowego (rekuperacja). Kierowca ma na to duży wpływ – może w razie potrzeby regulować siłę rekuperacji za pomocą manetek przy kierownicy.

Lokalnie bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: 5140 milimetrów oraz w wersji ekstra długiej, która oferuje aż 5370 milimetrów. Firmy taksówkarskie, a także te oferujące usługi przejazdów współdzielonych mają do dyspozycji szeroką gamę konfiguracji miejsc.

Nowy eVito Tourer już w sprzedaży w Polsce - elektryczny shuttle bus. Znamy cenę!

eVito Tourer już w wersji seryjnej zawiera wiele dodatkowych elementów wyposażenia w porównaniu z modelem z napędem konwencjonalnym, na przykład 17-calowe felgi lub podgrzewany fotel kierowcy. Dostępne są również liczne systemy wspomagające i bezpieczeństwa, takie jak aktywny asystent hamowania, asystent wspomagania koncentracji, asystent świateł drogowych plus i tempomat. Po raz pierwszy, jako wyróżnik w tym segmencie, dla eVito Tourer dostępne jest także opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC.

Cena eVito Tourer zaczyna się w Polsce od 310 990 z VAT.

Najnowsze

Transport odetchnie, ale tylko na chwilę – pakiet mobilności może zmienić oblicze branży

Podczas gdy obserwujemy pozytywne tendencje na rynku transportowym związane z ożywieniem gospodarczym krajów Unii, równolegle dzieją się zmiany, które za kilkanaście miesięcy mogą spowodować spore zamieszanie w systemie przewozów międzynarodowych. Chodzi o pakiet mobilności, czyli zbiór zaktualizowanych przepisów zasad ruchu drogowego UE i wprowadzone tam zmiany odnośnie delegowania pracowników.

W ostatnim tygodniu czerwca 2020 roku natężenie ruchu w transporcie krajowym i międzynarodowym osiągnęło taki poziom aktywności polskich przewoźników jak w styczniu br., czyli z czasów sprzed pandemii. 

Najczęściej jeździmy do Niemiec i Francji, ale normuje się powoli także wymiana handlowa z Włochami. Towary wozimy teraz częściej do Czech i krajów Beneluksu. Liczba przejechanych kilometrów wskazuje na to, że TSL w Polsce wraca do równowagi, jednak na branżę już czekają kolejne wyzwania związane z pakietem mobilności, który został zatwierdzony 8 lipca 2020 roku. Zmiany w europejskim prawie drogowym, które mogą mieć istotny wpływ na rentowność dotychczasowego modelu biznesowego wielu firm transportowych, zaczną obowiązywać za 18 miesięcy. Mimo to warto być na bieżąco z najnowszymi informacjami, aby wiedzieć, jak przygotować się na pakiet mobilności.

Naszym największym partnerem w wymianie towarowej są Niemcy. W 2018 roku na trasie Polska – Niemcy przewieziono 60,4 mln ton ładunków. Więcej zostało w tym czasie przewiezionych tylko w relacji Niemcy – Holandia (89,9 mln ton), a i tutaj swój znaczący udział mieli rodzimi przewoźnicy. Kierunkami, na których realizowany jest znaczący wolumenu przewozów są również Holandia i Francja, a także Włochy. Udział polskich przedsiębiorców w operacjach transportowo-spedycyjnych – do i z tych krajów – kształtuje się na poziomie 97 proc.

Wzrost aktywności ciężarówek na niemieckich drogach potwierdza także Federalny Urząd Statystyczny. Według najnowszych danych w czerwcu 2020 roku na trasach niemieckich landów odnotowano ruch większy o prawie 5 proc. Stabilny wzrost przebiegu opłat drogowych (4,7 proc.) wskazuje na ożywienie w produkcji przemysłowej, ale też jest wskaźnikiem rozwoju gospodarczego danego kraju. Jest to bezpośrednio związane między innymi z otwarciem fabryk i linii montażowych sektora automotive, dla którego polscy przewoźnicy od lat przewożą znaczące wolumeny ładunków.

Dobrym sygnałem jest również wzrost stawek za frachty oraz zmniejszanie się dostępnej powierzchni ładowania, co oznacza, że poprawia się znacząco sytuacja między popytem a podażą. Raport Transport Market Monitor wskazuje na wzrost cen za przewozy w czerwcu o 3 proc. w stosunku do maja 2020 roku oraz spadek wolnych pojazdów na giełdzie o 22,5 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

Delegowanie na nowych zasadach, pomimo że końcem lipca będzie dotyczyło również polskich pracowników nie obowiązują kierowców zawodowych. Zostaną oni jednak objęci poprawką w dyrektywnie o delegowaniu pracowników za 18 miesięcy, i to na warunkach wynikających wprost z przyjętego niedawno pakietu.

Ważną kwestią jest także objęcie kierowców nie tylko płaca minimalną, ale także pełnymi układami zbiorowymi wraz ze wszystkimi zapisanymi w nich dodatkami. Nie tylko zwiększy to koszty wynagrodzeń, ale przede wszystkim wiąże się ze znacznym skomplikowaniem i trudnością rozliczenia. Zmieni się także możliwość zaliczania diet i ryczałtów za noclegi, ponieważ w dyrektywie widnieje zapis, że jakiekolwiek kwoty dodatków związanych z podróżą służbową nie mogą być zaliczane do płacy minimalnej. Tego typu zmiany wymagają dostosowania polskich regulacji, aby polski transport międzynarodowy nadal pozostał rentowny.

Najnowsze

BMW M4 GT3 zadebiutowało w Dingolfing. Od sezonu 2022 zastąpi BMW M6 GT3 na torze

BMW M4 GT3 przeszło wszystkie dotychczasowe etapy rozwoju zgodnie z planem i już w przyszłym tygodniu odbędzie pierwsze jazdy testowe w Miramas (Francja).

W ubiegłą sobotę o godzinie 9.40 Augusto Farfus po raz pierwszy wyjechał z garażu za kierownicą BMW M4 GT3 i przeprowadził pierwsze ważne testy funkcjonalne. Inżynierowie BMW Motorsport poświęcili cały dzień na przetestowanie nowego pojazdu GT, który od sezonu 2022 zastąpi BMW M6 GT3. Już w przyszłym tygodniu odbędą się pierwsze jazdy testowe na torze centrum testowego grupy BMW w Miramas w południowej Francji.

BMW M4 GT3 zadebiutowało w Dingolfing. Od sezonu 2022 zastąpi BMW M6 GT3 na torze

To zawsze emocjonujący moment, kiedy nowo zaprojektowany samochód wyścigowy BMW po raz pierwszy wyjeżdża na tor – powiedział Marquardt. – Tym razem jestem jednak wyjątkowo dumny, ponieważ jest to niezwykle imponujące, że w bardzo trudnych warunkach ostatnich kilku miesięcy udało się nam zrealizować nasz program rozwoju zgodnie z planem przy jednoczesnym przestrzeganiu surowych przepisów bezpieczeństwa i higieny BMW Group podczas pandemii COVID-19 oraz dotrzymać ustalonego na samym wstępie terminu premiery BMW M4 GT3. Dziękuję wszystkim, którzy z pełnym zaangażowaniem i ogromną pasją zmierzyli się z niezwykłymi wyzwaniami minionych miesięcy i brawurowo je pokonali. Dzięki bardzo bliskiej i intensywnej współpracy z naszymi kolegami z BMW M GmbH byliśmy w stanie zaprojektować samochód wyścigowy w oparciu o nową wersję seryjną BMW M4, który ma wszelkie zadatki ku temu, aby jako nowa ikona wyścigów GT móc kontynuować udaną historię BMW Motorsport.

BMW M4 GT3 powinien ukończyć swoje pierwsze wyścigi testowe w 2021 roku i od sezonu 2022 rywalizować w wyścigach GT o zwycięstwa jako nowa ikona BMW. Do tego czasu inżynierowie BMW Motorsport i kierowcy fabryczni BMW nadal mają wiele do zrobienia w zakresie rozwoju i testów.

BMW M4 GT3 zadebiutowało w Dingolfing. Od sezonu 2022 zastąpi BMW M6 GT3 na torze

Silnik o mocy ponad 500 KM był testowany od lutego na stanowisku testowym w Monachium (Niemcy), a od połowy roku przeprowadzano pierwsze testy w tunelu aerodynamicznym BMW Group, używając modelu pojazdu w 60-procentowej skali. Na początku 2020 roku w zakładzie grupy BMW w Regensburgu (Niemcy) wyprodukowano pierwszą karoserię testową BMW M4 GT3. Następnie w ciągu około sześciu tygodni w warsztacie BMW Motorsport zmontowano pojazd testowy zaprezentowany podczas debiutu.

Najnowsze

“Podziel się drogą” – ruszyła kampania społeczna Forda skierowana do kierowców i rowerzystów

Na Letnim Salonie Forda w Porcie Jastarnia zainaugurowano akcję społeczna “Podziel się drogą”. Akcja ma na celu popularyzację dobrych zachowań wśród kierowców i rowerzystów.

Letni Salon Forda pojawił się w Porcie Jastarnia już po raz drugi. Odwiedzający mogą odbyć bezpłatne jazdy testowe oraz doświadczyć specjalnie przygotowanej rzeczywistości wirtualnej, która przedstawia świat widziany  z punktu widzenia rowerzysty czy kierowcy. Letni Salon Forda jest bowiem jednym z elementów kampanii społecznej Forda “Podziel się drogą”.

Letni Salon Forda to miejsce inauguracji kampanii społecznej Forda “Podziel się drogą”. Ma ona na celu popularyzację dobrych zachowań wśród kierowców i rowerzystów, promowanie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, uprzejmości, empatii i porozumienia pomiędzy kierowcami i rowerzystami. 

“Podziel się drogą” - ruszyła kampania społeczna Forda skierowana do kierowców i rowerzystów

W ramach akcji „Podziel się drogą” Ford Polska współpracuje z polską firmą KROSS – liderem rynku rowerowego w Polsce. Powstała 30 lat temu firma posiada w swoim portfolio rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także markę Le Grand, skupiającą rowery miejskie. Produkty KROSS dystrybuowane są do prawie pięćdziesięciu krajów w tym do Europy Środkowo-Wschodniej, Europy Zachodniej czy do tak odległych miejsc jak Oman czy Australia.

Aktywnie podróżując na dwóch i czterech kołach. Nieraz miałem okazję przekonać się, jak wiele frustracji i niebezpieczeństw czyha na naszych drogach zarówno na rowerzystów, jak i kierowców. Kluczem do zmiany tej sytuacji jest uświadomienie użytkownikom bardzo różnych środków transportu, jak dzielić się drogą. To bardzo ważne dla naszego zdrowia, a nawet życia – wyjaśnia Bogusław Głów, dyrektor zarządzający Ford Polska.

Akcja “Podziel się drogą” jest częścią Letniego Salonu Forda znajdującego się w Porcie Jastarnia. Na miejscu można odbyć wirtualną jazdę “Wheel Swap”. To innowacyjne doświadczenie pozwala zobaczyć świat z punktu widzenia rowerzysty i kierowcy samochodu i umożliwia przekonanie się, jak nieodpowiedzialne zachowanie każdego z użytkowników drogi może prowadzić do mrożących krew sytuacji i śmiertelnego zagrożenia dla innych. 

Na stoisku dostępne są informacje dotyczące bezpiecznego poruszania się po drogach oraz bezpłatna odblaskowa opaska, dzięki której będziemy bardziej widoczni w ruchu ulicznym.

W ramach kampanii społecznej “Podziel się drogą” Ford Polska współpracuje również z dr. hab. Jackiem Wasilewskim – kulturoznawcą i analitykiem zachowań społecznych. W wyniku tej kooperacji powstanie seria felietonów poświęconych bezpieczeństwu i pozytywnym zachowaniom kierowców i rowerzystów.

Na naszych drogach pojawia się coraz więcej pojazdów. Z roku na rok rośnie liczba rowerzystów i kierowców. Dlatego tak ważne jest, aby zachęcać każdego użytkownika drogi do wzajemnego szacunku. Zależy nam, żeby fani czterech i dwóch kółek byli otwarci na siebie. Właśnie z tą myślą Ford we współpracy z KROSS uruchomił “Podziel się drogą”. To szczególnie ważny temat zwłaszcza w obliczu ostatnich wypadków, które wstrząsnęły opinią publiczną – dodaje Mariusz Jasiński, dyrektor komunikacji i public relations Ford Polska.

“Podziel się drogą” - ruszyła kampania społeczna Forda skierowana do kierowców i rowerzystów

Kampania społeczna “Podziel się drogą” jest bezpośrednią kontynuacją działań zapoczątkowanych w ramach międzynarodowego cyklu szkoleń Ford Driving Skills for Life. W ubiegłym roku oprócz modułów związanych z rozpoznawaniem zagrożeń na drodze czy panowania nad pojazdem pojawiło się szkolenie “Share the road” (Podziel się drogą). Młodzi kierowcy nauczyli się na nim między holenderskiego sposobu wychodzenia z samochodu. Zapobiega on nieumyślnemu otwarciu drzwi, kiedy w naszym kierunku nadjeżdża rowerzysta. Uczestnicy dowiedzieli się również o martwym punkcie oraz o tym, jakie odległości należy zachować podczas wyprzedzania na drodze.

Bezpłatne warsztaty Ford Driving Skills for Life były organizowane również w Polsce, a w ramach zajęć przeszkolono w 2019 niemal 1000 młodych kierowców. Od chwili inauguracji programu w 2016 roku kurs zaliczyło w Polsce blisko 3000 osób.

Letni Salon Forda w Porcie Jastarnia otwarty będzie codziennie do 16 sierpnia w godzinach od 11.00 do 19.00.

Najnowsze