
Policja wstrzymała badania trzeźwości przez koronawirusa? To nie do końca tak
Strach przed zarażeniem koronawirusem jest źródłem kolejnych pomysłów na to, jak zminimalizować ryzyko przeniesienia infekcji. Jednym z nich jest zaprzestanie przeprowadzania przez policję kontroli trzeźwości.
Wszystko zaczęło się od pojawienia się w internecie zdjęcia pisma zastępcy komendanta wojewódzkiego policji w Gorzowie Wielkopolskim, skierowanego do komendanta miejskiej policji w Gorzowie.
W związku z informacją przekazaną przez inspektora Tomasza Szymańskiego, zastępcy komendanta głównego policji, podczas dzisiejszej wideokonferencji, dotyczącą zaleceń wydanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego MSWiA, polecam do odwołania zawiesić prowadzenie masowych badań trzeźwości kierujących pojazdami, realizowanych podczas działań „Trzeźwy Poranek” i '”Trzeźwy Wieczór”.
Chodzi zatem o masowe kontrole trzeźwości, w których policjanci zatrzymują wszystkie przejeżdżające samochody i wykonują szybki test na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. W takich akcjach używa się alkomatów Alcoblow, czyli charakterystycznych, żółtych urządzeń, które nie wymagają używania ustników. Są one opisywane jako alkomaty bezkontaktowe. Wystarczy dmuchać przez kilka sekund w ich stronę, a diody informują, czy kierowca jest trzeźwy, czy też wymagane jest przeprowadzenie dokładnego badania (kierowca musi się poddać badaniom krwi w najbliższej placówce opieki zdrowotnej). Taka metoda, chociaż wydawała się higieniczna, powoduje ryzyko przeniesienia infekcji.
Policja podkreśla jednocześnie, że nie rezygnuje zupełnie z badań trzeźwości. Nie będą tylko prowadzone przesiewowo, a jedynie w uzasadnionych przypadkach. Wykorzystywane będą wtedy alkomaty z jednorazowymi ustnikami.
Najnowsze
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Oto przegląd modeli Ford Pro - od kompaktowego Couriera po pełnowymiarowego Transita. Sprawdź, jakie zabudowy są dostępne, porównaj ładowność, zasięg i funkcjonalność, i dowiedz się, który wariant najlepiej odpowiada potrzebom Twojego biznesu. -
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
-
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Zostaw komentarz: