Policja próbuje powstrzymać złodzieja samochodu przed przekroczeniem granicy

Zatrzymanie zdesperowanego złodzieja, który chce uciec za wszelką cenę, nie jest łatwe. Zakończenie pościgu zostało nagrane przez postronnego przechodnia. No, prawie nagrane.

Według opisu pod nagraniem, akcja miała miejsce w okolicach mostu łączącego Słubice z Frankfurtem nad Odrą. Widzimy na nim blokadę policyjną, którą ścigany złodziej omija, jadąc z dużą prędkością pasem zieleni.

Nie był to dobry pomysł, ponieważ po chwili widzimy skradzione Audi Q5 z uszkodzonym przednim zawieszeniem, które złodziej porzucił i ucieka na piechotę. Nie widać momentu zatrzymania go, ale z tytułu nagrania wynika, że udało się go złapać.

Autor nagrania niestety bardziej skupił się na emocjach, niż na nagrywaniu całego zajścia, więc części rzeczy nie widać, a część jest zwyczajnie nieczytelna, przez okropną jakość wideo. Możemy jedynie domyślać się, że złodziej próbował uciec z Niemiec na stronę polską, a widoczna na nagraniu policja, to niemieccy funkcjonariusze.

Najnowsze

Dziecko wbiegło prosto pod auto. A potem spróbowało jeszcze raz

Wielu pieszych zupełnie nie dba o własne bezpieczeństwo. Dlaczego się dziwimy, że pojawiają się dzieci, które o bezpieczeństwie wiedzą jeszcze mniej?

Kierowca auta z kamerą nie jechał szczególnie szybko, a do tego uważnie obserwował sytuację na drodze. Tylko dlatego udało mu się w porę zahamować, kiedy jakiś chłopiec wbiegł na przejście na czerwonym świetle. Słysząc ostro hamujący samochód przestraszył się i zatrzymał, ale potem pobiegł dalej.

Według opisu pod nagraniem, przebiegł on przez tory i próbował wbiec pod inne auta. Nie udało mu się tylko dlatego, że zauważyła go piesza oczekująca na przejście, która w ostatniej chwili chwyciła go za ubranie i przerwała jego samobójczy bieg.

My po obejrzeniu tego nagrania mamy tylko jedno pytanie: gdzie są rodzice tego dziecka? Dlaczego nie nauczyli go podstaw bezpiecznego zachowania na drodze i dlaczego pozwalają mu samemu biegać?

Najnowsze

Woven City – bezemisyjny transport w mieście zasilanym energią z wodoru?

Na targach CES Toyota przedstawiła plany budowy inteligentnego, ekologicznego miasta, opartego na sztucznej inteligencji. Zbudowane w pobliżu góry Fuji w Japonii miasto będzie zasilane energią z wodoru i ze słońca, a transport w nim zapewnią bezemisyjne, autonomiczne pojazdy.

Woven City (pol. Splot) zostało pomyślane jako żywe laboratorium, w którym obok stałych mieszkańców znajdzie się miejsce także dla naukowców z całego świata. Inżynierowie i badacze będą na miejscu testowali i rozwijali nowe technologie, takie jak systemy autonomicznej jazdy, roboty, pojazdy do transportu osobistego, inteligentne domy i sztuczna inteligencja. Każde z nowych rozwiązań zostanie sprawdzone w rzeczywistych warunkach, wśród ludzi, którzy zdecydują się prowadzić codzienne życie w tym niecodziennym miejscu. Toyota zaprosi do współpracy instytucje naukowe i firmy z całego świata, które będą zainteresowane prowadzeniem własnych badań w Woven City.

„Budowa od podstaw kompletnego miasta, nawet w małej skali, to wyjątkowa szansa dla rozwoju nowoczesnych technologii, w tym także systemu operacyjnego miejskiej infrastruktury. Połączenie w chmurze budynków, pojazdów, robotów i urządzeń osobistych mieszkańców umożliwi ich efektywną komunikację poprzez wymianę danych oraz system czujników. Jednocześnie takie złożone środowisko pozwoli nam testować sztuczną inteligencję zarówno w wirtualnym, jak i realnym świecie” – powiedział Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation.

Projekt Woven City stworzył duński architekt Bjarke Ingels, założyciel i CEO Bjarke Ingels Group (BIG). Ten uznany na całym świecie twórca ma na koncie wiele słynnych realizacji, w tym World Trade Center 2 w Nowym Jorku, Lego House w Danii czy siedziby Google w Mountain View i Londynie.
 
Pomysł na inteligentne, bezemisyjne miasto
Woven City zostało pomyślane jako w pełni zrównoważony kompleks. Budynki zostaną zbudowane głównie z drewna, co pozwoli ograniczyć emisję CO2. Ich konstrukcja połączy tradycyjne japońskie techniki spajania i obróbki drewna z nowoczesnymi metodami produkcji opartymi na pracy robotów. Dachy zostaną w całości pokryte panelami fotowoltaicznymi, które dodatkowo zasilą miasto, choć głównym źródłem prądu będą ogniwa paliwowe na wodór. W mieście zaplanowano dużo zieleni, zarówno charakterystycznej dla tego terenu, jak i roślin hydroponicznych.


 
Drogi wewnątrz Woven City zostaną podzielone na trzy kategorie – ulice dla samochodów, deptaki dla pojazdów osobistych i dla pieszych oraz promenady przypominające parki wyłącznie dla pieszych. Te trzy typy tras będą się wzajemnie przeplatały, tworząc optymalne środowisko do testowania pojazdów autonomicznych.
 
Apartamenty zostaną wyposażone w najnowsze technologie, takie jak roboty domowe, oparte na sztucznej inteligencji systemy badania stanu zdrowia domowników oraz inne rozwiązania poprawiające jakość życia. Niedawno Toyota zaprezentowała tego rodzaju systemy na targach motoryzacyjnych w Tokio. 


 
Do poruszania się po mieście zostaną dopuszczone wyłącznie autonomiczne pojazdy bezemisyjne, takie jak Toyota e-Palette, które posłużą zarówno jako busy, jak i mobilne sklepy i punkty usługowe. W centrum powstanie plac, na którym będą się odbywały spotkania i publiczne imprezy. Obok niego zostanie zbudowany centralny park, zaś między apartamentowcami zaplanowano mniejsze, lokalne parki.
 
Miasto zostanie początkowo zasiedlone przez 2000 osób – pracowników Toyoty i kontrahentów firmy wraz z rodzinami, a także emerytów i czasowo przez zespoły badawcze. Budowa rozpocznie się w 2021 roku. 
 

 

Najnowsze

Mercedes-Benz Winter Emotion Tour – sprawdź 4MATIC w polskich górach

W styczniu i lutym 2020 roku goście wypoczywający w trzech górskich kurortach – w Zakopanem, Szklarskiej Porębie i Karpaczu – zyskają okazję, by przeżyć wyjątkową przygodę za kierownicą nowych modeli Mercedes-Benz z napędem 4MATIC.

Zimą 2020 roku Mercedes-Benz Polska zorganizuje w górach cztery wydarzenia z cyklu Winter Emotion Tour. Przez cztery weekendy goście wybranych hoteli w Zakopanem, Szklarskiej Porębie i Karpaczu będą mogli wziąć udział w dwugodzinnych wycieczkach po drogach lokalnych, w zimowych warunkach, poznając możliwości napędu na cztery koła 4MATIC oraz działanie wszystkich systemów wspomagających kierowcę. W każdym samochodzie dwóch gości hotelowych będzie podróżować w towarzystwie profesjonalnego instruktora jazdy z doświadczeniem w programie szkoleniowym Mercedes-Benz Safety Experience.

W ciągu jednego dnia wydarzenia odbędą się trzy dwugodzinne wyprawy 
(w godz. 10:00-12:00, 14:00-16:00 i 18:00-20:00).

Harmonogram i miejsca wydarzeń prezentują się następująco:

  • 17.01-18.01.2020 r. – Hotel Mercure Kasprowy Zakopane 

(zapisy: https://mercedes.connectto.pl/mercure-kasprowy)

  • 24.01-25.01.2020 r. – Hotel Platinum Mountain Szklarska Poręba 

(zapisy: https://mercedes.connectto.pl/platinum-mountain)

  • 31.01-01.02.2020 r. – Hotel Radisson Blu Zakopane 

(zapisy: https://mercedes.connectto.pl/radisson-blu-zakopane)

  • 14.02-15.02.2020 r. – Hotel Green Mountain Karpacz 

(zapisy: https://mercedes.connectto.pl/green-mountain)

Podczas wycieczki uczestnicy będą mieli okazję przetestować wszystkie z pięciu udostępnionych modeli Mercedes-Benz 4MATIC. Flota samochodów obejmuje: GLC i GLC Coupe, GLE, GLS-a oraz Klasę G. 

To zresztą nie wszystkie SUV-y w ofercie Mercedesa: niebawem w salonach zadebiutuje kompaktowy model GLB z miejscem nawet dla 7 osób, który można już zamawiać, a niedługo później, jeszcze w I połowie 2020 roku, dołączy do niego najnowsza odsłona GLA. 

Najnowsze

Na czym polega obniżka akcyzy na hybrydy?

Toyota wprowadza EkoBonus na samochody hybrydowe, oddając nabywcom korzyści z nowych niższych stawek akcyzy.

1 stycznia weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku akcyzowym, która obniża o połowę stawkę akcyzy na elektryczne samochody hybrydowe z silnikami do 3,5 l. W związku z nowymi regulacjami Toyota, największy producent hybryd, wprowadziła do oferty swoich modeli hybrydowych specjalny EkoBonus. Obniżka na modele Yaris Hybrid, Corolla Hybrid oraz Toyota C-HR Hybrid dotyczy samochodów z rocznika 2020 i wynosi 1,5%. RAV4 i Camry 2020 z napędem hybrydowym 2,5 l są teraz tańsze o 7,3%. Obniżki na RAV4 Hybrid z rocznika 2020 sięgają 14 000 zł.

Na czym polega obniżka akcyzy na hybrydy?
Akcyza na samochody spalinowe wynosi obecnie 3,1% na auta z silnikami do 2 litrów oraz 18,6% na pojazdy z silnikami o większej pojemności skokowej. Nowe przepisy dotyczą samochodów hybrydowych nieładowanych z zewnętrznej sieci i obniżają stawki akcyzy o połowę, a zatem odpowiednio do 1,55% i 9,3%. Podatek akcyzowy jest liczony od ceny zakupu przez importera, a zatem obejmuje cenę hurtową producenta oraz cło, nie jest natomiast naliczany od kosztów dystrybucji i marży oraz podatku VAT. Z tego powodu wpływ obniżki akcyzy na cenę detaliczną auta jest nieco mniejszy i wynosi odpowiednio 1,5% oraz 7,3%. Zmiana dotyczy samochodów sprowadzonych do kraju po 1 stycznia 2020 roku.

Hybrydy objęte programem elektromobilności
Nowelizacja rozszerza program elektromobilności o kolejną grupę zelektryfikowanych aut – niskoemisyjne samochody hybrydowe, których silnik elektryczny jest zasilany energią odzyskiwaną podczas hamowania oraz optymalizacji pracy silnika benzynowego. Do tej pory program dotyczył samochodów elektrycznych, które są całkowicie zwolnione z akcyzy, oraz hybryd plug-in z silnikiem spalinowym do 2 l, które zostały zwolnione z akcyzy do końca 2020 roku. Nowe przepisy obniżają akcyzę do 9,3% także dla hybryd plug-in o pojemności silnika od 2 do 3,5 litrów.

Hybrydy to sposób na szybką redukcję emisji spalin
Celem zmian w prawie jest zwiększenie atrakcyjności i popularności hybryd, które dzięki współpracy silnika elektrycznego ze spalinowym zużywają mniej paliwa, emitując przy tym mniej szkodliwych substancji oraz dwutlenku węgla. Przyczyniają się w ten sposób do poprawy jakości powietrza oraz ograniczenia efektu cieplarnianego. Hybrydy od lat należą do głównego nurtu motoryzacji, a ich roczna sprzedaż na całym świecie przekracza 1,5 miliona, dlatego ich rosnąca popularność ma realny wpływ na redukcję emisji spalin. Ponad 14 milionów hybryd Toyoty na drogach całego świata pozwoliło do dziś uniknąć emisji 110 milionów ton CO2.

Samochody hybrydowe to najpopularniejszy w Polsce i najbardziej przystępny rodzaj niskoemisyjnych pojazdów. Ich roczna sprzedaż w Polsce sięga już kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy, dlatego ich dalsze rozpowszechnianie realnie przekłada się na ograniczenie emisji spalin i dwutlenku węgla. Samochody hybrydowe Toyoty zużywają o kilka litrów paliwa na 100 km mniej niż ich benzynowe odpowiedniki, a przy tym w mieście mogą poruszać się na samym silniku elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy oraz przez połowę czasu jazdy na drogach podmiejskich.

Najnowsze