Polacy nie potrafią jeździć w tunelach? Ci na nagraniu raczej nie

Tunel jest tutaj dobrym przykładem, ponieważ powinno się w nich szczególnie uważać, z uwagi na ogromne problemy, jakie może spowodować nawet drobna stłuczka. Niestety nawet w takich miejscach, kierowcy potrafią jeździć szybko i bez refleksji, że coś może ich zaskoczyć.

Do zdarzenia doszło w tunelu pod Martwą Wisłą, a jego powodem było święte przekonanie trzech kierowców, że nic na drodze nie może ich zaskoczyć. Szczególnie w takim miejscu, więc mogą spokojnie trzymać nogę na gazie i ignorować zasadę bezpiecznego odstępu.

Nieuważny kierowca doprowadził do kolizji. Hejt wylał się na ofiarę!

Tak się złożyło, że przez tunel jechał traktor. Zaskoczony kierowca busa zaczął ostro hamować, co zaskoczyło kierującego za nim, który w niego uderzył. To zdarzenie zaskoczyło kolejnego kierowcę, który też nie zdołał zatrzymać się w porę. Dobrze że chociaż kierowca czwartego samochodu nie dał się zaskoczyć.

Najnowsze

Sterowiec Goodyear Blimp powrócił do Europy – dlaczego jest tak ważnym symbolem od ponad stu lat?

Sterowce marki Goodyear stały się globalnie rozpoznawalnym symbolem i stałym elementem wydarzeń sportowych i kulturalnych na całym świecie. Goodyear posiada cztery sterowce. Wszystkie zostały zaprojektowane przez firmę Zeppelin i są efektem ścisłej współpracy między przedsiębiorstwami, która sięga 1924 roku.

Cztery sterowce, jeden symbol Goodyear posiada cztery sterowce. Wszystkie zostały zaprojektowane przez firmę Zeppelin i są efektem ścisłej współpracy między przedsiębiorstwami, która sięga 1924 roku. Sterowiec Goodyear Blimp latający w Europie obsługuje firma Zeppelin z siedzibą we Friedrichshafen w Niemczech. Pozostałe trzy maszyny mają swoje bazy w Stanach Zjednoczonych, w Pompano Beach na Florydzie, Carson w Kalifornii i niedaleko Akron w stanie Ohio – siedziby Goodyear Tire and Rubber Company. Kontynentalny zasięg pozwala sterowcom Goodyear Blimp uczestniczyć w 200 imprezach sportowych i rozrywkowych rocznie, we wszystkich zakątkach Ameryki Północnej. 

Sterowiec jest nieodłącznym elementem wyścigów Daytona 500 – błękitnej wstęgi w kalendarzu NASCAR – dla których Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon, a także meczów koszykówki NBA, futbolu amerykańskiego i zawodów golfowych PGA. Jeżeli dodać do tego ekscytującą obecność nowego sterowca w Le Mans i na torze Nürburgring, uzyskamy pełny obraz globalnego zasięgu sterowca Goodyear. 

Sterowiec Goodyear Blimp powrócił do Europy - dlaczego jest tak ważnym symbolem od ponad stu lat?

Historia
Historia sterowca Goodyear Blimp sięga 1912 r., kiedy inżynierowie marki po raz pierwszy opracowali tekstylne poszycie dla statków powietrznych, inspirowane osiągnięciami braci Wright sprzed zaledwie kilku lat wcześniej. W kolejnych latach Goodyear kontynuował rozwój technologii, a w 1924 r. nawiązał współpracę z niemieckim producentem sterowców Zeppelinem.

Goodyear i Zeppelin rozpoczęli pracę nad dwoma gigantycznymi sterowcami, ochrzczonymi jako Akron i Macon, które odbyły swoje pierwsze loty w 1931 i 1933 roku. W międzyczasie, w 1924 r., firmy zbudowały w Akron specjalnie zaprojektowany hangar, który posłużył jako baza. W tamtych czasach ten imponujący wyczyn inżynierski był największą wolnostojącą konstrukcją na świecie. 

Program rozwoju gigantycznych sterowców w latach trzydziestych XX w. miał trzy kluczowe cele: rozwój technologii dla wojska, budowanie świadomości i zaufania do marki Goodyear oraz wzbudzenie społecznego i rządowego poparcia dla ambitnych pasażerskich lotów transoceanicznych. W owym czasie wiele osób postrzegało sterowce jako bardziej realną opcję podróży lotniczych na duże odległości niż samoloty.

Na potrzeby publicznych planów podróży lotniczych opracowano szereg kluczowych tras, w tym przeloty przez Atlantyk z Nowego Jorku lub Waszyngtonu do Paryża i Londynu oraz trasy nad Pacyfikiem, łączące Kalifornię, Hawaje, Filipiny, Japonię i Chiny. Niestety, te śmiałe zamiary były stopniowo porzucane ze względu na szybki rozwój technologii samolotowej i trudności w uzyskaniu zgody Kongresu.

Sterowiec Goodyear Blimp powrócił do Europy - dlaczego jest tak ważnym symbolem od ponad stu lat?

W drugiej połowie XX w. sterowiec Goodyear Blimp stał się powszechnie rozpoznawalnym symbolem w całych Stanach Zjednoczonych dzięki występom na takich imprezach, jak Igrzyska Olimpijskie, Indianapolis 500, Daytona 500, międzynarodowe targi oraz mecze futbolu amerykańskiego jak Rose Bowl i Orange Bowl.

Sterowiec Goodyear ma wspaniałą historię także w Europie. Maszyna o nazwie „Europa” latała nad całym Starym Kontynentem w latach 1972-1986, biorąc udział w najważniejszych imprezach motoryzacyjnych, takich jak 24-godzinne wyścigi Le Mans i Formuły 1. Sterowiec zapewniał wyjątkowe transmisje telewizyjne słynnych wydarzeń, ale też uchwycił fascynujące obrazy nad takimi miejscami jak londyński Big Ben i rzymskie Koloseum. Był również obecny na dwóch brytyjskich weselach królewskich w latach 80-tych.

Technologia
Podobnie jak trzy amerykańskie maszyny, nowy europejski sterowiec Goodyear Blimp to półsztywny Zeppelin NT, sygnowany logo Goodyeara. Ten model to największy obecnie półsztywny sterowiec na świecie. Ma długość 75 metrów, szerokość prawie 19,5 metra i wysokość 17,4 metra. Gondola, czyli przedział pasażerki, mieści do 14 osób, które mogą podziwiać widoki przez duże panoramiczne okna. Balon wypełniony jest niepalnym helem, a całkowita pojemność sterowca wynosi 8 425 m3. 

Sterowiec Goodyear Blimp napędzają trzy silniki o mocy 200 KM każdy, co daje łączną moc podobną do tej w samochodach wyścigowych LMP2 startujących w Le Mans. Silniki są połączone ze śmigłami za pomocą skrzyni biegów, a cały zestaw pozwala na imponującą zwrotność: sterowiec może nawet obracać się wokół własnej osi podczas lotu. Może również startować i lądować w pionie.

Taka konfiguracja mocy zapewnia sterowcowi Goodyear Blimp maksymalną prędkość 125 km/h i zasięg 1000 km. Jego maksymalna wysokość lotu wynosi 3000 metrów. Zazwyczaj leci wzdłuż głównych dróg i autostrad, co pozwala personelowi naziemnemu podążać za nim i w razie potrzeby udzielać pomocy.

Dzięki dużemu zasięgowi i niskiej emisji hałasu sterowiec Goodyear Blimp jest doskonałą platformą do relacjonowania z powietrza ważnych wydarzeń, co będzie kluczowym elementem jego roli m.in. w Nürburgring. Z łatwością może zawisnąć w miejscu i jest przy tym znacznie cichszy niż śmigłowiec. 

Najnowszy sterowiec Goodyear Blimp powrócił do Europy tego lata, aby uświetnić ponowne zaangażowanie marki w europejskie i międzynarodowe wyścigi, w tym w 24-godzinny wyścig Le Mans. Powrót ten, a także ekspansja Goodyear na kilka serii wyścigów samochodów turystycznych, prototypów, GT i elektrycznych, to coś, co warto świętować w wielkim stylu.

Najnowsze

Nowy Volkswagen Caddy oraz eCrafter możecie zobaczyć na wirtualnym stoisku. Z przewodnikiem lub samodzielnie

Pomimo tego, że tegoroczne targi samochodów dostawczych IAA w Hanowerze zostały odwołane, i tak odwiedzić można przygotowane z tej okazji stoisko marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Począwszy od 23 września, z myślą o klientach, fanach marki i wszystkich zainteresowanych osobach, Volkswagen Samochody Dostawcze uruchomił możliwość internetowego i interaktywnego zwiedzania targowego stoiska marki.

Spacerując po stoisku marki Volkswagen Samochody Dostawcze, przyglądając się ze wszystkich stron nowemu Caddy 5 i pozostałym modelom marki, prowadząc pouczające rozmowy i poznając szczegóły techniczne, zyskać można ogromną wiedzę. To, co wcześniej kojarzyło się z wizytą na wystawie, w 2020 roku po raz pierwszy jest możliwe przez kliknięcie myszką. Wszystkie pojazdy pokazywane na targach IAA i na samym stoisku targowym, zostały odtworzone cyfrowo i można je oglądać w układzie 360°. Przez to wywołują ogromne wrażenie wśród zwiedzających i dają im poczucie obecności na targowej imprezie.

Stoisko koncentruje się na głównych, nowych produktach marki Volkswagen Samochody Dostawcze z roku 2020: „Pokażemy Państwu wszystkie wersje nowego Caddy 5 – od Cargo po Style. Model ten charakteryzuje się nowoczesnym designem z w pełni cyfrowym kokpitem Innovision Cockpit oraz z gamą usług We Connect. Caddy zachwyca również wieloma dodatkami, takimi jak duży panoramiczny dach i pojedyncze fotele w trzecim rzędzie siedzeń, które można łatwo zdemontować.

W Caddy Cargo pojawiły się nowe funkcje: pełne tylne drzwi skrzydłowe (opcja), szersze drzwi przesuwne (wystarczająco szerokie w Caddy Maxi, by załadować Euro paletę) oraz na nowo zaprojektowane miejsce kierowcy z ergonomicznymi fotelami AGR. Wszystko, czego można oczekiwać od prawdziwego pojazdu użytkowego” – podsumowuje Heinz-Jürgen Löw.

Na stoisku zobaczyć można po raz pierwszy nowego Caddy jako pojazd – chłodnię lub jako wóz serwisowy z wyposażeniem warsztatowym. Volkswagen Samochody Dostawcze pokaże też nowe, ekscytujące rozwiązania producenta nadwozi dla odelu e-Crafter: wywrotkę, pick-upa oraz w pełni elektryczny ambulans medyczny. Ofertę dopełnią warianty modelu T6.1 – Transporter, Multivan i wersja do indywidualnej zabudowy.

Użytkownicy mogą wziąć udział w zwiedzaniu stoiska targowego z przewodnikiem, ale mogą też zwiedzać je na swój własny, indywidualny sposób. Całość jest interaktywna: eksponaty można odwracać, dokładać im różne dodatki, a w przypadku nowego Caddy zmieniać kolory jego nadwozia i wyposażać go w różne felgi.

Najnowsze

Starsza pani, widząc zbliżające się auto, za wszelką cenę chciała wbiec pod jego koła

Zwykle mówiąc o starszych osobach, stosuje się wobec nich sporą taryfę ulgową. Seniorzy z uwagi na często ograniczoną sprawność i percepcję, mogą bezwiednie zachowywać się na drodze w sposób niewłaściwy. Ale to co zrobiła pani na nagraniu, jest wręcz szokująco… nierozważne.

Jesteś starszą osobą, która nie potrafi szybko się poruszać, a do tego niesiesz siatki z zakupami. W jakim miejscu przejdziesz na drugą stronę ulicy? Oczywiście że nie na przejściu, tylko w miejscu niedozwolonym, przez dwa pasy i torowisko!

Piesza weszła wprost pod auto, policja nie widzi jej winy

To teraz drugie pytanie. Jesteś na środku ulicy, a w twoją stronę jedzie samochód. Co robisz? Zatrzymujesz się, żeby mógł przejechać lub zatrzymać się i cię przepuścić? Co za pomysł – oczywiście że zaczynasz biec w nadziei, że zdążysz wskoczyć mu pod koła!

Piesza wchodzi pod koła auta i doprowadza do kolizji!

Trudno w to uwierzyć, ale tak właśnie się zdarzyło. Starsza pani z zakupami, przechodząc w niedozwolonym i niebezpiecznym miejscu, na widok zbliżającego się auta zaczęła biec. Na nagraniu widać dokładnie, że za wszelką cenę chce zdążyć wbiec pod koła samochodu. Nie udało się, auto zatrzymało się w porę, ale i tak przewróciła się na asfalt.

Piesza wchodząca przed ruszające pojazdy: „No przecież mam czerwone!”

Pozytywnie nie możemy wypowiedzieć się też o kierowcy. Nie wiemy jak szybko jechał, ale dźwięk silnika oraz wypikselowanie odczytu prędkości z GPS, wskazują, że przepisowo nie było. Jakby tego było mało, kierowca nie obserwuje sytuacji na drodze i o starszej pani na drodze musiała ostrzec go pasażerka. I jaka jest jego reakcja? Klakson. Widzi na drodze człowieka, który idzie mu pod koła, więc nie hamuje, tylko trąbi. Sądził, że starsza pani słysząc i widząc go, zatrzyma się, ale to go w żaden sposób nie usprawiedliwia.

Najnowsze

Rowerzyści jeżdżą jakby byli sami na drodze? Ten z pewnością tak się zachowuje

Mierna znajomość przepisów ruchu drogowego wśród rowerzystów często jest im wypominana. Co gorsza, niektórym brakuje nie tylko odpowiedniej wiedzy, ale też zdrowego rozsądku.

Podczas wykonywania manewru skrętu w lewo kierujący zobowiązany jest do ustąpienia pierwszeństwa pojazdom nadjeżdżającym z naprzeciwka. Wie o tym każdy kierowca, ale czy każdy rowerzysta? Mamy wobec tego pewne wątpliwości.

Bezmyślny rowerzysta, czy nadpobudliwy kierowca?

Zobaczcie tylko poniższe nagranie. Rowerzysta zjeżdża na parking, poruszając się pod niewielkim kątem, zupełnie jakby uważał, że jest sam na drodze. Jakie musiało być jego zdziwienie, kiedy czołowo zderzył się z jadącym z przeciwnej strony busem. Bus poruszał się z prędkością kilku kilometrów na godzinę, a rowerzysta chyba bardzo chciał w niego wjechać. Gratulujemy, udało się.

Najnowsze