Poduszki powietrzne D-Air Street dla motocyklistów
Po pozytywnym przyjęciu wersji D-Air Racing dostępnej dla sportowców, Dainese wypuściło na rynek nowy, zintegrowany systemu ochrony motocyklistów, którego można używać na drodze.
![]() |
|
fot. Dainese
|
D-Air Street składa się z kurtki lub kamizelki, oraz systemu czujników Mkit, które monitorują zachowanie motocykla w czasie jazdy. Główny czujnik umieszczony jest przy desce rozdzielczej razem z wyświetlaczem, na którym kierowca może sprawdzić działanie systemu i naładowanie baterii w kurtce, drugi umieszczony jest pod siedzeniem. Są to akcelerometry, które działają podobnie do tych, które znamy z telefonów komórkowych – reagują na silne wstrząsy i upadki. Podczas wypadku czujnik przekazuje do odbiornika na kurtce informację, aby ta w ciągu zaledwie 45 milisekund napełniła poduszki 24 litrami powietrza, które amortyzują kark, plecy, klatkę piersiową i brzuch kierowcy przed skutkami zderzenia.
Mkit może ochraniać także pasażera wyposażonego w kurtkę D-Air Street, monitorując dwie osoby naraz. System na ubiorze wyposażony jest w baterie, które wytrzymują do 30 godzin ciągłego użytkowania i do pełnego naładowania potrzeba im kolejnych pięciu.
D-Air Street dostępny jest w trzech wersjach: jako kamizelka, kurtka tekstylna i kurtka z oddychającego materiału Gore-Tex. Do poduszek powietrznych dołączone są w standardzie ochraniacze kręgosłupa, barków i łokci. Dla większej wygody czy zmieniających się warunków na drodze, kurtki mają odpinane rękawy i zdejmowaną podszewkę termiczną.
System póki co dostępny jest niestety tylko w wersji męskiej, dodatkowo nie jest to mały wydatek. Kamizelka kosztuje niecałe 640 funtów, a najlepsza wersja kurtki pikuje aż do 1,300. Mkit jest wydatkiem rzędu niecałych 400 funtów, co daje maksymalnie aż 1,700 funtów za całość. Doskonale jednak wiemy, że nie ma takiej ceny za nasze bezpieczeństwo, która byłaby za wysoka. Miejmy więc nadzieję, że producenci Dainese pomyślą niedługo także o kobietach.
Na stronie http://www.dainese.com/uk_en/d-air/d-air-street można obejrzeć sposób w jaki układ czujników reaguje na uderzenie.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: